.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.mar.2024 08:37:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jaka turbina do 1,8T aby uzyskac troche wiecej koni?
PostNapisane: 20.wrz.2006 01:08:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.wrz.2006 00:52:44
Posty: 4
Lokalizacja: Gdansk
Witam
jak widac jestem tutaj nowy :) Ale sam posiadam Audi i dlatego dolaczylem do tego forum :) ale nie o tym teraz mowa...
Mam problem poniewaz mam A4 z 2003r w kombiaku z silnikiem benzynowym 1,8T ktory ma 163 km. Chcialbym miec z niego 190 200koni. Chodzi o to jaka turbine mam kupic? wiem ze jest sporo turbin do tych modeli bo to zalezy od modelu silnika. Dostalem w serwisie informacje ze turbiny co sa w 150 konnych silnikach 1,8T sa takie same jak w 190. Czy to prawda?
Chcialbym zmodyfikowac troche silnik do bezpiecznych 200koni... Co polecacie?

/moje auto

Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
// A3 & A4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 04:04:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Jak chcesz większe turbo, to K04. Ale 190KM to samym chip'em wyciągniesz, nawet nie trzeba turbo wymieniać.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 04:15:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2005 04:11:28
Posty: 585
Lokalizacja: Hameryka NJ
Virusiki sa od +30 do +60KM wiec i nawet wiecej niz 200KM wyciagniesz za dobra kaske:D:D aaa i to nie bedzie szkodliwe dla silniczka nic a nic..... ;-)

_________________
OOOO S6 & A6
Obrazek
Hehehe Autocross Esssss ;) Psssss!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 04:36:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
J@RO napisał(a):
Virusiki sa od +30 do +60KM wiec i nawet wiecej niz 200KM wyciagniesz za dobra kaske:D:D aaa i to nie bedzie szkodliwe dla silniczka nic a nic..... ;-)

Kolega to lubi koloryzować. Samym chip'em chcesz podnieść moc o 37%? Z silnika 2.7t to może te +60KM chipem wyciągniesz, ale nie z 1.8t (163KM), przynajmniej nie na dłuższą metę.

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 04:51:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2005 04:11:28
Posty: 585
Lokalizacja: Hameryka NJ
Średni chip ECU do 1.8T daje +45:) Masz jedne z lepszych GIAC, APR, Upsolute i Neuspeed którzy stawiają wysoko poprzeczkę i potem masz te same chpy tyle ze albo bez gwarancji albo w innym opakowaniu. TYLE.

Do tego doloz jeszcze 3" wydech na calej długości z cat-backiem i daje sobie rękę uciąć ze będziesz mial 215KM:) jak silnik jest zdrowy. Nie ma bata jak jest dobrze zrobione.

Tee a ten silnik nie ma czasami 184 kucy?!?! cos mi to 165 nie pasuje (chyba ze na 97 rok) - nie w tej generacji silnika (tzn 2003)

_________________
OOOO S6 & A6
Obrazek
Hehehe Autocross Esssss ;) Psssss!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 05:28:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
J@RO napisał(a):
Średni chip ECU do 1.8T daje +45:)

Nawet najlepsze chip'y do 1.8T z trudem tyle wyciągają.

Cytuj:
Masz jedne z lepszych GIAC, APR, Upsolute i Neuspeed którzy stawiają wysoko poprzeczkę i potem masz te same chpy tyle ze albo bez gwarancji albo w innym opakowaniu. TYLE.

Sorry, ale po raz kolejny siejesz popelinę. Miałem GIAC'a w swoim 1.8T, i więcej jak ze 30KM to on nie dodał. Z resztą sam GIAC podaje, że:

"GIAC performance software for the 2005 - 2002 B6 A4® 1.8T smoothly delivers a 30-38 hp and 55-60 ft-lbs gain. "

http://www.giacusa.com/programs.php?mpid=3


Cytuj:
Do tego doloz jeszcze 3" wydech na calej długości z cat-backiem i daje sobie rękę uciąć ze będziesz mial 215KM:)

Wcześniej była mowa tylko chip'ie. Wydech doda parę KM, ale z tego co piszą GIAC i APR, to jeszcze większe wtryskiwacze by się przydały w tych nowszych wersjach 1.8T (B6).

Cytuj:
jak silnik jest zdrowy. Nie ma bata jak jest dobrze zrobione.

Dobrze zrobione, to zrobione z umiarem. Co z tego, że wyżyłujesz ostry program, jak po paru tys. km przyjdzie Ci turbo wymieniać? Chyba że traktujesz to jako pretekst do upgrade'u turbo na K04. :)

Cytuj:
Tee a ten silnik nie ma czasami 184 kucy?!?! cos mi to 165 nie pasuje (chyba ze na 97 rok) - nie w tej generacji silnika (tzn 2003)

Te europejskie wersje są jakoś inaczej zestrojone. W USA w latach 2001-2005 miał 170KM.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 05:37:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2005 04:11:28
Posty: 585
Lokalizacja: Hameryka NJ
To jest ten sam silnik tylko mapa jest inna.

_________________
OOOO S6 & A6
Obrazek
Hehehe Autocross Esssss ;) Psssss!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 05:43:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
No, też tak mi się wydaje. Choć na przestrzeni lat zmieniali jeszcze jakieś duperele typu K03 Sport, czy VVT.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 06:41:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11991
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
163 KM kiedyś było w VTG modyfikowane i .... klops. chyba z 10-15 KM mu dodali czipem.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 08:21:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
200 kuni z k03 to chyba za bogato. Jak masz troche kasiejki, to turbina k04, większy intercooler lub dostawić drugi ala 1.8t 225KM, i do tego wrzucić program ktory to obsłuży. W porywach przy takim setupie mozna z 250-270KM otrzymać, ale nie koniecznie, ustawic elegancko w granice 200-220KM z ładnym przebiegiem momentu i bryczka powinna zyskać wigoru :)

P.S> nie wiem czy wtryskiwacze wydadzą, nie sprawdzałem tego.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 08:56:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.wrz.2006 00:52:44
Posty: 4
Lokalizacja: Gdansk
Z tego co wiem to na chipie mozna do prawie 190 koni go wyciagnac tak mi mowili w TuneUp. Ale to nie wiadomo ile ta turbina wytrzyma.
W rocznikach 2002 w a4 byly jeszcze 150 konne silniki pozniej powstaly modyfikacje 163 konny ( to jest samym oprogramowaniem zmienione ) a 190 jedni mowia ze ma inna turbine. I teraz nie wiem wlasnie co mam zrobic? Chcialem kupic wlasnie turbine juz i pojechac aby mi to zrobili ale gdy bylem w serwisie zbili mnie z pantalyku bo powiedzieli ze kazdy silnik 1,8T ma taka sama turbine. Usmialem sie troche ale juz zwatpilem.

_________________
// A3 & A4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 09:25:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11991
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
oczywiście, że nie ma, 150 i 163km mają K03, niektóre 180KM mają k03s a wszystkie 225 KM oraz starsze 210KM (s3) mają k04.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 09:29:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.wrz.2006 00:52:44
Posty: 4
Lokalizacja: Gdansk
A pytalem sie w szwedzkim serwisie AUDI i VW !!! To sa pustaki jednak :)
Czy moze zrobic tak, kupic turbinke KKK K04 , kolektor od TT i chlodnice tez od 11 i wtedy wyregulowac wszystko softem ?

A i wlasnie, chce kupic Blow Off ,tylko wlasnie JAKI do 1,8 T? zebym nie stracil mocy przez to ?

_________________
// A3 & A4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 09:40:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11991
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
najlepiej oczywiście bazować na osprzęcie z Audi TT ale tutaj nie podpasuje Ci kolektor wydechowy i flansza. Jesli mnie nie myli do wzdłużnego 1.8T (A4/A6) pasuje turbina K04-15 a do poprzecznego (A3/golf) K04-01. Trochę rzeźby będzie ze względu na ustawienie silnika , ale wszystko jest do przejścia, w Polsce dużo jeździ A4 na K04.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 09:47:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Wizard napisał(a):
Czy moze zrobic tak, kupic turbinke KKK K04 , kolektor od TT i chlodnice tez od 11 i wtedy wyregulowac wszystko softem ?

A i wlasnie, chce kupic Blow Off ,tylko wlasnie JAKI do 1,8 T? zebym nie stracil mocy przez to ?


nie wiem, czy kolektor od tt podejdzie > tam jest silnik poprzecznie. może wystarczy w twoim flansze przerobić?

Blow off bedzie powodował błędy w mierzonym powietrzu, bo wypuszcza zmierzone przepływką powietrze w atmosfere, także na mocy można raczej stracic i dodatkowo katy mogą dostawać baty, bo bedzie dodatkowa polewka paliwa. Myślę, że wystarczy DV oryginalny do upuszczania nadmiaru ciśnienia przy zmianie biegu.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 16:08:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Odnośnie bebechów, które należałoby wymienić przy swapie na K04 (pomijam ich ceny), tutaj są opisy/lista:

http://www.goapr.com/Audi/products/turbo_b6a4_k04.html

http://www.ecstuning.com/stage/edpd/pag ... uctID=6034

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 16:31:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Zubozenie w tym silniku wynosi 20% a standard masz 150 konikow wiec w Twoim przypadku juz zabrano prawie 10% wiec mozesz podniesc bezpiecznie do 180 koni samym chipem . Oczywiscie mozesz miec spokojnie po chipie bez wymiany turbiny te 220 konikow tak jak w Audi TT tyle ze tam silnik niby ten samej pojemnosci ma inne tloki zawory korbowody oraz turbo , intercooler . Renomowane firmy takie jak diagtronic lub masters podniasa moc tego auta do bezpiecznej granicy ale jak chcesz to spokojnie zrobia te 220 konikow na Twoja odpowiedzialnosc tyle ze po pewnym czasie tloki poplyna a gdy sie zapomnisz i przeciagniesz silnik na obrotach to pokaze kopytko bokiem i tyle bedzie z satysfakcji. :peace:

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 22:46:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.maja.2006 08:27:56
Posty: 235
Lokalizacja: Sosnowiec
tak wogóle...ładna audiczka jak marzenie :) ale szkoda, że nie TDI :) chociaż te 130 km ..:) piękny colorek i xenonki oraz felgi....mniami:)

_________________
" no bass, no fun " :)
lepsze niż gogle http://www.audiklub.org/phpBB2/search.php :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2006 01:09:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2005 04:11:28
Posty: 585
Lokalizacja: Hameryka NJ
A po co komu traktora;) :P :D ;-)

Talibi to auto ma ~165 po zmienie chipa okolo 200..... TDi sie chowa....

_________________
OOOO S6 & A6
Obrazek
Hehehe Autocross Esssss ;) Psssss!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2006 01:50:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.wrz.2006 00:52:44
Posty: 4
Lokalizacja: Gdansk
Nie preferuje TDI :) pozatym w szwecji place wiekszy podatek i musialbym jezdzic rocznie po 40 000km zeby mi sie oplacalo kupic TDI !=) nie dosc ze sa tam drogie TDI:ki to jeszcze podatek i diesel jest w tej samej cenie co benzyna, nawet czasami drozsza. :)

Moj silnik ma 163km :) to jest taki silnik jaki jest w passatach i wszystkich silnikach 1,8t tylko ten 163 konny ktory byl od 2003r.

Musze cos z silnikiem zrobic. Czyli JAKA TURBINE, ( po numerach czesci ) intercooler by z TT albo S3 pasowal?

wlasnie co to jest " flansza " ?????


pozdrawiam

_________________
// A3 & A4


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: