.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 16:37:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a6 C5] tiptronic DIAGNOZA POMOCY
PostNapisane: 11.paź.2006 20:15:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 19:31:51
Posty: 141
Lokalizacja: (PL)
Witam!
Dzisiaj byłem u mechanika z moim audi A6 2.5 TDI Quattro ponieważ skrzynia Tiptronic zaczęła chodzić w trybie awaryjnym (zapaliły się wszystkie kontrolki dot. skrzyni na desce) i mechanik podłączył do komputera i okazało się , że wyskoczył błąd : 18265 - Load Signal: Error Message from ECU

Błędu niestety nie da się usunąć poprzez komputer. Po usunięciu pojawia się ponownie.

Jest ktoś w stanie mi pomóc lub zaradzić co mam w tej sprawie zrobić ? Wyczytałem gdzieś, że jest to chyba brak komunikacji między sterownikami silnika a skrzynią.

Auto jeździ jak narazie ale tylko na 3 i 4 biegu więc nie da się najeździć dużo. Cięzko pod większą górke ruszyć.

Proszę o pomoc.
Pozdrawiam!

_________________
Audi A6 Avant 2,5 TDI Quattro - Tiptronic | 180 PS Powered by Rogal


Ostatnio edytowano 11.paź.2006 21:16:49 przez FIBA, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 20:35:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Kiedy ostatnio serwisowałeś skrzynie ?

........ chodzi o pełny serwis olejowy + filtry.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 21:21:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 19:31:51
Posty: 141
Lokalizacja: (PL)
Byłem jakiś czas temu u mechanika i on stwierdził, że olej nie jest brudny i było dolane troszke oleju do pełnego stanu. Ale jako tako olej cały zmieniany nie był.

Chciałem jeszcze dodać, że to stało się z dnia na dzień. Przed tym pechowym dniem skrzynia chodziła bardzo dobrze i nie było jakichkolwiek oznak żeby coś zaczynało się psuć. Biegi wchodziły bardzo dobrze, bez opóźniej i żadnych większych szarpnięć.

_________________
Audi A6 Avant 2,5 TDI Quattro - Tiptronic | 180 PS Powered by Rogal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2006 21:54:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 19:31:51
Posty: 141
Lokalizacja: (PL)
Witam ponownie!
Sorki, że post pod postem ale rozwiązałem mój problem w którym pisałem wyżej.

Pojechałem do serwisu które według opinii miało wyspecjalizowanych elektroników.
Podłączyli mi pod komputer, wsadzili specjalną CD z oznaczeniami kodów dla Audi A6 i wykrylo ten błąd o którym pisałem wyżej czyli: 18265.
Ten błąd oznaczał, że - z tego co mi mówił mechanik - w pompie wtryskowej kąt wtrysku za późno się otwierał. Mówił, że to wszystko dla tego, że silnik przez to jest słaby i komputer odcinał moc silnika, tymsamym skrzynia 'ogłupiała' i przełączyła się w tryb awaryjny. Na początku mechanik postraszył mnie, że pompa wtryskowa jest do wymiany lub regeneracji i , że około 4 tyś zł. jest już nie moje.
Ale potem spytał mnie czy wymieniałem rozrząd i czy był on ustawiany.
Ja rozrząd miałem wymieniony jak już kupiłem moje Audi, ale potem był ściągany żeby uszczelnić silnik. Następnie odkręcił obudowe rozrządu i mi go wyregulował jednym kluczem. Na początku ustawił i sprawdził na komputerze i okazało się, że tymrazem za wcześnie i za drugim podejsciem było już idealnie.
Potem wszystko skręcił i udałem się na jazde próbną i CAŁY PROBLEM MINĄŁ JAK RĘKĄ ODIĄŁ !
Tryb awaryjny się wyłączył i odzyskał moc taką jak posiadał wcześniej.

Tymsamym polecam serwis AUTOMACHER w Rzeszowie bo właśnie u nich to robiłem. Wszystko zajęło jakąś godzinke i w dodatku nie zapłaciłem dużo.

A najciekawsze wszystkim jest to, że to NIE BYŁA wina Tiptronica ! Tak jak większość przypuszczała. Poprostu z braku mocy komuputer włączył tryb awaryjny.

Pozdrawiam!
Fiba

_________________
Audi A6 Avant 2,5 TDI Quattro - Tiptronic | 180 PS Powered by Rogal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2006 07:29:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
To szczere gratulacje, ze tak to gładko poszło. ;)

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2007 10:47:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2007 13:45:12
Posty: 79
Lokalizacja: Gniewkowo
Witam.
Pisze ten post bo miałem podobną sytuację i ktos może mieć również a wtedy to znajdzie. U mnie zapaliła sie kontrolka od ESP ale innych objawów nie było (byż może dlatego ze usterka pojawiała sie na chwilkę). Błąd zapisany w skrzyni i ABS to 18265 i dał się skasować bez problemu. W tym samym czasie pojawił się błąd G62 czyli 00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62). Błąd tego czujnika powoduje nie tylko błąd w ecu i brak możliwości pomiaru wszystkich parametrów temperaturą ale również wyżej wspomniane błedy w skrzyni i ABS/ESP. Warto sprawdzić sam czujnik a przedewszystkim sprawdzić styki czujnika. Nie polecam ich "szlifowania" jeżeli są złocone bo nie ma takij potrzeby. Jeżeli wyczyszenie nie pomaga to polecam wymiane. Zawsze to tańsze niż natychmiastowe kombinacje w ABS/ASB. Przewody do czujnika również mogą być przerwane! i to trzeba sprawdzić również.
Pozdrawiam.

_________________
--
wojtek
A6 BFC S-line


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron