.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.kwi.2024 09:19:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 2.8 V6 AAH] Obodowa filtra powietrza
PostNapisane: 02.gru.2006 04:01:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
Dziś zauważyłem że w obudowie filtra powietrza jest taka klapka na takiej jakby sprężynce. Klapka ta zasłania otwór którym zasysane jest powietrze koło lampy może mi ktoś powiedzieć czemu ma ona służyć i co stanie się jeśli ją wyjmę. Druga sprawa to że do tej obudowy filtra idzie jeszcze taka jedna rura od dołu i jeśli ta sama klapka o której mowa wyżej zmieni położenie to zasłania otwór tej drugiej rury o co tam chodzi? Bo noszę się z zamiarem poprowadzenia rury spod zderzaka do obudowy filtra i teraz nie wiem jak to z tymi klapkami w tej obudowie. Pozdro

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 09:10:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2006 13:31:17
Posty: 270
Lokalizacja: kraków
z tego ci mi sie wydaje jest to termostat ktory puszcza cieple powietrze z kolektora wydechowego, lub w drugiej pozycji zimne powietrze bezposrednio spod lampy

_________________
80 B3 1.8s (90 kM gazniczek) XI.1989 u ojca
A6 C4 2.8 AAH 174KM Quattro automat 1995 - gdzieś tam jeździ
A8 D2 4,2 300KM quattro automat - aktualnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 14:54:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
A można odpiąć tą dolną rurę z ciepłym powietrzem żeby lepiej zaopatrywać silnik w zimne korzystniejsze powietrze?? :D i wyjąć tą klapkę co zasłania otwór z lampy?

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 17:32:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Można. Mam tak zrobione w swojej AAH. Dodatkowo możesz pociągnąć ze zderzaka giętką rure i wwiercić sie w puche.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 18:23:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
A gdzie masz wyprowadzoną tą rurę co idzie od silnika do filtra ? Bo z niej chyba leci gorące powietrze. Bo właśnie mam zamiar ja odpiąć i poprowadzić z pod zderzaka drugą rurę do filtra.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2006 02:49:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
Dobra koledzy znalazłem coś ciekawego Rezanko Puszki filtra powietrza w B4 V6będe rezał coś troszke podobnego tylko że zasys będzie nie spod osłony a z prawej kratki zderzaka :) i nie zaślepiam otworu z lampy chociaż w sumie zastanawiam się bo lampa też przecież grzeje nie wiem tylko co zrobić z tą rurą co idzie oryginalnie od silnika czy tam alternatora do puchy filtra doradźcie coś.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2006 07:00:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Cieple powietrze idzie tylko przy zimnym silniku aby silnik "na zimno" lepiej pracowal i sie szybciej nagrzewal a potem klapka zamyka cieple a otwiera zimne powietrze. Jak nie masz mocnej turbiny w tym aucie to nie oplaca sie kombinowac z filtrem bo na silniku bez tyrbiny i tak nie odczujesz wiecej mocy a nawet mozesz pogorszyc moment obrotowy, a jak masz gaz to mozesz tylko pogorszyc, przez sportowy filtr tylko syfu wiecej idzie do silnika, jedyne plusy to delikatnie bardziej rasowy glos i zadsza wymiana wkladu a reszte to same minusy. Mozesz najwyzej poleprzyc dolot zimnego powietrza(np. jak piszerz z kratki w zderzaku), a reszte bym zostawil w orginale.

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2006 15:01:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
No tak sobie myśle ze odepne tylko rure z gorącym powietrzem i w to miejsce dam rure z kratki zderzaka. Nie wiem tylko gdzie wyprowadzić tą rure z gorącym powietrzem co normalnie idzie do puchy.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2006 17:19:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Nic Ci nie da odciecie cieplego powietrza bo ono leci tylko przez chwile przy zimnym silniku a potem tylko zimne leci, jedynie co zdzialasz to to ze silnik bedzie sie dluzej nagrzewal, nie rob wiochy, najwyzej polepsz doprowadszenie zimnego powietrza i sprawdz czy termostat w obudowie filtra praidlowo dziala

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2006 18:26:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
a jak go można sprawdzić? i czy mając na myśli termostat w filtrze mówisz o tym mechaniźmie ze sprężynką co steruje klapka?

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2006 10:21:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Na zimnym silniku otworz filtr, powinien byc otwaty tylko otwor idacy z kolektora z cieplym powietrzem a potem rozgrzej silnik i znowu otworz obodowe filtra, powinien byc zamkniety otwor z cieplym powietrzem a otwarty tylko z zimnym.

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2006 00:25:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
OK dzięki za wszystkie porady i sugestie wczoraj i dziś zrobiłem sobie już tak jak chciałem czyli odpiąłem rure z ciepłym powietrzem i wyciągnąłem z filtra mechanizm z klapką, pozalepiałem pozostałe otwory w puszce. Następnie do tego małego kolanka w puszce pociągnąłem rurkę z kratki zderzaka a na pozostały owtór po rurze w tej osłonie kolektora nałożyłem kolanko skierowane do tyłu. Możecie sobie mówić co chcecie ale ja tam odczuwam teraz małą różnce powyżej 4000tysięcy może i to tylko subiektywne odczucie ale coś tam jest :D heheh i wydaje mi się że placebo to nie jest. Co jak co ale zawsze przecież lepiej zimne powietrze niż ciepłe a żadnej power rury nie robiłem tak jak mi tam wyżej ktoś doradził bo przecież turbo pod maską u mnie nie śwista :( a szkoda szkoda heheh tak sobie myśle że radosny byłby swapik na 2.7BiT :D Myślicie że jakbym miał kompletny silnik, wiązke, kolektor, intercooler i wszystkie inne pierdoły to z samym wpasowaniem byłby problem? do budy B4 w miejsce AAH? <---to takie małe OT z tym swapem ale co tam po gdybać sobie można no nie?

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: