.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.maja.2024 13:03:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 TDI AVANT] Jak Wymienic Nagrzewnice
PostNapisane: 01.lis.2006 18:19:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2004 09:19:42
Posty: 427
Lokalizacja: Polska - Niemcy :)
Witam,

Pisalem w innym poscie ze mam problem z grzaniem w Niuni, ale raz dziala raz nie dziala ale i tak caly czas bardzo slabo grzeje, probowalem juz ja czyscic pod cisnieniem, odkamieniac ale dalej lipa... .

Temperatura stoji na 90 i ani drgnie czyli Termostat OK.
Odziwo dwie rulki ktore ida do nagrzewnicy sa gorace.
Lejac w jedno wejscie woda pod cisnieniem, z drugiej woda spylwa bardzo pomalu...

Powiem ze mialem w ukladzie cos z 5 miesiecy zwykla wode z kranu... :/

Teraz pytanie jak to wymienic? wiem ze to kilka godzin pracy ale ma ktos moze jakis opis najlepiej z zdjeciami jak to rozebrac lub w jakim programie najlepiej to jest opisane? ETKA, ESKA albo AUTODATA ?

Pozdrawiam

Simo.

_________________
Aktualnie: Audi A6 Avant 4G 2.0 TDI FL 190km

-> (do 2012) Audi A4 Avant 1.8T 163KM 2006 FULL
-> (do 2009) Audi A6 Avant 1.9TDI 131KM 2004 AVF
-> (do 2007) Audi A4 Avant 1.9TDI 1998 AFN

*Niunia jest mym bogiem,prędkość nałogiem, życie zabawą a sex podstawą*


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 22:39:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2006 17:46:00
Posty: 73
Lokalizacja: Siedlęcin (Jelenia Góra)
Cześć!
W sobotę będę wyciągał u siebie, to zrobię jakieś fotki, opis, i podeślę.
Moja Niunia jest z 96r ale powinno być tak samo.

pozdro!

_________________
Skradziono -- YAMAHA WR450 2005r enduro bike...może ktoś coś wie ....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2006 07:10:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2004 09:19:42
Posty: 427
Lokalizacja: Polska - Niemcy :)
Czesc.

To by bylo Super :)

thx..
Simo

_________________
Aktualnie: Audi A6 Avant 4G 2.0 TDI FL 190km

-> (do 2012) Audi A4 Avant 1.8T 163KM 2006 FULL
-> (do 2009) Audi A6 Avant 1.9TDI 131KM 2004 AVF
-> (do 2007) Audi A4 Avant 1.9TDI 1998 AFN

*Niunia jest mym bogiem,prędkość nałogiem, życie zabawą a sex podstawą*


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Wymiana nagrzewnicy
PostNapisane: 05.lis.2006 13:58:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2006 11:42:11
Posty: 2
Mam chyba podobny problem w swojej A4 z 96 1,9TDI klimatronik, zacząłem już od czwartku rozkręcanie całej konsoli, deski rozdzielczej ale prace zostały wstrzymane, mam takie pytanie, czy jest możliwośc wymiany nagrzewnicy bez spuszczania gazu z klimy, bo niewidzę innej możliwości gdyż blokują mi tylko przewody od klimatyzacji. Jeżeli ktoś ma jakieś instrukcję lub dobr rady co robić dalej to z góry dziękuję i pozdrawiam. karloss7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 11:32:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2004 09:19:42
Posty: 427
Lokalizacja: Polska - Niemcy :)
hmm, dobre pytanie co do klimy, ja i tak musze wymienic wiec mi by nie bylo problemu spuscic gaz, ale cos innego znalazlem...

Jesli rozgrzeje silnik to leci sobie temp okolo 10 - 20 stopni ( skacze ) klima Code 61 , lecz jesli ta rule pomiedzy glowica i chlodnica dosc mocno ponaciskam to temperatura skacze do ladnych ponad 40 stopni i leci cieplutkie powietrze ale do minuty znowu spada , temperatura silnika jest na 90 stopni i stoji tak przez caly czas , pompa wody tez dziala, wiec jesli tak sie dzieje, moze byc ze mam jeszcze powietrze w nagrzewnicy? bo jak naciskam to wylatuje a pozniej znowu wlatuje... wszystko to sie dzieje w okresie 30 sekund.

Z tego co wyczytalem na Niemieckich forum to musialbym podniesc zbiornik wyrownawczy jak najwyzej idzie, otworzyc go i czekac az silnik bedzie mial 90 stopni i go troche przegazowac pomiedzy 2000 - 3000 co wy na to?

Pozdrawiam

simo

_________________
Aktualnie: Audi A6 Avant 4G 2.0 TDI FL 190km

-> (do 2012) Audi A4 Avant 1.8T 163KM 2006 FULL
-> (do 2009) Audi A6 Avant 1.9TDI 131KM 2004 AVF
-> (do 2007) Audi A4 Avant 1.9TDI 1998 AFN

*Niunia jest mym bogiem,prędkość nałogiem, życie zabawą a sex podstawą*


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 11:56:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
No to wypowiem sie w temacie....Od dłuższego czasu w mojej B4-ce słabo działało ogrzewanie .W weekend przy okazji innych robót przy silniku zmieniłem płyn chłodniczy . Podczas testu przepływu przez nagrzewnicę okazało sie ,ze dośc mało tej cieczy przepływa. Znajomy poradził mi co zrobic. Dodam,że przetestowałem osobiście.

1. Potrzebny jest KRET - czyli srodek do udrożniania rur
2. Lejek
3. Czajnik z woda - najpraktyczniejszy bedzie elektryczny bo kilka czajników wody pójdzie.

"Odpinamy" obie rurki od układu. Rurki zostaja na kroćcach nagrzewnicy. Jedna rurka wylot w dół , druga w góre . do tej skierowanej w góre dopasowujemy lejek. Do lejka wsypujemy łyzkę stołową kreta , zalewamy wrzatkiem. UWAGA : Proces jest gwałtowny !!!! Nie wdychac oparów !!!! Wrzatek lać powoli, aż przez ujscie w rurce drugiej zacznie się wylewać. czekamy z minutkę i przepłukujemy wodą zwykła (najlepiej pod cisnieniem). Operację powtarzamy kilka razy ,aż strumień wylotowy bedzie szedł pełna średnica rurki. Dobrze jest podczas płukania Kretem zamieniac strony, tzn raz w jedna strone zalewamy i płuczemy , raz w druga. Potem przepłukujemy kilka minut nagrzewnice by pozbyc sie pozostałości po krecie.
U mnie wyleciało tyle jakiegos szlamu i kamienia jakbym starą rure kanalizacyjną miał a nie nagrzewnice :diabel:

Tak jak wspomniałem osobiście przetestowałem ten sposób. Udrozniło mi nagrzewnicę i jest teraz cieplutko. Balem sie czy czasem nie przeżre mi nagrzewnicy ,ale nic nie cieknie i nie paruje. Można przetestowac ,może się uda udroznic Wasze nagrzewnice.
Pozdrawiam

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 14:33:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2004 09:19:42
Posty: 427
Lokalizacja: Polska - Niemcy :)
hmm dobry pomysl ogolnie, bo jakby nie bylo to kret ladnie zre:) ja wsypalem z 5 torebeczek takiego proszku do odkamieniania ale on jest za slaby, jednego co sie boje to ze mi wyzre nagrzewnice i wtedy bedzie spory problem :galy:

Dzis wezme i sprobuje powietrze z nagrzewnicy usunac, jesli dalej bedzie zimno to wezme sie za kreta:)

Napisze czy cos z tego poskutkowalo.

Pozdrawiam.

_________________
Aktualnie: Audi A6 Avant 4G 2.0 TDI FL 190km

-> (do 2012) Audi A4 Avant 1.8T 163KM 2006 FULL
-> (do 2009) Audi A6 Avant 1.9TDI 131KM 2004 AVF
-> (do 2007) Audi A4 Avant 1.9TDI 1998 AFN

*Niunia jest mym bogiem,prędkość nałogiem, życie zabawą a sex podstawą*


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 14:53:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Szantis.A ty wiesz dlaczego kreta nie stosuje się w kanalizacji z aluminiowymi rurami :614:
Poczytaj etykietę :ninja:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 16:12:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2004 09:19:42
Posty: 427
Lokalizacja: Polska - Niemcy :)
ADAM 12 napisał(a):
Szantis.A ty wiesz dlaczego kreta nie stosuje się w kanalizacji z aluminiowymi rurami :614:
Poczytaj etykietę :ninja:


Ta ale jesli tylko minute? przeciez tak on nie zre zeby odrazu metal puscil.. co innego z 30 minut..

_________________
Aktualnie: Audi A6 Avant 4G 2.0 TDI FL 190km

-> (do 2012) Audi A4 Avant 1.8T 163KM 2006 FULL
-> (do 2009) Audi A6 Avant 1.9TDI 131KM 2004 AVF
-> (do 2007) Audi A4 Avant 1.9TDI 1998 AFN

*Niunia jest mym bogiem,prędkość nałogiem, życie zabawą a sex podstawą*


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 18:18:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2006 17:46:00
Posty: 73
Lokalizacja: Siedlęcin (Jelenia Góra)
W sobotę niestety brakło czasu. Ale wymieniłem termostat - też nie działał. Po wymianie dało odczuć się malutką poprawę, niestety tylko na chwilę. Teraz nie mam żadnego nawet lekko ciepłego powietrza. Jest tak jakbym ustawił temperaturę na "LO" W sobotę oddaję auto znajomemu mechanikowi, ma dźwignąć temat. Ja jednak stawiam na silniczki sterujące klapkami....


a w aucie COLD, a za oknem śnieg...

pozdro

_________________
Skradziono -- YAMAHA WR450 2005r enduro bike...może ktoś coś wie ....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 20:36:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2004 09:19:42
Posty: 427
Lokalizacja: Polska - Niemcy :)
Witam,

Wiec odpowietrzylem uklad tak jak pisalem wyzej , silnik chodzil pomiedzy 1000 - 3000 obrotow.

Ponaciskalem wszystkie ruly do ktorych mialem dostep te od nagrzewnicy tez do samego dolu ( Przy nacisku bylo czuc ze na sciankach jest kamien czy cos.. )

Odziwo przy odpowietrzaniu grzal ( 900 rpm - 35 stopni ) ( 1000 - 3000 - 45 stopni )

pozniej mowie kurde juz chyba grzeje:P no ale zamontowalem wszystko do kupy i mowie zrobie rundke i dupa blada spada spada i kurde na 14 stanelo.... :galy:

Stanolem i lukam dosc sporo plynu uszlo i dolalem brakujacy plyn z 300ml ( Podczas odpowietrzania mi troche sie ulalo ) odpalam autko a tu temp sobie idzie w gore.. i stanela na 49 stopni :peace:

Stalem tak z 10 minut i caly czas grzal, zrobilem rundke po miescie z 20 minut temp miedzy 47 - 53 stopnie w tym czasie dwa razy zgasilem autko na kilka minut i zawsze w chwile doszlo do okolo 50 stopni.

Wiec happy, tylko teraz czy to mi tak zostanie czy bedzie lipa ale to sie okaze z czasem, dam znac jakby co.

Pozdrawiam

_________________
Aktualnie: Audi A6 Avant 4G 2.0 TDI FL 190km

-> (do 2012) Audi A4 Avant 1.8T 163KM 2006 FULL
-> (do 2009) Audi A6 Avant 1.9TDI 131KM 2004 AVF
-> (do 2007) Audi A4 Avant 1.9TDI 1998 AFN

*Niunia jest mym bogiem,prędkość nałogiem, życie zabawą a sex podstawą*


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 23:03:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Na wszystkie kwestie odpowiem tak
dzisiejszy poranek , audik odpala o 6.42...przetracie szybek za pomoca wycieraczki ...z bagażnika , właczenie radyjka , ustawienie porannej ulubionej stacji :)..6:46 wcinając na rondzie juz stoje "posłusznie" w korku i ....ciepełko[Pb] :)))) Sam nie wiedziałem ,ze tak może być :diabel:

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2006 07:37:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2004 09:19:42
Posty: 427
Lokalizacja: Polska - Niemcy :)
Ok ja odpalilem autko o 6:30 wyjechalem o 6:31 :)

mam do pracy niecale 2 km:P :galy:

Na klimatroniku ( Code 61 ) pokazalo 3 stopnie i ladnie sobie roslo wraz z jazda a trwa ona z 2 minuty okolo, jak do jechalem na parking to mialem na klimie 24 stopnie i bylo czuc ladna roznice:)

Teraz tylko sie modlic zeby znowu cos nie siadlo:P

Chociaz ja mialem wymieniany rozrzad i pompe wody i od tego czasu nie chodzilo... ( Sierpien )

_________________
Aktualnie: Audi A6 Avant 4G 2.0 TDI FL 190km

-> (do 2012) Audi A4 Avant 1.8T 163KM 2006 FULL
-> (do 2009) Audi A6 Avant 1.9TDI 131KM 2004 AVF
-> (do 2007) Audi A4 Avant 1.9TDI 1998 AFN

*Niunia jest mym bogiem,prędkość nałogiem, życie zabawą a sex podstawą*


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: