.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2024 09:19:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B3] 1.9 D + T + ??
PostNapisane: 14.lis.2006 16:38:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2006 15:35:57
Posty: 3
Witam wszystkich.
Mam małe pytanko ale aby je zadać musze najpierw opowiedzić to mam

Mam AUDI ;-)
silnik 1.9D dołożone turbo od AAZ ( jeszcze za czasów gdy mój tata tym jeżdził)
filtr powietrza chyba od jakiegoś dostawczego ( nie dało się innego założyć).
Skrzynia AKM (5 biegów)
Chciałbym założyć teraz intercooler ( nie wiem jaki i skąd) i może odrobine zlikwidować dziure turbo ( jak się reguluje sprężarke lub kto może mi to zrobić).
Silniczek już i tak pracuje jak by miał z 90KM ale dziura jest jeszcze duża czy założenie intercoolera zwiększy moment obrotowy i czy można ustawić tak turbinę aby załanczała się odrobine wcześniej.
Dzięki
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 17:02:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 23:50:02
Posty: 436
Lokalizacja: Elbląg
napisz troche więcej o tym dołożeniu turbo, co nim steruje, jakie to turbo.....
intercooler powinien troche pomóc, ale za dużo nie oczekuj
nie wiem czy da się zlikwidować dziure turbo, z reguły ludzie ustawiają tylko ciśnienie jakie ma dmuchać....

pozdro

_________________
Audi 80 B3 1.6TD+intercooler
-> TURBO BOOST 1.1 bar on Garrett T2 <-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 17:37:41 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Dolozenie ICka pewnie wydluzy uklad dolotowy zwiekszajac turbo dziure...ale to nie takie proste, napewno obizny temperature powietrza wpadajacego do silnika dzieki czemu bedzie mozna wiecej ropala spalic w tym samym czasie i zwiekszyc doladowanie...ale to tez by wymagalo jakis tam regulacji....poza tym silnik moze nie wytrzymac wiekszego doladowania....problemow cala masa. Byc moze turbina nie dostaje odpowiednio duzo spalin i dlatego pompuje tak pozno...problem moze byc zlozony. Zapodaj fotexy, napisz wiecej szczegolow, jakie turbo, ile dmucha, co tym steruje itp.
Ja bym sie pobawil sterowaniem turbiny, zeby zmniejszyc turbo dziure. Z drugiej strony zalozenie ICka moze przedluzyc zywot motorkowi ze wzgledu na obnizenie temperatury spalania nieco....eh skomplikowane :)
Jest jeszcze kwestia BOVa, masz w ogole jakis zawor upustowy ? Moze na tym polega problem, ze jak zamkniesz przepustnice to turbina hamuje i jest klops...Mozesz to sobie sprawdzic zmieniajac biegi bez puszaczania pedalu gazu...tylko rob to szybko :P

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 19:37:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
Zmieniając boost pina np z pompy z 1,6td i zwiększając przy tym dawkę paliwa też wyciagniesz kilka koni... IC chyba nie wiele pomoże....
zajrzyj tutaj:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55547

_________________
B4 1,9TD AAZ sedan
B4 2,6 V6 ABC quattro avant Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 125 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: