.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2024 20:46:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2006 14:18:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Jak go rozbierzesz to podeśli fotki, bo raczej nie da się go z powrotem złożyć a mojego mi szkoda,
A tak zupełnie poważnie to najlepiej najpierw spróbować podać do niego na przemian ciśnienie (około 3-5bar) z wężyka i od strony tej metalowej rurki jeżeli nie "syczy" a słychać stuk po podaniu ciśnienia to raczej się rusza i można go rozruszać w ten sposób nie demontując - najczęściej konieczne jest wymontowanie najpierw całej turbiny.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2006 18:56:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 08:33:05
Posty: 116
Lokalizacja: Płock
To_JA_! napisał(a):
Jak go rozbierzesz to podeśli fotki, bo raczej nie da się go z powrotem złożyć a mojego mi szkoda,
A tak zupełnie poważnie to najlepiej najpierw spróbować podać do niego na przemian ciśnienie (około 3-5bar) z wężyka i od strony tej metalowej rurki jeżeli nie "syczy" a słychać stuk po podaniu ciśnienia to raczej się rusza i można go rozruszać w ten sposób nie demontując - najczęściej konieczne jest wymontowanie najpierw całej turbiny.


A jeszcze mam jedno pytanko a właściwie dwa czy słabo działająca turbina może być powodem dużego spalania na obrotach do 2200 obr/min czy to raczej wtryski bo na dwóch mam korekcje rzędu 1,3 i 0,9 a na dwóch -0,5 i -0,6 ? Jakie są wogóle normy na wtryski w jakim zakresie mają się mieścić i jak jest lepiej czy ujemna wartośc czy dodatnia ?
Szukam cały czas przyczyny podwyższonego splania.

_________________
Audi C4 A6 2,5 TDi 1996 r silnik AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2006 22:23:19 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
lysy1141 napisał(a):
A jeszcze mam jedno pytanko a właściwie dwa czy słabo działająca turbina może być powodem dużego spalania na obrotach do 2200 obr/min


Jeśli turbina słabo pompuje, albo jest spora turbo dziura, to spada moment. Wtedy większość kierowców, przyzwyczajona do poprzedniego zachowania samochodu, kompensuje to prawą nogą i spalanie może wzrosnąć. Jeśli trzymasz się cały czas niskich obrotów to raczej nie powinno wzrosnąć.

lysy1141 napisał(a):
czy to raczej wtryski bo na dwóch mam korekcje rzędu 1,3 i 0,9 a na dwóch -0,5 i -0,6 ?


Wtryski, termostat, szczelność dolotu, paliwo czy choćby wiek silnika - wszystko to może mieć wpływ na spalanie.

lysy1141 napisał(a):
Jakie są wogóle normy na wtryski w jakim zakresie mają się mieścić i jak jest lepiej czy ujemna wartośc czy dodatnia ?
Szukam cały czas przyczyny podwyższonego splania.


Normy podawane przez audi są dosyć wysokie (zależnie od silnika, ale powyżej 2.0mg/skok). Ale to nie jest jednoznaczne. Myśle że 1.3 to już nie jest mało. Nie ma znaczenia czy wartość jest ujemna czy dodatnia - to są korekty, więc powinny być jak najmniejsze.

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: