.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 18:19:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a4 B5 1,9 tdi] kopci i słabnie do 3000 obrotów
PostNapisane: 14.sty.2004 13:15:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2004 19:53:57
Posty: 35
Lokalizacja: Mikołów
co należy wymienić gdy 1,9 tdi (1996 rok a4 avant) nagle stracił moc, "nie ciągnie" do 3000 obrotów i bardzo dymi z rury wydechowej, zwiększył zużycie paliwa (wtryski? przepływomierz? czyjnik ciśnienia w kolektorze czy może całą tutbosprężarkę?) proszę o pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2004 15:48:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2003 16:10:26
Posty: 457
Lokalizacja: SWINDON U.K.
W jakim stanie sa filtry oleju i paliwa?
Czy sa klopoty z odpalaniem?
Jaki przebieg ma silnik?

_________________
AK-47 i zycie stalo sie prostsze. (A6 1995 2.0 KOMBI)Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2004 16:13:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:37:25
Posty: 140
Lokalizacja: wawa
masz nieszczelnośc w układzie dolotowym...
dziurawy IC albo rury na łaczeniach przepuszczają

sprawdź to, może jakie syczenie usłyszysz a wtedy zlokalizowanie dziurki nie bedzie problemem

_________________
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2004 20:15:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2004 19:53:57
Posty: 35
Lokalizacja: Mikołów
pawelo napisał(a):
masz nieszczelnośc w układzie dolotowym...
dziurawy IC albo rury na łaczeniach przepuszczają

sprawdź to, może jakie syczenie usłyszysz a wtedy zlokalizowanie dziurki nie bedzie problemem


Dzięki - rzeczywiście od czasu tych objawów przy dodaniu na full gazu w środku auta słyszę syczenie po prawej stronie w okolicy schowka i wtedy nie kopci i nawet nieźle przyśpiesza, a jak zdejmę nogę z gazu to dymi - co robić ?
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2004 20:52:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:37:25
Posty: 140
Lokalizacja: wawa
to co słyszysz to gwizd sprężarki a nie syczenie...
układ jest nieszczelny i sprężarka starając się utrzymać zadane ciśnienie pompuje jak głupia na maksa i dlatego tak wyraźnie ją słyszysz... jeszcze słyszysz
po odpuszczeniu gazu powinieneś słyszeć syczenie uciekającego powietrza z układu dolotowego...
brak powietrza, złe spalanie, dymienie...
no i oczywiście mizerne osiągi...
napraw to zanim sprężarka pozna swoje obroty krytyczne!

_________________
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2004 23:18:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.gru.2003 20:17:12
Posty: 54
Lokalizacja: Podkarpacie - Rymanów
Witam , pawelo ma racje miałem dokładnie to samo, nieszczelność układu dolotowego. U mnie pekł gumowy łącznik pomiędzy intercoolerem a plastikową rurą doprowadzającą powietrze do turbiny. Niestety koszt naprawy (wymiany) jest dość drastyczny ok. 300 zł w serwisie :( Zamiennika nie dobierzesz ze wzgledu na odporność gumy na olej i wysokie ciśnienie, musi być wzmocniona. MArkas.

_________________
A6 C6 Avant 2,0 Tdi
http://rymanow.com.pl/audic6/
wcześniej :
A4 Avant 2,5 Tdi AKE quattro
http://rymanow.com.pl/audi
jeszcze wcześniej :
- A4 Tdi 90 KM......meksykańska czerwień
http://www.rymanow.com.pl/audib5/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2004 23:51:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
A moze by tak podłączyć komputerek i zrobić diagnostykę.
Inna sprawa to może być niesprawne sterowanie zaworem recyrkulacji spalin EGR. Na rozgrzanym silniku, pod obciązeniem, gdy zawór powinien być zamknięty, pierniczy się coś z jego sterowaniem i się otwiera. W konsekwejcji silnik zamiast dostać świerze powietrze dostaje gorące spaliny. A więc spadek mocy i dymienie. Spróbuj zdjąć z siłownika zaworu EGR przewód podciśnieniowy, zaślep go i się przejedź.
Podobny problem miałem u siebie, padały stwierdzenia, że pompa wtryskowa, przepływomierz, wtryski a tu zawór EGR.
Jeszcze może być padnięta przepływka, to częsta usterka silników TDI.
Sprawdz i będziesz wiedział.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2004 00:27:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Markas napisał(a):
Witam , pawelo ma racje miałem dokładnie to samo, nieszczelność układu dolotowego. U mnie pekł gumowy łącznik pomiędzy intercoolerem a plastikową rurą doprowadzającą powietrze do turbiny. Niestety koszt naprawy (wymiany) jest dość drastyczny ok. 300 zł w serwisie :( Zamiennika nie dobierzesz ze wzgledu na odporność gumy na olej i wysokie ciśnienie, musi być wzmocniona. MArkas.


zamiennik sie dobierze ale wtedy nie bedzie tak ładnie wyprofilowany
a nie wiem jakie autko to było u mnie wołali ponad 200 ale w sobkolu
sie znalazlo za 80 zeta oryginałek... :galy:

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2004 00:36:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:37:25
Posty: 140
Lokalizacja: wawa
Karli napisał(a):
Jeszcze może być padnięta przepływka, to częsta usterka silników TDI.


Przepływkę wykluczam, inne objawy wtedy są...
i pewnie ma bardzo trwałego starego Pierburga.

_________________
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2004 01:45:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
W '96 roku to przepływka nie bedzie pierburga, bo Bocha zaczeli zakładać już od '94 z tego co się oriętuję :peace: .
Natomiast co do przyczyn tej usterki to możemy gdybać do czasu jeżeli nie zrobi się diagnostyki VAG i nie sprawdzi się układu dolotowego tak jak pisaliście.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2004 08:56:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:37:25
Posty: 140
Lokalizacja: wawa
Karli napisał(a):
W '96 roku to przepływka nie bedzie pierburga, bo Bocha zaczeli zakładać już od '94 z tego co się oriętuję :peace: .


Źle się orientujesz, w moim A4 AFN '97 jest Pierburg :peace:

_________________
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2004 23:32:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
pawelo napisał(a):
Karli napisał(a):
W '96 roku to przepływka nie bedzie pierburga, bo Bocha zaczeli zakładać już od '94 z tego co się oriętuję :peace: .


Źle się orientujesz, w moim A4 AFN '97 jest Pierburg :peace:


A skoro tak to przepraszam.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: