.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.maja.2024 03:15:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1.9TDI AFN] Problem z odpaleniem
PostNapisane: 13.gru.2006 20:19:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.mar.2006 04:39:43
Posty: 13
Lokalizacja: Częstochowa
Witam
Problem pojawił się dwa tygodnie temu , najpierw przez kilka dni występował problem z odpaleniem zimnego auta rano (świece ok, filtr wymieniony) następnie problem ustał lecz samochód zaczłął cięzko palić na rozgrzanym silinku i tak jest do chwili obcenej , jeżeli zgaszę silnik i chcę go po kilku minutach odpalić muszę kilka sekund pokrecić (5-10 sek) nasepnie zapala i w samochodzie czuć przez chwilę zapach ropy. W czym może być problem . Dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 21:05:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Na początek sprawdź szczelność przewodów paliwowych oraz pompy wtryskowej (organoleptycznie i wzrokowo). Jezei w którymkolwiek z węzy zauważysz bańki powietrza - jest konieczne uszczelnienie układu - wymoiana węży lub dokręcenie/uszczelnienie. Sprawdź również okolice filtra paliwa.
Sprawdź również szczelność węzyków przelewowych (biegną od wtrysku do wtrysku i do pompy wtryskowej - to akurat nie ma wpływu na uruchamianie silnika, ale wylewające się paliwo czuć w kabinie).
W dalszej kolejności jak pozbędziesz się tych problemów (twierdzisz , że śmierdzi paliwem a to niedobrze) , pogadamy o diagnostyce ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 21:17:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.mar.2006 04:39:43
Posty: 13
Lokalizacja: Częstochowa
to wszystko zostało sprawdzone dzisiaj już u mechanika lecz bez większych efektów nadal nie chce odpalać. Jutro ma się zabrać za rozebranie rozrządu ponieważ podejrzewa iż poluzował się "jakiś klin na kole" i przestawia się rozrząd. W związku z tym pytanie czy w dobrą stronę idzie jego tok myślenia??? czy może szukać gdzie indziej przyczyny uszkodzenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 21:44:16 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
lukassw napisał(a):
to wszystko zostało sprawdzone dzisiaj już u mechanika lecz bez większych efektów nadal nie chce odpalać. Jutro ma się zabrać za rozebranie rozrządu ponieważ podejrzewa iż poluzował się "jakiś klin na kole" i przestawia się rozrząd. W związku z tym pytanie czy w dobrą stronę idzie jego tok myślenia??? czy może szukać gdzie indziej przyczyny uszkodzenia.


Idzie raczej w dobrą stronę. Tylko co konkretnie on chce rozbierać :?: Wydaje mi się, że tą usterkę da się zdiagnozować bez zdejmowania paska :?:

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 21:48:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
lukassw napisał(a):
to wszystko zostało sprawdzone dzisiaj już u mechanika lecz bez większych efektów nadal nie chce odpalać. Jutro ma się zabrać za rozebranie rozrządu ponieważ podejrzewa iż poluzował się "jakiś klin na kole" i przestawia się rozrząd. W związku z tym pytanie czy w dobrą stronę idzie jego tok myślenia??? czy może szukać gdzie indziej przyczyny uszkodzenia.

zamiast rozbierac cały rozrzad :galy: podepnij vaga i sprawdz kat wtrysku ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 22:17:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.mar.2006 04:39:43
Posty: 13
Lokalizacja: Częstochowa
ale czy ten kąt wtrysku może przestawiać się się sam raz w jedną a raz w drugą stronę czego powodem może być że raz nie che palić na zimnym a raz na ciepłym silniku??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 23:04:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
lukassw napisał(a):
ale czy ten kąt wtrysku może przestawiać się się sam raz w jedną a raz w drugą stronę czego powodem może być że raz nie che palić na zimnym a raz na ciepłym silniku??


Jeśli śruba na wale ma luz to objawem jest właśnie samoczynnie zmieniający się kąt wtrysku, co powoduje problemy z zapalaniem. Wtedy faktycznie trzeba rozebrać rozrząd i wymienić koło, śrubę i naprawić czop wału. Ale rozrząd się rozbiera dopiero jak wiadomo że to jest to a nie po to żeby sprawdzić ;) Bo pomijając rozrząd to jeszcze trzeba cały przód demontować :):

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 23:37:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
lukassw napisał(a):
ale czy ten kąt wtrysku może przestawiać się się sam raz w jedną a raz w drugą stronę czego powodem może być że raz nie che palić na zimnym a raz na ciepłym silniku??

Może ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: