.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 05:40:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 TDI 1Z] Problem z odpalaniem na zimno
PostNapisane: 11.lis.2006 10:31:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 20:29:24
Posty: 53
Lokalizacja: Kamienna Góra
Witam. Ostatnio zaużyłem dziwne rzeczy. Gdy temperatura spadła poniżej zera przy poranym odpalaniu raz silnikiem trzeba kręcić długo, a raz załapie po pół obrotu. Tak sie dzieje gdy kontrolka od świec żarowych wczaśe włączenia stacyjki zapali się i na ułamek sekundy zgaśnie, a potem znowu zapali się na kilka sekund. Wtedy silnikiem trzeba kręcić dłużej, a jak kontrolka od świec żarowych zapali się odrazu na dłużej wczaśe odpalania silnik zaskakuje odrazu. Dodam że po odpaleniu silnik w ogóle nie kopci.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2006 14:13:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Do sprawdzenia: kąt wtrysku (basic settings). Mozesz sprawdzić stan świec żarowych , przydadzą sie przy silniejszych mrozach.
Reszta w archiwum forum.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2006 14:34:00 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Na bank do sprawdzenie jest kąt wyprzedzenia wtrysku tak jak wspomnial kolega. Swiece mozna spradwzic ewentualnie wymienic (koszt org ok 150 PLN)
Z gorszych przypadków moze to byc wywalony klin malego kola na wale korbowym i zmieniajacy sie zaplon.

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2006 15:24:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
przemik napisał(a):
Na bank do sprawdzenie jest kąt wyprzedzenia wtrysku tak jak wspomnial kolega. Swiece mozna spradwzic ewentualnie wymienic (koszt org ok 150 PLN)
Z gorszych przypadków moze to byc wywalony klin malego kola na wale korbowym i zmieniajacy sie zaplon.

Pozdr

Koszt świecy żarowej to 25 zł , czyli koszt wymiany = 100 zł ;)
Co do ścinającego się klina , masz rację, z tym że ma on wpływ na kąt wtrysku a nie zapłon , ale to kwestia nazewnictwa ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B4 1Z] Problem z odpalaniem na zimno
PostNapisane: 11.lis.2006 16:54:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Michał100 napisał(a):
Witam. Ostatnio zaużyłem dziwne rzeczy. Gdy temperatura spadła poniżej zera przy poranym odpalaniu raz silnikiem trzeba kręcić długo, a raz załapie po pół obrotu. Tak sie dzieje gdy kontrolka od świec żarowych wczaśe włączenia stacyjki zapali się i na ułamek sekundy zgaśnie, a potem znowu zapali się na kilka sekund. Wtedy silnikiem trzeba kręcić dłużej, a jak kontrolka od świec żarowych zapali się odrazu na dłużej wczaśe odpalania silnik zaskakuje odrazu. Dodam że po odpaleniu silnik w ogóle nie kopci.


z takim objawami stawial bym na swicec zarowe (moze przekaznik) niz na przestawiony kat wtrysku ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B4 1Z] Problem z odpalaniem na zimno
PostNapisane: 12.lis.2006 12:14:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 20:29:24
Posty: 53
Lokalizacja: Kamienna Góra
spanky napisał(a):
Michał100 napisał(a):
Witam. Ostatnio zaużyłem dziwne rzeczy. Gdy temperatura spadła poniżej zera przy poranym odpalaniu raz silnikiem trzeba kręcić długo, a raz załapie po pół obrotu. Tak sie dzieje gdy kontrolka od świec żarowych wczaśe włączenia stacyjki zapali się i na ułamek sekundy zgaśnie, a potem znowu zapali się na kilka sekund. Wtedy silnikiem trzeba kręcić dłużej, a jak kontrolka od świec żarowych zapali się odrazu na dłużej wczaśe odpalania silnik zaskakuje odrazu. Dodam że po odpaleniu silnik w ogóle nie kopci.


z takim objawami stawial bym na swicec zarowe (moze przekaznik) niz na przestawiony kat wtrysku ....

spanky ma rację że to świece. Wczoraj sprawdzałem czy działają i okazało się że trzy świece są spalone. Jutro kupię wszystkie nowe i sie okarze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2006 12:35:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Świece faktycznie pomogą, ale dla pewności zdiagnozuj sobie silnik przed nadejściem mrozów ... ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2006 17:56:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 23:25:23
Posty: 1143
Lokalizacja: Legnica Posty: 1 konkretny - reszta to spam :)
A czy teraz, po wymianie świec, kontorlka też zapala się i na pół sekundy gaśnie a później znowu zapala czy pali się ciągle (bez mrugnięcia) ??

_________________
A4 B6 1.9 TDI quattro - jest
A8 D2 4.2 quattro - było
A6 C4 AEL quattro - było
80 B3 1.8 - było

wyznawca quattro...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2006 23:32:47 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
U mnie jak grzeje to sie swieci ciagłym swiatlem - gasnie ja odczekuje jeszcze ok 3 sec - zeby sie komora od tych nagrzanych swiec rozgrzala i .. ognia - zawsze odpala od pierwszego kopa.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2006 00:08:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
przemik napisał(a):
U mnie jak grzeje to sie swieci ciagłym swiatlem - gasnie ja odczekuje jeszcze ok 3 sec - zeby sie komora od tych nagrzanych swiec rozgrzala i .. ognia - zawsze odpala od pierwszego kopa.

Przez te 3 dekundy świece nadal grzeją ... kontrolka na desce informuje o możliwości uruchomienia silnika - zgasła -> odpapamy. Faktem jest , że po wyłaczeniu kontrolki świece grzeją jeszcze jakichś czas :) Łatwo to sprawdzić słuchając przkaźnika świec żarowych ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2006 10:28:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
baskecik napisał(a):
przemik napisał(a):
U mnie jak grzeje to sie swieci ciagłym swiatlem - gasnie ja odczekuje jeszcze ok 3 sec - zeby sie komora od tych nagrzanych swiec rozgrzala i .. ognia - zawsze odpala od pierwszego kopa.

Przez te 3 dekundy świece nadal grzeją ... kontrolka na desce informuje o możliwości uruchomienia silnika - zgasła -> odpapamy. Faktem jest , że po wyłaczeniu kontrolki świece grzeją jeszcze jakichś czas :) Łatwo to sprawdzić słuchając przkaźnika świec żarowych ;)

ja u siebie nawet jak szybko kontrolka zgasnie to odczekuje 2-3 sekundy .... :diabel:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2006 10:30:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 23:25:23
Posty: 1143
Lokalizacja: Legnica Posty: 1 konkretny - reszta to spam :)
a powiedzcie mi dlaczego kontrolka od swiec u Michała100 gasła na pół sekundy a później się włączała ?

_________________
A4 B6 1.9 TDI quattro - jest
A8 D2 4.2 quattro - było
A6 C4 AEL quattro - było
80 B3 1.8 - było

wyznawca quattro...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2006 13:16:54 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Moze u Michala przekaznik szwankuje - raz wlacza a raz rozłacza.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 09:50:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lis.2006 11:37:35
Posty: 7
Lokalizacja: Kielce/Warszawa
Witam,

Mam ten sam problem. 1Z ciężko pali jak jest zimny. Przeczytałem chyba większość postów dotyczących tego tematu i wykonałem następujące rzeczy:

Pojechałem do jednego z dwóch szczególnie polecanych warsztatów w Wawie. Podłączyliśmy niunie pod Vaga i tak:

1. Wymieniony czujnik powietrza wlotowego
2. Sprawdzone świece żarowe - są OK
3. Wyregulowany kąt wtrysku początkowego (był 22 :galy:) w tej chwili jest w okolicach 51-54. Na tym forum zalecane jest, żeby był dokładnie w przedziale 49-51. Czy takie przesunięcie może robić różnice ??

Niestety ciągle ciężko pali jak jest zimny. Co rozumiem przez stwierdzenie ciężko? Otóż musi zakrecić z 7 razy (dlużej go na raz nie kręcę) a czasami dopiero za druga proba rozruchu lapie. Jak juz zapali to silnik chodzi równo, bez żadnych szarpnięć. (Pomijam fakt, ze do roboty mam paski albo koło metalowo-gumowe bo przez pierwszą minutę po odpaleniu świerszcze sie budzą :D). Z tego co wiem to przyczyna może tkwić jeszcze w walnietym klinie na wale korbowym. Jednak z tego co wyczytalem na tym formum taka sytuacja objawia sie wariującymi wartościami kąta wtrysku. U mnie te wartości są sabilne i zmieniają się w wyżej opisanym przedziale.

No i dodam najważniejsze. Te problemy są tylko na mocno zimnym silniku. W innym przypadku pali od strzala...

Liczę, że doradzicie mi co jeszcze mogę sprawdzić...

Czy w środę na torwarza będzie może ktoś z Vagiem, kto byłby tak mily i zdiagnozował mi jeszcze niunię, czy od momentu ustawienia kąta nic sie nie pozmienialo ??

Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 10:41:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Koło na wale jest bardzo ważne. Jeśli podczas ostatniej wymiany rozrządu nie zostało wymienione - mogą być kłopoty.
Wartość 51-54 pojawia Ci sie dla basic settings ?
Czy filtr paliwa jest wymieniony ?
Czy w przewodach paliwowych pojawia się powietrze tuż przed zimnym rozruchem?
Czy aq i rozrusznik są sprawne ?
Jeśli kąt dla BS był 22 a teraz 54 to robi to sporą różnicę.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 11:07:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lis.2006 11:37:35
Posty: 7
Lokalizacja: Kielce/Warszawa
Hej,

Dzięki za szybką reakcje. Samochód mam niecałe 3 tygodnie. Wymieniłem filtr powietrza, paliwa, oleju i olej. Poprzedni użytkownik mówił, że rozrząd jeszcze za 20 000, ale chcę go wymienić w ciągu najbliższych tygodni bo z tym to nigdy nie wiadomo...

Aq wydaje się być sprawny, ale pożyczę jeszcze od kumpla nowy i przetestuje. Co to rozrusznika to nie mam bladego pojęcia, ale jeżeli w innych przypadkach niż zimny silnik pali na dotyk to chyba można go wyeliminować.

Co do kąta wtrysku to w tej chwili na BS jest 51-54 (a przynajmniej taki był po ustawieniu 3 dni temu :diabel:)

Jeżeli chodzi o powietrze w przewodach paliwowych to nie zwróciłem uwagi. (Jeżeli jest to co to oznacza ??)

Zasugerowano żebym pojechał zmierzyć ciśnienie na cylindrach, gdyż może się okazać, że moje Z1 już zdycha :/.

To bylby dramat.... :<


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 12:19:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Ciśnienie sprężania jest bardzo ważne. Wykonaj pomiar najpierw na zimnym a później na ciepłym. Wrzuć wyniki na forum.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 21:08:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
wooki napisał(a):
Zasugerowano żebym pojechał zmierzyć ciśnienie na cylindrach, gdyż może się okazać, że moje Z1 już zdycha :/.

To bylby dramat.... :<


zrob logi z bloku 013 (na jałowym) ... powiemy Ci czy jest szansa na to ze kupiles kibla ... :diabel:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2006 20:12:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 20:29:24
Posty: 53
Lokalizacja: Kamienna Góra
wooki napisał(a):
Witam,

Mam ten sam problem. 1Z ciężko pali jak jest zimny. Przeczytałem chyba większość postów dotyczących tego tematu i wykonałem następujące rzeczy:

Pojechałem do jednego z dwóch szczególnie polecanych warsztatów w Wawie. Podłączyliśmy niunie pod Vaga i tak:

1. Wymieniony czujnik powietrza wlotowego
2. Sprawdzone świece żarowe - są OK
3. Wyregulowany kąt wtrysku początkowego (był 22 :galy:) w tej chwili jest w okolicach 51-54. Na tym forum zalecane jest, żeby był dokładnie w przedziale 49-51. Czy takie przesunięcie może robić różnice ??

Niestety ciągle ciężko pali jak jest zimny. Co rozumiem przez stwierdzenie ciężko? Otóż musi zakrecić z 7 razy (dlużej go na raz nie kręcę) a czasami dopiero za druga proba rozruchu lapie. Jak juz zapali to silnik chodzi równo, bez żadnych szarpnięć. (Pomijam fakt, ze do roboty mam paski albo koło metalowo-gumowe bo przez pierwszą minutę po odpaleniu świerszcze sie budzą :D). Z tego co wiem to przyczyna może tkwić jeszcze w walnietym klinie na wale korbowym. Jednak z tego co wyczytalem na tym formum taka sytuacja objawia sie wariującymi wartościami kąta wtrysku. U mnie te wartości są sabilne i zmieniają się w wyżej opisanym przedziale.

No i dodam najważniejsze. Te problemy są tylko na mocno zimnym silniku. W innym przypadku pali od strzala...

Liczę, że doradzicie mi co jeszcze mogę sprawdzić...

Czy w środę na torwarza będzie może ktoś z Vagiem, kto byłby tak mily i zdiagnozował mi jeszcze niunię, czy od momentu ustawienia kąta nic sie nie pozmienialo ??

Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam!

Sprawdź sobie czy do świec żarowych w ogóle dopływa prąd. Musisz kogoś poprosic o pomoc. Podłącz do przewodu idącego do świecy żarowej próbówkę albo żarówkę. Jeżeli po przekręceniu kluczyka i zapaleniu się kontrolki od świec żarowych, nie będzie napięcia na świecach to przekaźnik prawdopodobnie padł. Znajduje się on w skrzynce z bezpiecznikami, jest koloru niebieskiego i ma nr: 8A0 951 253. Najperw go sprawdź bo nie jest on tani. A co do świerszczenia na zimno to wymień sobie pasek wieloklinowy i będzie ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2006 11:49:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lis.2006 11:37:35
Posty: 7
Lokalizacja: Kielce/Warszawa
baskecik napisał(a):
Czy w przewodach paliwowych pojawia się powietrze tuż przed zimnym rozruchem?


Dokonałem porannych obserwacji i faktycznie na grubszym wężyku (oba mam przezroczyste) przy filtrze paliwa zbiera się 2cm banka z powietrzem. Podobno w 1Z w podgrzewaczu jest jakaś część, która się psuje i przez nią łapie lewe powietrze. Niestety mechanik, który mi o tym powiedział nie chciał już dodać, która to część :/. Wiecie może o co chodzi.

Czy problem z odpalaniem na zimno może się brać właśnie z powodu tego powietrza. W sensie, ze zapowietrza się układ jak dłużej stoi czy coś w tym stylu??

Będę wdzięczny za dalsze sugestie...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: