.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2024 13:50:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C6 BMK] Problem - nie odpala - EDIT --> SOLUCJA
PostNapisane: 18.lut.2009 17:53:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.mar.2007 15:48:58
Posty: 82
Lokalizacja: Warszawa
Samochód to Audi A6 C6 3.0 TDI Tip z '04 z przelotem 137'700km (sprawdzony)
Sytuacja wygląda tak:
W mieście w trakcie brania zakrętu zapaliła się kontrolka ESP z dźwiękiem ostrzegawczym. Zaznaczam, że nie było ślisko a zakręt był brany spokojnie i powoli z leciutkim dodaniem gazu. Ponieważ kontrolka nie zgasła, po 50 metrach zatrzymaliśmy się. Tata poddenerwowany, że coś jet nie tak zgasił na D... dopiero potem przełączył na P :/
Po chwili chciał włączyć silnik i już się nie dało. Po kilku próbach zaczęła mrugać kontrolka kontrolka świec.
Tak się złożyło, że miałem przy sobie laptopa z VAG'iem i interfacem, ale kompletnie się na nim nie znam, bo mam go od dopiero dziś. Udało mi się jednak zczytać błędy:

VAG-COM Version: Release 409.1-S
Wotan

Chassis Type: 4F - Audi A6 C6
Scan: 01,02,03,05,06,07,08,09,0E,15,16,17,19,28,36,37,3D,42,46,47,4F,52,53,55,56,57,61,62,65,67,69,72,76,77

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 4F0 910 401 F
Component: 3.0L V6TDI G000AG 0030
Coding: 0011772
Shop #: WSC 02335
8 Faults Found:
17426 - Intake Manifold Runner (Bank 2): Lower limit not reached
P1018 - 001 - Upper Limit Exceeded
18061 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1653 - 002 - Please Register/Activate - Intermittent
17055 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0671 - 001 - Please Register/Activate
17056 - Cylinder 2 Glow Plug Circuit (Q11) Electrical Fault
P0672 - 001 - Upper Limit Exceeded
17057 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0673 - 001 - Please Register/Activate
17058 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0674 - 001 - Please Register/Activate
17059 - Cylinder 5 Glow Plug Circuit (Q14) Electrical Fault
P0675 - 001 - Upper Limit Exceeded
17060 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0676 - 001 - Please Register/Activate
Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------
Skipping Address 15-Airbags

End


Co to może być i czy coś można z tym zrobić, żeby chociaż na kołach do domu/warsztatu dojechać ?

Wiem że w jednym z wątków były poruszane błędy 17055-17060, ale tamten odpalał a nasz nie :/
Co oznaczają błędy 17426 i 18061 ?


EDIT:
Samochód został przecholowany (kilkaset metrów) na parking strzeżony, bo do specjalisty jest zapisany na piątek rano.
Co dziwne po kilkugodzinnym postoju (z trudem) odpalił, ale zaczął pokazywać za niskie ciśnienie oleju, więc niezwłocznie zgasiliśmy.
Czy ryzykować jazdę (kilkanaście km do warsztatu) jak zapali, czy laweta ?


Pozdro
matitam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 22:36:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.mar.2007 15:48:58
Posty: 82
Lokalizacja: Warszawa
Ponieważ nikt się nie wypowiedział a ja już coś wiem to się podzielę.

Samochód został zawieziony do Masters'a.

Okazało się, że akumulator jest padnięty i to z jego powodu włączyła się kontrolka ESP a później świec. Z powodu rozładowania włączyła się procedura odcinania mniej ważnych urządzeń pobierających prąd w celu podtrzymania pracy silnika.
Wtedy Tata, zaniepokojony kontrolkami wyłączył silnik. (biegi ASB nie miały nic do rzeczy)
Po tym jak samochód sam sobie odciął prąd do niektórych urządzeń, sterowniki nałapały błędów i to w połączeniu z brakiem prądu uniemożliwiło odpalenie samochodu.

Po wymianie akumulatora (nie nadawał się do naładowania) samochód dalej nie chciał zapalić -> rozrusznik uszkodzony
Po dobraniu się do niego (od góry) okazało się że jest zalany paliwem :!: tak jak cała prawa strona silnika :/
Paliwo wycieka z okolic "środkowego wtryskiwacza w prawym rzędzie V'ki" [sorry za taki opis, ale się nie znam na tym (jeszcze :D)]

Do bardziej dokładnej diagnozy potrzeba uruchomić silnik. Do wymiany rozrusznika potrzebny jest podnośnik, którym Masters nie dysponuje, więc samochód jedzie do firmy BODEX.

Na tym etapie tyle. Temat będę dalej uzupełniał jak coś się ruszy.

Pozdro
matitam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2009 15:10:02 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
matitam napisał(a):
Do wymiany rozrusznika potrzebny jest podnośnik, którym Masters nie dysponuje, więc samochód jedzie do firmy BODEX.


Coraz lepiej myslą inżynierowie w Inglostad... przewaga dzieki technice
:): :): EOT

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2009 14:18:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
No i trza było od razu zawieźć do warsztatu docelowego.
W mojej opinii Masters niepotrzebnie pośredniczył, ty zwiększyłeś sobie koszty jego diagnozą, a W Bodex-ie zrobili by to samo.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2009 18:33:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
cholera do d...py to C6 jak przy padnietym aku takie jaja sie dzieją - to chyba ta granica pomiedzy C5 a C6 gdzie jest juz za bardzo tej elektroniki :(:

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2009 22:09:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.mar.2007 15:48:58
Posty: 82
Lokalizacja: Warszawa
szogun0 napisał(a):
No i trza było od razu zawieźć do warsztatu docelowego.
W mojej opinii Masters niepotrzebnie pośredniczył, ty zwiększyłeś sobie koszty jego diagnozą, a W Bodex-ie zrobili by to samo.


Usterka nie wyglądała na mechaniczną a raczej elektroniczną. Bliżej mięliśmy do Masters'a, poza tym jest on na bieżąco z tymi silnikami, bo szykuje 3.0 TDI do wyścigów, więc nie mają one dla niego żadnych tajemnic :peace:

Główną osobą naprawiająco-diagnozującą jest Masters a BODEX wspomoaga technicznie całą naprawę - udana współpraca :peace:

Koszty strasznie nie poszły do góry, bo samochód sam przejechał od Mastersa do BODEX-u. A co za różnica czy za naprawę rozrusznika zapłacimy p Markowi czy p Bogumiłowi ;)


christo_ napisał(a):
cholera do d...py to C6 jak przy padnietym aku takie jaja sie dzieją - to chyba ta granica pomiedzy C5 a C6 gdzie jest juz za bardzo tej elektroniki :(:


Co do ilości elektroniki to się zgadzam, ale wyraźnie czuć, że C6 jest nowszą konstrukcją niż C5. Nie ma porównania między 2.5TDI Tip5 a 3.0TDI Tip6...

Co do tego padniętego akumulatora, to jeszcze nie wiadomo co się tam dokładnie pokiełbasiło. Trzeba naprawić do końca, bo dopiero wtedy będzie wiadomo co i jak.
Wyjaśniła się za to sprawa padniętego rozrusznika - jest on sprawny, tylko przewód doprowadzający prąd sparszywiał.

Tak sprawa wygląda na dziś. W poniedziałek dalej będziemy naprawiać, niestety mnie już przy tym nie będzie - Tata sam się tym zajmie... :/

P.S.
Trochę mnie rozczarowała C6 tą awaria, ale nie zrażam się. Nie jest to idealny egzemplarz, dlatego wymaga dopieszczenia :peace:

P.S.2
Przy okazji odkryliśmy niewymieniony filtr powietrza (strasznie zasyfiony z dużą ilością much), który powinienbył być wymieniony w listopadzie podczas przeglądu w ASO (Auto Viva). Oszuści liczą za filtr i wymianę a nawet do niego nie zaglądają :<
Ciekawe czy olej wymienili :?: :!: - też będzie trzeba sprawdzić :/...

Pozdro
matitam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2009 23:20:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
W ASO pracują tacy sami mechanicy jak wszędzie. czyli połowie z nich nic się nie chce, a połowce z tej gorszej połowy to jeszcze chodza po głowie pomysły czego by tu nie wymienić i na tym zarobić;] To po pierwsze. Po drugie niezły zbieg okoliczności;] Istna lawina.....


Powodzenia.

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2009 21:16:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.mar.2007 15:48:58
Posty: 82
Lokalizacja: Warszawa
SOLUCJA

Już po naprawie. Winowajcą był kabel doprowadzający prąd do rozrusznika, który rozładował słaby już akumulator i samochód sam wszystko powyłączał.

Po wymianie kabla i aku wszystko działa jak powinno.

Wyciek paliwa okazał się niegroźny - jakaś rurka od wtryskiwacza się rozszczelniła

A za kontrolkę silnika odpowiadał jakiś zawór z okolic filtra powietrza.

Same pierdoły (na szczęście) a ile kłopotów sprawiły :D

Pozdro
matitam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: