.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2024 21:00:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 b3 1.6 PP] ciężko wchodzący 2 bieg
PostNapisane: 19.gru.2006 00:28:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2006 16:16:29
Posty: 32
Witam!
Mam taki problem. Otóz gdy odpalam samochód i silnik jest zimny 2 bieg podczas jazdy wchodzi mi bardzo opornie. Reszta biegów pracuje bez zarzutu. Problem zaczyna znikac gdy silnik się rozgrzeje po około 15 minutach jazdy. Zauważyłem również, że gdy wrzucam z 1 biegu na luz i dopiero z luzu na 2, 2 bieg wchodzi wówczas nieco łagodniej. Gdy zmieniam z 1 i przesuwam lewrek w lini prostej od razu na 2 to pojawia się charakterystyczne chrumpnięcie, a nawet zgrzyt.
Moje pytanie to czy to jest normalne? Jeśli nie to czy załatwi sprawe wymiana oleju w skrzyni? Olej w skrzyni i tak chce wymienic, więc jaki polecacie i ile go wchodzi do Audi 80 B3 1,6 benzyna 51kW kod silnika PP 1990 rok 5 bieg???
Z góry dziękuję za wszytkie odpowiedzi!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2006 09:18:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Zmień olej na 75W90 syntetyk.Potrzebujesz około 2-3L.Jeśli to nie pomoże prawdopdobnie synchronizatorysą do wymiany.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2006 11:32:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2006 16:16:29
Posty: 32
Ale skoro są to synchronizatory to dlaczego problem ustepuje na gorącym silniku??? Tak przy okazji to jaki olej castrol czy mobil???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2006 13:10:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
poruszyłeś 2 problemy.Jeden dotyczy ciężkiej pracy lewarka a drugi zgrzytów przy zmianie biegów.
Wymiana oleju raczej powinna wyeliminować ciężką pracę lewarka ale nie koniecznie zgrzyt.
Zgrzyt może (ale niekoniecznie) zniknąć w momencie zmiany oleju.Być może stan jest zbyt niski i to też może powodować zgrzyt.

Ps Mobil


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2006 18:01:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2006 16:16:29
Posty: 32
Żebyśmy się źle nie zrozumieli. Zgrzyt pojawia się tylko wtedy gdy przesuwam lewarek bezpośrednio z 1 na 2 w lini prostej. Gdy z jedynki wrzuce na luz i dopiero później na 2 problem zgrzytu nie istnieje. Ciężka praca dotyczy tylko 2 biegu i tylko na zimnym silniku. Teraz w chłodne dni jest to szczególnie irytujące. Czy faktycznie może byc to defekt skrzyni???
Czy inni użytkownicy B3 mają podobne problemy z 2 biegiem na zimnym silniku???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2006 10:33:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sie.2003 12:29:57
Posty: 456
Lokalizacja: Kraków
Ja mam co prawda B2 ale u mnie jest podobnie. Na zimny silniku tylko czasem NIE zgrzytnie - jeśli uda mi się przełączyć na odpowiednich obrotach i koniecznie z "przeczekaniem" na luzie - znajomy mechanik, który jechał moją B2ką mówił że to zużyty/uszkodzony synchronizator 2go biegu.
Ale nie wiem ile kosztuje taki remont :/

_________________
==========================
"Errare humanum est"...
...aż wreszcie trafiłem na AUDI
==========================

A80 B2 '82 1,8 PV 110KM - kolekcjonerski :)
Opel Vectra A '91 1,8 90KM - użytkowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2006 11:36:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2006 16:16:29
Posty: 32
Skoro to synchronizator 2 biegu to ile może mnie kosztować jego wymiana? Rozumiem, że czeka mnie remont skrzyni?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2006 14:46:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.wrz.2005 09:51:48
Posty: 403
Lokalizacja: wawa o'chota
u mnie jak byla zamieniana skrzynia to byly problemy zeby wyregulowac ten caly mechanizm zmiany biegow, raz niebylo 2ki a byla 5ka a raz byla 5ka a niebylo 1ki i 2ki.....po probach i bledach wreszczie odnioslem sukces:) i dzialaja wszystkie:) ale po drodze tez 2ka niebardzo wchodzila ale zato 5ka elegandzko wchodzila. zobacz ten mechanizm moze cos sie tylko poluzowalo...
jak po wymianie oleju i sprawdzeniu mechanizmu nic niepomoze to prawdopodobnie synchronizator pada:/

pozdr i nietrac nadzieji :)

_________________
cbx750 <motór
80cc '84 <były pogromnca obcokrajowców
80cc '85 <obecna błyskotka
Solaris Urbino #1516 :D MZA driver
hummerLimo H2 '08


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: