.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 12:02:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.4] pomóżcie silnik odmówił posłuszeństwa
PostNapisane: 22.gru.2006 17:04:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2006 00:16:02
Posty: 144
Lokalizacja: dolnyśląsk
sprawa wygląda tak. Auto stało bez ruchu około 3 tygodnie(poprawki lakiernicze). Dziś odebrałem i zrobiłem około 100 kilometrów i wszystko było ok.

Jednak kiedy wróciłem do domu i zgasiłem silnik zaczeły się problemy. Najpierw był problem z odpaleniem- po przekręceniu kluczyka silnik kręcił bez skutku, po kilku próbach odpalił z mocno wciśniętym pedałem gazu. Wszedł na obroty około 4tyś, kiedy odpóściłem gaz obroty spadły do zera i silnik zgasł. Powtórzyłem operację około 3 razy i udało mi się ruszyć z miejsca, jednak nie na długo. Dojechałem do garażu i postanowiłem spróbować odpalić ponwnie.
Auto zachowuje się tak jak by nie było paliwa kicha, przerywa itp. kiedy przytrzymam pedał gazu jakoś chodzi ale również bardzo źle, za każdym razem kiedy dociskam pedał gazu przez chwile nie ma żadnej reakcji jak by brakło paliwa, po chwili zaskoczy i wejdzie na obroty i wpada wtedy w bardzo duże wibracje( trzęsie całym autem). Po kilku próbach zaczoł chodzić sam jednak nadal bardzo trzęsie i przerywa. Jak tylko wbiję bieg do przodu natychmiast gaśnie. Nie da się nawet ruszyć z miejsca. Pomóżcie!!! Od czego zacząć może to filtr paliwa lub powietrza. Dodam że paliwo zalane raczej na dobrej stacji na której tankuję bardzo często i nigdy nie miałem z tym paliwem kłopotów. Wiem że najłatwiej było by podjechać na diagnostyke ale auto nie chcę ruszyć z miejsca więc będzie to bardzo trudne, poza tym jest czas świąteczny i nikt nie zechce zaglądać teraz do auta.

Pomóżcie może samemu uda mi się coś nareperować.

Dodam że to A6 Avant 2.4 2000rok


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2006 17:07:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
coś więcej? bo narazie to jedynie vag coś powie.
napisz skąd jesteś może jakiś dobry człowiek podjedzie z lapkiem cy cuś.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2006 18:28:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2006 00:16:02
Posty: 144
Lokalizacja: dolnyśląsk
jestem z okolic legnicy.
Może znajdzie się jakiś dobry człowiek z vagiem który pomoże.
Nie wymieniłem jeszcze paska rozrządu a nie wiem kiedy był wymieniany niedawno auto sprowadziłem z niemiec, teraz ma 170 tyś przebiegu więc podejrzewam że raczej raz był wymieniany, może mieć to jakieś znaczenie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2006 18:36:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2006 00:16:02
Posty: 144
Lokalizacja: dolnyśląsk
jeśli ktoś z okolic legnicy posiada vaga był bym wdzięczny za pomoc ponieważ auto jest unieruchomione w garażu i nie zapowiada się żeby mogło się z tamtąd ruszyć.

Dodam że to automat i gaśnie w momencie przełączenia dżwigni w pozycję D.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2006 22:56:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2006 00:16:02
Posty: 144
Lokalizacja: dolnyśląsk
naprawdę nikt nie ma pojęcia co mogło się stać z tym silnikiem???
Pomóżcie idą święta i zostanę bez auta.
Jak sądzicie może być winny filtr paliwa czy to raczej mało prawdopodobne?
A filtr powietrza ma jakieś znaczenie??
Czy vag pokaże usterkę jeżeli komputer nie podaję żadnych awarji??
Pomoże coś zresetowanie komputera po przez odłączenie akumulatora??
Czy taka usterka może mieć coś wspólnego z tiptronikiem (osobiście wydaje mi się że nie ponieważ silnik źle pracuje nawet na "P" ale z drugiej strony od razu gaśnie po włączeniu "D")
Doradzccie coś żeby chociaż auto mogło wyjechać z garażu do warsztatu!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2006 00:30:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2003 15:43:46
Posty: 67
Lokalizacja: Łódź
Witam
jakis czas temu miałem podobny przypadek w mojej bryce też z takim silnikiem okazało się że to pompa paliwa w zbiorniku raz załapywała raz nie, zawieszała się. Czy po przekręceniu kluczyka słyszysz pompę w zbiorniku. Jeżeli nie to spróbuj uderzyć w zbiornik od dołu może pompa zaskoczy? Nie wiem czy vag wskaże uszkodzenie pompy?
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2006 11:19:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2006 00:16:02
Posty: 144
Lokalizacja: dolnyśląsk
Dziś rano auto odpaliło beż żadnych problemów i jeździłem trochę po mieście, za każdym razem odpala bez zarzutów. O co może chodzić????????

Jeszcze pytanie do Paweja, wymieniałeś tą pompę czy nadal na nie jeździsz.
Jeśli ją wymieniałeś to napisz czy jest to skomplikowane, gdzie znajduje się dokiładnie ta pompa. Trzeba zdejmować zbiornik. Moje audi to Avant więc pompy mogą się różnić??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2006 12:33:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
kondensacja.

nie powinno byc juz wiecej problemow.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2006 12:55:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2006 00:16:02
Posty: 144
Lokalizacja: dolnyśląsk
meszrum napisał(a):
kondensacja.

nie powinno byc juz wiecej problemow.




O co chodzi z tą kondensacją możesz podać więcej szczegułow bo nie mam pojęcia cóż to takiego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2006 13:40:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
dobrze, ze jestesc ciekaw zjawiska...
...podejde do tego metodycznie:

Kondensacja hydrolityczna – reakcja chemiczna polegajaca na laczeniu się dwoch lub wiekszej liczby czasteczek zwiazkow chemicznych w wieksza czasteczke z wydzieleniem wody.

Reakcja kondensacji hydrolitycznej przebiega zwykle wedlug ogolnego wzoru:

A-H + B-OH → A-B + H2O.

Typowymi przykladami takiej przemiany są reakcje zobojetniania, np: :H2SO4 + 2NaOH → Na2SO4 + 2 H2O i estryfikacji, np:
HCOOH + CH3OH → HCOOCH3 + H2O

Kondensacja hydrolityczna jest zwykle reakcja odwracalna, co powoduje, ze aby uzyskac wysoki stopnien przereagowania nalezy usuwac ilosciowo wode z układu reakcji.


reasumujac: wydzielila sie woda w pompie/zbiorniku.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2006 13:50:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2006 00:16:02
Posty: 144
Lokalizacja: dolnyśląsk
To się nazywa fachowa odpowiedź!!!!!!!!

Wielkie dzięki a co robić żeby nie dochodziło do tego typu niespodzianek.
Chodzi wyłącznie o jakość paliwa??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2006 13:53:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie, nie chodzi paliwo.
chodzi o dlugosc postoju bez rozruchu.

mialem podobne zjawisko w 2.5TDI (tez C5) po 8dniowym postoju.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2006 16:51:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2003 15:43:46
Posty: 67
Lokalizacja: Łódź
witam
ja wymieniłem pompę bo nie dało się jeździć. Gdieś pojechałem a nie mogłem wrócić. Trochę nie ciekawie wygląda A6 na holu :< no chyba jak ją ciągnie A8. Pompa jest pod styropianem międy kołem apasowym a oparciem (te mam avanta).


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: