.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 08:15:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 1.9TD AAZ] olej w układzie chłodzenia (w zbiorniczku)
PostNapisane: 31.sie.2006 09:35:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 00:30:59
Posty: 190
Lokalizacja: kraina medalików
Witam ponownie.

Mam problem z olejem w układzie chłodzenia, który wędruje do zbiorniczka.
Silnik turbo diesel 1,9 AAZ.
Kupiłem autko w niemczech wiedząc o defekcie bo udało mi się to zauważyć przy kupnie ale wracając do tematu:
Przy powrocie do Polski (około 1000km) ubyło mi oleju, z 1/2 stanu pomiędzy min/max do minimum. Olej ten powędrował do zbiorniczka wyrównawczego.

Czytałem na forum, że to również może być chłodnica oleju ale pisząc teraz tego posta w pracy nie pamiętam czy mam takową w tym silniku.

Jak myślicie co to mogłoby być?

Za wszelkie sugestie z góry dziękuję!!

_________________
Kiedyś:
długo by pisać

Teraz:
małe i zwinne A3 1,9TDI (AHF) 110KM
i parę innych jeżdzidełek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2006 10:12:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
witam
mam to samo autko...ale nie wiem o jaki olej dokładnie chodzi... jakiego oleju ubyło i gdzie? silnikowego? i o jaką chłodniczkę chodzi?
jesli chodzi o chłodniczkę oleju silnikowego to prawdopodobnie masz....bo ja też mam...taka mała za wlotem powietrza z lewej kratki

_________________
B4 1,9TD AAZ sedan
B4 2,6 V6 ABC quattro avant Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2006 12:10:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2005 15:01:49
Posty: 1067
Lokalizacja: Krakow
Stawiam na uszczelke pod glowica ze przepuszcza (przepalona).
Zobacz przy odpalonym jakie cisnienie na wezach ukl.chlodzenia, jak twarde jak diabli to napewno uszczelka... :zly: (koszta)
W AAZ chlodniczka oleju nie ma nic wspollnego z ukl.chlodzenia silnika (poza tym ze obniza temp.oleju w silniku oczywiscie :P ) Jej istnienie i ewentualna jej nie szczelnosc nie powoduje przedostania sie oleju do ukl.chlodzenia, a jedynie utrate oleju w silniku, przeciez to dwa osobne uklady i chlodnica chlodnicy nie rowna.
cobra napisał(a):
...ale nie wiem o jaki olej dokładnie chodzi... jakiego oleju ubyło i gdzie? silnikowego?
:peace: a niby o jaki ze skrzyni biegow? w ukl.chlodzenia??? :galy: :wpale:

_________________
Subaru Legacy SW 2.2 "GT-B line" - ...mały romans na boku :511:
Audi Coupe 2.8V6 quattro - "Oldie & Goldie Edition" :diabelek:
Audi Avant 2.6V6 - byla [']... ale to od niej sie zaczelo... :579:


Ostatnio edytowano 31.sie.2006 15:24:56 przez AMIGO, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2006 12:29:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Najprawdopodobniej to wina uszczelki, ale moze tez byc peknieta glowica silnika (oby nie) lub cos nie tak z turbina (tam tez dochodzi olej i pl\yn chlodniczy). Zycze Ci zeby to byla tylko uszczelka.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2006 12:32:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 00:30:59
Posty: 190
Lokalizacja: kraina medalików
Chodzi oczywiście o olej silnikowy przedostający się do układu chłodzenia.

Jeśli chodzi o chłodniczkę oleju do wydawało mi się, że jeśli takowa ma być u mnie w autku to będzie przy filtrze oleju i jest to chłodzenie oleju cieczą! W innym przypadku czyli chłodzenie oleju powietrzem nie powodowałoby możliwości występowania wyżej wymienionej usterki.

_________________
Kiedyś:
długo by pisać

Teraz:
małe i zwinne A3 1,9TDI (AHF) 110KM
i parę innych jeżdzidełek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2006 12:44:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 00:30:59
Posty: 190
Lokalizacja: kraina medalików
AVANT 2.6V6 napisał(a):
Chlodniczka oleju nie ma nic wspollnego z ukl.chlodzenia silnika (poza tym ze obniza temp.oleju w silniku oczywiscie :P ) Jej istnienie i ewentualna jej nie szczelnosc nie powoduje przedostania sie oleju do ukl.chlodzenia, a jedynie utrate oleju w silniku, przeciez to dwa osobne uklady i chlodnica chlodnicy nie rowna. :wpale:


No nie jestem super wtajemniczony w sprawy mechaniki ale jeśli jest chłodnica oleju gdzie ciecz chłodząca (nie powietrze) schładza olej to nie rozumiem kolegi, że te dwa układy nie mają ze sobą nic wspólnego.

Nieszczelność takiej chłodnicy oczywiście będzie powodowała przedostawanie się oleju do cieczy - przynajmniej tak mi się wydaje.

_________________
Kiedyś:
długo by pisać

Teraz:
małe i zwinne A3 1,9TDI (AHF) 110KM
i parę innych jeżdzidełek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2006 13:23:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
AVANT 2.6V6 napisał(a):
:peace: a niby o jaki ze skrzyni biegow? w ukl.chlodzenia??? :galy: :wpale:

ej no dobra, nie zaczaiłem, jakiś przymuł dzisiaj jestem i nie wiem dlaczego :):
co do chłodniczki to mi też wydaje się że nie może być powodem przecieku, no bo tam to chyba olej jest chłodzony jednak powietrzem...no sam zobacz jak nie wierzysz, od kratki masz "kanał powietrzny" do tej całej chłodniczki. a z chłodniczki wychodzą 2 rurki do silnika, więc do czego przypiąć płyn chłodniczy ?

_________________
B4 1,9TD AAZ sedan
B4 2,6 V6 ABC quattro avant Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2006 13:23:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2005 15:01:49
Posty: 1067
Lokalizacja: Krakow
Nie widzialem jeszcze takiej konsrukcji, majac taki uklad z czego chlodna wode wezmiesz, bo chyba nie z ukl.chlodzacego? U mnie np. bez (turbiny) olej ma temp. ok.70'C a plyn chlodniczy 90-95'C wiec jakby mial chlodzic olej?
Bez sensu! A po drugie: skoro chlodzilaby woda z ukladu chlodzenia a nie powietrze to po co umieszczona jest we wlocie w zderzaku gdzie ma silny strumien powietrza?
Widzisz te zwiazki?

_________________
Subaru Legacy SW 2.2 "GT-B line" - ...mały romans na boku :511:
Audi Coupe 2.8V6 quattro - "Oldie & Goldie Edition" :diabelek:
Audi Avant 2.6V6 - byla [']... ale to od niej sie zaczelo... :579:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2006 14:10:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 00:30:59
Posty: 190
Lokalizacja: kraina medalików
AVANT 2.6V6 napisał(a):
Nie widzialem jeszcze takiej konsrukcji, majac taki uklad z czego chlodna wode wezmiesz, bo chyba nie z ukl.chlodzacego? U mnie np. bez (turbiny) olej ma temp. ok.70'C a plyn chlodniczy 90-95'C wiec jakby mial chlodzic olej?
Bez sensu! A po drugie: skoro chlodzilaby woda z ukladu chlodzenia a nie powietrze to po co umieszczona jest we wlocie w zderzaku gdzie ma silny strumien powietrza?
Widzisz te zwiazki?


Pisałem, że zapomniałem spojżeć jakie rozwiązanie jest w silniku TD AAZ ale teraz zajżałem pod mastkę TDI AFN w mojej a6 i niestety koledzy ale olej chłodzony jest cieczą :!:
U mnie w TDI olej ma tę samą temperaturę co ciecz, a wydaje mi się że jeśli nie chłodzenie to oliwa byłaby cieplejsza.
To nie ja pisałem o wlotach powietrza i jakichś rurkach!
Kolego, wskaźniki pokazują +/-, jakbyś podłączył kompa to się dopiero dokładnie dowiesz jakie masz temperatury. U mnie w TDI na zegarze temperatury cieczy 90 stopni wskakuje gdy komp pokazuje 70 stopni, a u ciebie może być odwrotnie.

Nie mówię, że nie ma chłodnic jako rurki wystawione na pęd powietrza ale tutaj chyba chyba jest inaczej (przynajmniej w TDI-ku).

Jak wspomniałem na początku całej dyskusji nie jestem teraz przy aucie tylko w pracy i nie pamiętam jakie tam jest rozwiązanie.

Na forum jesdnak również znalazłem podobna tematy, w których jest właśnie mowa o chłodnicy oleju, która może być przyczyną przedostawania się oleju do cieczy.

U mnie w a6 te rurki, o których piszecie to są chłodnice oleju ale od układu wspomagania kierownicy!

_________________
Kiedyś:
długo by pisać

Teraz:
małe i zwinne A3 1,9TDI (AHF) 110KM
i parę innych jeżdzidełek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2006 14:42:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2005 15:01:49
Posty: 1067
Lokalizacja: Krakow
CZARNYOLO napisał(a):
U mnie w a6 te rurki, o których piszecie to są chłodnice oleju ale od układu wspomagania kierownicy!
Sa pewnie i ulkady chlodzace olej woda, ale...
Czlowieku! Nie mylmy troche pogietej rurki od wspomagania z chlodnica oleju! :peace: Nie rob z nas ciemniakow!
Wiecej sie nie wypowiadam! I skoro jestes taki meches to juz dawno powinienes znalezc zrodlo wycieku oleju!
Madrzysz sie, a potem piszesz ze wlasciwie to nie wiesz jak wyglada to w swoim aucie...
No comments... :605:
Moze to Cie uciszy chlodnica oleju AAZ:
http://img485.imageshack.us/img485/4455 ... d02zr3.jpg

_________________
Subaru Legacy SW 2.2 "GT-B line" - ...mały romans na boku :511:
Audi Coupe 2.8V6 quattro - "Oldie & Goldie Edition" :diabelek:
Audi Avant 2.6V6 - byla [']... ale to od niej sie zaczelo... :579:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AAZ 1,9TD - olej w układzie chłodzenia (w zbiorniczku)
PostNapisane: 31.sie.2006 23:11:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
CZARNYOLO napisał(a):
Witam ponownie.

Mam problem z olejem w układzie chłodzenia, który wędruje do zbiorniczka.
Silnik turbo diesel 1,9 AAZ.
Kupiłem autko w niemczech wiedząc o defekcie bo udało mi się to zauważyć przy kupnie ale wracając do tematu:
Przy powrocie do Polski (około 1000km) ubyło mi oleju, z 1/2 stanu pomiędzy min/max do minimum. Olej ten powędrował do zbiorniczka wyrównawczego.

Czytałem na forum, że to również może być chłodnica oleju ale pisząc teraz tego posta w pracy nie pamiętam czy mam takową w tym silniku.

Jak myślicie co to mogłoby być?

Za wszelkie sugestie z góry dziękuję!!

Peknieta uszczelka pod glowica. Nie zwlekaj z naprawa ... spotkanie plynu chlodniczego z 32 barami w dieslu moze źle sie skonczyc dla twoich korbowodów.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2006 15:26:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 00:30:59
Posty: 190
Lokalizacja: kraina medalików
I po temacie.

Planowanie głowicy i wymiana uszczelki pomogło. Teraz wszystko jest OK :peace:

:!!: Doradzam tylko innym, którzy będę ściągać czapkę z silnika, żeby przy jej ponownym montażu skręcali ją nowymi śrubami (kosztują ok 4zł za sztukę). Ja o tym zapomniałem i skręciłem na starych i.... przedostatnia śruba przy ostatniej fazie dokręcania zrobiła traaach. No i znowu do sklepu po nową uszczele i tym razem także nowe śruby.
:!!:

U mnie była krzywa głowica, chyba juz tam ktoś paluchy wtykał wcześniej.

Jeżdźę już kilka dni i jest wszystko w porządku.


Żeby nie być gołosłownym do powyższych postów (chodzi o chłodniczkę oleju), niedowiarkom mogę przesłać zdjęcia chłodniczki oleju przy filtrze oleju, która u mnie jest podłączona tylko do układu chłodzenia - czyli olej chłodzi się od cieczy chłodzącej. Piszę to bo spotkało się to z krytyką mojej osoby jako przypadkek, w który co niektórzy nie mogą uwierzyć, tylko temat który opisywałem występował w vw golfie III a nie audi. Podawałem symbol silnika, nie podawałem auto bo to czym dysponuję jest wypisane pod moimi postami.

Dla avant 2,6V6 - jakbym umiał mógłbym Ci również przesłać takiego linka z innym układem, a mianowicie takim który jest u mnie w aucie.


Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za podpowiedzi.

_________________
Kiedyś:
długo by pisać

Teraz:
małe i zwinne A3 1,9TDI (AHF) 110KM
i parę innych jeżdzidełek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2006 12:36:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 21:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
ważne, że problem rozwiązany :peace:

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2008 15:11:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 14:40:25
Posty: 1
Siemanko:) Niestety mam taki sam problem w audii 100 C4 :( W zbiorniczku pojawił się olej ale w małych ilościach, zbiornik właśnie wymyłem i zobacze jak szybko się tam pojawi, co powiecie o uszczelniaczach do silnika i ukł. chłodzenia?!?! Pomogą coś??? :/ A wie ktoś może jakie są koszty przy wymianie uszczelki pod głowicą lub jak wygląda naprawa pękniętej głowicy? Trzeba kupić nową? bo słyszałem że gdzieś je "naprawiają" :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron