.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.kwi.2024 08:53:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1.9 TDI] Analiza bloków
PostNapisane: 12.gru.2006 23:33:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 13:56:16
Posty: 428
Lokalizacja: Wałbrzych
Witam
Ma kłopot z silnikiem. Seat Alhambra 1996 1,9 TDI
Nie ciągnie do 3 tysięcy. Dopiero powyżej zaczyna się rozpędzać.
Motor był wymieniany, ma przejechane 130 tyś km.
Vag nie wykazał żadnych usterek.
Podejrzewam któryś z wtrysków.
Może ktos wyczyta cos więcej.
Pomiary zrobiłem:
statycznie bez dotykania gazu
1200-4000 obr/min. na postoju
dynamicznie 1200-4000obr/min

http://rapidshare.com/files/7237977/zrzut.zip.html
albo
http://d01.megashares.com/?d01=e392680


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 00:28:52 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Ciekawa jest masa powietrza na obrotach jałowych :diabel: Może masz smieci za filtrem powietrza :?:

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 01:15:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
diagnostyke robimy inaczej.

dynamicznie bloki: 003, 004, 008, 010, 011
[3jka, gaz do dechy od 1500 do 4000rpm podczas jazdy];

bieg jalowy: 000, 001, 003, 004, 013.


wowczas mozna bedzie cokolwiek poradzic.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 05:56:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 13:56:16
Posty: 428
Lokalizacja: Wałbrzych
Jest wszystko w jednym pliku.Zrobiłem statycznie po 3 logi.
Dynamicznie po dwa logi.
W sumie wyszło 8 Arkuszy w excelu.
W nazwie arkusza są opisane bloki.
stat - pomiar na biegu jałowym bez gazu
40000obr-gazowanie na postoju od 1200 do 4000obr/min
dynam -jazda na 3cim biegu od 1200 do 4000obr/min
:peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 11:00:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
siwus napisał(a):
Jest wszystko w jednym pliku.Zrobiłem statycznie po 3 logi.
Dynamicznie po dwa logi.
W sumie wyszło 8 Arkuszy w excelu.
W nazwie arkusza są opisane bloki.
stat - pomiar na biegu jałowym bez gazu
40000obr-gazowanie na postoju od 1200 do 4000obr/min
dynam -jazda na 3cim biegu od 1200 do 4000obr/min
:peace:


mea culpa.

po lekturze blokow mozna smialo powiedziec, ze jest bardzo dobrze.
nieco za duze dawki w 004 wg mnie sa spowodowane za zimnym silnikiem [min. do diagnostyki to 81*C, a w Twoim przypadku bylo to 75.6*C].

co do bloku 003 i ilosci powietrza, to mozliwosci sa dwie - albo zaslepiony EGR, albo samochod stal wiecej niz 3 minuty na jalowym przed dokonaniem pomiaru i ECU zamknal EGR...

w kazdym razie silnik swietny.


doprawdy, nie widac, co jest przyczyna takiego zachowania.
wtryski sa ok, turbo pompuje, lmm dobrze mierzy, dawki wystarczajace...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 11:25:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
meszrum napisał(a):
co do bloku 003 i ilosci powietrza, to mozliwosci sa dwie - albo zaslepiony EGR, albo samochod stal wiecej niz 3 minuty na jalowym przed dokonaniem pomiaru i ECU zamknal EGR...


W pomiarze na jałowych EGR jest zamknięty. Jednak lmm mierzy cokolwiek zbyt wiele :peace: Myślę coś mu w tym pomaga ;)

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 11:43:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Na wolnych obrotach lmm dziwnie mierzy, może EGR zdechł ?
Co do dawek korygujących to wtryski w nienajlepszej kondycji, reszta w świetnym stanie.
Nie nalałeś mu czasem jakiegoś dziadostwa do baku ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 12:36:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
w telegraficznym skrócie ;-)
jak dla mnie motor OK ... ( inie tylko dla mnie ;-) )
ciezko bedzie znalezc przyczyne takiego zachowania .... :okulary2:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 18:14:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 13:56:16
Posty: 428
Lokalizacja: Wałbrzych
Dzięki za cenne wskazówki.
Silnik był wymieniany bo po wypadku zaliczył bajoro i zassał piachu z wodą.
Motor AFN.Wytargany chyba z Passata.
Obawiam się że skrzynia też mogła oberwać. Jedynka ciężko wchodzi.
Spuszczę olej i sprawdzę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 18:31:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Jozef napisał(a):
meszrum napisał(a):
co do bloku 003 i ilosci powietrza, to mozliwosci sa dwie - albo zaslepiony EGR, albo samochod stal wiecej niz 3 minuty na jalowym przed dokonaniem pomiaru i ECU zamknal EGR...


W pomiarze na jałowych EGR jest zamknięty. Jednak lmm mierzy cokolwiek zbyt wiele :peace: Myślę coś mu w tym pomaga ;)


z tego, co wiem, to EGR zamyka sie po kilku minutach na jalowym - przegazowka otwiera go ponownie...

mowiac powyzsze, artysta mial na mysli:
*zamkniety EGR - "silnik chodzi na powietrzu";
*otwarty EGR - "silnik chodzi na spalinach".

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 19:20:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
meszrum napisał(a):
Jozef napisał(a):
meszrum napisał(a):
co do bloku 003 i ilosci powietrza, to mozliwosci sa dwie - albo zaslepiony EGR, albo samochod stal wiecej niz 3 minuty na jalowym przed dokonaniem pomiaru i ECU zamknal EGR...


W pomiarze na jałowych EGR jest zamknięty. Jednak lmm mierzy cokolwiek zbyt wiele :peace: Myślę coś mu w tym pomaga ;)


z tego, co wiem, to EGR zamyka sie po kilku minutach na jalowym - przegazowka otwiera go ponownie...

mowiac powyzsze, artysta mial na mysli:
*zamkniety EGR - "silnik chodzi na powietrzu";
*otwarty EGR - "silnik chodzi na spalinach".


Jest dokładnie tak jak piszesz. Odnosiłem sie do tych konketnie logów - na jałowym w bloku 003 wysterowanie EGR jest na poziomie 5%, czyli zawór zamknięty. Co oczywiście nie wyklucza że jest dodatkowo zaslepiony.

Pozdrawiam
Jozef

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 19:29:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
siwus napisał(a):
Silnik był wymieniany bo po wypadku zaliczył bajoro i zassał piachu z wodą. Motor AFN.


A czy silnik był wymieniany z osprzętem?

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 21:54:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 13:56:16
Posty: 428
Lokalizacja: Wałbrzych
Nie wiem jak ze sprężarką, alternatorem i innymi rzeczami, ale turbina na pewno była wymieniana bo nie dmuchała.
Co do EGRa to kolega @meszrum ma rację.
Rozgrzewałem motor i stał kilka minut na postoju.


Ostatnio edytowano 13.gru.2006 21:57:15 przez siwus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 21:56:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
siwus napisał(a):
Nie wiem jak ze sprężarką, alternatorem i innymi rzeczami, ale turbina na pewno była wymieniana bo nie dmuchała.
Co do EGRa to kolega @merszrum ma rację.
Rozgrzewałem motor i stał kilka minut na postoju.

a jaki silnik byl pierwotnie ??? i czy wymienialiscie komputer sterujacy (ECU) ?

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 22:01:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
siwus napisał(a):
Nie wiem jak ze sprężarką, alternatorem i innymi rzeczami, ale turbina na pewno była wymieniana bo nie dmuchała.
Co do EGRa to kolega @merszrum ma rację.
Rozgrzewałem motor i stał kilka minut na postoju.


Pytam dlatego, że może bliskie spotkanie z H20 i piaskiem spowodowało że lmm daje taki ciekawy wynik? W AFN na biegu jałowym nie powinno być więcej niż tak z 500mg/skok (i to przy zamkniętym EGR). A tutaj odczyt jest taki jak w piku ciśnienia dołodowania :): To pewnie nie ma związku z tym przyspieszeniem, bo odczyt dynamiczny już wyszedł lepiej. Ale mimo to ciekawa sprawa.

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 22:06:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
spanky napisał(a):
a jaki silnik byl pierwotnie ??? i czy wymienialiscie komputer sterujacy (ECU) ?


To także jest dobry trop - może jakiś miszmasz po drodze nastąpił i częśc gratów jest z starego motoru a część z nowego.

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 22:15:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jozef napisał(a):
siwus napisał(a):
Nie wiem jak ze sprężarką, alternatorem i innymi rzeczami, ale turbina na pewno była wymieniana bo nie dmuchała.
Co do EGRa to kolega @merszrum ma rację.
Rozgrzewałem motor i stał kilka minut na postoju.


Pytam dlatego, że może bliskie spotkanie z H20 i piaskiem spowodowało że lmm daje taki ciekawy wynik? W AFN na biegu jałowym nie powinno być więcej niż tak z 500mg/skok (i to przy zamkniętym EGR). A tutaj odczyt jest taki jak w piku ciśnienia dołodowania :): To pewnie nie ma związku z tym przyspieszeniem, bo odczyt dynamiczny już wyszedł lepiej. Ale mimo to ciekawa sprawa.

W mądrych książkach stoi , że powyżej 550 mg/h na wolnych obrotach nawet po zamknięciu EGR`a - lmm shrottt ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 22:16:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Jozef napisał(a):
spanky napisał(a):
a jaki silnik byl pierwotnie ??? i czy wymienialiscie komputer sterujacy (ECU) ?


To także jest dobry trop - może jakiś miszmasz po drodze nastąpił i częśc gratów jest z starego motoru a część z nowego.


tak to jest z przekladkami ... ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 22:19:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 13:56:16
Posty: 428
Lokalizacja: Wałbrzych
Sterownik również wymieniony.Oryginalnie był
028 906 021 GT 1906
Teraz jest
028 906 021 DT 0816
Patrząc na tabelę to te sterowniki pchali własnie do passata.


Ostatnio edytowano 13.gru.2006 22:22:18 przez siwus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 22:20:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
siwus napisał(a):
Sterownik również wymieniony.
028 906 021 GT 1906
Teraz jest
028 906 021 DT 0816
Patrząc na tabelę to te sterowniki pchali własnie do passata.


ale sterownik kupiony wraz z motorem czy osobno ..... ?

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: