.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.maja.2024 20:15:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AAT] Problem z uruchamianiem silnika.
PostNapisane: 10.mar.2010 11:55:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2008 10:30:35
Posty: 34
Lokalizacja: Olsztyn /Gdańsk
Chciałem się was poradzić może ktoś będzie wiedział.
Mam audi jak w opisie i problem jest taki że silnik zaczął sprawiać problemy, zimny palił bez problemu jak był ciepły to bywało różnie. Aż któregoś razu zgasł i nie byłem go wstanie odpalić w tą zimę myślałem że może coś zamarzło gdzieś w wężach bo jak odkręciłem wtryski to nie było tam paliwa. Zaholowałem auto do garażu odpalam pach elegancko odpalił no to myślę super to nie pompa - po czym za 2 dni przychodzę do garażu zabrać samochód- już nie odpalił.

Wymieniłem filtr paliwa, ale jak sie okazało to raczej był manewr bez znaczenia bo podpiąłem pompę bez pośrednio pod baniak z paliwem na przeźroczystych wężach i widziałem że pompka wstępna zaciąga paliwo a wężem zwrotnym paliwo wraca a na wtryskach sucho. Pytanie co z taką pompą zrobić co 1 dnia chodzi drugiego nie daje znaków życia ? Nie znam dobrze budowy takiej pompy, Czy jest jeszcze coś co można sprawdzić- czy zostaje mi dosyć droga regeneracja ?

_________________
Audi a6 2.5 tdi 115km 94r automat kombi grzana skórka xenony - sprzedam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2010 16:52:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
Też tak miałem, dosłownie identycznie. Niestety pompa skończyła swój żywot :<
Ale spróbuj go jeszcze na różne sposoby po odpowietrzac...
Odręc metalowe rurki zaraz przy pompie, niech ktoś patrzy czy przy twoim kręceniu coś cieknie, tryska. Ja pamiętam jak my go próbowali odpalac to długo, ale to długo trzeba było się nakręcic rozrusznikiem, żeby paliwo przez pompę poszło... ;)

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pompa wtryskowa 2.5 tdi r5 116km problem
PostNapisane: 10.mar.2010 17:47:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Powereq napisał(a):
Chciałem się was poradzić może ktoś będzie wiedział.
Mam audi jak w opisie i problem jest taki że silnik zaczął sprawiać problemy, zimny palił bez problemu jak był ciepły to bywało różnie. Aż któregoś razu zgasł i nie byłem go wstanie odpalić w tą zimę myślałem że może coś zamarzło gdzieś w wężach bo jak odkręciłem wtryski to nie było tam paliwa. Zaholowałem auto do garażu odpalam pach elegancko odpalił no to myślę super to nie pompa - po czym za 2 dni przychodzę do garażu zabrać samochód- już nie odpalił.

Wymieniłem filtr paliwa, ale jak sie okazało to raczej był manewr bez znaczenia bo podpiąłem pompę bez pośrednio pod baniak z paliwem na przeźroczystych wężach i widziałem że pompka wstępna zaciąga paliwo a wężem zwrotnym paliwo wraca a na wtryskach sucho. Pytanie co z taką pompą zrobić co 1 dnia chodzi drugiego nie daje znaków życia ? Nie znam dobrze budowy takiej pompy, Czy jest jeszcze coś co można sprawdzić- czy zostaje mi dosyć droga regeneracja ?

Raz na tysiąc zdarza się zakleszczenie nastawnika, zacząłbym od próby wyczyszczenia.

Jeśli nie pomoże - wyjąć pompę i wtryskiwacze i oddać do badania.
Może okazać się , że sekcja wysokiego ciśnienia po prostu rzuciła robotę.
Starej pompy nie opłaca się regenerować, lepiej poszukać używki. Przy okazji do kontroli ciśnienia otwarcia wtryskiwaczy.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2010 16:42:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
...albo tak prozaiczna przyczyna jak brak +12V na zaworze odcinającym zapłon. Wykręć zawór z pompy, połącz zawór "na krótko" z aku i masą i zobacz/usłysz czy się otwiera. Następnie sprawdź woltomierzem, czy podczas mielenia rozruchawką, na czujniku masz również +12V.
Co do przyczyny wskazanej przez Basketa - odkręć górną pokrywę na nastawniku i pomacaj, czy ośka daje sie obracać paluchami....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2010 13:55:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2008 10:30:35
Posty: 34
Lokalizacja: Olsztyn /Gdańsk
cygaro-avant napisał(a):
...albo tak prozaiczna przyczyna jak brak +12V na zaworze odcinającym zapłon. Wykręć zawór z pompy, połącz zawór "na krótko" z aku i masą i zobacz/usłysz czy się otwiera. Następnie sprawdź woltomierzem, czy podczas mielenia rozruchawką, na czujniku masz również +12V.
Co do przyczyny wskazanej przez Basketa - odkręć górną pokrywę na nastawniku i pomacaj, czy ośka daje sie obracać paluchami....


Mam całkiem wyjęty ten grzybek- tak więc jak zapali to nie zgaśnie :)
boje się odkręcić ta górną pokrywę po podobno jak ją zdejmę to łatwo jest tam cośtak przestawić ze potem bez specjalistycznego sprzetu już tego nie ustaiwę.
W takim specjalistycznym warsztacie powiedzieli mi żebym sprawdził czy nie mam błędów w kompie bo jak mam jakieś poważne to pompa nie da paliwa. Więc podłączyłem auto pod vaga (wersja 2.5) to nie chciał mi podać żadnych informacji z pompy - to normalne ?

_________________
Audi a6 2.5 tdi 115km 94r automat kombi grzana skórka xenony - sprzedam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2010 14:37:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
normalne, wygląda na pad wysokiego ciśnienia.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: