.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 23:03:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B3 1.9D 1Y] Rozszczelnienie ukladu chlodzenia
PostNapisane: 24.lis.2006 18:05:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2006 12:28:52
Posty: 50
Lokalizacja: Międzybórz-Wrocław
Witam!

Mam maly problemik u siebie w autku... otoz rozszcelnil mi sie uklad chlodzenia, sredo na 300km musze dolewac z litr plynu chlodzacego, a jak wiadomo zbliza sie zima i zaczyna to byc wazne czym sie uzupelnia... chodz zawsze staralem sie plynem, tak nie zawsze on jednak byl pod reka... i lalo sie przegotowana wode (w zaleznosci od temp silnika)

Jednak ostatnio wzialem sie za kokalizacje ew. wyciekow... i tak... znalazlem jeden przy chlodnicy, ale niewielki dokladnie w miejcu oznaczonym cyfra 1 (na czerwono moje oznaczenia)
a takze z tylu bloku - oznaczone cyfra 2 - tutaj jest najwiekszy... wymienilem pod tym gumeckze, ale dalej cieknie... nie wiem co z tym za bardzo zrobic, jak se poradzic... kupic nowa rurke, czy co...!? Bo nie bardzo mi pasi to dawac na jakies silikony...

Obrazek

MIelibyscie jakies propozycje jak sobie z tymi wyciekami poradzic...!?

A... i jeszcze jedno... poszukuje dodatkowej pompki wody oznaczonej cyferka 3

Z gory dzieki za wszelkie podpowiedzi!
Pozdraiwam
Gajdzi

_________________
moja była: Opel Astra 1.6 C16NZ '92
moja była: Opel Astra 1.6 X16SZ '95
moja obecna: Audi 80 1.9D 1Y '90


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2006 21:12:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
Daj nowe opaski metalowe, a jak to nie pomoże to wymień rury które pewnie już sparciały i puszczają płyn

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2006 22:01:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lis.2006 11:57:18
Posty: 43
Lokalizacja: Suwałki
Auto: BMW 530d
Na stacji benzynowej jesli poprosisz o preparat do uszczelniania chłodnic to Cie zapytaja czy w płynie czy w proszku polecam w proszku kiedys w VW mialem taki problem i kupilem ten preparat i jest ok.Tylko bron boze calego nie wsypuj.Trzeba postepowac zgodnie z instrukcja i stopniowo wsypac tego preparatu oczywiscie musi sie otworzyc termostat przed wsypaniem tego proszku.

_________________
Było-VW Polo 1.3 Coupe 1990r.
Było- Audi B4 2.8 Sedan 1993r.
Było - BMW E46 320d Touring 2002r
W rodzinie - Audi A4 B5 Avant 1,9tdi 1999r
W rodzinie - Audi A3 1.6 1999r
Jest - BMW E60 530d 2005


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2006 22:26:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2006 12:28:52
Posty: 50
Lokalizacja: Międzybórz-Wrocław
foxbat napisał(a):
Daj nowe opaski metalowe, a jak to nie pomoże to wymień rury które pewnie już sparciały i puszczają płyn


No tak, to byloby ok, ale dla tych przeciekow przy chłodnicy (1),
natomiast z tyłu bloku cieknie z takiej plastikowej rurki, ktora przychodzi na blok... wyglada jak kolanko do którego przychodzą węże, ale z nich nie ciekanie... cieknie pomiedzy blokiem, a ta plastikową "rurką".

Dokładnie to jest przeciek mniej wiecej tam gdzie sa niebieskie linie narysowane... bo wszedzie do okola jest sucho tylko w tym miejscu jest mokro i to dosc mocno...

Jej strona, która przychodzi na blok wyglada mniej wiecej tak:
(szkic)
Obrazek


I jeszcze pytanko... gdzie ewentualnie szukac tych rur gumowych...!? W sklepie pytac, czy jak!?

_________________
moja była: Opel Astra 1.6 C16NZ '92
moja była: Opel Astra 1.6 X16SZ '95
moja obecna: Audi 80 1.9D 1Y '90


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2006 22:27:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2006 12:28:52
Posty: 50
Lokalizacja: Międzybórz-Wrocław
klepa napisał(a):
Na stacji benzynowej jesli poprosisz o preparat do uszczelniania chłodnic to Cie zapytaja czy w płynie czy w proszku polecam w proszku kiedys w VW mialem taki problem i kupilem ten preparat i jest ok.Tylko bron boze calego nie wsypuj.Trzeba postepowac zgodnie z instrukcja i stopniowo wsypac tego preparatu oczywiscie musi sie otworzyc termostat przed wsypaniem tego proszku.


Szczerze... to bedzie to ostatnia rzecz jaka zrobie... ale mimo wszystko dzieki za rade... :)

_________________
moja była: Opel Astra 1.6 C16NZ '92
moja była: Opel Astra 1.6 X16SZ '95
moja obecna: Audi 80 1.9D 1Y '90


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2006 22:30:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lis.2006 11:57:18
Posty: 43
Lokalizacja: Suwałki
Auto: BMW 530d
Zgadza się to ostateczność bo ten proszek może zawalić cały układ tak, ze już nic nie pomoże (jak się przedawkuje)

_________________
Było-VW Polo 1.3 Coupe 1990r.
Było- Audi B4 2.8 Sedan 1993r.
Było - BMW E46 320d Touring 2002r
W rodzinie - Audi A4 B5 Avant 1,9tdi 1999r
W rodzinie - Audi A3 1.6 1999r
Jest - BMW E60 530d 2005


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2006 06:56:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2006 15:21:21
Posty: 77
U mnie tez pękło to kolanko plastikowe i poprostu kupiłem nowe w sklepie koszt chuba ok 7 zł ale dostep do tego kolanka to tragedia odkrecałem chyba z pół godziny.A co do magicznych proszków uszczelniających to nie polecam bo prawdopodobnie u mnie przez to zakleiła się nagrzewnica a jeżeli chodzi o wymiane nagrzewniy to szczerze współczuje.

_________________
[Audi 80 1,8S +LPG PM]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2006 13:28:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2006 17:32:33
Posty: 103
Lokalizacja: Z Warszawki
Ja jestem w trakcie testowania preparatu do uszczelniania układu chłodniczego ale takiego w płynie, ale dzis zauwarzyłem że najwiecej leci mi przez korek wlewu borygo do zbiorniczka wyruwnawczego. Widać to jak sie rozgrzeje silnik to w okół jest mase wody. Ktos wie lie kosztuje nowy korek??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2006 14:54:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
Korek,
Zamiennik cena 6-15 zl, nowy oryginalny z ASO 58 zl POZDRO

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2006 13:16:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2006 12:28:52
Posty: 50
Lokalizacja: Międzybórz-Wrocław
Marcin-26 napisał(a):
U mnie tez pękło to kolanko plastikowe i poprostu kupiłem nowe w sklepie koszt chuba ok 7 zł ale dostep do tego kolanka to tragedia odkrecałem chyba z pół godziny.A co do magicznych proszków uszczelniających to nie polecam bo prawdopodobnie u mnie przez to zakleiła się nagrzewnica a jeżeli chodzi o wymiane nagrzewniy to szczerze współczuje.


Heh... no wlasnie... jak ja sie pytalem we wrocławiu w Hurtowni Motoryzacyjnej Reg-Plast na ul. Legnickiej, pomiędzy wiaduktami... i gosc mi powiedzial za to kolanko 35zl... wiec zrezygnowalem...

Zwracam sie tu z prosba, jesli ktos zna namiary na dobry, tani sklep we wroclawiu z czesciami motoryzacyjnymi... gdzie miedzy innymi moglbym dostac to kolanko... prosilbnym o podzielenie sie informacja...

_________________
moja była: Opel Astra 1.6 C16NZ '92
moja była: Opel Astra 1.6 X16SZ '95
moja obecna: Audi 80 1.9D 1Y '90


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 00:02:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2006 17:32:33
Posty: 103
Lokalizacja: Z Warszawki
Co do tego korka to sie chyba myliłem. Troche co prawda z niego pociekło ale to przez to że chyba przelałem borygo w zbiorniku. Zastosowany preparat do uszczelniania układu chłodzenia (ten w płynie) zadziałał a wlałem jego nie całą połówke preparatu a na opakowaniu pisze żeby lać cały. :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 00:24:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2006 12:28:52
Posty: 50
Lokalizacja: Międzybórz-Wrocław
Solostraton napisał(a):
Co do tego korka to sie chyba myliłem. Troche co prawda z niego pociekło ale to przez to że chyba przelałem borygo w zbiorniku. Zastosowany preparat do uszczelniania układu chłodzenia (ten w płynie) zadziałał a wlałem jego nie całą połówke preparatu a na opakowaniu pisze żeby lać cały. :):


O trym czy zadziala, to pogadamy troche pozniej... teraz zwracaj uwage czy Ci czego innego nie pozatykal...

_________________
moja była: Opel Astra 1.6 C16NZ '92
moja była: Opel Astra 1.6 X16SZ '95
moja obecna: Audi 80 1.9D 1Y '90


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 21:28:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2006 17:32:33
Posty: 103
Lokalizacja: Z Warszawki
Powiem ci tak, przed zastosowaniem preparatu musiałem dolewać borygo co tydzień. Miną już jeden od zalania uszczelniacza i nie ubywa. Silnik sie nie przegrzewa wkorkach wiec widać że w chłodnicy jest płyn i cyrkuluje w układzie, jak silnik jest zimny to rury są miękkie a jak się rozgrzeje to twardnieją jak wczesniej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 21:50:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Wymiana samego oringu przy kolankach nie wiele z reguły daje. Miałem to u siebie, peknięcie przy mocowaniu - przy otworzez śruby . Po odkręceniu nawet nie widoczne. Koszt krocca zamiennego około 7 zł. Wpisz w przegladarkę dpowiedni numer i dobierz zamiennik np HP . Odnosnie magicznych uszczelniaczy to w sam raz jest teraz pora. Jestem ciekawy kiedy będa posty typu jest zimno , i nie grzeje nagrzewnica ...zapchana? ale od czego...??? :diabel:


Do @solostratona jeśli rury mocna twardnieja do tez nie jest ok ,moze się okazać trafiona uszczelka pod głowicą. Zaobserwuj czy czasem nie puszcza bąbli w zbiorniku wyrównaczym.

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2006 21:23:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2006 12:28:52
Posty: 50
Lokalizacja: Międzybórz-Wrocław
witka...

dorobilem sie juz numeru mojejgo "kołnierza" jak sie okazalo...

do silniczka 1Y nr jest nastepujący: 068 121 144
ale zastanawiam sie jeszcze co to jest: "spręzyna mocująca" 032 121 142, bo nie bylo jej na rysunku, a byla zaraz pod moim kolnierzem...

A... i jeszcze pytanko... jak sie maja ceny podane w ETKA do rzeczywistosci...!?

Szantis, o jakiej przegladarce mowisz, bo w google, to i nic nie wyskakuje z tym numerem... :(

_________________
moja była: Opel Astra 1.6 C16NZ '92
moja była: Opel Astra 1.6 X16SZ '95
moja obecna: Audi 80 1.9D 1Y '90


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2006 08:05:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Ceny w etce są przybliżone w/g ostatnich aktualizacji . Zamiennik tego krocca na FEBI ma numer 12411. Na tej stronce możesz wpisac numerk i znajdziesz część o ile mają na stanie, jest bodajze sklep internetowy(nie testowałem) http://www.autopartner.pl/

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: