.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.kwi.2024 22:34:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C3 2.2 WC]Czarny olej
PostNapisane: 14.sty.2004 12:37:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2004 12:24:04
Posty: 12
Lokalizacja: Poznan
Witam,
mam maly problem: od wymiany oleju do okolo 3000km olej złociusi i klarowny
Po kolejnych 2-3tys zrobił sie czarny jak smoła.
Audi 100 silnik WC przebieg 240tys 84r

_________________
AUDI 100cc 84r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2004 14:20:00 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
a jaki to olej i jakie zuzycie oleju ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2004 14:31:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2004 12:24:04
Posty: 12
Lokalizacja: Poznan
Zuzycie okolo 0,2l/1000km
Olej mineralny Statoil 15w40
Kompresja byla sprawdzana - w normie.

_________________
AUDI 100cc 84r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2004 15:10:37 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
a olej zmieniasz razem z filtrem oleju ? ... wszystko wskazuje na niska jakosc oleju

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2004 15:52:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2004 12:24:04
Posty: 12
Lokalizacja: Poznan
Tak, wymieniam olej z filtrem

_________________
AUDI 100cc 84r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2004 16:11:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
pierwszy raz ten olej zalewałeś?

może Ci coś wypłukał?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2004 16:20:29 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
mineral raczej nie plucze ... kiedys w cygarze jak lalem mineralny cstrola to poki jezdzilem na oleju kupowanym w polsce to tak w okolicy 5000 km olej byl c zarny i ogolnie auto klekotalo proszac o nowy olej ... jak kupilem olej w niemczech , nie dosc ze auto przestalo klekotac , przestalo brac olej i po 10 tys olej byl zaledwie jasnobrazowy

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2004 16:23:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
wygląda na to że zaczeło się płukanko. mam to samo a poprzedni włściciel jeździł na mobilu. teraz wlałem na dolewkę lotosa bo auto mi trochę wciąga oleju (wciąż szukam przyczyny) i po tej dolewce lotosa też zaczeło mi płukać silnik. (ale to dobrze bo niektóre zakamarki były zasyfione (co to za mobil był to ja nie wiem). Generalnie olej powinien trochę się przybrudzać bo wtedy wiadomo że silniczek jest dobrze czyszczony no chyba że od nowości jeździ na pełnym syntetyku który często jest zmieniany.

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2004 16:23:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
hans napisał(a):
mineral raczej nie plucze ... kiedys w cygarze jak lalem mineralny cstrola to poki jezdzilem na oleju kupowanym w polsce to tak w okolicy 5000 km olej byl c zarny i ogolnie auto klekotalo proszac o nowy olej ... jak kupilem olej w niemczech , nie dosc ze auto przestalo klekotac , przestalo brac olej i po 10 tys olej byl zaledwie jasnobrazowy


wiem ze nie powinien a cholera wie co oni tam mieszają...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2004 17:33:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
IMO, to, że olej zmienił kolor to tylko świadczy o tym, że robi swoją robotę - wyłapuje brudy. Nie widzię w tym nic złego.

A czy zostało w nim jeszcze wystarczająco TBN by dalej walczyć z kwasami w silniku, to tylko analiza oleju mogłaby powiedzieć.

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2004 08:15:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2003 10:33:07
Posty: 33
Lokalizacja: Wawa
wiec wniosek jest chyba taki, ze zalac go lepszym olejem....

Tylko jakim ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2004 10:12:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2004 12:24:04
Posty: 12
Lokalizacja: Poznan
No wlasnie jakim :?: ,
bo wlasnie mam wymieniac olej

_________________
AUDI 100cc 84r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2004 10:16:25 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
w zasadzie nie ma co polecac mineralnych olejow ... najlepiej jakbys zalal go polsyntetykiem , jakims 10W40 ... ciut zadszy , lepsze wlasciwosci na zimnym silniku i nie zanieczyszcza silnika tak jak robi to mineral

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2004 10:37:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2003 10:33:07
Posty: 33
Lokalizacja: Wawa
nie zatrze sie silnika ?
mnie sie wydaje, ze zawsze jest takie ryzyko przy zmianie na lepszy olej ....
ale moze nie mam racji...


Ostatnio edytowano 15.sty.2004 13:44:21 przez KST, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2004 11:19:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
U mnie jak byly walniete uszczelniacze zaworowe to olej po kilku tysiacach robil sie czarny, juz nie wspomne o duzym spozyciu i tym ze czasem potrafil dyma puscic. Teraz luzik, mam smigniete 8 tys i tylko lekko zmienil kolor na ciemniejszy i dolalem jak na razie tylko 0.5 l . Mam zalana mineralke LIQUYMOLY. Nastepny bedzie polsyntetyk. Podobno jedne z lepszych oleji w polandii, made in germany i przy tym bardzo atrakcyjne cenowo, za 5l mineralki zaplacilem 80zeta, a polsyntetyk 100.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2004 11:26:07 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
KST napisał(a):
nie zatrze sie silnika ?
mnie sie wydaje, ze zawsze jest takie ryzyko przy zmianie na lepszy olej ....
ale moze nie mam racji...


Hans czemu ty masz 1000 postow zawsze ? licznik sie przekrecil :):


nie ma takiej mozliwosci zeby zatrzec silnik wlewajac lepszy olej ... conajwyzej po calkowitym wyplukaniu syfu z silnika moga pojawic sie wycieki ...
licznik ? .... ojej ... ale spamuje :oops: .... obiecuje ze sie poprawie :D

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2004 13:43:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2003 10:33:07
Posty: 33
Lokalizacja: Wawa
a ja mialem taki przypadek - wlalem syntetyk Mobila
do_nie_wiadomo_ co_bylo_wczesniej i glowica byla do wymiany - zatkal sie kanalik i walek stanal na jednej panewce :zly:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2004 14:47:27 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
hmmm .... to moze od poczatku ... jak wlewasz zadszy oleju niz byl wczesniej musisz liczyc sie z tym ze olej zacznie plukac silnik z syfu ktory pozostawil stary olej ... jezeli syfu bylo sporo , czyli auto dlugo jezdzillo na slabym oleju .... proces zmiany oleju powinien wygladac tak ze po przejechaniu 1000 km nalewzy po raz pierwszyt wymienic olej razem z filtrem ... najlepiej wtedy odkrecic miske olejowa , pompe oleju i wymuyc je w benzynie eksatrakcyjnej ... poskladac to wszystko , zalac nowym olejem i jazda ... po kolejnych 5000 km rowniez zmieni9c olej razem z filtrem ... mozna z duza pewnoscia wtedy stwierdszic ze syf z silnbika zostal wyplukany na tyle ze nie zatka zadnego kanalu .... niemniej jednak w tym okresie nie nalezy zbyt mocno obciazac silnika

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2004 15:09:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2003 10:33:07
Posty: 33
Lokalizacja: Wawa
pewnie masz racje, ale ja bym pierwszy okres 1000km skrocil o 3 zera
Ja zdazylem przejechac moze z 10 km, a tez tak myslalem wymienic jeszcze raz po 1kkm itd. A moze to byl splot nieszczesliwych przypadkow ......
w kazdym badz razie dzieki za zainteresowanie tematem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2004 17:44:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
KST napisał(a):
pewnie masz racje, ale ja bym pierwszy okres 1000km skrocil o 3 zera
Ja zdazylem przejechac moze z 10 km, a tez tak myslalem wymienic jeszcze raz po 1kkm itd. A moze to byl splot nieszczesliwych przypadkow ......
w kazdym badz razie dzieki za zainteresowanie tematem


to musiałes miec tam na prawde niezły syf... albo olej takis jaki... żelowy :D
to był castrol?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: