.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2024 19:18:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 TDI 1Z] Klin na kole zębatym
PostNapisane: 05.wrz.2003 14:58:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2003 15:43:46
Posty: 67
Lokalizacja: Łódź
Witam wszystkich
Mam 80 1,9 TDI Avant 95' auto jest super ale nie silnik(zresztą jak inne TDI).
Pewnie wszyscy wiecie że jeżdzicie jak na bombie i nie wiecie kiedy może wybuchnąć).Chodzi mi mianowicie o zcinający się klin na kole zębatym(od rozrządu) na wale korbowym.Chyba nie muszę pisać nikomu co się dzieje jak się klin zetnie.Auto chodziło jak przecinak do 195 km/h(z automatem), co jakiś czas zapłon się przestawiał (kąt zapłonu) i auto trochę było słabsze i ciężko odpalało na zimnym silniku nawet w upały.W serwisie k**** powiedzieli że tak się zdarza i tylko wyregulowali kąt i było tak co ok 4tys km.Ale przyszedł dzień aż wszystko się rozpierdoliło.
Do wymiany: 8 zaworów, koła rozrządu ,naprawa i planowanie głowicy (koszt ok 3,5 tys oczywiście nie w serwisie).Ale ch** z kasą auto teraz jeżdzi tylko ledwo do 140-150 i nie więcej trudno nadążyć za seicento.
Facet z serwisu Bosh (podobno najlepszy od diesli w mieśćie ok 1 mln mieszkańców ) mówił że takich napraw ma ok 8 w roku(ale nie tylko on naprawia).Auto jest u niego już 3 raz.(szkoda że nie robił pierwszej naprawy).
NIe ma pojęcia co jest z mocą.
Myśle o wymianie silnika na jakiś nowszy z A4 lub A3 90KM.Czy od tych furek pasują motorki do mojej B4?I ile może to kosztować bo przecież nie kupię lepszego autka do 30 tys, a w mojej furce mam 2 poduchy,ABS, klime, el szybki, skórkę, orginalne radyjko halogeny tylko soczewek mi brak:)) Help


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: HELP
PostNapisane: 05.wrz.2003 15:18:40 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Pawej napisał(a):
co jakiś czas zapłon się przestawiał (kąt zapłonu) i auto trochę było słabsze i ciężko odpalało na zimnym silniku nawet w upały.W serwisie k**** powiedzieli że tak się zdarza i tylko wyregulowali kąt i było tak co ok 4tys km.


??? Kąt zapłonu???
Przecież to diesel. Pierwsze słyszę o takiej usterce.

Ps. Wpisz się do działu newbie i przeczytaj regulamin forum!!!! Możesz to zrobić TUTAJ-<klik

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2003 20:34:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
witaj.
jesli masz na mysli wymiane silnika to najlatwiej bedzie dopasowac cos od a4 (uklad wzdluzny; a3 - poprzeczny).
jesli juz swapik to raczej na cos nowszego czyli AFN 110 ps - to chyba najlepsze rozwiazanie.
ps. jak dla mnie tdi rulezzz , moze trafil ci sie jakis pechowy motorek :roll:

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2003 21:20:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sie.2003 23:54:20
Posty: 165
Lokalizacja: Sandomierz
A jaki jest tam model silnika 1z??

_________________
Audi A4 1,9TDI---BYLO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2003 21:51:40 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
Norbik napisał(a):
A jaki jest tam model silnika 1z??

tak

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: HELP
PostNapisane: 05.wrz.2003 22:18:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:37:25
Posty: 140
Lokalizacja: wawa
Maridk napisał(a):
??? Kąt zapłonu???
Przecież to diesel. Pierwsze słyszę o takiej usterce.


w moim dieslu przerobiłem już chyba ze 4 ustawienia kątu zapłonu... i nie mialo to nic wspolnego z jakąś usterką czy naprawą 8)

Pawej - jest jeden specjalista od TDI w Polsce, znajdziesz go na www.tdi-tuning.pl , nie jeden forumowicz z autem typi 1Z, AFN czy z nowszym pompowtryskiem naprawiał i wzmacniał u niego auto, wszyscy są szczęśliwi i złego słowa na silnik TDI nie powiedzą :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: HELP
PostNapisane: 05.wrz.2003 22:30:27 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2491
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
Pawej napisał(a):
Mam 80 1,9 TDI Avant 95' k się klin zetnie.Auto chodziło jak przecinak do 195 km/h(z automatem), ...auto teraz jeżdzi tylko ledwo do 140-150 i nie więcej trudno nadążyć za seicento.


Fajne masz wyposazenie ale jak na dizla to norma :roll: Kurcze ja mam benzin i naprawde watpie zeby doszedl do 195km/h bo przy 180km/h czuje jakby mial maxa. Seicento to nie najszybsze auto ale to 160km/h pojdzie. :shock: wiec nie ma sie co dziwic. 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: