.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 10:28:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B3 1.8] Pali jak smok
PostNapisane: 31.paź.2006 21:05:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2006 22:13:16
Posty: 12
Lokalizacja: Zamość
jestem szczęśliwym posiadaczem Audi 80 B3 z 91 r. 1.8 B+Gaz NE. Od jakiegoś czasu samochód strasznie dużo pali. Pb na na średnim poziomie 15-16 litrów (a może i więcej - boli mnie jak zaczynam dokładnie liczyć), a na prawie 40 litrach gazu robię góra 260 km (i to w trasie). NIe mam pojęcia czego może być to przyczyna. Jest to automat i może trochę dlatego - ale chyba nie aż tak. Nogi raczej ciężkiej nie mam. Najfajniejsze jest w tym wszystki8m to, że poza potwornym spalaniem niema żadnych innych większych dolegliwości. Rano pali dobrze - tylko czasem jak jest zimno to pali na 2, 3 razy. Jeździ dobrze, nie dławi się, dobrze p-rztyśpiesza i to zarówno na gazie jak na Pb. Dlugo tak nie wutrzymam ani finansowo ani psychicznie, bo jak czytam o spalaniu tego modelu w granicach od 5,5 do max 10 l/100 Pb to szlag mnie trafia. Bardzo roszę o radę dlaczego tak jest i co należało by zrobić - jeszcze trochę i mnie weźmie, a NIe chcę go sprzedawać bo jestem, z nim bardzo związany. Acha, od tygodnia nie mam wolnych obrotów na Pb, na gazie są. może to ma jakiś związek a może zbieg okoliczności.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2006 23:01:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.gru.2004 10:18:16
Posty: 225
Lokalizacja: Zielona Górka
jesli wszystko jest niby ok to ja bym zaczął od czujnika temperatury wody, miałem tak w VW ale to łatwo zauwazyć że coolerek się włącza a na tarczy zaledwie 70 stopni, u mnie po wymianie tego czujnika (10sek pracy) spalanie gaza spadło z 14 na 9 litrów, koszt czujnika niewielki zmieniaj w ciemno...
aaaa i pamietaj aby nie wkładać czujnika na gorącym płynie, :)

_________________
ach żal mi mojego B3 Quattro 2.0 Sport Edition teraz B3 1.8S zagazowany golas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: ok!
PostNapisane: 31.paź.2006 23:05:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2006 22:13:16
Posty: 12
Lokalizacja: Zamość
tylko, że czujnik włącza przy 90-kilku stopniach na desce


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2006 23:26:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.gru.2004 10:18:16
Posty: 225
Lokalizacja: Zielona Górka
moim zdaniem najczęściej zwiększone spalanie to wina pracy sterownika w trybie awaryjnym lub uszkodzony któryś czujnik podający niepoprawne dane do sterownika, zacznij od tego wodnego, one bardzo często lecą a często w leciwych autach :) a najlepiej spróbuj się gdzieś podpiąć do VAGa...

ale skoro masz gaziora spróbuj od zdjęcia na parę godzin klemy z aku, na bank masz sterownik zawalony całą listą błędów... podobno mozna to se tez jakoś tam wpystrykać czy wymigać - szukaj w innych postach

_________________
ach żal mi mojego B3 Quattro 2.0 Sport Edition teraz B3 1.8S zagazowany golas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 07:49:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
kolego tylko ze w audi jest jeden czujnik 2-pinowy (niebieski) ktory podaje temp. do ECU silnika i jeszcze jeden 3-pinowy (szary) ktory podaje temp. na zegary i zalacza wrazie czego wentylator w chlodnicy, Czyli sprawdz na poczatek ten niebieski 2-pinowy, bo to najprawdopodobniej ON POZDRO

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: dzięki
PostNapisane: 01.lis.2006 08:35:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2006 22:13:16
Posty: 12
Lokalizacja: Zamość
dzięki za podpoowuiedzi, ale z tego co przeczytałem uśiwadomiłem sobie, że chyba zapomniełem dodać, że mój audik jest na gaźniku keihin I (?) i instalację gazowoą z 1 generacji. Prostota na max. Z tego co wiem nie ma wnijk żadnych wymyślnych czyjników. Chyba, że o czymś nie wiem. Ddam że na gazie przejechałem jakieś 60-70 tys. km., a do wspomnianego gaźnika nikt pewnie nie zaglądał od 15 lat., więc możę gdzieś tutaj szukać przyczyny?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 16:18:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Sprawdź sonde Lambda.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 16:25:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
bezduszny napisał(a):
Sprawdź sonde Lambda.


:):

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 16:34:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
zuru napisał(a):
bezduszny napisał(a):
Sprawdź sonde Lambda.


:):


Nie ma jej ? :diabel:

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 16:54:35 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
No nie ma :) :)

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 17:01:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
pali ci calkiem normalnie :D Moje b3 palilo do 12 l benzyny na zimno w miescie a gazu potrafi do 15 L, srednio spala 12L gazu 10 L benzyny. Automat nie poprawia ekonomiki tego auta.

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 17:07:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.maja.2004 11:36:08
Posty: 553
Lokalizacja: Płock
ja w swojej b3 na zbiorniku gazu do ktorego wchodzi chyba 34 l robie w trasie ok 320km przy delikatnej nodze, a ojciec 280 :) ma ciezsza noge :diabel:

moze podjedz do gazwonika na regulacje, zmiane filterka, zmienilaes filtr powietrza u siebie?- ktos kiedys cos pisal ze pomoglo w podobnej sytuacji

_________________
Audi 80 B3 1.8S NE
Audi 80 B4 Avant 1.9tdi 1Z
Opel Corsa D CDTI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: spala dalej dużo
PostNapisane: 01.lis.2006 21:07:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2006 22:13:16
Posty: 12
Lokalizacja: Zamość
filtry wymienione. Dzisiaj wpadłem na pomysł aby przykręcić trochę zawór dopływu gazu. Zauważyłem, że rozgrznany silnik pracuje na wonych obrotach trochę za nisko (600-700) obrotów. Wcześniej nie zwracałem na to uwagi gdyż po włożeniu draywa w automacie silnik i tak łapie swoje otymalne obroty. Tak więe dokręcając zawór (zamykając go) obroty silnika zaczęły rosnąć, dopiero potem spadać. Przyszło mi do głowy, że może była zbyt bogata mieszanka gazu i powietrza. Wyregulowałem na ucho tak aby miał około 900-100. Zobaczę co się dalej będzie działo. Co do gaźnika bardzo chętnie oddałbym go do jakiejś regulacji, ale nie mogę znakleźć dobrego fachowca. Byle komu nie dam w nim kręcić. MOże ktoś zna dobrego gaźnikowca w oklicach Zamościa lub Lublina. W gaźnik nikt nie ingerował od 15 lat, może najwyższy czas, tym bardziej że szlag trafił ostatnio również wolne obroty na benzynie. A cha sondy lambda nie stwierdzono. Albo jej niema albo niewiem gdzie ona jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2006 15:50:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sie.2005 09:41:51
Posty: 25
Lokalizacja: Przemyśl
Mam autko z takim samym silnikiem jak Twoje i spalanie LPG to od około 8l na trasie do 13-14l zimą po mieście. Ogólnie jazda na gazie jak i zapalanie zimnego silnika nie sprawia żadnego problemu i przy dobrej regulacji nawet niebardzo czuć utratę mocy w stosunku do PB. Jedynie w zimie zostawiam na noc na benzynce bo pali od dotknięcia, a na LPG trzeba pokręcić rozrusznikiem parę sekund.

Jeśli chodzi o gaźnik keihin I jaki jest w tym silniczku zamontowany są dwa problemy:
1- zdarza się że po dłuższym okresie jeżdżenia tylko na gazie, po przełączeniu na benzynę potrafi gubić obroty na biegu jałowym. Przyczyną jest najczęściej zacierający się zaworek odcinający dopływ paliwa.
2- jest bardzo niewiele osób, które mają pojęcie jak się do niego zabrać

Jeśli chodzi o fachowca w Lublinie to możesz podjechać do Pana Marka Wyrzykowskiego na Warszawskiej. Pomimo że porysował lakier na drzwiach w mojej Niuni to trzeba przyznać, że zna silniki Audi na wylot. Usterkę w moim gaźniku siedmiu "majstrów" próbowało naprawiać i nic, a jemu zajęło parę chwil ustalenie przyczyny.

Pozdrawiam

_________________
Audi B3 1.8NE + LPG 1989r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2006 22:19:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.wrz.2005 09:51:48
Posty: 403
Lokalizacja: wawa o'chota
a jak dziala ssanie? jest automatyczne czy reczne? moj tez kiedys palil 'nascie litrow i okazalo sie ze ssanie nieodbijalo, powodem pozapychanych tych termopierdulek reagujacych na temperature plynu chlodzacego przy gazniku...


kurde przez to forum wykipiala mi zupe na kuchenke, panna mnie zabije :): :peace:

pozdr

_________________
cbx750 <motór
80cc '84 <były pogromnca obcokrajowców
80cc '85 <obecna błyskotka
Solaris Urbino #1516 :D MZA driver
hummerLimo H2 '08


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2006 09:43:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
Tu kolega postawil trafne spostrzezenie, aby sprawdzic automatyczne ssanie jak oczywiscie masz, najczesciej sie tam zacina silowniczek PULL-DOWN, ja tak mialem kiedys w ibizie POZDRO

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2006 00:05:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2006 22:13:16
Posty: 12
Lokalizacja: Zamość
ssanie jest ręczne. Słyszałem jeszcze opinię, że po dłuższej eksploatacji na gazie przeciera się pływak w gaźniku. W tym przyopadku również może mieć to duży wopływ na spalanie - jakie jest wasze zdanie? czołem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2006 00:28:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
misio napisał(a):
ssanie jest ręczne. Słyszałem jeszcze opinię, że po dłuższej eksploatacji na gazie przeciera się pływak w gaźniku. W tym przyopadku również może mieć to duży wopływ na spalanie - jakie jest wasze zdanie? czołem

Takie same ,doswiadczenie z hondy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2006 05:32:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2005 02:19:37
Posty: 79
Lokalizacja: Trzemeśnia
Michauu napisał(a):
a jak dziala ssanie? jest automatyczne czy reczne? moj tez kiedys palil 'nascie litrow i okazalo sie ze ssanie nieodbijalo, powodem pozapychanych tych termopierdulek reagujacych na temperature plynu chlodzacego przy gazniku...

Michauu a orientujesz się może jak sprawa ssania wygląda w 1.8 na wielopunktowym wtrysku mechanicznym.
U mnie wygląda to również tak jakby ssanie nie odbijało...
Możesz rozwinąć temat odnośnie tych "termopierdułek"?? :)

_________________
AUDI 80 B4 2.0E - ABK (115km) -> http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=80347


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2006 16:46:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
grzesce80 napisał(a):
Michauu napisał(a):
a jak dziala ssanie? jest automatyczne czy reczne? moj tez kiedys palil 'nascie litrow i okazalo sie ze ssanie nieodbijalo, powodem pozapychanych tych termopierdulek reagujacych na temperature plynu chlodzacego przy gazniku...

Michauu a orientujesz się może jak sprawa ssania wygląda w 1.8 na wielopunktowym wtrysku mechanicznym.
U mnie wygląda to również tak jakby ssanie nie odbijało...
Możesz rozwinąć temat odnośnie tych "termopierdułek"?? :)


nie ma ssania, jest wzbogacanie mieszanki poprzez czujnik temperatury.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: