.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 15:15:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2.5TDI AEL] pytanie o świece żarowe
PostNapisane: 02.lis.2006 12:42:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Ponieważ dotychczas nie wymieniałem świec żarowych w tym silniku, mam kilka zapytań, sorki jeśli naiwnych ;)

Jaki klucz do tego potrzebuję? Czy dostęp do świec jest utrudniony w tym silniku? Mogę to zrobić na parkingu czy muszę jechać do serwisu? Jak bez wykręcania sprawdzić które świece są uszkodzone? Czy mogę coś popsuć? Dzięki za odpowiedzi.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6/C4 AEL] - pytanie o świece żarowe
PostNapisane: 02.lis.2006 14:44:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2006 14:22:46
Posty: 199
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Wymienisz bez problemu na parkingu a jaki klucz to nie wiem bo nie chce mi sie iść do auta! Wydaje mi sie że 10mm ale nie jestem pewny! A sprawdzić najlepiej każdą osobno podłączając pod akumulator! Tylko musisz odkręcić listwe żeby nie były razem bo nie sprawdzisz!Oczywiście listwe przy świecach!

_________________
Audi A6 Avant 2.5 TDI AEL 174KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2006 15:24:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Klucz do świecy 10mm i najwygodniej rurkowy. Najprościej i najszybciej sprawdzisz próbowką 12V. Jednym końcem przewodu próbówki dotknij do jakiegoś punktu pod maską gdzie jest 12V a drugim końcem do końcówki świecy gdzie był załozony przewód. Jeśli kontrolka się nie zapali to świeca do wymiany.

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2006 15:26:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
No AELciaki ;) Dzięki.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2006 14:39:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Panowie. Wymieniłem wszystkie świece. Nie sprawdzałem świec na dworze ponieważ pada śnieg ;( Stare świece przyniosłem do domu, ich rezystancja waha się w okolicach 1.7 Ohm'a. Wydaje mi się, że są dobre. Odpalanie auta sprawdzę jak trochę ostygnie.

Co jeszcze mam sprawdzić?

Tam przy kablach od świec jest taki czujnik, czy jak się go odłączy to świece zawsze będą grzać?

Co się stanie jeśli za mocno dokręciłem świece?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2006 09:23:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Hehe, ani świece ani kąt wtrysku ;) Pieprz... czujnik temperatury, ten przy termostacie. Odłączyłem kabel i świece zaczęły grzać a auto odpaliło od kopa. No nic, mam komplet nowych świec. Pozdrawiam.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2006 14:40:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2006 22:07:16
Posty: 19
kosmacz tylko czasem nie kupuj tego czujnika przed sprawdzeniem go....
Zdjęcia wtyczki z czujnika powoduje przejescie sterownika w tryb awaryjny i wtedy zawsze grzeja swiece.... AEL jak zreszta inne tdi uzywaja swiec do rozruchu ponizej 8 stopni... powyzej tej granicy auto zawsze pali bez swiec...
Napidsałes ze kąt masz ok, to jakie on ma wartości ?
wiem o czym mowie sam to jzu przerabialem....

_________________
siwy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2006 18:55:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
siwytriker napisał(a):
kosmacz tylko czasem nie kupuj tego czujnika przed sprawdzeniem go....
Zdjęcia wtyczki z czujnika powoduje przejescie sterownika w tryb awaryjny i wtedy zawsze grzeja swiece.... AEL jak zreszta inne tdi uzywaja swiec do rozruchu ponizej 8 stopni... powyzej tej granicy auto zawsze pali bez swiec...
Napidsałes ze kąt masz ok, to jakie on ma wartości ?
wiem o czym mowie sam to jzu przerabialem....


Wymieniłem świece i zdjąłem wtyczkę z czujnika temperatury. Odpalił od kopa więc pomyślałem: sukces! Widocznie był nagrzany. Na drugi dzień to samo: kręcenie 20-30 s. Czyli jednak nie czujnik. Tak czy inaczej musi być wymieniony aby ustawić kąt wtrysku. Nie pisałem nic o kącie wtrysku, że jest ok. Nie sprawdzałem tego bo nie mam jak. Dzisiaj byłem w serwisie aby to ustawić ale nic nie mogli zrobić bez tego czujnika. A padnięty jest na 100%. Pozdro

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 12:12:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2006 01:36:49
Posty: 16
Lokalizacja: Olsztyn
U mnie bylo podobnie mechanik mi kazał zdjąć z rana czujnik, swiece sie zapalily i odpalil na dotyk, ale jak go spowrotem podlaczylem to znowu trzeba krecic te 30s :( Pojechalem do majstra wszystkie swiece w porzadku, ale mam jeszcze taki objaw ze nieraz nawet jak jest zimno np 2stopnie to mi nawet nie grzeja swiece od razu sie gasi kontrolka od swiec . Przez pol roku mozna powiedziec ze zagrzaly mi sie pare razy:( Po przekreceniu kluczyka juz chcial sie wskaznik zgasic , ale nagle cos tak jakby pyklo i zaczelo sie swiecic grzanie swiec. Moze to wina jakiegos czujnika? moze da sie jakos przestawic zeby grzalo jak nie ma minusowej temp? Oczywiscie po odpaleniu bak czarnego dymku z rury :)
Pozdrawiam

_________________
Audi A6 2.5TD AEL 94r

xszakalx@tlen.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2006 23:28:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
xszakalx napisał(a):
U mnie bylo podobnie mechanik mi kazał zdjąć z rana czujnik, swiece sie zapalily i odpalil na dotyk, ale jak go spowrotem podlaczylem to znowu trzeba krecic te 30s :( Pojechalem do majstra wszystkie swiece w porzadku, ale mam jeszcze taki objaw ze nieraz nawet jak jest zimno np 2stopnie to mi nawet nie grzeja swiece od razu sie gasi kontrolka od swiec . Przez pol roku mozna powiedziec ze zagrzaly mi sie pare razy:( Po przekreceniu kluczyka juz chcial sie wskaznik zgasic , ale nagle cos tak jakby pyklo i zaczelo sie swiecic grzanie swiec. Moze to wina jakiegos czujnika? moze da sie jakos przestawic zeby grzalo jak nie ma minusowej temp? Oczywiscie po odpaleniu bak czarnego dymku z rury :)
Pozdrawiam


A rozwiązałeś problem? Mi się udało kupić czujnik, jutro go wymienię i zobaczę. Czy może być tak, że przy walniętym czujniku komputer podaje źle paliwo? Jeszcze jedno, świece grzeją poniżej 5C.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2006 23:52:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
kosma_sz napisał(a):
xszakalx napisał(a):
U mnie bylo podobnie mechanik mi kazał zdjąć z rana czujnik, swiece sie zapalily i odpalil na dotyk, ale jak go spowrotem podlaczylem to znowu trzeba krecic te 30s :( Pojechalem do majstra wszystkie swiece w porzadku, ale mam jeszcze taki objaw ze nieraz nawet jak jest zimno np 2stopnie to mi nawet nie grzeja swiece od razu sie gasi kontrolka od swiec . Przez pol roku mozna powiedziec ze zagrzaly mi sie pare razy:( Po przekreceniu kluczyka juz chcial sie wskaznik zgasic , ale nagle cos tak jakby pyklo i zaczelo sie swiecic grzanie swiec. Moze to wina jakiegos czujnika? moze da sie jakos przestawic zeby grzalo jak nie ma minusowej temp? Oczywiscie po odpaleniu bak czarnego dymku z rury :)
Pozdrawiam


A rozwiązałeś problem? Mi się udało kupić czujnik, jutro go wymienię i zobaczę. Czy może być tak, że przy walniętym czujniku komputer podaje źle paliwo? Jeszcze jedno, świece grzeją poniżej 5C.

Przy uszkodzonym czujniku ECU jest źle doinformowane i wylicza b małą dawkę rozruchową paliwa. Jeśli do tego kąt jest źle ustawiony - masz klops do kwadratu.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2006 00:22:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
baskecik napisał(a):
kosma_sz napisał(a):
xszakalx napisał(a):
U mnie bylo podobnie mechanik mi kazał zdjąć z rana czujnik, swiece sie zapalily i odpalil na dotyk, ale jak go spowrotem podlaczylem to znowu trzeba krecic te 30s :( Pojechalem do majstra wszystkie swiece w porzadku, ale mam jeszcze taki objaw ze nieraz nawet jak jest zimno np 2stopnie to mi nawet nie grzeja swiece od razu sie gasi kontrolka od swiec . Przez pol roku mozna powiedziec ze zagrzaly mi sie pare razy:( Po przekreceniu kluczyka juz chcial sie wskaznik zgasic , ale nagle cos tak jakby pyklo i zaczelo sie swiecic grzanie swiec. Moze to wina jakiegos czujnika? moze da sie jakos przestawic zeby grzalo jak nie ma minusowej temp? Oczywiscie po odpaleniu bak czarnego dymku z rury :)
Pozdrawiam


A rozwiązałeś problem? Mi się udało kupić czujnik, jutro go wymienię i zobaczę. Czy może być tak, że przy walniętym czujniku komputer podaje źle paliwo? Jeszcze jedno, świece grzeją poniżej 5C.

Przy uszkodzonym czujniku ECU jest źle doinformowane i wylicza b małą dawkę rozruchową paliwa. Jeśli do tego kąt jest źle ustawiony - masz klops do kwadratu.


Ktoś mi ostatnio mówił, że przy walniętym czujniku komputer zgłasza błąd i przyjmuje domyślną temperaturę coś ok. 10C. Co prawda chodziło o inny samochód, ale może z 4xO też tak jest. Baskecik, dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2006 01:34:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
kosma_sz napisał(a):
baskecik napisał(a):
kosma_sz napisał(a):
xszakalx napisał(a):
U mnie bylo podobnie mechanik mi kazał zdjąć z rana czujnik, swiece sie zapalily i odpalil na dotyk, ale jak go spowrotem podlaczylem to znowu trzeba krecic te 30s :( Pojechalem do majstra wszystkie swiece w porzadku, ale mam jeszcze taki objaw ze nieraz nawet jak jest zimno np 2stopnie to mi nawet nie grzeja swiece od razu sie gasi kontrolka od swiec . Przez pol roku mozna powiedziec ze zagrzaly mi sie pare razy:( Po przekreceniu kluczyka juz chcial sie wskaznik zgasic , ale nagle cos tak jakby pyklo i zaczelo sie swiecic grzanie swiec. Moze to wina jakiegos czujnika? moze da sie jakos przestawic zeby grzalo jak nie ma minusowej temp? Oczywiscie po odpaleniu bak czarnego dymku z rury :)
Pozdrawiam


A rozwiązałeś problem? Mi się udało kupić czujnik, jutro go wymienię i zobaczę. Czy może być tak, że przy walniętym czujniku komputer podaje źle paliwo? Jeszcze jedno, świece grzeją poniżej 5C.

Przy uszkodzonym czujniku ECU jest źle doinformowane i wylicza b małą dawkę rozruchową paliwa. Jeśli do tego kąt jest źle ustawiony - masz klops do kwadratu.


Ktoś mi ostatnio mówił, że przy walniętym czujniku komputer zgłasza błąd i przyjmuje domyślną temperaturę coś ok. 10C. Co prawda chodziło o inny samochód, ale może z 4xO też tak jest. Baskecik, dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam.

Prawda - jeśli czujnik ma rezestancję = nieskończoności ... jesli zas nie .. pomysl ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2006 07:34:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2006 01:36:49
Posty: 16
Lokalizacja: Olsztyn
Witam z góry Dziekuje za podpowiedzi, a to nie jest tak ze ten czujnik jest dobry jak po odlaczeniu pali ? bo mi tak ktos powiedzial?
Chyba ze juz myle czujniki? Ten czujnik ECU to jaki to ? to ten co odlaczalem od tych swiec z rana ze zapalil >? tak jakbym mial isc do sklepu to ze jaki to czujnik ?
Kąt wtrysku byl ustawiany, miesiac temu pojechalem sprawdzic czy sie nie przestawil i wszystko OK.
Czekam na dalszą instrukcje bo autko pali coraz gorzej:( tak jakby mial zaskoczyc a nie moze i prawie zawsze na dwa razy musze palic:/może dlatego ze te swiece nie grzeja wcale Pozdrawiam

_________________
Audi A6 2.5TD AEL 94r

xszakalx@tlen.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2006 10:44:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
W tych temp świece nie są potrzebne ... coś jest nadal nie tak ...
Albo silnik ma tak słabą kompresję , że nie może odpalić bez pomocy świec, albo nadal statyczny kąt jest źle ustawiony. Rozumiem że układ paliwowo-wtryskowy jest ok ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2006 12:15:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
baskecik napisał(a):
W tych temp świece nie są potrzebne ... coś jest nadal nie tak ...
Albo silnik ma tak słabą kompresję , że nie może odpalić bez pomocy świec, albo nadal statyczny kąt jest źle ustawiony. Rozumiem że układ paliwowo-wtryskowy jest ok ?


Baskecik. Często piszesz, że świece nie są potrzebne itd...Ok. Nawet pisałeś, że do -5C silnik startuje bez pomocy świec. To prawda, wśród kilku tysięcy silników 5 może 10 sztuk tak ma, że startuje od kopa. Ale reszta? Nie jestem mechanikiem ale wiem, że każdy silnik jest inny. Nie każdy ma VAGa pod poduszką i nie każdy codziennie sprawdza czy parametry są wporzo. Teraz o temperaturze zapłonu. Wydaje mi się, że albo mieszanka się zapali albo nie. Wystarczy 1 stopień mniej aby reakcja samozapłonu nie zaszła, chemia. Właśnie po to są świece żarowe bo często 1 stopień robi różnicę. Ten jeden stopień mniej to minimalnie słaba kompresja, zły olej, złe paliwo itd...Jest zbyt wiele parametrów dlatego dla świętego spokoju świece grzeją już od 5C, prawda?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2006 17:02:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
kosma_sz napisał(a):
baskecik napisał(a):
W tych temp świece nie są potrzebne ... coś jest nadal nie tak ...
Albo silnik ma tak słabą kompresję , że nie może odpalić bez pomocy świec, albo nadal statyczny kąt jest źle ustawiony. Rozumiem że układ paliwowo-wtryskowy jest ok ?


Baskecik. Często piszesz, że świece nie są potrzebne itd...Ok. Nawet pisałeś, że do -5C silnik startuje bez pomocy świec. To prawda, wśród kilku tysięcy silników 5 może 10 sztuk tak ma, że startuje od kopa. Ale reszta? Nie jestem mechanikiem ale wiem, że każdy silnik jest inny. Nie każdy ma VAGa pod poduszką i nie każdy codziennie sprawdza czy parametry są wporzo. Teraz o temperaturze zapłonu. Wydaje mi się, że albo mieszanka się zapali albo nie. Wystarczy 1 stopień mniej aby reakcja samozapłonu nie zaszła, chemia. Właśnie po to są świece żarowe bo często 1 stopień robi różnicę. Ten jeden stopień mniej to minimalnie słaba kompresja, zły olej, złe paliwo itd...Jest zbyt wiele parametrów dlatego dla świętego spokoju świece grzeją już od 5C, prawda?

Kolego. Powtórzę się po raz n-ty. Doprowadź silnik do porządku. Zacznij od sprawdzenia i regulacji kąt wtrysku. Jeśli ten parametr będzie ustawiony poprawnie, wtedy szukaj dalej. Świec nie zaszkodzi sprawdzić/wymienić, czujnik jeśli niesprawny - koniecznie do wymiany :!!: .
Niemniej zaufaj mi , że NAJWAŻNIEJSZYMI czynnikami mającymi wpływ na poprawny rozruch są:
- kompresja
- kąt
- sprawny układ wtryskowy.

Dla przykładu: mój AFN`ek ostatnio gorzej palił na zimnym silniku (gorzej tzn , trzeba było wykonac kilka ruchów wałem korbowym). Dziś skorygowałem kąt wtrysku (15 jednostek) i autko pali od dotknięcia.
Masz rację - każdy silnik jest inny - inaczej zuzyty i wyeksploatowany ale wszystkich dotyczą te same parametry techniczne, punkty pracy, etc etc ...
Decyzję pozostawiam Tobie, jeśli Cię nie przekonałem , trudno, tak czy inaczej życzę powodzenia. Opisz co było przyczyną jak już dojdziesz do sedna problemu.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2006 19:21:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
baskecik napisał(a):
kosma_sz napisał(a):
baskecik napisał(a):
W tych temp świece nie są potrzebne ... coś jest nadal nie tak ...
Albo silnik ma tak słabą kompresję , że nie może odpalić bez pomocy świec, albo nadal statyczny kąt jest źle ustawiony. Rozumiem że układ paliwowo-wtryskowy jest ok ?


Baskecik. Często piszesz, że świece nie są potrzebne itd...Ok. Nawet pisałeś, że do -5C silnik startuje bez pomocy świec. To prawda, wśród kilku tysięcy silników 5 może 10 sztuk tak ma, że startuje od kopa. Ale reszta? Nie jestem mechanikiem ale wiem, że każdy silnik jest inny. Nie każdy ma VAGa pod poduszką i nie każdy codziennie sprawdza czy parametry są wporzo. Teraz o temperaturze zapłonu. Wydaje mi się, że albo mieszanka się zapali albo nie. Wystarczy 1 stopień mniej aby reakcja samozapłonu nie zaszła, chemia. Właśnie po to są świece żarowe bo często 1 stopień robi różnicę. Ten jeden stopień mniej to minimalnie słaba kompresja, zły olej, złe paliwo itd...Jest zbyt wiele parametrów dlatego dla świętego spokoju świece grzeją już od 5C, prawda?

Kolego. Powtórzę się po raz n-ty. Doprowadź silnik do porządku. Zacznij od sprawdzenia i regulacji kąt wtrysku. Jeśli ten parametr będzie ustawiony poprawnie, wtedy szukaj dalej. Świec nie zaszkodzi sprawdzić/wymienić, czujnik jeśli niesprawny - koniecznie do wymiany :!!: .
Niemniej zaufaj mi , że NAJWAŻNIEJSZYMI czynnikami mającymi wpływ na poprawny rozruch są:
- kompresja
- kąt
- sprawny układ wtryskowy.

Dla przykładu: mój AFN`ek ostatnio gorzej palił na zimnym silniku (gorzej tzn , trzeba było wykonac kilka ruchów wałem korbowym). Dziś skorygowałem kąt wtrysku (15 jednostek) i autko pali od dotknięcia.
Masz rację - każdy silnik jest inny - inaczej zuzyty i wyeksploatowany ale wszystkich dotyczą te same parametry techniczne, punkty pracy, etc etc ...
Decyzję pozostawiam Tobie, jeśli Cię nie przekonałem , trudno, tak czy inaczej życzę powodzenia. Opisz co było przyczyną jak już dojdziesz do sedna problemu.


Przecież ja nie piszę, że nie masz racji. Bardzo sobie cenię twoje opinie. Chodzi mi tylko o to, że nie każdy będzie co tydzień podłączał VAGa bo silnik potrzebuje kilku obrotów wału. Ważne, że odpala. Jeśli chodzi o mnie, wymieniłem czujnik temperatury a w przyszłym tygodniu pojadę na badanie.
Mam jeszcze pytanie. Czy kąt wtrysku regulujesz poprzez zmianę pozycji pompy? Jak często to robisz?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2006 20:21:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
kosma_sz napisał(a):
baskecik napisał(a):
kosma_sz napisał(a):
baskecik napisał(a):
W tych temp świece nie są potrzebne ... coś jest nadal nie tak ...
Albo silnik ma tak słabą kompresję , że nie może odpalić bez pomocy świec, albo nadal statyczny kąt jest źle ustawiony. Rozumiem że układ paliwowo-wtryskowy jest ok ?


Baskecik. Często piszesz, że świece nie są potrzebne itd...Ok. Nawet pisałeś, że do -5C silnik startuje bez pomocy świec. To prawda, wśród kilku tysięcy silników 5 może 10 sztuk tak ma, że startuje od kopa. Ale reszta? Nie jestem mechanikiem ale wiem, że każdy silnik jest inny. Nie każdy ma VAGa pod poduszką i nie każdy codziennie sprawdza czy parametry są wporzo. Teraz o temperaturze zapłonu. Wydaje mi się, że albo mieszanka się zapali albo nie. Wystarczy 1 stopień mniej aby reakcja samozapłonu nie zaszła, chemia. Właśnie po to są świece żarowe bo często 1 stopień robi różnicę. Ten jeden stopień mniej to minimalnie słaba kompresja, zły olej, złe paliwo itd...Jest zbyt wiele parametrów dlatego dla świętego spokoju świece grzeją już od 5C, prawda?

Kolego. Powtórzę się po raz n-ty. Doprowadź silnik do porządku. Zacznij od sprawdzenia i regulacji kąt wtrysku. Jeśli ten parametr będzie ustawiony poprawnie, wtedy szukaj dalej. Świec nie zaszkodzi sprawdzić/wymienić, czujnik jeśli niesprawny - koniecznie do wymiany :!!: .
Niemniej zaufaj mi , że NAJWAŻNIEJSZYMI czynnikami mającymi wpływ na poprawny rozruch są:
- kompresja
- kąt
- sprawny układ wtryskowy.

Dla przykładu: mój AFN`ek ostatnio gorzej palił na zimnym silniku (gorzej tzn , trzeba było wykonac kilka ruchów wałem korbowym). Dziś skorygowałem kąt wtrysku (15 jednostek) i autko pali od dotknięcia.
Masz rację - każdy silnik jest inny - inaczej zuzyty i wyeksploatowany ale wszystkich dotyczą te same parametry techniczne, punkty pracy, etc etc ...
Decyzję pozostawiam Tobie, jeśli Cię nie przekonałem , trudno, tak czy inaczej życzę powodzenia. Opisz co było przyczyną jak już dojdziesz do sedna problemu.


Przecież ja nie piszę, że nie masz racji. Bardzo sobie cenię twoje opinie. Chodzi mi tylko o to, że nie każdy będzie co tydzień podłączał VAGa bo silnik potrzebuje kilku obrotów wału. Ważne, że odpala. Jeśli chodzi o mnie, wymieniłem czujnik temperatury a w przyszłym tygodniu pojadę na badanie.
Mam jeszcze pytanie. Czy kąt wtrysku regulujesz poprzez zmianę pozycji pompy? Jak często to robisz?

Nie chodzi o kilka obrotów wałem ... z chwilą nadejścia silnych mrozów przy spapranym kącie można auta w ogóle nie odpalić. Kat nalezy kontrolowac w miarę możliwości, ja staram się to robić przynajmniej 2 razy do roku, tak dla świętego spokoju np przy okazji wymianu oleju.
Aby wyregulowac kąt należy: zdjąć obudowę rozrządu, poluzowac 2 sruby mocujaca pompę od przodu silnika (luzujemy przez otwory w dużym kole zębatym), luzujemy śrubę w podstawie pompy (od wewnetrznej strony mocowaia pompy - bez zdjec ciezko wytlumaczyc), oraz z tyłu pompy na dole - kontrującą.
Kontrujemy mocno śrubę nr 3, podlaczamy VAG`a/laptopa z VAG , odpalamy silnik, wchodzimy w 01-wtrysk, włączamy blok 000, właczamy opcję "basic settings" patrzymy na pozycję 02 i obserwujemy wskazania. Jeśli mieszczą się w granicach 49-54 - jest ok, jeśli nie - bierzemy do ręki "breszkę" :): , luzujemy delikatnie śrubę nr 3, i breszką oparta o blok i pompę delikatnie przesuwamy pompą w stronę lewego błotnika - wartość zacznie rosnąć. Jeśli jest zbyt duża - stukamy w pompę trzonkiem młotka tak aby wróciła w kierunku bloku. Operacja jest żmudna, ale trzeba wykonywac naprawde minimalne ruchy. W chwili gdy ustawimy odpowiednia wartosc, dokrecamy mocno srube nr 3, wylaczami silnik, dokrecamy mocno pozostałe, odpalamy ponownie silnik, sprawdzamy wartość w 01/000 poz 02.
;)

PS: z rozpędu opisałem procedurę dla silników R4 ;) Dla twojego motorku wartość kąta powinna oscylować w okolicach 60. Ustawienie pompy w podobny sposób , ale sam musisz znaleźć sobie śruby mocujące ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2006 14:40:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2006 01:36:49
Posty: 16
Lokalizacja: Olsztyn
Zdjąlem 2 dni temu osłone silnika. Poruszalem tym kabelkiem od tego czujnika tak jakby wyciagnalem go troche do gory bo byl prawie zgnieciony i pod katem mniejszym niz 90stopni Wyczytalem na forach ze tam w srodku kabelki sie przelamujabo jest tak wygiety i od 2 dni auto pali mi prawie na dotyk:/ Dzisiaj jeszcze sprawdze do 3razy sztuka, ale i tak pojade jeszcze do pompiarza niech jeszcze spojrza bo mi glosniej zaczal klekotac i cos stuka przy pompie albo za nia moze mi sie wydal glosniejszy bo zdjalem ta oslone silnika :) ( acha a zaczal od wlania sheel v-pawer Disel) moze byc to od paliwka ? Nalalem najdrozsze jakie udalo mi sie znalezc zeby wszystko pomalu wykluczac:) Jeszcze jedno paliwo napewno mi sie nie cofa sprawdzalem.
Pozdrawiam

_________________
Audi A6 2.5TD AEL 94r

xszakalx@tlen.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: