.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 00:42:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 AYM] Rozrząd - jak ustawić ?
PostNapisane: 18.lis.2006 09:01:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2006 15:27:15
Posty: 37
Lokalizacja: Tomaszow Lub.
Witam.Wymieniam walki rozrzadu w moim a6 przebieg 230 tys.Bardzo prosze o podpowiedz jak ustawic walki w glowicy czy tam sa jakies znaki bo mechanik rozklada rece,Po prostu nie wie jak te walki ustawic.Mam wrazenie ze pierwszy raz cos takiego robi a ja sie w straszne maliny wsadzilem.Najbardziej pomocny by byl schemat wkladania tych walkow.Typ silnika to AYM.Z gory dziekuje za pomoc.Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2006 10:47:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Nie pomoge merytorycznie, ale chciałbym Cię przestrzec i zasugerowałbym szybciutko zmianę mechanika. Rozrząd to najistotniejszy element z punktu widzenia trwałości i bezpiecznej pracy silnika. Jeśli mechanik nie wie co zrobić, pakuj auto na lawetę, zabieraj graty do worka i jedź tam gdzie wiedzą jak się do tego zabrać ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2006 12:05:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2006 15:27:15
Posty: 37
Lokalizacja: Tomaszow Lub.
Wlasnie tak dumam.Rece mi juz opadaja.Bralem pod uwage lawete ale moze latwiej bedzie jakiegos speca dowiezc na miejce?Tylko nie znam takiego od Audi w moich okolicach.cisnienie mam 300 ponad 6t bedzie za czesci i nie wiem co dalej.Pozdrowka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2006 16:39:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2006 16:07:05
Posty: 138
Lokalizacja: Gdynia
Jeżeli dobrze czytam rysunek to w tym silniku potrzebujesz przyżądy pomocnicze do ustawienia wałków na pozycji, przed złożeniem rozrządu. Chyba że źle zrozumiałem pytanie.

_________________
B2 '81, B2 '84, Astra '97, A4 '96 1.6 ADP, a teraz A4 1.8T ANB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2006 17:17:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
mateogda napisał(a):
Jeżeli dobrze czytam rysunek to w tym silniku potrzebujesz przyżądy pomocnicze do ustawienia wałków na pozycji, przed złożeniem rozrządu. Chyba że źle zrozumiałem pytanie.


dobrze zrozumiałes ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2006 22:23:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
...w oparach lepszych fajek, w oparach wodki...

...dodam tylko, ze jezeli wymieniasz walki w AYM [jezeli rzeczywiscie wymagaja one wymiany], to ma ono 450 000, a nie 230 000...

...pewnie to avant...


...ide sie pobzykac.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2006 00:05:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
...dodam tylko, ze jezeli wymieniasz walki w AYM [jezeli rzeczywiscie wymagaja one wymiany], to ma ono 450 000, a nie 230 000...


Byłoby cudownie gdybyś miał rację ale niestety nie jest tak jak piszesz ... . Są conajmniej 3 różne przyczyny zużywania się wałków rozrządu i awaria może się ujawnić nawet po przebiegu 60 tyś.km. . Po 120 tyś.km. wiele silników wymaga bezzwłocznej naprawy, a po 150 tyś.km. zaczyna się epidemia. Z drugiej strony jest faktem, że większość mogłaby uniknąć najgorszego, gdyby w porę podjęła środki zaradcze (niestety też kosztowne, a rezygnacja z long-life'a to za mało i przeważnie następuje zbyt późno). To, że niektóre AFB dojeżdżają na fabrycznych wałkach nawet 350 tys.km. niestety nie dowodzi, że problem leży w cofanych licznikach. Kilka tysięcy pozwow sądowych w Niemczech nie wzięło się z powietrza, tylko z wady materiałowej róznych elementów w różnych okresach produkcji. Nie jest też prawdą, że w silnikach wyprodukowanych od 2-giej połowy 2003 roku (BAU, BDG) wałki "na pewno się nie zużyją". Jest dużo lepieju ale głowice przekonstruowano celem zmniejszenia wewnętrznych oporów silnika, a nie ze względu na "słabe wałki" w starszych jednostkach. Ja już widziałem taki silnik, w którym jeszcze daleko do wymiany wałków ale "ślady wytarcia" są już (zbyt)wyraźne (jak na śmiesznie niski przebieg).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2006 01:04:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2006 15:27:15
Posty: 37
Lokalizacja: Tomaszow Lub.
Nie ma 450 tys.jak sugerujesz sprawdzane w aso jest na to ksiazka i sie pokrywa z danymi z serwisu.Ale to jest malo istotne .istotne jest to ,ze rzeznik z....l zdejhmujac walki i nie wie jak je spowrotem wlozyc.,dokladnie nie wiem o co mu chodzi.Jezdze zastepczym seatem altea i oprocz tego ze mnie trafia to reszta o'k.Nowy woz zasrepczy a oni mysla a zostawilem to w serwisie seata zeby bylo smiesznie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2006 01:11:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2006 15:27:15
Posty: 37
Lokalizacja: Tomaszow Lub.
W Niemczech byl na long'life co 35 tys wymiana az skora cierpnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2006 09:25:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotruś napisał(a):
meszrum napisał(a):
...dodam tylko, ze jezeli wymieniasz walki w AYM [jezeli rzeczywiscie wymagaja one wymiany], to ma ono 450 000, a nie 230 000...


Byłoby cudownie gdybyś miał rację ale niestety nie jest tak jak piszesz ... . Są conajmniej 3 różne przyczyny zużywania się wałków rozrządu i awaria może się ujawnić nawet po przebiegu 60 tyś.km. . Po 120 tyś.km. wiele silników wymaga bezzwłocznej naprawy, a po 150 tyś.km. zaczyna się epidemia. Z drugiej strony jest faktem, że większość mogłaby uniknąć najgorszego, gdyby w porę podjęła środki zaradcze (niestety też kosztowne, a rezygnacja z long-life'a to za mało i przeważnie następuje zbyt późno). To, że niektóre AFB dojeżdżają na fabrycznych wałkach nawet 350 tys.km. niestety nie dowodzi, że problem leży w cofanych licznikach. Kilka tysięcy pozwow sądowych w Niemczech nie wzięło się z powietrza, tylko z wady materiałowej róznych elementów w różnych okresach produkcji. Nie jest też prawdą, że w silnikach wyprodukowanych od 2-giej połowy 2003 roku (BAU, BDG) wałki "na pewno się nie zużyją". Jest dużo lepieju ale głowice przekonstruowano celem zmniejszenia wewnętrznych oporów silnika, a nie ze względu na "słabe wałki" w starszych jednostkach. Ja już widziałem taki silnik, w którym jeszcze daleko do wymiany wałków ale "ślady wytarcia" są już (zbyt)wyraźne (jak na śmiesznie niski przebieg).



ta droga dojdziemy do wniosku, ze turbina moze wytrzymac miesiac [przy "odpowiedniej" eksploatacji]. piszac powyzsze, mialem to naiwne przeswiadczenie, ze osoba kupujaca diesel'a, wie, co tez takiego kryje sie pod tym rodzajem silnika...

...choc z drugiej strony, czesto czytam pytania [na forach chociazby] pokroju: "wciskam przy 1200 i nie chce isc. przeciez to diesel, ma ciagnac z dolu...".

nie mniej jednak, bede sie upierac, ze poprawnie eskploatowane 2.5TDI [plyny, temperatury, dynamika gazow] dojedzie 450 000 na oryginalnych walkach.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2006 14:29:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
nie mniej jednak, bede sie upierac, ze poprawnie eskploatowane 2.5TDI [plyny, temperatury, dynamika gazow] dojedzie 450 000 na oryginalnych walkach.


Jeśli do: płynów, temperatury i dynamiki gazów "dorzucisz" jeszcze wymianę hydrauliki zaworowej (jako "nieodłączna" czynność podczas wymiany paska rozrządu z resztą kramu), czyli dźwigienki, hydropoychacze i podkładki, to teoretycznie jest szansa, że wałki wytrzymają tyle samo co "reszta" silnika.
Z zupełnie irracjonalnych (moim zdaniem bardzo podłych) powodów - AUDI AG nie informuje o tej konieczności w wykazie czynności serwisowych. Podobny przykład to pompa "wody", której też nie ma w "fabrycznym" zestawie do wymiany "rozrządu"... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: