.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 07:02:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,7/3,0 TDi] - który silnika wybrać - za i przeciw
PostNapisane: 01.lis.2006 10:54:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Witam

Czas nieubłaganie mija, latka lecą a jak na razie nie za wiele jest na forum informacji na temat Audi A6 z silnikami 2,7/3,0TDI. W końcu coraz więcej tych autek nadchodzi z zachodniej granicy - nie wykluczone za rok dwa i pojawią się opisy problemów na forum. Czy moze ktoś z Was już posiada takie furki? Może słyszeliście jak sprawują sie te autka - awarie, spalanie, eksploatacja, komfort, co się psuje, a co nie, różnice w pracy obu motorków.
Proponuje rozwinąc temat i stworzyć baze wiedzy dla osob które planuja w najblizszym czasie zakupic takie furki :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 11:05:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
kultura obu silnikow podobna, w 2,7TDI wymieniali turbo na gwarancji. Oba silniki sa swietne-2,7TDI pali troszke mniej i jest slabszy-za to ma wysoki moment, 3,0TDI-mocny, ale troche paliwozerny.... Wybor nalezy do kupujacego

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 11:14:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
porównujac 2.7 i 3.0 wybieram tylko i wyłącznie 3.0 niewiele więcej pali cena także niewiele wyższa a osiągi lepsze w obu można sobie odpuścić rozrząd bo tam już jest łańcuch więc wymiana jest przy kapitalnym remoncie silnika :D ( taniej drugi motor kupić) kultura pracy identyczna
2.7 zchipowane jeździ jak 3.0

do tej pory w serwisie nie było żadnych skarg na te silniki czysta exploatacja

jeszcze lepszym rozwiązaniem jest dłubnięte 3.0 w A4 w manualu ZAPIE.... podobnie do ESEK :D

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 11:24:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
no własnie a co ze skrzynkami biegów do tych motorków - lepiej manual (z nieszczęsnym kołem dwumasowym które u mnie było wymieniane i spędza sen z powiek :): ) czy tiptr czy multitronik (jakie skrzynie montowane sa do tych silników) i czy zmienili ich konstrukcje czy to te same z roczników 2001-2004?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 11:28:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
w tych motorach nie uświadczysz multitronica bo jest za słaby on ma ograniczenie bodajże do 320 czy 350 NM
jak chcesz się ścigać to lepiej manual ale w A6 większość jednak bierze tiptronic ( najlepiej szukaj takiej z manetkami przy kierownicy)
dodatkowy plus to przy silniku 3.0 nie ma ośki tylko i wyłącznie QUATTRO
przy 2.7 na początku nie było w ogóle QUATTRO teraz na szczęście jest już dostępne

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 11:28:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
potraktujmy temat poważnie i dokładnie, może ktoś ma znajomych z tym autem i słyszał jakieś narzekania lub pochwały w stosunku do modeli do 2004r?
będzie to zapewne dobra baza wiedzy i doświadczeń na temat tego autka i tych motorków.

A ktoś wie - z doświadczenia, nie z katalogów -ile te motorki palą (miasto/mieszany/trasa)?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 11:43:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Dred napisał(a):
porównujac 2.7 i 3.0 wybieram tylko i wyłącznie 3.0 niewiele więcej pali cena także niewiele wyższa a osiągi lepsze w obu można sobie odpuścić rozrząd bo tam już jest łańcuch więc wymiana jest przy kapitalnym remoncie silnika :D ( taniej drugi motor kupić)


Hej. Od jakiegoś czasu staram się aktywnie zgłębić/poznać temat wytrzymałości łańcuszków rozrządu 2.7/3.0 TDi (i "całych" silników jako takich. Z tego co "ustaliłem" dotychczas - wymiana łańcuchów i napinaczy jednak jest zalecana (przez AUDI) - co 200 tyś.km., a "zgon techniczny" (np. wytarcie bieżni napinaczy) nadchodzi po max. 270 tyś.km. .
Robota kłopotliwa, bo napęd rozrządu został przeniesiony "na tył" silnika i chyba nie ma innej możliwości wymiany, jak "wyjazd" całym zespołem napędowym :galy: :P :): z auta ... .
Zaznaczam jednak, że mój aktualny stan wiedzy w tym temacie może być niepełny.
Do Dred-a: Przypuszczam (na podstawie wielu Twoich postów na AKP :peace: ), że masz nieograniczony dostęp do dokumentacji serwisowej i byłoby fajnie, gdybyś zechciał zweryfikować to, co napisałem powyżej :D :D ... .
PS: Ciekawostka (?): znam pierwszy (?) przypadek "zjechanego" wałka rozrządu w 3.0TDi - skutek zatarcia się absolutnie przekonstruowanego (w porównaniu do 2.5TDi) "kółeczka w dźwigni zaworowej" (sorry ale nie wiem jak to inaczej nazwać :peace: ).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 11:44:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
spalanie 3.0 Q tiptronic
miasto 11,8-12L
trasa 6,3-6,5L
mieszane 8,3-8,5L
to były dane katalogowe
ja jadąc po trasie średnie miałem 7L prędkość przelotowa 160-180 miejscami do 240 całość na trasie katowickiej troszkę po Radomsku i powrót do Wawy prędkość 120-160
no i kawałek ponaszych ukochanych korkach
w mieście nie oszczędzjąc specjalnie auta ale i nie depcząc 11,5

spalanie 2.7 Q tip
miasto 10,8-11,1L
trasa 6,6-6,8L
mieszane 8,1-8,4L

co do tego silnika to mogę powiedzieć że pali tak samo jak 3.0 nie jest oszczędniejsze od niego a przy Q i tipie wrażenie jest jakby był trochę za słaby


przyśpieszenia obu aut to 7,3s 3.0L i 8,9s 2.7L więc ponad 1.5 sek przy takim samym spalaniu :D

odpowiedź jest prosta tylko i wyłącznie 3.0

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 11:50:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
może nie tyle nieograniczony co dobry :D
pracuje w ASO i stykam się z tym na codzień
zarówno jeżdże autami jak i mam dużą styczność z serwisem

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 11:50:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Dred napisał(a):
w tych motorach nie uświadczysz multitronica bo jest za słaby on ma ograniczenie bodajże do 320 czy 350 NM
jak chcesz się ścigać to lepiej manual ale w A6 większość jednak bierze tiptronic ( najlepiej szukaj takiej z manetkami przy kierownicy)
dodatkowy plus to przy silniku 3.0 nie ma ośki tylko i wyłącznie QUATTRO
przy 2.7 na początku nie było w ogóle QUATTRO teraz na szczęście jest już dostępne


oj, uswiadczysz w 2.7TDI, przyjacielu Dred...

jak bardzo bym sie staral, to nie pojme, jak Audi moze wkladac do A6 2.0TDI 140ps... w koncu i A3, i A4 dysponuja jednostkami 170ps...
140ps jest od poczatku produkcji wkladany do Golf'a V, to porzadny samochod, ale... jakim prawem A6 za 170 000 pln ma ten sam silnik, co Golf za 1/3 tej kwoty...


wg mnie w A6 powinno byc tak: 2.0TDI 170ps i 3.0TDI.
silnik 2.7TDI przy 2.0TDI 170ps robi sie zupelnie zbedny...

co do wyboru 2.7TDI i 3.0TDI, to w zasadzie nie ma wyboru - tylko 3.0TDI.
[to troche jak 3.7 i 4.2]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 11:57:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
nie zgodze się z Tobą Meszrum bo na Polskę na początku nie było Q tylko ośki w Niemczech owszem
tak samo masz z Cabrio masz tylko 2 silniki PB a diesla nie masz mimo że w Niemcowni wkładają dyszle

co do A6 to jest tak że jakby robili 2.0 170 PS to 2.7 by był niepotrzebny jak napisałeś ( ciekawe bo właśnei jest tak w A4 :D)
natomiast 2.0 170 i 2.7 180 Ps to dwa różne motory pod względem konstrukcji jak i komfortu pracy jeden to nadal klekot drugi jest cichy

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 12:20:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2006 12:56:11
Posty: 68
Lokalizacja: Hilden
Witam. Audi A6 3.0 mialem na 3 godz. Powiem krotko mam obecnie 2.5 180 psow. Roznica pomiedzy tymi autkami jest ogromna.To sa dwa rozne swiaty a pomiedzy nimi przepasc. Kultura jazdy , przyspieszenie od 0, od 160 wzwyz. Poezja. Srednie zuzycie na autostradzie i dojazd miastem do salonu 10l- 10.5 l/ 100km. Na banie oczywiscie but w podlodze. Nie zastanawialbym sie tylko bral 3.0 TDI. Zycze duzo frajdy cokolwiek nie kupisz.

_________________
Audi A6 2.5TDI, Chip ABT 180 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 13:36:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Dred napisał(a):
nie zgodze się z Tobą Meszrum bo na Polskę na początku nie było Q tylko ośki w Niemczech owszem


ale z czym sie nie chcesz zgodzic, drogi Dredzie?
napisalem, ze 2.7TDI wystepowalo/wystepuje w multi.
to wszystko. mozna je kupic w sklepie, wiec [chyba] nie bredze.

nie sadze, by ktokolwiek bedacy przy zdrowych zmyslach kupilby uzywane w Polsce A6 2.7 / 3.0TDI...

dodam, ze choc w sercu plonie slabosc do Audi, to chyba juz najwyzsza pora by zaczeli sukcesywnie zwiekszac moc w TDI. BMW i Mieczyslaw zaczynaja odstawac pod wzgledem mocy w podobnych litrazowo jednostkach [a czasem i w rozwiazaniach]...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 15:21:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Mam fummfla z A4 (B7) 3.0 TDI. Autko tegoroczne, obecny przebieg to 40 tysi i dwa razy robine(wymieniane) koło dwumasowe LUKA, podobno z innymi nie ma tych problemow ale AFDI ma podpisana umowe i sie tego trzyma i raz sprzeglo.Gdyby nie gwarancja poplynal by pieknie :/ Tak na marginesie obecne kolo juz zaczyna szarpac. Kolega nie jest jakims wybitnym zajezdzaczem aut.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 18:14:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
meszrum nieporozumienie wydawało mi się że to miało się tyczyć 2.7 Q
co do koła dwumasowego to owszem były akcje serwisowe ale nie kojarze przynajmniej tego w B7 bo w B6 było to robione

co do kółka to asłyszałem o takowej A4 ale to jeden z kolesi z ASO cośspierdolił przy montarzu i się wysrało i kolo miał dość tego i chcieli to do nas przywieźć ale nie wiem jak ta historia sięskończyła

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2006 08:56:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
No to trzeba zbierać pieniażki do świnki skarbonki i szukać ładnego A6 3.0 TDI. jak znajdziecie coś nowego na temat tego wózka dajcie znać :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2006 09:24:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Kolega mój posiada 3.0TDI quattro A6 2005 r.Jest szczęśliwy i wcale mu się nie dziwie :): .Autko użytkuje już rok czasu.Eksploatacja polega na wymianie oleju i filtrów i lania paliwa do baku.
Jednak podzespoły przedniego zawieszenia dostępne są tylko w ASO.Tak samo zresztą jest z hamulcami.
Auto jest w Tipie ale i tak pokazuje klase :D .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2006 20:35:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sty.2006 22:35:43
Posty: 43
Lokalizacja: wawa
Auto: Audi A4 3.0 TDI
A4 3.0 tdi ( seria ) pali średnio 9 l /100 , przy spokojnej jezdzie 8 , kopa ma super, kultura pracy piekna, elastycznośc klasa :) jestem bardzo zadowolony z tego silnika , tylko ta KICHA koło 2 masowe mam przejechane 40 cos tyś wymieniali mi to już 2 razy na gwarancji razem ze sprzęgłem , nie latam jak warjat nie pale gum itd , wszystko fajnie ze na gwarancji ale bryki nie mailem przez 2 tygodnie no i oczywiście mozecie zapomniec o samochodzie zastępczym .Z tego powodu jestem wq na Audi na maxa . Mam w rodzinie A6 3.0 TDi Tip też bardzo fajne autko ale jednak ta skrzynia mocno ogranicza samochod , po moich testech Gtech A4 do 100 mialo 6,8 s a A6 8,2 s róznica dość znaczna. No ale albo sie bawimy albo relaksujemy :)

_________________
A4 Avant Quattro 3.0 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2006 16:10:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
@Ono
ale zrobili Ci w końcu to kolo dwumasowe? Czy w trakcie jak miałeś kłopoty z tym kołem, na biegu jałowym motorek chodził Ci głośniej - tak bardziej basowo, lub były jakieś mrowienia na kierownicy, fotelach???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2006 16:54:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2006 20:37:25
Posty: 37
Lokalizacja: SŁUPSK
Dred napisał(a):
w tych motorach nie uświadczysz multitronica bo jest za słaby on ma ograniczenie bodajże do 320 czy 350 NM



Meszrum juz poprawil, ale podkresle raz jeszcze.

2,7 TDI wystepuje ze skrzynia multitronic....
Multitronic natomiat nie wystepuje i nigdy nie wystepowal w wersji QUATTRO.

Kolega DRED pewnie sie pomylil - przeciez w ASO pracuje....

_________________
E61 530dA 2005 juz nie chce audi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: