.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 08:08:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 b4 2.0 ABK] Gaśnie na zimnym silniku!!!
PostNapisane: 18.lis.2006 10:59:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2005 09:27:36
Posty: 52
Witam.Mam taki problem.Gdy po nocy odpalam autko, bez problemu silnik zaskakuje,ale zaraz gasnie.Po 3,4 próbach silnik już nie gaśnie,ale jest czasem problem z wkręceniem go na obroty zeby przelaczyc na gaz.Gdy jest na gazie,pracuje juz normalnie.Sonda jest nowiutka,wiec odpada.
Zauwazyłem również że podczas jazdy przeważnie w zakresie obr od 2 do 3 tyś czuć szarpanie silnika na gazie jak i na benzynie.Czy to przyśpieszając czy też jadąc ze stała prędkością.
Czy miał ktos podobne objawy i jak temu zaradził.Dzięki z góry za podpowiedzi.

_________________
Audi 80 B4 93r. 2,0 l ABK (LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2006 12:39:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.mar.2005 18:34:28
Posty: 703
Lokalizacja: Warszawa
ja mialem takie akcje kiedys z odlaczona przeplywka ( tzn w ogole jej nie bylo:) ). Objaw byl taki wlasnie jak twoj - zapalal a po chwili gasl.

Najlepiej by bylo jak bys go podpiął pod vaga i sprawdzil błędy

_________________
BEX quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2006 21:55:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
Może pompka paliwa pada? :D
Co do tego szarpania też kiedyś coś takiego miałem. Bywa tak, że wycierają się ścieżki w potencjometrze w czujniku położenia przepustnicy. Zakres obrotów 2- 3 tys. jest najczęściej używany i być może, że u Ciebie też się to stało. Można to sprawdzić omomierzem. Podpinasz się do styków którychś ( nie pamietam którychś) są tam trzy piny i otwierasz lub zamykasz przepustnicę i patrzysz czy rezystancja rośnie lub maleje (zależy do którch pinów się podłączysz). Głównie chodzi o to aby potencjometr nie gubił rezystancji. Było to kiedyś na forum już. Wpisz w wyszukiwarce potencjometr albo czujnik położenia przepustnicy. Może to jest wina właśnie tego elementu. :D

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2006 08:42:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Tylko do których pinów się podpiąć ?

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2006 10:58:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
tam masz tylko trzy. Do którychś dwóch się podpinasz i sprawdzasz czy rezystancja rośnie lub maleje. Wżne aby nie było przerw i skoków rezystancji. Musi rosnąć lub maleć płynnie. Tak jak wyżej napisałem. Wtyczka jest pod przepustnicą. :D

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2006 14:54:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2005 09:27:36
Posty: 52
Wiecie,chyba udało mi się zlokalizować usterkę.
Jednak tutaj odpowiem na sugestję "uki-ego" Wcześniej podpinałem się do vaga,a potem facet sam sprawdzał rezystor omomierzem.Mowił ,żę ok.Ale to było przed wymianą sondy.
Ja natomiast wymieniłem kopułkę i palec.Na kopułce było już dużo nalotu.I co sie okazało.Że od kilku dni problem przestał istnieć.Mam nadzieje tylko że to było przyczyną tego szarpania i gaśnięcia.
Zatem na przyszłość dla innych użytkowników to tez może yć jakaś rada w razie podobnych usterek.
Dzięki za pomoc.
Pozdrowionka i szerokości.

_________________
Audi 80 B4 93r. 2,0 l ABK (LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2006 21:40:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
Byk napisał(a):
Tylko do których pinów się podpiąć ?


To co napisałem dotyczyło silnika abk. Ale pewnie chodzi Ci o silnik taki jak w podpisie i z tego co znalazłem to tam również jako czujnik położenia przepustnicy był stosowany potencjometr. Wtedy tak samo się sprawdza jak napisałem. Chyba że chodzi o czujnik dwustanowy, tzn że czujnik przesyła sygnał, że przepustnica jest zamknięta, otwarta lub w pełni otwarta, ale zachowania takiego czujnika nie sprawdzałem, więc nie chce pisać zadnych bzdur. Niech się wypowiedzą Ci co wiedzą. :peace:

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: