.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 19:52:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B3 1.8 PM]dławienie
PostNapisane: 16.lis.2003 11:25:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2003 09:56:00
Posty: 42
Lokalizacja: dolnośląskie
Dlaczego nie raz przy ruszaniu gdy dodam gaz jest delikatne najpierw przydławienie silnika a też gdy np. jadę na piątce i gdy ściągnę nogę z gazu a następnie po chwili nacisne też da się odczuć przydławienie(nie za każdym razem).Mam silnik benzyne 1.8s oznaczenie PM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2003 12:20:07 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
to jszcze napisz czy masz gaz ... a poza tym , sprawdzales juz cos przy silniku ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2003 14:20:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2003 09:56:00
Posty: 42
Lokalizacja: dolnośląskie
gazu nie mam zainstalowanego a przy silniku nic oprócz paskow olei filtrów nie robiłem byłem na diagnostyce i wszystko niby jest ok


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2003 14:28:15 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
a sprawdzales sonde lambda ? ... sprawdz tez czy nie masz nieszczelnosci miedzy gaznikiem a kolektorem ... mozna to sprawdzic pryskajac na laczenia czyms latwopalnym ... na przyklad dezodorantem ... od kiedy masz taka usterke ? ... zwroc uwage czy nie spadly osiagi auta a nie wzroslo spalanie

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2003 14:43:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2003 09:56:00
Posty: 42
Lokalizacja: dolnośląskie
nie wiem może to sugestia ale wydaje się trochę slabszy spalanie nie wzroslon mieście w granicach 7l a po za miastem 6litrów na analizatorze spalin też wszysto wyszło bardzo dobrze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2003 14:47:48 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
a masz katalizator? ... moze jest zapchany ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2003 14:50:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2003 09:56:00
Posty: 42
Lokalizacja: dolnośląskie
tak mam katalizator a czy jak jest zatkany to nie wykazalo by na analizatorze spalin?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2003 15:12:59 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
teoretycznie tak ... wykazalobyu wtedy ze masz bardzo czyste spaliny ..
zasadniczo to przy takiej usaterce moze byc wszystko i nic ... trzeba dobrze przejzec caly osprzet silnika ... mozesz dodatkowo zmierzyc kompresje na cylindrach ... moze sie zawor niedomyka

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2003 17:44:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
Jezeli masz gaznik to sprawdz czy dziala pompka przyspieszjaca - jest taka ktora wtryskuje dodatkoa dawke paliwa jak energicznie nacisniesz pedal gazu. Jezeli jak powoli dajesz gazu jest dobrze a jak nagle wcisniesz mocniej szrpie to jest to.
1. Sprawdz poziom paliwa w gazniku (moze zżera pływak), bo jak masz za malo to do tej pompki prawie nic nie idzie.
2. Zdejmij pokrywe filtra powietrza. Silnik ma byc zgaszony. Pochyl sie nag gaznikiem i nacisnij energicznie przepustnice do konca. Powinienes slyszeć syczenie i widziec jak z boku leci paliwo.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2003 18:04:13 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
ja tak sobie powiedzialem ze to gaznik bo poza wtryskiwaczem to jest reszta jak gaznik ... ale to jest jednopunktowy wtrysk ... ale co do tego przyspieszacza to moze i tak byc .. moze tez byc cos nietak z pneumatyka sterujaca przyspieszaniem i opoznianiem zaplonu

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2003 18:19:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 00:31:29
Posty: 332
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle
Auto: BMW E60
Sprawdź świece miałem taki sam motyw w mercedesie myślałem ,kombinowałem a okazało sie że jest za duża przerwa na świecy i wystepowalo takie przydławienie przy nacisnieciu pedalu gazu

_________________
A6...2.6........V6..ABC..150KM..225 Nm==> było
A4...2.5 TDI..V6..AFB..150KM..310Nm ==>było
A4...2.0 TFSI..........180 KM...320 Nm ==> jest
BMW..E39..2.0...150 KM....190Nm ==>było
BMW..E60..3.0d...218 KM...500Nm ==>było

Pozdrawiam BratPit


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2003 15:51:05 
Italiano

Dołączył(a): 26.sie.2003 23:52:03
Posty: 833
Lokalizacja: Warszawa
To znaczy objawy wyglądają tak, że jak naciśniesz pedał gazu niezależnie na którym biegu i nie koniecznie do końca to wtedy jest dławienie i szarpnięcie?
I czy w tym momencie też spadają ci na moment obroty na obrotiomierzu? A i objaw nie występuje zawcze, tylko od czsu do czasu. Czy tak?

_________________
Środowe kolacje warszaffskie... posiadacze i sympatycy Audi, a szczególnie Lejkers ze swoją Alfą :D mile widziani ;)

-> SPEED LIMITS ARE FOR... HOW DO YOU THINK, GUESS...
<-

-> Śmigło ze szperą :D

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2003 11:39:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2003 09:56:00
Posty: 42
Lokalizacja: dolnośląskie
tak lajkers dokładnie tak jak opisałeś autko się zachowuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2003 17:15:15 
Italiano

Dołączył(a): 26.sie.2003 23:52:03
Posty: 833
Lokalizacja: Warszawa
Czyli masz typowe objawy związane z chwilowym "zanikaniem" iskry.Przerabiałem dokładnie ten sam problem ostatnio. Jakbyś miał jakieś nieszczelności w układzie ssącym to silnik zachowywałby się tak cały czas a nie tylko czasami.
Generalnie sprawdź cały układ zapłonowy:swiece, kable, kopółkę, palec, cewkę i przede wszystkim modół zapłonowy oraz jeżeli masz gaźnik(bo w końcu nie wiem) czujnik hala.To jest typowy problem z iskrą, tutaj szukaj przyczyny.
Ja na początku u siebie powymieniałem świece i kable co dało już znaczną poprawę ale jeszcze nie dokońca więc posprawdzałem te pozostałe rzeczy w/w.Okazało się, że wystarczyło przeczyścić styki w module zapołonowym, czujniku hala i w przewodach idących do cewki.Problem zniknął jak ręką odjął.
Może u ciebie też tylko wystarczy to przeczyścić, w końcu jak tam nie było nic ruszne od nowości to mogło zaśniedziec.
A i jeszcze jedno, jak wyjdzie ci po sprawdzeniu kompresji, że masz nie równe ciśnienie to i tak to nie ma wpływu na te objawy!

Pzdr i powodzenia

_________________
Środowe kolacje warszaffskie... posiadacze i sympatycy Audi, a szczególnie Lejkers ze swoją Alfą :D mile widziani ;)

-> SPEED LIMITS ARE FOR... HOW DO YOU THINK, GUESS...
<-

-> Śmigło ze szperą :D

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: