.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 16:31:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B3 1.9E SD]Moje wrażenia po usunięciu kata
PostNapisane: 06.paź.2006 22:11:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.mar.2006 19:05:02
Posty: 95
Lokalizacja: Polska
Od tygodnia jezdze bez katalizatora Mam wstawiony zamiast niego kawalek rury z wkreconą sondą lambda . Narazie jezdze i nie mam żadnych problemow z praca silnika -odpukac . Balem sie ze moga byc kaplikacje ,bo sonde mialem zamontowana na katalizatorze lecz na samym jego poczatku .Pozytywne wrazenia : silnik zrobil sie minimalnie żwawszy ,nie jest zamulony jak wczesniej i nawet lepiej mi teraz odpala Polepszyla sie nieco elastycznosc ,juz od 2000 obrotow na piatym biegu auto sie lepiej kreci . Wady : brzemienie przypominajace starego poloneza i przy mocniejszej "przygazówce" na postoju czuc smród spalin . Spalania paliwa jeszcze nie porownywalem . 1.9E wielopunkt mechaniczny na 98 VERVA. pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2006 12:00:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2006 19:27:36
Posty: 254
Lokalizacja: Pajęczno
szkoda kasy na paliwo!
do tego silnika lepsze jest paliwo 95, niz 98... Niektore silniki na wyżej-oktanowym paliwie beda chodzily slabiej niz na 95! sam to kiedys przetestowałem. A paliwo 98 jest tylko dla mocnych i wysilonych silników, by nie pojawiało sie spalanie stukowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2006 22:03:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2005 09:58:04
Posty: 98
Lokalizacja: Nysa / Opole / woj.opolskie
WItam!! Też się przymierzam do wycięcia kata mam silnik DZ w książce serwisowej pisze że te silniki nie miały kata czyli sondy nie będzie. Niemiec musiał do niej to ustrojstwo wepchać :> właśnie tego szukałem czy jest różnica :D

_________________
ADI B3 80 1,8E DZ 82kW 160Nm -> Zielony metalic na niebieskich sprężynkach :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Sąda bez kata
PostNapisane: 09.paź.2006 06:43:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.paź.2004 12:48:50
Posty: 53
Lokalizacja: Wieluń
Witam, powinieneś po wymontowaniu kata przenieś sondę na kolektor wydechowy. Chodzi o temperaturę pracy sondy na kacie była większa niż na rurze, kolektor będzie zawsze bardziej nagrzany niż rura.

_________________
Lecz swoje autko sam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sąda bez kata
PostNapisane: 09.paź.2006 16:28:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.mar.2006 19:05:02
Posty: 95
Lokalizacja: Polska
nepek59 napisał(a):
Witam, powinieneś po wymontowaniu kata przenieś sondę na kolektor wydechowy. Chodzi o temperaturę pracy sondy na kacie była większa niż na rurze, kolektor będzie zawsze bardziej nagrzany niż rura.
Przeczytalem chyba wszystkie posty na forum na temat pracy sondy po usunieciu kata i wszystkie opinie sa tak bardzo podzielone ze mozna "zgupiec" . U mnie sonda jest wkrecona normalnie w tym samym miejscu gdzie wczesniej byla w kacie i nie ma na 100 % zadnych problemow w pracy silnika . Jak by byla za niska temp dla sondy to by sie to jakos negatywnie objawialo, a u mnie silnik chodzi jak zegarek .Chyba ze moze cos sie zacznie dziac dopiero po jakims czasie , bo jezdze juz ponad tydzien i narazie wszystko jest ok . pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 17:34:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
djset napisał(a):
szkoda kasy na paliwo!
do tego silnika lepsze jest paliwo 95, niz 98... Niektore silniki na wyżej-oktanowym paliwie beda chodzily slabiej niz na 95! sam to kiedys przetestowałem. A paliwo 98 jest tylko dla mocnych i wysilonych silników, by nie pojawiało sie spalanie stukowe.

Prawda, prawda :) A w USA auta jezdza na 87, 97 i max 93 i jest OK

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sąda bez kata
PostNapisane: 09.paź.2006 17:50:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2006 08:04:42
Posty: 65
Lokalizacja: Kłodzko
betrzy napisał(a):
U mnie sonda jest wkrecona normalnie w tym samym miejscu gdzie wczesniej byla w kacie i nie ma na 100 % zadnych problemow w pracy silnika . Jak by byla za niska temp dla sondy to by sie to jakos negatywnie objawialo, a u mnie silnik chodzi jak zegarek .Chyba ze moze cos sie zacznie dziac dopiero po jakims czasie , bo jezdze juz ponad tydzien i narazie wszystko jest ok . pozdro


Będzie ok. ale kiedy sonda będzie niedogrzana to auto będzie ci więcej palić

_________________
Strata czasu podobna jest do śmierci...nieodwracalna


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sąda bez kata
PostNapisane: 09.paź.2006 19:29:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.mar.2006 19:05:02
Posty: 95
Lokalizacja: Polska
mcgiwer napisał(a):
betrzy napisał(a):
U mnie sonda jest wkrecona normalnie w tym samym miejscu gdzie wczesniej byla w kacie i nie ma na 100 % zadnych problemow w pracy silnika . Jak by byla za niska temp dla sondy to by sie to jakos negatywnie objawialo, a u mnie silnik chodzi jak zegarek .Chyba ze moze cos sie zacznie dziac dopiero po jakims czasie , bo jezdze juz ponad tydzien i narazie wszystko jest ok . pozdro


Będzie ok. ale kiedy sonda będzie niedogrzana to auto będzie ci więcej palić
Spalania jeszcze nie mierzylem , ale slyszalem ze mozna zamontowac sonde z trzema kabelakmi ktora ma wbudowana dodatkowo grzalke Jak by wzroslo spalanie paliwa to bralem to wlasnie pod uwage


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 22:06:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Masz kiepski serwis tłumikarski. Powinni od razu przenieść sondę bliżej głowicy. Sonda jednoprzewodowa długo się rozgrzewa i tak jak napisał mcgiwer będziesz miał wyższe spalanie. Katalizator spiętrza spaliny i wyższa temperatura przed nim to właśnie to co lubi sonda. Ciekawe czy zabrali Ci kata i zarobilil parę stówek extra... ;)

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 09:55:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2006 19:27:36
Posty: 254
Lokalizacja: Pajęczno
kefir200 napisał(a):
Masz kiepski serwis tłumikarski. Powinni od razu przenieść sondę bliżej głowicy. Sonda jednoprzewodowa długo się rozgrzewa i tak jak napisał mcgiwer będziesz miał wyższe spalanie. Katalizator spiętrza spaliny i wyższa temperatura przed nim to właśnie to co lubi sonda. Ciekawe czy zabrali Ci kata i zarobilil parę stówek extra... ;)


wlasnie! po co komu zużyte katalizatory? moj kolega spotkal sie z taka sytuacja, ze na gieldzie ludzie kupują katalizatory, a nawet chodzą i pytają sie po parkingach... Wiec co mozna zorbic uzytecznego ze zużytego kata?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 10:17:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
djset napisał(a):
wlasnie! po co komu zużyte katalizatory? moj kolega spotkal sie z taka sytuacja, ze na gieldzie ludzie kupują katalizatory, a nawet chodzą i pytają sie po parkingach... Wiec co mozna zorbic uzytecznego ze zużytego kata?

odzyskac platyne :diabel:

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 11:11:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Mi mechanik zaoferował 30zł za katalizator lub rabat 50zł przy wymianie tłumika końcowego. Na wszelki wypadek wziąłem go sobie i schowałem w piwnicy :) Oczywiście gdybym się o niego nie upomniał to by go wzięli bez słowa bo już mimochodem sobie schowali.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 12:19:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Ludziska...przejżyjcie na oczy... Zużyty katalizator od 2,2 turbo 10V, to około 300-330 PLN, Opel Vectra 1,6 - 350 PLN, Polonez 1,6 GSI 180-200PLN...Nie dajcie się nabijać w butelkę. I nie słuchajcie tłumaczenia, że strumiennica to najwspanialszy wyjalazek zamiast kata... Strumiennica kosztuje 30-90 PLN zależnie od obudowy. Majstry wspawują to zamiast kata i zabierają kata lub dają za niego max 100PLN... Klient płaci 50 za wymianę, dostaje za kata lub nie dostaje i koniec ońców na całej operacji majster jest jeszcze minimum 100PLN do przodu. Polecam lektórę bestseleru www.allegro.pl ... i hasło katalizator...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 12:38:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
dlatego ja swojego nie oddałem.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 14:13:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.mar.2006 19:05:02
Posty: 95
Lokalizacja: Polska
kefir200 napisał(a):
Ludziska...przejżyjcie na oczy... Zużyty katalizator od 2,2 turbo 10V, to około 300-330 PLN, Opel Vectra 1,6 - 350 PLN, Polonez 1,6 GSI 180-200PLN...Nie dajcie się nabijać w butelkę. I nie słuchajcie tłumaczenia, że strumiennica to najwspanialszy wyjalazek zamiast kata... Strumiennica kosztuje 30-90 PLN zależnie od obudowy. Majstry wspawują to zamiast kata i zabierają kata lub dają za niego max 100PLN... Klient płaci 50 za wymianę, dostaje za kata lub nie dostaje i koniec ońców na całej operacji majster jest jeszcze minimum 100PLN do przodu. Polecam lektórę bestseleru www.allegro.pl ... i hasło katalizator...
Akurat w moim przypadku wywalenie kata to byla koniecznosc Glosno brzeczal jak by "garnki tłukły sie o aswald " i auto rozwijalo max predkosc 120 km /h . Jak by nie byl uszkodzony i byl by jeszcze dobry to bym go nawet nie ruszal ,no bo w sumie poco . Jak chcialem zeby mi go pokazali to powiedzieli ze go juz nie maja Co sie z nim stalo tego nie wiem Chyba chodzilo im o ta platyne :peace: jak pisal kolega powyzej Zdziwiło mnie troche to ze niezbyt duzo kasy wzieli za robocizne ,mimo ze dodali troche nowych czesci jak np ;cybant i złaczke . Widocznie cos w tym jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 14:14:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.mar.2006 19:05:02
Posty: 95
Lokalizacja: Polska
kefir200 napisał(a):
Ludziska...przejżyjcie na oczy... Zużyty katalizator od 2,2 turbo 10V, to około 300-330 PLN, Opel Vectra 1,6 - 350 PLN, Polonez 1,6 GSI 180-200PLN...Nie dajcie się nabijać w butelkę. I nie słuchajcie tłumaczenia, że strumiennica to najwspanialszy wyjalazek zamiast kata... Strumiennica kosztuje 30-90 PLN zależnie od obudowy. Majstry wspawują to zamiast kata i zabierają kata lub dają za niego max 100PLN... Klient płaci 50 za wymianę, dostaje za kata lub nie dostaje i koniec ońców na całej operacji majster jest jeszcze minimum 100PLN do przodu. Polecam lektórę bestseleru www.allegro.pl ... i hasło katalizator...
Akurat w moim przypadku wywalenie kata to byla koniecznosc Glosno brzeczal jak by "garnki tłukły sie o aswald " i auto rozwijalo max predkosc 120 km /h . Jak by nie byl uszkodzony i byl by jeszcze dobry to bym go nawet nie ruszal ,no bo w sumie poco . Jak chcialem zeby mi go pokazali to powiedzieli ze go juz nie maja Co sie z nim stalo tego nie wiem Chyba chodzilo im o ta platyne :peace: jak pisal kolega powyzej Zdziwiło mnie troche to ze niezbyt duzo kasy wzieli za robocizne ,mimo ze dodali troche nowych czesci jak np ;cybant i złaczke . Widocznie cos w tym jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 08:41:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2005 14:34:26
Posty: 317
Lokalizacja: Kętrzyn
Witam.
Ja posłuchałem Kefira i wystawiłem kata z tatowej Vectry na allegro.Kefir wymienił mi cały wydech i zapłaciłem za części ok 400zł.A za kata na allegro już mam ponad połowę tego !! A jeśli już macie oddawać mechaniorom katy to zapraszam do mnie :) Chętnie dam 10zł więcej niż mechanik hehehe
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=133450639

_________________
Audi 100 C4 2,8 V6 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2006 19:39:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.mar.2006 19:05:02
Posty: 95
Lokalizacja: Polska
Minal juz dluzszy okres jak jezdze bez kata Wyniki testu : zuzycie paliwa NIE WZROSLO ,silnik chodzi bez zadnych problemow . Nie zauwazylem wczniej ze sonda labda w moim audi posiada trzy kabelki ,co znaczy ze jest dogrzewana niezaleznie i zawsze bedzie miala odpowiednia temperature .pozdro. :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: