.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 20:41:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 TDI 1Z] szarpanie
PostNapisane: 26.wrz.2005 15:49:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lip.2005 10:37:29
Posty: 229
Lokalizacja: Legnica
Witam, czy ktoś z Was wie co to może być:

podczas jazdy na biegu gdy silnik jest nieobciążony (wyrównane obroty silnika i skrzyni) silnik zaczyna szarpać. Dzieje się to wyraźnie gdy wbijam 4 bieg przy 60km/h i lekko przyspieszam. Gdy mocniej wcisnę gaz auto przyspiesza i szarpnięcia znikają. Nie ma problemu na wyższych obrotach, gdy wbijam czwórkę przy 80km/h. Powiedzcie mi, czy coś z silniczkiem jest nie tak, czy powinienem raczej zmienić styl jazdy (ale wtedy w mieście nie wbiję czwórki)?

I jeszcze jedna informacja: nie wciskając gazu mogę jechać na 1 biegu bez problemów, na 2 czasami szarpie a czasami nie a na 3 jazda bez gazu jest niemożliwa.
Auto pali mało, jeździ szybko i nie dymi.

B4 94rok 1.9 TDi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2005 22:32:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
Witam!

Chcialbym sie przylaczyc do pytania. Mam B3 1.8 S.
U mnie jest podobnie. Gdy jade 100-120 km/h samochod dostaje czasem czkawki.A przy 160 km/h jeszcze czesciej.Tak jakby paliwa nie dostawal i zaczynal lekko"kangurzyc". Na poczatku myslalem,ze to moze jakis syf w zbiorniku,wiec przez jakis okres uzywalem srodkow oczyszczajacych uklad paliwowy.Potem nawet wymienilem caly gaznik.Ale to duzo nie pomoglo.

Kiedys tylko jak wyskoczylem w dluzsza trase (1500 km) i go przegonilem 160-180km/h non stop, to problemy sie skonczyly - na okres 4-6 miesiecy. Obecnie to nawet wyskok w trase nie pomaga.Robie codziennie minimum 40km.Sam nie wiem co sie dzieje.Auto ma 250 tkm.

Sam nie jestem mechanikiem i nie wiem co robic.
Moze byc, ze to pierdola. Slyszalem juz 3 wersje:
1. Wtryski do wymiany
2. Sonda lambda do wymiany
3. Katalizator zapchany

W ten 3-ci punkt nie za bardzo chce mi sie wierzyc,gdyz nie dawno wymienialem srodkowy i koncowy tlumik i mysle, ze jakby cos bylo zapchane to mechanik by sie chyba kapnal. Ale kto to wie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1Z szarpanie
PostNapisane: 26.wrz.2005 23:21:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
BBart napisał(a):
Witam, czy ktoś z Was wie co to może być:

podczas jazdy na biegu gdy silnik jest nieobciążony (wyrównane obroty silnika i skrzyni) silnik zaczyna szarpać. Dzieje się to wyraźnie gdy wbijam 4 bieg przy 60km/h i lekko przyspieszam. Gdy mocniej wcisnę gaz auto przyspiesza i szarpnięcia znikają. Nie ma problemu na wyższych obrotach, gdy wbijam czwórkę przy 80km/h. Powiedzcie mi, czy coś z silniczkiem jest nie tak, czy powinienem raczej zmienić styl jazdy (ale wtedy w mieście nie wbiję czwórki)?

I jeszcze jedna informacja: nie wciskając gazu mogę jechać na 1 biegu bez problemów, na 2 czasami szarpie a czasami nie a na 3 jazda bez gazu jest niemożliwa.
Auto pali mało, jeździ szybko i nie dymi.

B4 94rok 1.9 TDi

Z twojego opisu niewiele wynika, ale domyslam sie ze jeździsz po prostu na zbyt nieskich obrotach na poszczególnych biegach. zmien nieco styl jazdy pamietajac ze masz silnik z turbiną, która lubi się kręcić. Poza tym skontroluj standardowo filterek paliwa i powietrza, gdyz lekkie szarpniecia moga byc spowodowane zbyt mala iloscia powietrza lub paliwa. Jesli autko nie bylo nigdy na diagnostyce polecam test na VAG`u (VAS`ie).

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2005 15:29:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lip.2005 10:37:29
Posty: 229
Lokalizacja: Legnica
Więc zmienię styl jazdy. A apropos VAG'a może ktoś z AKP z Poznania pomoże? Na weekend będę w stolicy wielkopolski wię może przy okazji jakiegoś spota ktoś pomoże?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2005 15:52:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Nie zmnieniaj stylu jazdy... masz cos zwalone. Są dwie opcje ale się nie wypowiem bo nie wiem dokładnie której to będzie wina. Jedz na Vag`a. Objaw jest mi dobrze znany...

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2005 17:50:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lip.2005 10:37:29
Posty: 229
Lokalizacja: Legnica
Kontynuuj Rogal. Może to być luz na kole zębatym paska rozrządu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2005 18:24:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Rogal napisał(a):
Nie zmnieniaj stylu jazdy... masz cos zwalone. Są dwie opcje ale się nie wypowiem bo nie wiem dokładnie której to będzie wina. Jedz na Vag`a. Objaw jest mi dobrze znany...

nie badz taki tajemniczy tylko powiedz ..... ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2005 19:08:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
na 80% N-75
na 20% coś z nastawnikiem

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2005 20:04:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Rogal napisał(a):
na 80% N-75
na 20% coś z nastawnikiem

napislaes ze objaw Ci dobrze znany.. miales kiedys jakies problemy z nastawnikiem ??? w swoim ex-B4....... ???
N75 juz przerabialem.........

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 06:58:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lip.2005 10:37:29
Posty: 229
Lokalizacja: Legnica
O zgrozo! N75-300zł, nastawnik 3000?
RATUNKU!

Czy VAG to wykryje, czy trzeba wymieniać na ślepo?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 07:21:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3297
Lokalizacja: Poznań i okolice
Krzysio napisał(a):
Witam!

Chcialbym sie przylaczyc do pytania. Mam B3 1.8 S.
U mnie jest podobnie. Gdy jade 100-120 km/h samochod dostaje czasem czkawki.A przy 160 km/h jeszcze czesciej.Tak jakby paliwa nie dostawal i zaczynal lekko"kangurzyc". Na poczatku myslalem,ze to moze jakis syf w zbiorniku,wiec przez jakis okres uzywalem srodkow oczyszczajacych uklad paliwowy.Potem nawet wymienilem caly gaznik.Ale to duzo nie pomoglo.

Kiedys tylko jak wyskoczylem w dluzsza trase (1500 km) i go przegonilem 160-180km/h non stop, to problemy sie skonczyly - na okres 4-6 miesiecy. Obecnie to nawet wyskok w trase nie pomaga.Robie codziennie minimum 40km.Sam nie wiem co sie dzieje.Auto ma 250 tkm.

Sam nie jestem mechanikiem i nie wiem co robic.
Moze byc, ze to pierdola. Slyszalem juz 3 wersje:
1. Wtryski do wymiany
2. Sonda lambda do wymiany
3. Katalizator zapchany

W ten 3-ci punkt nie za bardzo chce mi sie wierzyc,gdyz nie dawno wymienialem srodkowy i koncowy tlumik i mysle, ze jakby cos bylo zapchane to mechanik by sie chyba kapnal. Ale kto to wie.


Jeśli wymieniałeś gaźnik to raczej nie masz zapchanych wtrysków :diabel:
Jesli nie masz wtrysków to pytanie czy masz w ogóle sondę lambda i katalizator.
Jeśli to gaźnikowe 1,8 i wymiana gaźnka nie pomogła, to może być:
- pompka paliwa (nowa ok. 80 zł) - zbyt mała wydajność (np. uszkodzone zaworki albo membrana),
- za niski poziom paliwa w komorze pływakowej (ale wtedy kłopoty byłyby także podczas przyspieszania na niższych biegach),
- uszkodzony któryś z wężyków podciśnieniowych, wężyki są gumowe w koszulce z plecionki, często nawet jeśli popęka guma to nie widać uszkodzenia; cena wężyka ok. 10 zł/m,
- nadpalony lub zanieczyszczony palec rozdzielacza zapłonu (ew. kopułka),
- uszkodzony regulator odśrodkowy lub podciśnieniowy w aparacie zapłonowym,
- cokolwiek innego :diabel:

Objaw który opisujesz (czyli kłopoty przy relatywnie niskich obrotach w stosunku do zapotrzebowania na paliwo = V bieg i 120-160 km/h) wskazują na pomkę paliwa. Jesli po drodze od pompki do gaźnika masz odstojnik (takie okrągłe ustrojstwo przykręcone do głowicy nad świecami, do którtego przychodzą 3 wężyki paliwowe, to go wyjmij, umyj i przedmuchaj sprężonym powietrzem. Ale stawiam na pompkę paliwa.
Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 09:40:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
Koledzy nie ograniczać się tylko jednego forum, szukać czytać.
http://www.forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741
http://www.forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1734
Tylko nak nie masz podstawowej wiedzy, narzędzi i umiejętności nie kombinuj sam bo wiecej popsujesz niz naprawisz i koszty będą dużo wyższe. Ja jeszcze nie walczyłam z tym tematem u siebie, ale tez czasami pływają mi obroty.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 10:52:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lip.2005 10:37:29
Posty: 229
Lokalizacja: Legnica
Czyli jeśli odepnę czujnik prędkości ze skrzyni biegów i szarpanie zniknie to nastawnik, a jak nie zniknie to N75?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 11:04:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
Spróbuj i daj znać jakie efekty.
Bo temat dotyczy 95% silników TDI z początków produkcji które obecnie mają ponad 200tys km

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 11:08:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lip.2005 10:37:29
Posty: 229
Lokalizacja: Legnica
1) Moje TDI ma co prawda ponad 200tyś km, ale jest z 94 roku - czyli koniec serii B4.

2) Gdzie dokładnie mam szukać tego czujnika?

3) Czy po odpięciu i ponownym podpięci czujnika prędkości komputer nie będzie wywalał jakiegoś błędu i nie przełączy się w tryb awaryjny?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 11:41:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
Czujnik prędkości masz na wyjściu lewej półosi ze skrzyni biegów.
Jak odepniesz tej czujnika to będzie kod błedu, ale na próbę możesz to zrobić. Po ponownym podłaczeniu kod będzie w pamięci ale jako nieaktywny po wyłączniu i właczniu zapłonu.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 20:24:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
BBart napisał(a):
Czyli jeśli odepnę czujnik prędkości ze skrzyni biegów i szarpanie zniknie to nastawnik, a jak nie zniknie to N75?

jezeli bedziesz mial takie objawy to znaczy ze na 99 % wysral sie nastawnik.........
a jak nie to moze byc sporo innych przyczyn........ miedzy innymi N75.........

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2005 18:28:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
wracjac do tematu . czkawka ,dlawienie. jak kto woli u mnie tez wystepuje i to coraz czesciej...........
przy zadlawieniu niunia potrafi zasadzic duzega bonia.... ;-)
sprawdzilem juz :
-przeplywomierz ( jazda z wylaczona przeplywka )
-zaworek N75
-odpiecie czujnika predkosci przy skrzyni
niestety nic nie dalo rezultatów......
-bez przeplywki audiczka nie jezdzila. (przyspieszenie na poziomie malucha :P )
-zaworek wymieniony na nowy (zadnych roznic dalej czkawka)
-odpiecie czujnika predkosci (jedyna zmiana to brak wskazania predkosciomierza :P )
pozostalo jeszcze ......
-wtryski..... bede wymienial na probe za 1,5 tygodnia (mam nadzieje ze to to ;-) ) (moje maja juz ponad 250 kkm na karku)
-albo jakies przerwanie w instalacji elektrycznej......
zobaczymy ...... o dalszym postepie diagnozy bede informowal........
P.S Vag nie pokazuje zadnych bledow.........

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2005 15:24:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lip.2005 10:37:29
Posty: 229
Lokalizacja: Legnica
No Spanky - widzę, że mamy ten sam problem.

U mnie pojawiły się nowe objawy:
1) kopcenie przy wysokich obrotach
2) wzrost zużycia paliwa - ale tylko w cyklu miejskim (ok 9l)

poza tym zauważyłem, że hamowania silnikiem praktycznie nie ma (ale zachowywał się tak od "nowości")

Pisz wszystko co i jak. Jak post zniknie to bęvę naparzał na priva.


Łącząc się w bólu - BARTEK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2005 16:43:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lip.2005 10:37:29
Posty: 229
Lokalizacja: Legnica
Spanky, zapomniałem spytać - jak jest u Ciebie z nastawnikiem?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: