.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2024 13:21:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2007 11:05:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 13:38:23
Posty: 61
Lokalizacja: Pruszków
Odłączyłem aku na całą noc.
Reakcja rano bez zmian, choć dziś zapalił dużo szybciej, może dlatego że było 14,5 stopnia. Chyba jest pewna zależność pomiędzy temperaturą otoczenia a szybkością z jaką odpala. Generalnie wygląda to tak że zaskakują najpierw ze 2 może 3 gary, po czym powoli kolejne aż załapie na wszystkich. Zobaczcie sami.
Oto mały film z dzisiejszego rozruchu

----------------
Wracam do tematu bo problem wciąż nie rozwiązany.
Tym razem mam pytanie - gdzie szukać czujnika zasysanego powietrza, i jak sprawdzić jego sprawność? W przeciwieństwie do tego od wody tu nie mam wykresu oporności.

----------------
Kolejny raz pozotaję bez odpowiedzi. Poddałem się i oddałem auto do warsztatu. Panowie wymienili mi czujnik halla i o dziwo auto zaczeło odpalać. Pojawił się za to inny problem - brak ssania. Teraz jest ciepło i auto pali, zastanawiam się co będzie gdy temperatura spadnie. Dziwne to bo za ssanie odpowiada chyba czujnik temp. cieczy, przecież dopiero co go wymieniłem. Pozatym przed zmianą czujnika halla było dobrze.

----------------
Zrobiło się chłodniej i problem wrócił. Znów grat nie pali. Dla pewności wymieniłem kolejny raz czujnik temp. na innej firmy, z myślą że może tamten był kiepską podróbką, ale jednak nie ma to znaczenia. Wciąż nie pali. Auto stoi w warsztacie, ciekawe co tym razem wymyślą. Ale zawiodłem się na formum, tyle czasu i brak odzewu ... widocznie tylko ja mam taki problem :(

_________________
<b>A4 Avant B5 Quattro V6 2.6 ABC</b>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2007 15:55:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 13:38:23
Posty: 61
Lokalizacja: Pruszków
W międzyczasie musiał paść silnik krokowy - po wymianie obroty wróciły do normy.
Czujnik temperatury powietrza dolotowego wymieniony - brak poprawy (jakby ktoś nie wiedział jest on po prawej stronie wkręcony od tyłu w jeden z kanałów dolotowych, bezproblemowy dostęp)
Czujnik położenia wału wymieniony - brak poprawy
Regulator ciśnienia wymieniony - brak poprawy
Dla formalności wymieniony olej silnikowy (oczywiście syntetyk), filtr oleju, filtr paliwa i filtr powietrza - oczywiście nie wpłyneło to na dopalanie, wciąż problem.

Po wymianie niemal połowy silnika zostały mi jeszcze 2 rzeczy:
1) Cewki zapłonowe?
2) Moduł wzmocnienia zapłonu?
Jest jakiś sposób żeby je sprawdzić inny niż wymiana na nowy/sprawny?

_________________
<b>A4 Avant B5 Quattro V6 2.6 ABC</b>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2007 23:32:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6204
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
kupowałeś krokowy używany czy nowy, jaki koszt?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2007 15:45:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 13:38:23
Posty: 61
Lokalizacja: Pruszków
Krokowy mam nówkę, koszt ok. 150-180 zł, dokładnie nie wiem bo mnie jeszcze nie podliczyli, a robiłem jak pisałem kilka rzeczy.

Dziś wymieniłem cewki zapłonowe. Niestety brak poprawy.

Kiedy długo kręciłem i nie chciał zapalić czuć było smód bęzynki (prawie trup)
Gdy wykręciłem świece nr 1 była sucha ???
Gdy wykręciłem świece nr 5 była zalana.
Zdjąłem zawleczkę z wtryskiwacza nr 1 - ciśnienie lekko go wypchnęło dociskając do kolektora. Przekręcenie kluczyka - auto odpaliło !!! szok. Żeby z powrotem wcisnąć wtryskiwacz musiałem zdjąć regulator.

Ja już nic nie rozumie, ciśnienie na wtryskach jest, a po 5 minutach kręcenia jedna świeca jest sucha a druga mokra?
Czyżby nie otwierał się wtryskiwacz? A może nie domykał któryś? Auto gdy już zapali jeździ jak rakieta. Może wina leży raczej w nieszczelnym wtryskiwaczu? Jak dłużej postoi to nakapie do cylindra i go zalewa, a zalany nie daje zapłonu. A jak już odpali to przepali nadmiary i problem znika, dopuki znów nie nakapie. Co myślicie o tej teorii?

--------
Dziś rano kręciłem go chyba 5 minut, i w momencie gdy już aku niemal padł i ledwo kręcił ten zaskoczyłi i odpalił jakby go nagle olśniło. Troszkę pokasłał pewnie z nadmiaru paliwa, ale odpalił. To chyba wyklucza problem zapłonu, bo skoro przy tak słabym aku odpalił przyczyna leży chyba gdzie indziej. Wciąż stawiam na nieszczelne wtryskiwacze. Jak rozkręce to zobaczymy.

_________________
<b>A4 Avant B5 Quattro V6 2.6 ABC</b>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2007 21:59:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2006 00:16:02
Posty: 144
Lokalizacja: dolnyśląsk
witaj.

To faktycznie jakieś dziwne :?: :?: :?: . Moja sytuacja z odpalaniem była identycznie taka sama, wszystko się zgadza. Zapalanie bądź nie przy różnych temperaturach zewnętrznych, smród paliwa kiedy nie chce odpalić dosłownie wszystkie objawy identyczne!!! Mało tego obejrzałem twój filmik i jak bym widział swoje auto- identycznie tak samo, silnik pracował na początku na niewiarygodnie niskich obrotach, potem pokichał a później jechał bez problemu!!!! Może czujnik temp jest nie odpowiedni, wiem że są różne, ja swój zamówiłem w serwisie audi, albo coś z instalacją od tego czujnika?? Uwierz mi dokładnie to samo przeszedłem. Wymiana czujnika i palił jak złoto.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 07:21:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 13:38:23
Posty: 61
Lokalizacja: Pruszków
Widzisz, jak już pisałem - zakładałem 2 różne czujniki, pierwszy był zamiennikiem z minimalnie innym oznaczeniem za 50 zł, drugi już założyłem identyczny jak miałem wcześniej za 120 zł. Jeśli by coś było z instalacją (np. przerwany przewód czy coś) to komputer raczej pokazałby błąd tego czujnika. Jak dla mnie to też obstawiałem od początku ten czujnik, tym bardzie że zasada im zimniej tym trudniej zapalić się potwierdza. A może to poleciał komputer?
Na pewno jest to jedyny czujnik temperatury odpowiadający za rozruch?

Pomocy bo to koszmar, taki samochód, jeździ świetnie, a jak tak dalej pójdzie to trafi na szrot - bo nie pali :(

_________________
<b>A4 Avant B5 Quattro V6 2.6 ABC</b>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 07:25:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 13:38:23
Posty: 61
Lokalizacja: Pruszków
ravek dałeś mi do myslenia z tym czujnikiem i oto co zauważyłem:

Kanał 51 na climatroniku to odczyt temperatury silnika (bynajmniej tak znalazłem, z tym że ja mam 74 kody, a rozpiska 61, więc nie do końca jestem pewny) - skąd ten sygnał jest pobierany?
Jak przekręcam kluczyk to pokazuje mniej więcej temperature zewnętrzną - i to by się zgadzało, lecz kilka sekund później odczyt leci sam w górę mniej więcej tempem 1 oczko na 5 sekund, aż do 90, i na tej wartości się zatrzymuje - dodam że silnik nie pracuje, zresztą jak odpalę to nie wpływa to na zmianę tego odczytu.
Sprawdzałem czujnik temperatury - po jego odłączeniu odczyt na desce spada, ten na klimatroniku pozostaje bez zmian.
Jak auto postoi to odczyt na klimatroniku spada stopniowo (tak jakby silnik stygł).
Może się mylę, może ten kanał pokazuje zupełnie co innego, ale sprawia wrażenie że pokazuje jakąś temperaturę - tylko czego? i skąd ją odczytuje, gdzie jest czujnik odpowiedzialny za to? bo może jednak w tym leży problem. Może coś jest walnięte i działa w jakimś trybie serwisowym emulując sobie ten odczyt?

_________________
<b>A4 Avant B5 Quattro V6 2.6 ABC</b>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 15:10:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
temp. na klimatronicu to sciema, wiem bo zakladalem caly klimatronic do wojego smachodu. On poprostu jest tak ustawiony, ze jak wlacza sie silnik to ma zapisane w pamieci po jakim czasie silnik powinieni uzyskac temp. 90st, wiec pewnie "wie" ze po 5s wzrasta ona o 1st :). Jedyna sluszna metoda sprawdzania temp. silnika to odczyt jej wartosci z kompa od silnika. Poniewaz ja mam starsza wersje tego silnika u mnie czujnik temp. do kompa jest gdzie indziej niz do wskaznika na deske. w silnikach starszych ten czujnik byl 2 pinowy i zamontowany obok lewej glowicy (pod czujnikiem halla). Nie pisales jeszcze o czujniku halla czy jest on sprawny? Pisales ze wymieniles czujnik polozenia walu, ale jest jeszcze wlasnie ten drugi ma glowicy moze tu jest przyczyna.

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 09:25:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 13:38:23
Posty: 61
Lokalizacja: Pruszków
Czujnik halla też wymieniałem. Tylko że wtedy to było kilka dni chłodniejszych i nie chciał mi zapalić. Wymieniłem ten czujnik ale jednocześnie wróciły cieplejsze dni bo to było lato, i efekt był taki że po wymianie tego czujnika faktycznie zaczął palić, może nie super, ale palił z pierwszego trochę się krztusząc. Niestety, jak wróciły chłodniejsze dni problem wrócił, więc uznałem że to nie mogło być to. Poza tym komputer nie pokazywał błędów tego czujnika, no ale chciałem się upewnić że to nie on. Teraz biorę się i odkręcę wtryski, zobaczymy jak to wygląda.
-------------------------------------------------
Wtryski są ok. Przy okazji jak miałem dostęp to zmierzyłem kompresje - też jest ok. Wymieniłem też moduł wzmocnienia zapłonu.

Auto jak nie paliło tak nie pali.
Zobacze, jeszcze podłącze go pod kompa, zabaczymy czy coś pokaże.
A co myślicie o kącie wtrysku? Może mieć to wpływ?

_________________
<b>A4 Avant B5 Quattro V6 2.6 ABC</b>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 18:26:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 13:38:23
Posty: 61
Lokalizacja: Pruszków
Podłączyłem Polskim Vag-iem 2.5 (tylko taki mam)
Nie bardzo wiem co i gdzie tu szukać, może napiszę co mi się udało ciekawszego odczytać.

Moduł silnika, błędów brak

Silnik rozgrzany i odpalony, wolne obroty ok. 800

blok nr 1:
przed GMP Wyliczony kąt wyprzedzenia zapłonu : 9,3 - 10,2 (się waha)
pozycja IAC : 27
Temperatura zasysanego powietrza: 57

blok nr 3:
Adaptacja 02 cyl. 1-3: 39
Adaptacja 02 cyl. 4-6: 130
Regulacja 02 cyl. 1-3: 130
Regulacja 02 cyl. 4-6: 100

blok nr 4:
Status adaptacji 02: 16
Adaptacja EVAP: 142

blok nr 5:
kompensacja atystukowa: 0.8

blok nr 6:
pozycja IAC: 27
adaptacja IAC: 38
wpływ IAC: 0
Regulacja IAC: 247

blok 11:
procent: 33 (nie wiem co za procent, tylko tyle jest napisane)
+ komunikat: regulacja lambda włączona

A i jeszcze jedno, wyświetla mi się inspekcja olejawa 2, wchodzę w kasowanie inspekcji, niestety nie udaje jej się usunąć, olejowa i insp1 bez problemu, który kanał za to odpowiada?

_________________
<b>A4 Avant B5 Quattro V6 2.6 ABC</b>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 14:43:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
odswiezam temat poniewaz i u mnie pojawia sie ten blad czujnika (G62).
dzwonilem do serwisu zeby zamowic i powiedzieli mi ze do silnikow 2.4 byly ladowane dwa inne. czy moze ktos sprawdzic w Etce prawidlowy nr do mojego? bede wdzieczny.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 15:57:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 13:38:23
Posty: 61
Lokalizacja: Pruszków
A ja mam jeszcze jedno pytanie, co się może stać, jeśli ktoś spawa np. tłumik i nie odłączy/zabezpieczy akumulatora? może się uszkodzić np. komputer?
Czy gdyby była walnięta uszczelka pod głowicą mogło by to utrudniać rozruch zimnego silnika?

_________________
<b>A4 Avant B5 Quattro V6 2.6 ABC</b>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 21:25:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
MiKev napisał(a):
odswiezam temat poniewaz i u mnie pojawia sie ten blad czujnika (G62).
dzwonilem do serwisu zeby zamowic i powiedzieli mi ze do silnikow 2.4 byly ladowane dwa inne. czy moze ktos sprawdzic w Etce prawidlowy nr do mojego? bede wdzieczny.


Jeśli chodzi o czujniki temperatury to do wszystkich silników 6 cylindrowych z zapłonem iskrowym były montowane czujniki czteropinowe. Tak podaje Etka.
Łatwo poznasz, który masz założony. Może być niebieski i on ma numer 078 919 501 B lub zielony i on ma numer 059 919 501 A.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 21:29:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
power_pc napisał(a):
A ja mam jeszcze jedno pytanie, co się może stać, jeśli ktoś spawa np. tłumik i nie odłączy/zabezpieczy akumulatora? może się uszkodzić np. komputer?
Czy gdyby była walnięta uszczelka pod głowicą mogło by to utrudniać rozruch zimnego silnika?


Odłączenie aku przy spawaniu fury to podstawa.
Jeśli się tego nie zrobi to może się w ten sposób uszkodzić wiele elementów w tym komputer. Uruchomienie auta z uszkodzoną uszczelką może być utrudnione. Nie wolno odpalać auta z takim uszkodzeniem!

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 08:06:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 13:38:23
Posty: 61
Lokalizacja: Pruszków
No to teraz ciekawosta, to wyda się dziwne ale nie wiedziałem do tej pory że mam możliwość odpalenia na gazie :diabel:
Przy temparatuże 10 st.C odpalił mi dziś bez większego sprzeciwu, na gazie !!!

Jakieś sugestie?

_________________
<b>A4 Avant B5 Quattro V6 2.6 ABC</b>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 08:11:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 13:38:23
Posty: 61
Lokalizacja: Pruszków
Cytuj:
Może być niebieski i on ma numer 078 919 501 B lub zielony i on ma numer 059 919 501 A.


U mnie był CZARNY 058 919 501 A

_________________
<b>A4 Avant B5 Quattro V6 2.6 ABC</b>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2007 19:30:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 13:38:23
Posty: 61
Lokalizacja: Pruszków
Wracając do mojego problemu, prawdopodobnie coś jest nie tak z układem paliwowym. Kilkakrotne przekręcenie kluczyka aby pompa włączyła się kilka razy zdecydowanie ułatwia rozruch na bęzynie. Trafiona pompa czy może zawór zwrotny który nie trzyma i paliwko spływa z listwy?

Moje pytania:

1) gdzie i czy wogóle jest u mnie coś takiego jak zawór zwrotny, bo ja słyszałem że jest w samej pompie.

2) jeśli jest w pompie to słyszałem że sposobem na reanimację jest dodatkowy zaworek zwrotny na przewodzie, gdzie go założyć - pod maską (chyba nie zda egzaminu) czy gdzieś przy pompie?

_________________
<b>A4 Avant B5 Quattro V6 2.6 ABC</b>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2007 19:44:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Jest regulator ciśnienia i to łatwo go można namierzyć.
Ale jest też podobno zawór zwrotny na pompie paliwowej.
Mówił mi o nim kuzyn mechanior.
Podobno go łatwo sprawdzić.
Należy zdemontować przewód paliwowy np. przy filtrze paliwa i dmuchnąć w przewód. Jeśli da się pompować powietrze to znaczy że zaworek nie trzyma. Jeśli nie da się pompowac to znaczy że trzyma i ma się dobrze.
Ale powtarzam mam te informacje z drugiej ręki. Sam nie sprawdzałem tego. Mam podobny problem. Moje auto też czasami odpala za drugim razem.
Pomysł z dodatkowym zaworem nie jest zły. Może też posłużyć jako zabezpieczenie przed złodziejami. Pomyślę gdzie go można wtrynić.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2007 19:24:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
odswiezam temat.
wymienilem czujnik (w koncu) tyle ze byl niebieski a ja wsadzilem zielony tak jest w mojej Etce ze ma byc zielony. Mozecie sprawdzic dla mnie czy napewno mam dobry?
autko lepiej zapala i wydaje mi sie ze lepiej jedzie. teraz zobaczymy czy nie bedzie niespodzianek.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2009 19:12:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 13:38:23
Posty: 61
Lokalizacja: Pruszków
Stary temat ale nie napisałem w końcu co u mnie pomogło - a mianowicie - wymiana sterownika silnika.

_________________
<b>A4 Avant B5 Quattro V6 2.6 ABC</b>


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: