.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.maja.2024 01:26:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI] Jaki olej
PostNapisane: 15.paź.2006 21:49:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2006 12:56:11
Posty: 68
Lokalizacja: Hilden
Witam. Castrol czy Mobil i czy koniecznie long life. Zrobilem na long life okolo 70 tys km i sa ponoc dwie szkoly. Jedni mowie ze dla tdi jest lepszy gesciejszy pelny syntetyk np 5 W- 30 inni z kolei ze long life jest lepszy ze wzgledu na turbo sprezarke. Ponoc na gesciejszych olejacz silniki lepiej chodza ( ciszej itd ). Macie jakies doswiadczenia ?

_________________
Audi A6 2.5TDI, Chip ABT 180 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2006 21:54:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Te 70 tys km zrobiłeś bez wymiany bo to long life? :galy: mam nadzieje ze źle zrozumiałem...

Jak sie tylko da to lej jak najżadszy olej. Zreszta zaraz wpadnie doktor TDI wiec bedziesz wiedzial co i jak ;)

P.S. Dzień dobry...

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2006 22:00:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
1. Przywitaj sie kooego w NEWBIE
2. Poprawiłem nazwę tematu, ale na przyszłość stosuj ogólnie przyjęte tutaj reguły i poczytaj regulamin i minifaq forum.
3. Żadnego Castrola sprzedawanego w Polsce nie lej do swojego TDI , mówi Ci to ktoś kto osobiście omal nie zarżnął silnika tym syfilisem. W naszych warunkach i z naszym paliwem lepiej w parze stosować porządne tradycyjne (nie long-life) oleje i wymieniać je co max 10 tys km. Sam wszystkie moje TDI`ki ujeżdzam stosując Shella oczywiście pełnego syntetyka. Do dobrych olejków zaliczają się również Mobil1 , Valvoline, Motul.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2006 22:02:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Do turbin jest lepszy 5/40.
W Subaru do wolnossaków dają 0/30 lub 5/30... a do turbo 5/40.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2006 22:03:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2006 12:56:11
Posty: 68
Lokalizacja: Hilden
Na oleju robie okolo 15 tys km. Jezdze 80% miasto, reszta trasy. Pisza ze na longu mozna do 30 tys km, ale niebardzo wierze w te ksiazki. Sugierujac sie wskaznikiem serwisu tez mniejwiecej wychodzi od 27- 30 tys km.

_________________
Audi A6 2.5TDI, Chip ABT 180 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2006 22:06:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Audi FAN napisał(a):
Na oleju robie okolo 15 tys km. Jezdze 80% miasto, reszta trasy. Pisza ze na longu mozna do 30 tys km, ale niebardzo wierze w te ksiazki. Sugierujac sie wskaznikiem serwisu tez mniejwiecej wychodzi od 27- 30 tys km.


Przy takich proporcjach to zdecydowanie syntetyk 5/40

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2006 22:07:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2006 12:56:11
Posty: 68
Lokalizacja: Hilden
U gory stoi WITAM. Oleje kupuje w Niemczech, chociaz na pudlach od Castrola widzialem juz napisy w jezyku Polskim, ciekawe. Dzieki za szybka odpowiedz

_________________
Audi A6 2.5TDI, Chip ABT 180 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2006 22:19:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 12:23:17
Posty: 932
Lokalizacja: mrągowo
Ja tez miałem dylemat czym zalac silnik ponieważ cały czas jeździł na Long LIfe i przesiadłem się z Long LIfe na Shella Hellix Ultra DIesel 5W40 którego polecam.

_________________
A6 2.5 TDI Avant Quattro podobno 205 PS


Ostatnio edytowano 15.paź.2006 22:28:13 przez lenoks, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2006 22:26:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2006 12:56:11
Posty: 68
Lokalizacja: Hilden
Chyba wejde w Mobil 1. Ma ponoc dobra renome. Ciekawi mnie jeszcze ile te silniki wytrzymuja ? Wczesniej jezdzilem Audi 80 ( 13 lat ) izrobilem nim 320 tys km. na Castrolu Softec 10 W- 60 od samego poczatku. Krutko przed sprzedaza wycisnalem nim jeszcze ponad 200 km/h. Co ciekawe nie bral ani grama oleju. To byl SUPER wozek. :D

_________________
Audi A6 2.5TDI, Chip ABT 180 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2006 22:29:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wszystko zależy od tego jak użytkujesz i jak dbasz o samochód. Wymiana oliwy to podstawa. Im czesciej tym lepiej. Ja co prawda nie mam 2,5 TDI , ale mam 2 szt 1,9 TDI - jeden z nich po 13 latach trzyma się świetnie, a drugi ma 9 i trzyma się jeszcze lepiej :gitara:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2006 22:35:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2006 12:56:11
Posty: 68
Lokalizacja: Hilden
Mysle ze krotkie odcinki to dla tych aut zabojstwo. To sa woly robocze , ale nadlugie trasy. Jadac rano do pracy ( 6 km ) ledwo mam 80 st. temperature wody. Zalezy jeszcze od temp zewn. Jade nie przekraczajac 1800 obrotow. Na trasie z kolei predkosc trzymam w granicach 180 km/h, staram sie nie przeginac i rzadko laduje mu ponad 200. W koncu to diesel.

_________________
Audi A6 2.5TDI, Chip ABT 180 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2006 22:40:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Audi FAN napisał(a):
Mysle ze krotkie odcinki to dla tych aut zabojstwo. To sa woly robocze , ale nadlugie trasy. Jadac rano do pracy ( 6 km ) ledwo mam 80 st. temperature wody. Zalezy jeszcze od temp zewn. Jade nie przekraczajac 1800 obrotow. Na trasie z kolei predkosc trzymam w granicach 180 km/h, staram sie nie przeginac i rzadko laduje mu ponad 200. W koncu to diesel.


to chyba optymalna forma uzytkowania TDI.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2006 22:41:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
TDI z uwagi na niesamowita sprawność niestety długo się rozgrzewa. Co do v-max`ów to akurat od czasu do czasu warto przeczyścić traktorka i pojechac paredziesiąt km z butem w podłodze (patrz 10 przykazań :diabel: )

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2006 22:51:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2006 12:56:11
Posty: 68
Lokalizacja: Hilden
:D Dzieki raz jeszcze i rzycze dobrej nocy. Jutro lece po nowa oliwe do mojego baby.

_________________
Audi A6 2.5TDI, Chip ABT 180 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: