.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 01:22:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2,5 TDI AEL] dziwne stukanie w silniku
PostNapisane: 24.lis.2006 10:07:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2006 16:05:37
Posty: 45
Lokalizacja: Poznań
Witam !!

stałem sie (nie)szczęsliwym posiadaczem C4 ;) juz mówię co go boli:

- coś niemilosiernie stuka w silniku - fachowcy mówią, że to popychacze, ale już opisuje jak wygląda problem: na zimnym po odpaleniu jest cisza i spokój, dopiero jak dojdzie tak do ok 60 stopni zaczyna stukac, po chwili trzymania na wysokich obrotach, tez stuka, jednak jak spadnie na ok 800 ob/min i chwile pochodzi to sie uspokaja, klient od którego kupowałem mowił, że na 100% to którys wtrysk... jak wczoraj zalałem ultimate diesel z BP to sie uspokoil na dłuższy czas, ale po chwili zaczął znowu stukać, acha ponoć jeśli popychacz to powinien ucichnąć po zalaniu zagęszczacza, ale nic to nie dało ( no moze minimalnie szybciej cichnie to stukanie ), acha no i czasem jak stoje na swiatłach np. i chodzi na luzie sobie, to zaczyna go trząść, przestaje palić na jeden gar, ale po przejażdżce znowu jest ok..... - znając naszych nic nie umiejących mechaników oraz ich skrajną uczciwość - najchetniej bym zrobił wszystko sam, ale niestety brak narzędzi, miejsca oraz niestety wiedzy :( czy podpięcie pod VAGa wykazałoby coś ?

- problem z pływakiem: jak mam zalane więcej niż poł baku, jest wszystko ok, ale jak zbliza sie do połowy zbiornika to momentalnie spada na rezerwe... byłem u elektryka i powiedział, ze raczej problem w samym pływaku będzie, no cóż, jak czas pozwoli to idę to dziś sprawdzić

- problem z ABS: facet założył klocki bez czujnika... elektryk zaizolował czujniki je tak by nie wyskakiwał bład, ale co jakiś czas zapala sie żółta kontrolka ABS AUS, czasem zaraz po odpaleniu, a czasem w czasie jazdy ( np. jak mu depne,albo jak jade po mokrym ), nie zlokalizował błedu, bo ponoć nie mógł sie połaczyć z komputerem :|


pozatym ma jeszcze parę usterek, np. szyba elektr od strony pasażera, gdy jest wcisniete samoczynne zamykanie, to sie otwiera w połowie drogi ;), brakuje czujników temp. oleju, czujnik temp zew pokazuje czasem -45 stopni :D, non stop właczony jest wentylator od chlodnicy i przez to kiepsko sie nagrzewa... i takie tam :))) ale ogólnie za tyle ile za niego zapłacilem to chyba warto było, zwłaszcza że ma klimatronic i skrzynie 6-biegową, jednak najbardziej martwi mnie to stukanie w silniku... proszę o fachowe porady ;)

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2006 14:31:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2006 16:05:37
Posty: 45
Lokalizacja: Poznań
widze, ze nie ma chetnych do pomocy... :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2006 22:14:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
jax napisał(a):
widze, ze nie ma chetnych do pomocy... :/


W świeże auto zawsze trzeba władować. Zamiast gdybać i jeździć tym autem pojedź do mechanika i je napraw. Dzisiaj coś Ci stuka a jutro się zerwie pasek rozrządu i koszta będą 5 razy większe. Niunia mści się szybko.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2006 22:16:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Wydaje mi się, że ABS nie ma nic wspólnego z klockami. Od klocków jest inna kontrolka.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2006 22:19:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Widzę, że jesteś z Poznania. Jak znajdziesz dobrego mechanika od traktorów to podziel się namiarem, możesz? Kiedyś szukałem na forum chyba w Luboniu jest jakiś spec.

ADAM 12:pamiętaj że posty można edytować !

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2006 23:54:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2006 16:05:37
Posty: 45
Lokalizacja: Poznań
kosma_sz napisał(a):
Widzę, że jesteś z Poznania. Jak znajdziesz dobrego mechanika od traktorów to podziel się namiarem, możesz? Kiedyś szukałem na forum chyba w Luboniu jest jakiś spec.


jak znajde jakiegoś dobrego to sie podziele namiarami...

btw. ostatnio ktos mi polecal bym pojechal do serwisu BOSHA, doslownie dzien pozniej bratu poszedł rozrząd... ktory robili mu w tym serwisie wlasnie ( jakby kto pytal to w poznaniu na pustej, koło warszawskiej ), na szczescie mial rachunki jeszcze za to ( bo minelo chyba 5 miechow od robocizny ) i zrobili mu wszystko na gwarancji, tylko ze jak odbierał to uczeń (!) ktory skrecał kolektor wydechowy go nie skrecił... i znowu robili ( jakies uszczelki przedmuchało jak odpalili ), no ale za kolejnym razem odebral i juz bylo ok ;)

_________________
A6 C4 2,5 TDI AEL `97

po przejsciach... dużych ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2006 00:45:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2006 19:58:20
Posty: 78
Lokalizacja: Poznań
Witam dzieki za wiadomośc ;) Do BOSHA już napewno nie pojade :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2006 20:24:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2006 16:05:37
Posty: 45
Lokalizacja: Poznań
w czwartek daję autko do naprawy, zobaczymy jakie bedą efekty, facet powiedzialze: albo popychacz ( najmniej prawdopodobne bo nie bije od zimnego, tylko jaksie rozgrzeje ), albo wtrysk, albo pękniety tłok...

_________________
A6 C4 2,5 TDI AEL `97

po przejsciach... dużych ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2006 09:13:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2006 01:36:49
Posty: 16
Lokalizacja: Olsztyn
Widze ze za duzo o stukaniu w silniku nikt nie pisze :) a szkoda bo mam ten sam problem Pozdrawiam

_________________
Audi A6 2.5TD AEL 94r

xszakalx@tlen.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2,5 TDI AEL] dziwne stukanie w silniku
PostNapisane: 29.lis.2006 15:41:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
jax napisał(a):
- problem z pływakiem: jak mam zalane więcej niż poł baku, jest wszystko ok, ale jak zbliza sie do połowy zbiornika to momentalnie spada na rezerwe... byłem u elektryka i powiedział, ze raczej problem w samym pływaku będzie, no cóż, jak czas pozwoli to idę to dziś sprawdzić


czujnik poziomu paliwa ma potencjometr - prawdopodobnie coś jest bardzo zabrudzone albo przetarte szczotki - trzeba wyjąć, wyczyścić, obejżeć dokłanie i kupić nowy lub naprawiać

jax napisał(a):

- problem z ABS: facet założył klocki bez czujnika... elektryk zaizolował czujniki je tak by nie wyskakiwał bład, ale co jakiś czas zapala sie żółta kontrolka ABS AUS, czasem zaraz po odpaleniu, a czasem w czasie jazdy ( np. jak mu depne,albo jak jade po mokrym ), nie zlokalizował błedu, bo ponoć nie mógł sie połaczyć z komputerem :|

ABS AUS nie ma nic wspólnego z klockami z czujnikem zużycia. Jeśli odłącza się ABS, gdy jest mokro, to znaczy, że do wtyczki dostaje się wilgoć i coś przestaje kontaktować - obejżyj wtyczki przy piastach kół, może trzeba coś silikonem potraktować

jax napisał(a):

non stop właczony jest wentylator od chlodnicy i przez to kiepsko sie nagrzewa... i takie tam :)))
pozdrawiam

albo masz walnięty czujnik temperatury umieszczony w chłodnicy (3 styki) albo masz zwarty przekaźnik. Napraw to koniecznie, bo szkoda akumulatora/alternatora, ew. tymczasowo wyjmij bezpiecznik od śmigła - NA PEWNO nie będzie chodził :peace:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2006 13:33:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2006 16:05:37
Posty: 45
Lokalizacja: Poznań
co do silnika.... okazalo sie, ze poprzedniemu wlascicielowi poszedl pasek rozrzad na wlaczonym silniku... w glowicy znaleziono resztki popychacza, pozatym glowica jest pocharatana przy pierwszym cylindrze... tragedia :|

_________________
A6 C4 2,5 TDI AEL `97

po przejsciach... dużych ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2006 21:57:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2005 13:21:09
Posty: 338
Lokalizacja: LEGNICA
jax napisał(a):
co do silnika.... okazalo sie, ze poprzedniemu wlascicielowi poszedl pasek rozrzad na wlaczonym silniku... w glowicy znaleziono resztki popychacza, pozatym glowica jest pocharatana przy pierwszym cylindrze... tragedia :|


bo okazji to sie nie kupuje ba tzreba przewaznie w taka okazje wiecej władowac niz ona bedzie warta po zrobieniu :D

_________________
A6 TDI AVANT AEL 6 GANG KLIMATRONIK SKORA NIVO VOLL WYPAS
2001-2006 VW GOLF GTI WOLFSBURG EDITIONE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2006 22:19:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lis.2005 17:09:45
Posty: 426
Lokalizacja: Mikołów SMI/SG
Auto: Szukam C5 ACK
Stuka Vakum Pompa!!! Odkręcić przeczyścić z oleju, można odwrócić trzpień jeśli jest wyrobiony!

_________________
.:I'm looking for AUDI A6:. .:Earlier:..::AUDI C4 2.3 AAR '91 LPG TITAN::. .:Much earlier:..::AUDI C3 1.8 PH '90 WEISS::.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2006 10:13:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2006 16:05:37
Posty: 45
Lokalizacja: Poznań
ha ! zrobili, robili tydzień, głowica zrobiona, popychacze wymienione, 2 zawory tez nowe bo stare były pogięte, nowe uszczelki, zimmerinigi, wszystko.... przejeździłem jeden dzień i to samo !! po krótkiej chwili zdenerwowania pojechałem na reklamacje... no i robią do dziś... vacuum pompa ok, wałek rozrządu bez żadnych luzów, pompa oleju ok... dzwoniłem przed chwila rozkręcili i nic nie znaleźli, jedynie to chyba, ze popychacze wala te nowe ( albo prawdopodobnie nie wymienili wszystkich ;) )

ogólnie mechanik kolejny druciarz, ściemniacz i naciągacz... jak skończą robić to napisze wam adres byście tam NIE JECHALI

a ponoć spec od marek niemieckich....

_________________
A6 C4 2,5 TDI AEL `97

po przejsciach... dużych ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 22:13:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2006 16:05:37
Posty: 45
Lokalizacja: Poznań
odebrałem auto i znowu stuka... jutro jade chyba goscia za******lic... teraz cos pokrecili i nie dosc ze chodzi jak stara ku**a, to jeszcze kiepsko odpala, przy mnie majstrowali cos przy vacuum pompie i jak luzowali to cichlo stukanie, a w sumie zamienialo sie z takiego metalicznego, w basowe dudniace, bardzo niski dzwiek, ogolnie teraz stuka jak jest nierozgrzany ( ale nie od zimnego ! ) tylko tak przy ok 50-60 stopniach, na rozgrzanym wogole nie wali, a no i stukanie cichnie po 2-3 sekundach... wiec w sumie moze kat wtrysku ustawili tak bym nie chcial slyszec stukania i sie odp****** od nich, bo skoro raz stukalo na goracym, a teraz na nierozgrzanym to chyba nie popychacze, skoro chodzi jak stara lokomotywa to pewnie cos przy kacie wtrysku majstrowali i ustawili go na oko.... ku*** i tyle

_________________
A6 C4 2,5 TDI AEL `97

po przejsciach... dużych ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 13:56:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2006 16:05:37
Posty: 45
Lokalizacja: Poznań
Przygód ciąg dalszy... odebrałem przed swietami auto po raz 3 od tego magika, przejechalem chyba 500m i slysze stukanie, a on 2 dni testowal i nic nie slyszal !! Nadal upiera sie, ze to cos w pompa prozniową, owszem jak ja ją roznie ustawiaja to stuka przy innej temperaturze silnika, ale pojechalem tym razem do poleconego przez kilka osob warsztatu ( szkoda ze od razu mi nie polecili, tylko po fakcie.. ), sprawdzili pare rzeczy i akurat zastukało, wszyscy zgodnie powiedzieli ze popychacze i ze mam reklamowac głowice u tego speca.. wtryski tez byly sprawdzane i nie zawieszaja sie, kat wtrysku ustawiony ok.. jade zostawic auto po raz ostatni i jak tym razem nie bedzie ok, bede żadał zwrotu pieniedzy za usługe i tyle


od razu mozna w sumie dac warsztat do spisu NIEpolecanych:


AUTO NAPRAWA LIDER SERWIS
Wszystkie marki niemieckie
DOLATA, Ul.Popiela 3, Poznań
miedzy Umultowską, a Naramowicka to jest

_________________
A6 C4 2,5 TDI AEL `97

po przejsciach... dużych ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 20:57:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Zawsze wymienia sie wszystkie popychacze a nie te ktore stukaja bo to jest smieszne. Czasami jak wtryskiwacze zle rozpylaja paliwo to tez bedzie stukalo tak w silniku mimo ze cisnienie wtryskow jest dobre.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2007 14:29:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2006 16:05:37
Posty: 45
Lokalizacja: Poznań
mam rachunek, a z niego wynika ze WSZYSTKIE popychacze zostały wymienione, wtryski sprawdzane kilkakrotnie przez roznych mechanikow i tez wyszlo, ze sa ok



edit: zapomniałem dodac jeszcze, ze o dziwo auto straciło moc po ostatniej wizycie i odczułem to od razu po odbiorze z warsztatu, do tego strasznie kopci po odpaleniu, ale nie sa to kleby bialego dymu, ale takie zrąco - łzawiące spaliny, jak wjechalem wczoraj na hale, to jednemu mechanikowi łzy polecialy od tego... czyli niespalony olej napedowy, przestawiony zapłon...

bylem dzis u mojego kochanego mechanika upiera sie ze zaplonem nic nie robili od ostatniego czasu, ale moze nie zwrocilem na to uwagi wczesniej, ale z tym ze straciłl moc ?? czasem jakby turbo nie dawalo rady, a czasem mam wrazenie jakby sie sprzeglo slizgało, obrotu ida, ale nie jedzie.. ale na 5 czy 6 biegu, wyraznie czuc jak sie depnie ze stracil gdzies 1/3 swoich kucykow :(

_________________
A6 C4 2,5 TDI AEL `97

po przejsciach... dużych ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: