.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2024 10:06:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.3NG Coupe] Spalanie a czujniki, ssanie, niedogrzanie.
PostNapisane: 31.gru.2006 13:03:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Witam.
Jest wiele tematów o spalaniu i o temperaturze ale nic sie nie doszukałem ciekawego, bo idąc za każdym tematem tzraby wymienić pół auta :): Mój problem polega na duzym spalaniu w porównaniu zcyagrem na takim samym motocyklu. Za 50 zł robiłem 140,150km a cupetą tobie 112 dokładnie;) 2 razy do braku paliwa co sie objawiło koniecznością zmiany pompy paliwa(chyba tego wina) co opisywałem w innym temacie (NIE PALI). Rozważam możliwosc że jest walnięty czujnik temperatury (ale czego!) któy odpwiada za ilość paliwa, chodzi mi o "ssanie" Wychodzi ze w tej chwili auto pali jak na ssaniu cały czas. Przeciez coupe a cygaro to dwa rózne auta wagowo wiec mi się wydaje ze w wiekszym powinno wiecej palić na tym samym silniku. Cygaro miało 350 tysiecy przebiegu, roczniki nawet te same a wychodzi ze moje pali wiecej niż stary dziad. Prosiłbym o wskazówkę który czujnik mam oblukać, zmienić i gdzie się znajduje, ew. nr z ETKi to juz poszukam po rysunkach. Czujników jest masa tylko nie chciałbym dobrego wymieniać na dobry.
Dodam ciekawostke co sie juz spotkałem nieraz w tematach, wskazówka temperatury wody martwa jest, ruszy sie dopiero jak stoje w korku i auto złapie te 90 stopni, wentylator sie włączy, potem przy jeździe normalnie działa. Tak jakby reagowała dopiero od 90 stopni. W cygarze w ogóle nie działała :D

Dzieki za wskzówki, jak narazie poradziłem sobie z problemami dzięki waszym podpowiedziom.

Pozdrawiam i zycze udanej zabawy sylwestrowej! ja spadam na rynek, miejscówka nie wypaliła :(:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2006 13:49:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lis.2006 12:52:50
Posty: 512
Lokalizacja: pomorskie
witam co do spalania to moja coupe-jka tez tyle wciaga nie wiem w sumie czy to za duzo ale ssanie mi sie wylacza. a co do wskazowki temperatury to mam ten sam problem zaczyna pokazywac jak auto sie rozgrzeje do 90 stopni i potem juz jest normalnie (pokazuje caly czas)a przy jakiej temperaturze zalacza ci sie wentylator??u mnie tuz przed kreska 100 stopni...

_________________
coupe 1990 bylo :(
A8 1995 było :(
A6 2002 jest :)
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2006 13:53:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Wentylator sie włącza tak ok 90 stopni, moze trochę ponad akurat jak wskazówka skoczy:-) Nie narzekam na brak chłodzenia, tylko czy wskazówka nie ma związku z dawkowaniem siana. Ze jak jest zimny motocykl to wiecej podaje siana i odwrotnie. Chodzi mi o ciepły silnik, że wskazówka sie nie rusza i jak sie to ma do dawkowania siana.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2006 14:06:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Sprawdź sondę lambdę czy przypadkiem nie pokazuje bogatej miesznaki.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2006 15:00:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Jak mam ja sprawdzic? Albo inaczej, mam na stanie (nikt nie chce czesci :< ) C3 Avant 2.3 NF tez 89 rok jak moja cupeta i pytanie, czy w tym złomie była lambda? Jak była to przełozyłbym sonde, takie same motocykle przeciez? W tej chwili cygaro mam na zewnatrz więc szukanie i grzebanie na zimnie nie pasuje mi jak nie wiem czego szukam :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2006 19:18:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Sonde lambda najlepiej sprawdzać oscyloskopem i obserwować jakie napięcie jest na przewodzie sygnałowym jeżeli wacha się w granicy od 0,2 do 0,4 wolta to powinno być dobrze, ale jeżeli pracu je na 0,8 wolta to jest to już bogada mieszanka i samochodzik może wtedy chlać.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2007 19:48:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
sondę lambda sprawdzisz też zwykłym woltomierzem - napięcie powinno się zmieniać w zakresie 0.1 - 1.0V w odpowiedzi na ruchy przepustnicą. Jeżeli pomimo tego że silnik zmienia obroty na sondzie cały czas jest stałe napięcie - sonda do wymiany...

W moim NG wymiana sondy na sprawną sopwodowała spadek średniego zużycia paliwa z 12.9l/100km na 10.5l/100km

A tak w ogóle to spróbuj podpiąć tester kodów błyskowych do silnika - to ci mniej więcej powie co się dzieje z czujnikami

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2007 20:07:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
to moze ja sie wybłyskam jutro..poszukam co i jak do czego z błyskaniem:) coś czytałem ale nieprzywiązłem uwagi. Niemam sprzetu do mierzenia wartosci na lambdzie a wybłyskac mozna sie w domowych warunkach. Ale nadal mam pytanie: czy w cygarze 89 2.3NF była LAMBDA? bo jak pisałem auto na polku stoi i nie chce szukac czegos jak nie wiem czy jest. Jak była lambda to przełoze do siebie, bo jak mówiłem wspalanie w cygarku miałem mniejsze niz w cupecie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2007 21:26:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
LykaN napisał(a):
Ale nadal mam pytanie: czy w cygarze 89 2.3NF była LAMBDA? bo jak pisałem auto na polku stoi i nie chce szukac czegos jak nie wiem czy jest. Jak była lambda to przełoze do siebie, bo jak mówiłem wspalanie w cygarku miałem mniejsze niz w cupecie.


Nie wiem czy jest, ale w NG masz 3 przewodową, 1 sygnałowy a 2 od podgrzewacza. Także może nie pasować. A powiem ci, że mam taką sondę w domu bo niedawno wymieniłem u siebie na nową bo niby stara pracowała na bogatej mieszance i samochodzik mi sporo chlał. Otóż po wymianie okazało się, że nic się nie zmieniło a samochodzik jak chlał tak chla, a sonda dalej pokazuje bogatą mieszankę, wina jest w czym innym. Więc z tego wnioskuję, że sonda jest dobra. Jutro jeszcze ją sprawdzę, jak chcesz to mogę ci ją sprzedać, bo mi już nie będzie potrzebna.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 16:53:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
Popatrzyłem sobie w etosa i wydaje mi się że 100 NF '89 mogły być z lambdą lub bez - wygląda na to że jednak musisz zajrzeć pod samochód - sondę powinieneś mieć wkręconą w katalizator od góry od przodu, ewentualnie będzie tam śruba zaślepiająca otwór na sondę.

I jeszcze jedno - test kodów błyskowych może NIE dać definitywnej odpowiedzi czy sonda padła - trzeba ją i tak woltomierzem sprawdzić - najprościej kupić taki miernik wielofunkcyjny (multimetr) w hipermarkecie budowlanym - koszt mniej niż 20zł.

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 17:28:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
YYYY cos mi nie wyszło "wybłyskanie" sie haha. Znalazłem kosteczki 2 pod półką, poszukałem opisów co jak do czego ale cos chyba źle robie... Posiadam PRÓBNIK prądu a to chyba moze słuzyc jako dioda? Taki śrubokrecik z zaróweczka pzreźroczysty a z drugiej strony zakonczony pzrewodem tak ze jak zwieram oba konce to sie swieci. Wiec niby cos tam zrozumiałem z tym zwieraniem ale...chyba źle. Korzystałem z http://www.20v.org/fault.htm i d...a cały czas mi sie swieci prąd jakbym nie połączył nic nie mruga :galy: No nie wazne, moze jakby ktos miał chwile cierpliowosci i napisał: najpeirw TO, potem TO , nastepnie TO z tym itp... Dzieki:)

A co do lambdy to dzis nie miałem czasu bo już ciemnawo jest. Jesli w cygarku była lambda to napewno sprawna, to przełoze i pojezdze z parę dni, zobaczymy.

Dziekuje za wskazówki i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 19:25:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=35218

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=19806

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 20:11:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Dzieki, jutro cos pomysle. Tego szukałem właśnie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2007 13:59:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
No wiec "wybłyskałem sie" :diabel: a dupa bylem bo miałem cały czas wpiety bezpiecznik na przekaźniku pompy, dlatego mi sie cały czas paliła dioda. Więc po 4 testach wyszło mi 4444 czyli zero bledów. A sonde mam cygarku 3pzrewodową -2 biale i 1 czarny. Narazie nie ruszam bo nie mam dostępu do kanału narazie.

Dzieki za sugestie i pozdrawiam:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: