.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 14:05:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2.5 tdi AAT] bujanie silnika na wolnych obrotach
PostNapisane: 18.gru.2006 12:10:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2006 16:13:36
Posty: 59
Lokalizacja: Malbork
Nie wiem co jest grane z moim audi.Na wolnych obrotach raz mi trzesie autem a raz nie,np przy dojezdzaniu do swiatel.Obroty stoja w miejscu,sa ustawione tak jak powinny,a samochodem nieraz zatrzesie.Katy wtrysku sa poustawiane jak nalezy,zapłon miałem ustawiony po wymianie rozrzadu.Nie mam pojecia co jest.Jeszcze teraz jak sie zimno zrobiło to słychac jakies dzwonienie przy alternatorze.Aha,tez wskaznik od temperatury wody podnosi sie do 60 stopni i dalej nie chce isc,czy to jest normalne w zime?Na Vagu temperatura jest ok 88 stopni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2006 12:29:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2006 16:00:20
Posty: 742
Lokalizacja: oplszczyzna/NL
no ja mam to samo, z tego co sie doczytalem to jest wina termostatu, poprostu silnik jest nie dogrzny i dlatego nim tak trzesie przy wolnych obrotach. jak wymienisz termostat to odrazu bedzie ci mniej palił.Ja osobiscie jeszcze nie wymienilem tej zabawki!Moze sie myle ale niech wypowiedza sie specjalisci, jest ich tutaj mnóstwo.

_________________
Audi A6 '99 2.5TDI 150PS "AKN", oczywiście czarna na 19''
http://img827.imageshack.us/img827/5656/ywwn.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2006 14:22:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2006 16:13:36
Posty: 59
Lokalizacja: Malbork
kłopot z temperatura to mam od niedawna,a to bujanie to od dłuzszego czasu.Doczytałem sie ze to moze byc nastawnik na pompie wtryskowej.Jutro odwiedzam Diesel Service w Elblagu,moze tam mi powiedza cos konkretnego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2006 19:29:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 23:25:23
Posty: 1143
Lokalizacja: Legnica Posty: 1 konkretny - reszta to spam :)
Jeśli chodzi o temperature to termostat do wymiany ... ew. sprawdz czujnik czy dobrze przekazuje temp. na licznik.

Co do bujania to napewno nie jest tego przyczyną niedogrzany silnik...

pozdrawiam

_________________
A4 B6 1.9 TDI quattro - jest
A8 D2 4.2 quattro - było
A6 C4 AEL quattro - było
80 B3 1.8 - było

wyznawca quattro...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2006 19:44:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2006 16:00:20
Posty: 742
Lokalizacja: oplszczyzna/NL
jak dowiesz sie co jest przyczyna bujania to daj znac chetnie usune ta usterke z mojej niuni:)pozdr

_________________
Audi A6 '99 2.5TDI 150PS "AKN", oczywiście czarna na 19''
http://img827.imageshack.us/img827/5656/ywwn.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2006 21:56:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
podepnij Vag'a ... moze wypluje jakis bład .....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2006 22:00:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
...moze nastawniczek mówi papa.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2006 13:09:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2006 16:13:36
Posty: 59
Lokalizacja: Malbork
VAga podpinałem,zadnych błedow nie wykrył.Byłem w diesel servive,powiedział mi ze nastawnik na pompie wtryskowej.Czeka mnie regeneracja po świetach,bo wymiana razem z pompą to jakies 1000zł :/ Jak juz usune ta usterke to sie na bank odezwe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2006 13:20:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
mateuszsta20 napisał(a):
no ja mam to samo, z tego co sie doczytalem to jest wina termostatu, poprostu silnik jest nie dogrzny i dlatego nim tak trzesie przy wolnych obrotach. jak wymienisz termostat to odrazu bedzie ci mniej palił.Ja osobiscie jeszcze nie wymienilem tej zabawki!Moze sie myle ale niech wypowiedza sie specjalisci, jest ich tutaj mnóstwo.

Odwrotnie kolego. Zimnym TDI nigdy nie będzie telepało z prostej przyczyny. Dawka rozruchowa jest wyższa niż nominalna po rozgrzaniu. Prędzej na rozgrzanym zacznie bujać - jeśli następuje spadek kompresji na którymś cylindrze i silnik nie daje rady z dolewaniem paliwa, lub uszkodzeniu uległ jeden z elementów układu wtryskowego.
Problem z telepaniem pochodzi od układu wtryskowego. Zacząłbym od sprawdzenia wtryskiwacza sterującego oraz pompy wtryskowej.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2006 17:31:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2006 16:00:20
Posty: 742
Lokalizacja: oplszczyzna/NL
baskecik napisał(a):
mateuszsta20 napisał(a):
no ja mam to samo, z tego co sie doczytalem to jest wina termostatu, poprostu silnik jest nie dogrzny i dlatego nim tak trzesie przy wolnych obrotach. jak wymienisz termostat to odrazu bedzie ci mniej palił.Ja osobiscie jeszcze nie wymienilem tej zabawki!Moze sie myle ale niech wypowiedza sie specjalisci, jest ich tutaj mnóstwo.

Odwrotnie kolego. Zimnym TDI nigdy nie będzie telepało z prostej przyczyny. Dawka rozruchowa jest wyższa niż nominalna po rozgrzaniu. Prędzej na rozgrzanym zacznie bujać - jeśli następuje spadek kompresji na którymś cylindrze i silnik nie daje rady z dolewaniem paliwa, lub uszkodzeniu uległ jeden z elementów układu wtryskowego.
Problem z telepaniem pochodzi od układu wtryskowego. Zacząłbym od sprawdzenia wtryskiwacza sterującego oraz pompy wtryskowej.


ja nie mowilem o zimnym silniku tylko niedogrzanym, temp. pokazuje 80 i dlatego moze telepie?

_________________
Audi A6 '99 2.5TDI 150PS "AKN", oczywiście czarna na 19''
http://img827.imageshack.us/img827/5656/ywwn.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2006 14:17:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2006 16:13:36
Posty: 59
Lokalizacja: Malbork
No to juz mam zrobione.Zregenerowano mi nastawnik,sprawdzono wszystkie wtryski,zapłaciłem 500zł ale jak ręką odjął,autko chodzi równiutko,nie kopci tak jak kopciło bo jedna końcówka wtrysku prowadzonego została wymieniona.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2006 14:50:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2006 16:00:20
Posty: 742
Lokalizacja: oplszczyzna/NL
szymonaudi napisał(a):
No to juz mam zrobione.Zregenerowano mi nastawnik,sprawdzono wszystkie wtryski,zapłaciłem 500zł ale jak ręką odjął,autko chodzi równiutko,nie kopci tak jak kopciło bo jedna końcówka wtrysku prowadzonego została wymieniona.


No to ja bede musial tez tak zrobic jak ty.A jak z temperaturka?

_________________
Audi A6 '99 2.5TDI 150PS "AKN", oczywiście czarna na 19''
http://img827.imageshack.us/img827/5656/ywwn.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2006 10:36:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2006 16:13:36
Posty: 59
Lokalizacja: Malbork
Temperatury jeszcze nie ruszałem,chociaz mówią ze w moim przypadku to czujnik przy silniku walnął,koszt wymiany jakies 50zł,nie jest tak tragicznie i samemu mozna wykrecic.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: