.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 13:37:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [200 C3]K-Jetronic
PostNapisane: 12.sty.2004 13:24:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Witam!
Moze ktos wie gdzie mozna znalezc informacje o wtrysku K-Jetronic do A200?
Chodzi mi o informacje ktore pomogly by mi samemu zdiagnozowac i ewentualnie naprawic to ustrojstwo: schematy polaczen, zdjecia, na co zwrocic uwage. Musze w koncu to naprawić, bo tak juz sie bujam ponad rok, a w serwisach nie chcą sie za to brac. Wiekszosc czasu smigam na gazoteksie wiec tak tego nie odczuwam. No chyba ze pomozecie mi on-line :D

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Ostatnio edytowano 13.sty.2004 11:02:25 przez Lukasik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2004 11:01:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
:/ ...w takim razie bede polowal na else, moze tam cos wynajde. Na wszelki napisze objawy i moze ktos :510: .
1. Przy pracy na benzynie na wolnych obr, niezaleznie czy silnik zimny czy cieply dostaje konska dawke paliwa takze spaliny maja strasznie ciezki zapach i to bylo stwierdzone przez wtryskowca. Nie jest to wina wtryskiwacza rozruchowego, bo odlaczalem go i jest to samo.
2. Regulator termiczny jest OK tez byl mierzony przez wtryskowca i reguluje cisnienie wraz z temp. Z tm ze, dopiero pomiar z odlaczonym przewodem powrotnym z regulatora do rozdzielacza wykazal poprawnosc jego dzialania! W przypadku, gdy byl podlaczony cisnienie przed regulatorem i za nim bylo identyczne, z tego co pamietam to pelne cisnienie jakie daje pompka.
3. Jak jest troche rozgrzany to wolne obroty trzyma elegancko, rowno pracuje (z rury wydechowej nadal capi spalona bogata mieszanka). Nawet ssanie dziala.
4. Jak sa mrozy takie jak teraz to odpalenie na benzolu gdy silnik jest zimny graniczy z cudem. Czasem odpala z trudem po kilku sek krecenia, pracuje kilka sekund, po czym gasnie (jak na moj gust to konkretnie go przylewa). Raz/100 jak odpalalem go w tej zimie zapalil jak gdyby nigdy nic na dotkniecie i pracowal elegancko.
3. Mozna w takim stanie jechać(turlać), ale... Jak chce przyspieszac i obciazac silnik, powiedzmy 3bieg i gaz do dechy to przyspiesza ale gdy cisnienie w kolektorze wskazywane na desce rozdzielczej dojdzie do 1,2-1,4 bar to samochod wyraznie slabnie i jak dalej tak przyspieszam to zaczyna szarpać. Ja bym to okreslil na zbyt uboga mieszanke.

Jak dla mnie to wszystko wyglada na brak dozowania paliwa.

Dzieki za kazda ewentualna podpowiedz!

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2004 14:43:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
siema wiesz ja tez mam duzo problemow z k-jetronikiem umnie byla podoba sytuacja gdy mialem zapachany uklad wtryskowy i z wtryskow lecialo paliwo nie bylo mgielki tylko poprostu jak z karanu

tez walilo benzyna , po wyczyszczeniu bylo torche lepiej ale i tak jest lipa :(

i tez szukam jakiegos speca od k-jetronica

z tym ze ja mam audi 200 79 rok Wc a ty pewnie jakiegos turbos-a

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2004 15:28:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
wygląda na to żę masz za duże ciśnienie systemowe. regulator termiczny reguluje do pewnego mometu a potem jak jest za duże ciśnienie na niego podane to się zablokowuje w pozycji otwartej. jak sie zablokuje to trzeba spuścić ciśnienie i chwilę poczekać - powinien się rozblokować. Potem - jeżeli to k-jetronic to musisz zminiejszyć ciśnienie za pomocą wyjęcia jednej lub wsadzenia cieńszej podkładki dystansowej pod sprężynę w regulatorze ciśnienia systemowego (tak żęby słabiej dociskała - a więc przy mniejszym ciśnieniu się otworzy) - to taki zaworek w rozdzielaczu paliwa (zaznaczam że to są minimalne różnice w grubości podkładki). Być może masz zapchany powrót do zbiorniaka - sprawdź to!! bo od tego w zasadzie trzeba zacząć. potem poskaładaj wszystko i sprawdź czy coś pomogło. Jeżeli masz ciśnienie regulowane za pomocą elektrozaworka (taka zielona kostka przy rozdzielaczu) to znaczy żę gdzie do niego nie dochodzi impuls (on powinien słyszalnie pstrykać a pod palcami czuć delikatne drganie) Tu trzeba szukać przerwy w obwodzie.

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2004 20:20:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
... zielony elektrozaworek bzyczy na bank. jak zdejmuje z niego wtyczke to przestaje bzyczec i obroty spadają tak jakby mial zaraz zgasnąć. Jak sprawdzic czy powrotny do zbiornika nie jest zapchany?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2004 22:19:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
odkręć od rozdzielacza i dmuchaj - powietrze musi iść do zbiornika bez oporów, chociaż tak sobie myślę zę jak masz elektroniczny to auto za długo by nie po chodziło gdyby powrót był zatkany, ale sprawdzić warto bo może jest przytkane (tu wrto też sprawdzić przewody paliwowe pod podwoziem bo może na coś najechałęś i się zagieły). Jak będzie ok to może masz za słaby ten termiczny regulator ciśnienia na bloku bo tych też jest kilka typów... to jest cięzki temat

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2004 12:00:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Ciezki :/ A nie wiecie ile moze kosztowac takie ustrojstwo (rozdzielacz i z zaworkami itp), uzywane, oczywiscie sprawne? Tak sie zastanawiam czy jest sens naprawiac, moze czegos u mnie brakuje jakiejs czesci :| Zebym mial schemat byloby latwiej.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2004 20:52:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
hmm z tego co wiem to do starego modelu A200 ten regulator nagrzewania kosztuje 290 zl

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2004 21:19:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
używany regulator termiczny to 100zł a nowy jakeiś 400-500zł Rozdzielacz paliwa uzywany to 250zł - nowy coś koło 1000zł. nie jestem pewnien ale regulator to mozę będę miał załatwić.

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2004 21:54:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
regulatory to mam dwa :D . Chodzilo mi o rozdzielacz i wszystkie zaworki ktore razem z nim są, a jest ich chyba z 5 :galy: , wtedy tylko podmianke strzele i powinno cykać

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: