.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2024 04:10:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 b4 2,6 v6 Q] Diagnoza czy działa quattro
PostNapisane: 06.sty.2007 21:25:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sie.2006 12:01:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
Witam
Mam pytanie do posiadaczy b4 z quattro, a dokładniej kolega chce kupić b4 2,6 Q i pytanie z mojej strony jak zdiagnozować czy napęd jest rozłanczany a dokładnie czy powinno być jakieś wskazanie na desce rozdzielczej czy na samym przycisku do włączania i wyłączania napędu.Jakie powinny być objawy jak wcisnę ten przycisk?

_________________
Moje- było
Audi 80 b4 2,6 v6 avant + LPG KME EGO
Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 21:31:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 14:41:45
Posty: 841
Lokalizacja: Kraków
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ie+blokady

pzdr

_________________
nf,mc,kg, aan
akn

nagie blondynki okazują się wcale nie takie głupie...

frustra vivit qui nemini prodest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 21:45:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2534
Auto: b8q caeb '09
750 wątków już było, to napiszę jeszcze raz, a co mi tam.

quattro działa. zawsze. wszędzie. przez cały czas. bez przerwy. jest systemem niewyłaczalnym. każdy kto twierdzi inaczej - nie ma pojęcia o czym mówi.

przycisk który w niektórych modelach (B3,B4, ?B5? C3,C4) znajduje sie na konsoli środkowej opisany "diff" nie służy do właczania quattro. nie służy też do wyłączania quattro.
System napędu 4x4 oparty o machanizm torsen (w samochodach Audi z wzdłużnie umieszczonym silnikiem) sprzedawany pod nazwą handlową quattro jest systemem mechanicznym. działającym zawsze, działającym wszędzie i nie dającym się wyłaczyć.

Przycisk "Diff" służy tylko i wyłącznie (albo aż) do blokowania "na sztywno" mechanizmu różnicowego tylniej osi - czyli mechanicznego wymuszenia identycznej prędkości obrotowej obydwu tylnich kół.
Wciśnięcie owego przycisku sygnalizowane jest zapaleniem się zielonej diody natomiast znalezienie się w docelowej pozycji siłowniczka blokady czyli "spięcie" różnicowki sygnalizowane jest zapaleniem żółtej strzałki.
Test: po "spięciu" na luźnej albo mokrej nawierzchni i powolnym ruszeniu po łuku będziesz słyszał/czuł szuranie/szarpanie kół tylniej osi.
praktycznie: możesz sobie w ten sposób pomóc wyjechać z błota / zaspy / rowu etc..
Blokadę możesz wyłączyć wciskając przycisk diff ponownie, albo wyłączy się sama po przekroczeniu przez prędkościomierz 30 km/h


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 21:53:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sie.2006 12:01:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki panowie :D

_________________
Moje- było
Audi 80 b4 2,6 v6 avant + LPG KME EGO
Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 21:54:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4029
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
Brawo Scob :peace: ,
dodam tylko ze po wlaczeniu blokady dyfra, wylacza sie ABS - zapala sie zólta kontrolka na desce "ABS aus "

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 22:30:03 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2534
Auto: b8q caeb '09
a bo mi sie gotuje, jak widze na otomoto: "włacznik/wyłacznik napędu działa" albo : "elektryczny tylni napęd sprawny" .. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 88 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: