.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 20:30:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2.5TDI AEL] -2C, problemy z odpalaniem
PostNapisane: 01.lis.2006 16:59:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
No tak, zmieniłem samochód z grata na grata, takie mam wrażenie.

Uruchamianie silnika wyglądało dzisiaj tak: zapaliła się kontrolka świec żarowych, zgasła po paru sekundach. Kręcę rozrusznikiem ok. 3s odpala po czym gaśnie. Grzeję drugi raz, kręci 3s odpala po czym gaśnie. I tak trzeci i czwarty raz i piąty, to samo. W końcu postanowiłem kręcić do skutku. Na zmianę "chwytał" i gasł, odpalił po jakiś 15 s. Na domiar złego w nocy padał śnieg i zapchało mi spryskiwacze, a cała ciecz do spryskiwania wyleciała gdzieś pod silnikiem, tak jakby coś pękło.

Co to za przyczyna tego odpalania? Co będzie jak będzie -15C? Jestem wkurzony bo jestem w Szwecji i nie mam pojęcia do kogo się z tym zgłosić.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 17:03:52 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
kat wtrysku oraz swiece zarowe do sprawdzenia.
jesli bedziesz mial pewnosc ze powyzsze rzeczy sa OK to pora zabrac sie za wtryski.
jesli chodzi o plyn spryskiwaczy to byc moze miales wode i w nocy rozsadzilo np. zbiorniczek.

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 17:17:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Bilu napisał(a):
kat wtrysku oraz swiece zarowe do sprawdzenia.
jesli bedziesz mial pewnosc ze powyzsze rzeczy sa OK to pora zabrac sie za wtryski.
jesli chodzi o plyn spryskiwaczy to byc moze miales wode i w nocy rozsadzilo np. zbiorniczek.


Ale on odpala i zaraz potem gaśnie. Byłbym szczęśliwy gdyby to była kwestia woda w filtrze paliwa. Może być? ostatnio nie wymieniłem tego filtra. Odnośnie spryskiwaczy, nie miałem wody, płyn był ok.

Dobra muszę coś znaleźć w tym wkurzającym kraju. Jest problem bo tutaj diesel należy do bardzo dużej rzadkości, same benzyny. A wizyta w ASO wiadomo czym się kończy.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 18:05:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
a moze immo .... :?:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 18:49:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
spanky napisał(a):
a moze immo .... :?:


To wtedy wcale by nie zaskoczył...

Czym się objawia woda w filtrze paliwa?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 12:16:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2006 22:28:07
Posty: 2
Wlasnie immo jak masz seryjne w swoim AEL-U tak działa że gasnie po sekundzie odpalenia .Tez tak mialem w swojej tylko tak ze pierscien na stacyjce nie laczyl przy staniu pod chmurka w temeperatury ponizej zera.Ale wystarczylo wlozyc kluczyk do stacyjki ,popchac go troche do przodu juz wstacyjce i kontrolka od immo nie powinna juz migac.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 15:22:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A6 AJM
ty a patrzyłes czy zgasła kontrolka od immobilaisera.....jak miga to czujnik immobilzera cos szwankuje....pozdro tez tak czasami mam...

_________________
niewdziecznik
Audi A6 1,9 Tdi AJM...Nowy nabytek
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 17:23:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Rozwiązanie: kąt wtrysku był znacznie opóźniony, zepsuty był również dwupinowy czujnik temperatury (ten od góry). W samochodzie wymieniony był jeszcze termostat. Ciekawostką jest to, że spalanie spadło z 8l/100 km do 6,4l/100 km (trochę miasta ale głównie trasa). Wcześniej nie palił mniej niż 8l/100. Generalnie jeśli podczas odpalania kręci 3-4 obroty to przychylam się do sprawdzania kąta wtrysku w pierwszej kolejności. W tej chwili pali od kopa tzn. nie potrzebuje nawet jednego obrotu wału i odpala. Pozdrawiam.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: