.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 17:31:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 2.0 ABT] silniczek krokowy POMOCY
PostNapisane: 18.lis.2006 18:47:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 20:29:24
Posty: 53
Lokalizacja: Kamienna Góra
Witam. Mam problem z silniczkiem krokowym w mono motronic (silnik ABT). W ogóle się nie wysuwa żadnej reakcji. Silnik nie trzyma wolnych obrotów, na zimno gaśnie jak tylko puszczę gaz a na ciepły ledwo co się kręci gdzieś 500-600 obr/min. Założyłem funkiel nówkę i nic, bez zmian. Na VAG-u wyskakuje cały czas ten sam błąd 00282- nastawnik przepustnicy V 60. Silniczek jest na 6 kabli. Sprawdziłem kable i okazało się, że kabelek nr.6 nie działa. Myślałem że gdzieś się przetarł, ale sprawdziłem go do samego sterownika i jest cały. Jaki jest powód takiej awaii. Może sterownik jest walnięty? P O M O C Y.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2006 20:34:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
A dobrałeś silniczek z odowiednimi numerami takimi jak stary? Może to jest ten powód, że nie działa.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2006 20:41:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 20:29:24
Posty: 53
Lokalizacja: Kamienna Góra
KorNoLio napisał(a):
A dobrałeś silniczek z odowiednimi numerami takimi jak stary? Może to jest ten powód, że nie działa.

Jest taki sam jak stary. Może jakiś przekaźnik jest walnięty?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2006 20:59:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 20:29:24
Posty: 53
Lokalizacja: Kamienna Góra
Nie mam juz pomysłu co z tym robić :( . Może ktos ma schemat elektryczny silniczka krokowego i jego okablowania. Gdzie co jest podłączone. Dzięki z góry za wszelką pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2006 15:18:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2006 10:13:00
Posty: 28
Witam,
Mialem też male przejścia z silnikiem korkowym. Wymienilem na nowy i było dokładnie tak samo jak wcześniej tyle że rzadziej. Po pierwsze - sprawdź czy, gdy przekręcisz zapłon przycisniesz paluszkiem ten dzyndzel, który powinien wychodzić z silniczka, to on się jednak wysuwa. U mnie było tak, ze sie jednak wysuwał jak sie go dotknęło. Okazuje się, że ta śrubka, która słuzy za odbój/ogranicznik przepustnicy byla za bardzo wkręcona i zamnknięcie przepustnicy nie zawsze powodowało reakcję silnika. Jesli to nie pomoże, to wyjmij silnik i sprawdź omomierzem czy jest przejście między którymiś (no właśnie - którymi juz nie pamiętam) stykami krokowca po wciśnięciu dzyndzla. W środku niego jest styk, który reaguje, gdy przepustnica jest zamknięta i mówi krokowcowi, że trzeba wysunąć ptaszka. Jeśli okaże się, że przejścia nie ma, to znaczy, że styk nie styka i krokowiec jest na szmelc no chyba, że go rozbierzesz i spróbujesz poczyścić.

_________________
Audi B4 2.0 ABT 1992
Nie wierzę mechanikom!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2006 19:06:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 20:29:24
Posty: 53
Lokalizacja: Kamienna Góra
Klucho napisał(a):
Witam,
Mialem też male przejścia z silnikiem korkowym. Wymienilem na nowy i było dokładnie tak samo jak wcześniej tyle że rzadziej. Po pierwsze - sprawdź czy, gdy przekręcisz zapłon przycisniesz paluszkiem ten dzyndzel, który powinien wychodzić z silniczka, to on się jednak wysuwa. U mnie było tak, ze sie jednak wysuwał jak sie go dotknęło. Okazuje się, że ta śrubka, która słuzy za odbój/ogranicznik przepustnicy byla za bardzo wkręcona i zamnknięcie przepustnicy nie zawsze powodowało reakcję silnika. Jesli to nie pomoże, to wyjmij silnik i sprawdź omomierzem czy jest przejście między którymiś (no właśnie - którymi juz nie pamiętam) stykami krokowca po wciśnięciu dzyndzla. W środku niego jest styk, który reaguje, gdy przepustnica jest zamknięta i mówi krokowcowi, że trzeba wysunąć ptaszka. Jeśli okaże się, że przejścia nie ma, to znaczy, że styk nie styka i krokowiec jest na szmelc no chyba, że go rozbierzesz i spróbujesz poczyścić.

Silniczek krokowy jest nowy. Po zatym go sprawdziłem. Szukałem schematów elektryki ale nie mogłem znaleść :/ Wydaje mi sie że może to jakiś przekaźnik. Znalazłem takiego jednego ale nikt w żadnym sklepie po numerach nie może powiedzieć do czego on jest. Jego numer to: 4A0 951 258. Ma ktos pojęcie do czego on służy :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2006 08:36:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Michał coś mi tu nie pasuje. Nastawnik przepustnicy (o takim błędzie piszesz) to zupełnie inny element niż silniczek krokowy kanału powietrza dodatkowego. W związku z tym napisz co tak naprawdę wymieniłeś.
VW Tool albo VAG (nie pamiętam w tej chwili) umożliwia przetestowanie obu. Robi się to przy włączonym zapłonie ale niepracującym silniku uaktywniając opcję "test".
Pytanie dodatkowe, robiłeś adaptację ECU po założeniu nowego.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2006 14:05:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 20:29:24
Posty: 53
Lokalizacja: Kamienna Góra
Danek napisał(a):
Michał coś mi tu nie pasuje. Nastawnik przepustnicy (o takim błędzie piszesz) to zupełnie inny element niż silniczek krokowy kanału powietrza dodatkowego. W związku z tym napisz co tak naprawdę wymieniłeś.
VW Tool albo VAG (nie pamiętam w tej chwili) umożliwia przetestowanie obu. Robi się to przy włączonym zapłonie ale niepracującym silniku uaktywniając opcję "test".
Pytanie dodatkowe, robiłeś adaptację ECU po założeniu nowego.

Witam. Wymieniłem silniczek krokowy bo wogule on nie działał i nadal nie działa po wymianie na nowy. Czpień wogule się nie wysówał. Adaptacji nie robiłem bo niewiedziałem że trzeba, a pozatym niewiem jak to zrobić. Jak wiesz to byłbym Ci wdzięczny za pomoc. A o co chodzi z tym kanałem powietrza dodatkowego :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2006 14:53:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Silniczek krokowy to właśnie element sterujący przepływem powietrza dodatkowego przy zamkniętej przepustnicy (jak jest zamknięta przepustnica to silnik nie dostaje wystarczającej ilości powietrza i "zdycha") pozwalający utrzymać na równym i stałym poziomie obroty i mieszankę biegu jałowego.
Jeśli ECU nie dostanie z nastawnika przepustnicy i czujnika położenia przepustnicy (TPS) sygnału, że przepustnica jest zamknięta to nie będzie sterował krokowym, bo stwierdzi, że nie ma potrzeby (otwarta przepustnica).
Adaptacja polega na odłączeniu aku na parę minut (reset ECU) i po podłączeniu odpalenie silnika (najlepiej zimnego) i pozostawienie na biegu jałowym (bez dotykania czegokolwiek i bez włączania dodatkowych urządzeń) aż do rozgrzania się silnika do nominalnej temperatury.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Ostatnio edytowano 24.lis.2006 15:03:03 przez Danek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2006 15:01:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 20:29:24
Posty: 53
Lokalizacja: Kamienna Góra
A jak zrobić tą adaptację żeby krokowiec działał? No to tak robiłem. Ale silnik po odpaleniu na zimno odrazu gaśnie bo zamałe są obroty.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2006 15:14:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 20:29:24
Posty: 53
Lokalizacja: Kamienna Góra
Jeszcze jedno a ten czpień krokowca przy wyłączonej stacyjce ma dotykać tej śrubki do regulacji na przepustnicy :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2006 15:32:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 20:29:24
Posty: 53
Lokalizacja: Kamienna Góra
Danek napisał(a):
Silniczek krokowy to właśnie element sterujący przepływem powietrza dodatkowego przy zamkniętej przepustnicy (jak jest zamknięta przepustnica to silnik nie dostaje wystarczającej ilości powietrza i "zdycha") pozwalający utrzymać na równym i stałym poziomie obroty i mieszankę biegu jałowego.
Jeśli ECU nie dostanie z nastawnika przepustnicy i czujnika położenia przepustnicy (TPS) sygnału, że przepustnica jest zamknięta to nie będzie sterował krokowym, bo stwierdzi, że nie ma potrzeby (otwarta przepustnica).
Adaptacja polega na odłączeniu aku na parę minut (reset ECU) i po podłączeniu odpalenie silnika (najlepiej zimnego) i pozostawienie na biegu jałowym (bez dotykania czegokolwiek i bez włączania dodatkowych urządzeń) aż do rozgrzania się silnika do nominalnej temperatury.

Wiem że silniczek krokowy ma wbudowany czujnik Hala i nastawnik przepustnicy. Tak więc dlaczego ECU nie otrzymuje informacji od nastawnika :?: Może sygnał idzie przez jakiś przekaźnik :?: Wiesz coś o tym Danek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2006 19:02:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Michał100, teraz to już całkiem pokręciłeś. Zresztą pewnie trochę się do tego przyczyniłem :zly: . Jedyny czujnik halla w ABT to ten przy rozdzielaczu zapłonu, więc w zupełnie innym miejscu. W nastawniku nie ma żadnego czujnika halla.
Za stabilizację biegu jałowego w silniku ABT odpowiada nastawnik przepustnicy. Przy nastawniku znajduje się wyłącznik przepustnicy, który uruchamia zawór zmiany punktu zapłonu (pewnie to o tym zaworze pisałeś "silniczek krokowy"). Zawór ten reguluje bieg jałowy i dopływ paliwa w przypadku hamowania silnikiem. Prawdopodobnie ten wyłącznik Masz źle ustawiony, albo padł i dlatego nastawnik nie pracuje. Styk wyłącznika (pin nr 3 nastawnika) jest podpięty bezpośrednio do ECU do pinu nr 30 (pin nr 4 nastawnika to masa). To właśnie o tym wyłączniku pisał Klucho w swoim poście. Sprawdź czy przypadkiem nie Masz gdzieś przerwy na tej wiązce od nastawnika do ECU, jak nie ma przerwy to wyłącznik do regulacji albo cały nastawnik na szmelc. Istnieje też możliwość, że ECU poszedł się paść.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2006 16:27:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 20:29:24
Posty: 53
Lokalizacja: Kamienna Góra
Danek napisał(a):
Michał100, teraz to już całkiem pokręciłeś. Zresztą pewnie trochę się do tego przyczyniłem :zly: . Jedyny czujnik halla w ABT to ten przy rozdzielaczu zapłonu, więc w zupełnie innym miejscu. W nastawniku nie ma żadnego czujnika halla.
Za stabilizację biegu jałowego w silniku ABT odpowiada nastawnik przepustnicy. Przy nastawniku znajduje się wyłącznik przepustnicy, który uruchamia zawór zmiany punktu zapłonu (pewnie to o tym zaworze pisałeś "silniczek krokowy"). Zawór ten reguluje bieg jałowy i dopływ paliwa w przypadku hamowania silnikiem. Prawdopodobnie ten wyłącznik Masz źle ustawiony, albo padł i dlatego nastawnik nie pracuje. Styk wyłącznika (pin nr 3 nastawnika) jest podpięty bezpośrednio do ECU do pinu nr 30 (pin nr 4 nastawnika to masa). To właśnie o tym wyłączniku pisał Klucho w swoim poście. Sprawdź czy przypadkiem nie Masz gdzieś przerwy na tej wiązce od nastawnika do ECU, jak nie ma przerwy to wyłącznik do regulacji albo cały nastawnik na szmelc. Istnieje też możliwość, że ECU poszedł się paść.

Nastawnik przepustnicy to nazwa całego urządzenia, które steruje biegiem jałowym i informuje sterownik. Tak więc jest wewnętrzny czujnik Halla, który zwraca położenie silnika krokowego do zespołu sterowania. Więc są dwa czujniki Halla nie tylko ten w aparacie zapłonowym. A co do ECU jest jakaś możliwość aby go sprawdzić czy działa poprawnie :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2006 18:39:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Michał100, może nie jestem orłem w te klocki, ale w/g mojej wiedzy nastawnik przepustnicy to tylko element wykonawczy, jak sama nazwa wskazuje steruje położeniem przepustnicy, ma wbudowany wyłącznik, który informuje ECU czy przepustnica jest zamknięta czy otawarta i tyle. Nastawnik jest poruszany za pomocą silniczka krokowego (prawdopodobnie - nie rozbierałem tego aż tak doszczętnie) więc ECU nie musi otrzymywać żadnych dodatkowych sygnałów, po prostu zlicza kroki silniczka i stąd wie ile jest otwarta przepustnica. Żadnych czujników halla tam nie widziałem. Zresztą na żadnym schemacie takowego czujnika nie ma (poza tymi przy rozdzielaczu i ewentualnym ABS-ie).
ECU ma wbudowany system autodiagnozy i w razie jakichś rażących błędów powinien to wywalić na VAG-u.
Oczywiście mogę się mylić :):

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: