.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 17.cze.2024 14:28:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1.8T 180KM LPG]-brak mocy
PostNapisane: 14.lis.2006 20:19:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2005 11:49:00
Posty: 24
Lokalizacja: Italia
Witam!problem jak w temacie-autko jezdzi jakby mialo pod maska polowe tej mocy(wiekszosc koni chyba sie rozbiegla)wlasciwie w kazdym zakresie obrotow i na kazdym biegu jest kiepsko.turbinka jest "nowa"-po kompletnej regeneracji wiec raczej to mozna wykluczyc!!przeplywomierz??co powiecie na to?jakie jeszcze moga byc tego przyczyny,jak mozna latwo sprawdzic przeplywke? dla jakiejs wskazowki(byc moze ma to jakies znaczenie) powiem ze podczas przyspieszania ,kiedy przed zmiana biegu puszczam pedal gazu slychac metaliczny dzwiek z przodu auta cos jakby tlumik lub jakas jego czesc. moze ktos mial juz podobny problem.zarowno na gazie jak i na benzynie autko zachowuje sie tak samo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 00:15:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Zapchany katalizator. Do wymiany. Przerabiałem to już.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 11:48:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2005 11:49:00
Posty: 24
Lokalizacja: Italia
a jak mam na 100% to zdiagnozowac,bo katalizator chyba malo nie kosztuje.jaki jest sposob zeby mozna bylo na 100% stwierdzic ze to wlasnie jest to??????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 12:53:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
1. Zapnij VAG`a
2. Sprawdź stan turbiny , przpływki oraz elementów odpowiadających za sterowanie turbiną.
3. Możesz odpiąc wydech przed katem i przejechać się , jeśli się poprawi - winny był katalizator.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 13:50:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
DV moze puszczać. wtedy jest problem z nabiciem cisnienia przez turbosprezarke.

mozna na testa zaslepić go ze wszystkich stron i przejechac sie i spr czy jest poprawa.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 20:22:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2006 19:43:38
Posty: 115
Lokalizacja: Kietrz-opolskie
Auto: 100 c4 AAH
Jaka instalacje masz zalozona?? Czy nie wystapił płomien zwrotny który moglby uszkodzic przepływomierz??

_________________
... a gaz jest do kuchenek... Płać i płacz przy dystrybutorze, badz fajny i miej oryginalny podpis .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2006 09:48:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
mastah22 napisał(a):
Jaka instalacje masz zalozona?? Czy nie wystapił płomien zwrotny który moglby uszkodzic przepływomierz??


w silnikach turbodoladowanych plomien nie uszkodzi przeplywomierza. Jest za dluga droga: przeplywomierz-turbosprężarka-intercooler-przepustnica do tego jeszcze z 1-2m rury. predzej rozerwie intercooler, a nawet jak pojdzie dalej to nie przebije sie przez turbosprezarke.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2006 20:05:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2005 11:49:00
Posty: 24
Lokalizacja: Italia
instalacja jest sekwencyjna ! sorki ze susze glowe ale co to jest te DV??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2006 21:27:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
pietro napisał(a):
co to jest te DV??


wygląda tak: http://img.thepartsbin.com/live/B402684063BOS.JPG

jest to zawór powietrzny, ktory jest wpięty jedną stroną przed turbosprezarką, a drugą za turbospręzarką. W momencie gdy np. chcesz zmienic bieg, zamykasz gwaltownie przepustnice i tym samym odbior powietrza z rozpedzonej turbosprezarki. Zeby przeciwdzialac zbyt duzemu narostowi cisnienia miedzy turbosprezarką a przepustnicą, ten zaworek DV otwiera się (ma sterowanie cienkim przewodzikiem) i umozliwia w ten sposob przeplyw powietrza zza turbosprezarki, przed nią w ten sposob rozladowując nadmiar cisnienia (łączy tak jakby wyjscie turbosprezarki z wejsciem i przez chwile powietrze krązy). Poza tym, zapobiega on (DV) gwałtownemu chamowaniu turbosprezarki, dzieki temu po zmianie na nast bieg mamy ją rozpędzoną i szybciej uzyskujemy pełne doładowanie, a tym samym oszczedzamy turbosprezarke bo nie dostaje ona "udarów".

I teraz, tak teoretycznie, gdy zaworek jest uszkodzony i np uchylony, to turbosprężarka ma utrudnione zadanie w "pompowaniu" powietrza do silnika bo dziala on jak zawor spustowy. Przez to, zeby napompowac wymagane cisnienie, turbosprezarka musi pracowac na wiekszej wydajnosci, wiekszych obrotach, osiagniecie pelnego doladowania moze trwac dluzej. Gdy ten zawor jest zupelnie popsuty, moze byc niemozliwe nabicie pelnego cinienia i wtedy samochod wskoczy w tryb awaryjny.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2006 21:36:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Bez podpięcia do VAG'a i sprawdzenia błędów możemy tylko pogdybać sobie...

To zrób w pierwszej kolejności.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2006 22:11:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
bezduszny napisał(a):
Bez podpięcia do VAG'a i sprawdzenia błędów możemy tylko pogdybać sobie...


vag moze nie zlapac lekkiego defektu zaworka dv.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: