.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 06:47:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.3 AAR] Dziwny odczyt błędów błyskowych
PostNapisane: 16.gru.2006 13:33:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 15:42:20
Posty: 484
Lokalizacja: Augustów / Birmingham
Dzis z kolega zabraliśmy się do odczytu kodów błyskowych:

I tak:

Najpierw po zwarciu wywala 4444 - czyli teoretycznie brak błędów

po kolejnym zwarciu wywala 1111 - tylko że te sygnały nie są krótkie tylko dość długie

następne zwarcie 2122 - Engine RMP missing - Writing to ICM, CKP sensor, ICM

nstępne zwarcie 1111 - sygnały nadal takie same jak w pkt 2

ostatnie zwarcie nic nie wyswietla czyli 0 koniec odczytu

Mam pytanie czy te 1111 to są przerwy miedzy odczytami, czy to jest uszkodzony cały "komputer"

Gdzie szukać czujnika odpowiadającego za 2122?? Czy to jest hall??

http://www.tas.glt.pl/download/KodyBlyskoweAudi.pdf

W tym poradniku jest opisany jako brak sygnału obrotowego silnika

Hallotron ma inny kod 2113

Czekam na jakies podpowiedzi, bo jestem całkowicie zielony :/

_________________
C4 2.3 Etyline + Liquified Petroleum Gas 2005-2008
A4 B6 AWX 01 2008-2013
A4 B8 S-line CAGA Avant 09 2013 -> ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2006 11:51:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 15:42:20
Posty: 484
Lokalizacja: Augustów / Birmingham
Czy naprawde nikt nigdy nie diagnozował tego silnika?? może ktoś diagnozował ng i wie jak powino wyglądać owe badanie??

_________________
C4 2.3 Etyline + Liquified Petroleum Gas 2005-2008
A4 B6 AWX 01 2008-2013
A4 B8 S-line CAGA Avant 09 2013 -> ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2006 19:14:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 09:53:51
Posty: 489
Lokalizacja: Krosno/Jasło
ja nie diagnozowałem, ale bedę chciał zapuścić testa w wolnym czasie tylko diody musze poszukac ;D

_________________
100 C4 2.3 AAR + BLOS BRC
Octavia 2 FL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2006 20:45:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Robilem to kilka razy u siebie i wykryl mi uszk. czujnik temperatury. Te dosc dlugie sygnaly podobne do jedynki - to sa zera czyli, tak jak piszesz przerwa miedzu odczytami. A czujnik przedkosci obrotowej silnika, mnie sie zawsze wydawalo, jest sensorem dajacym wskazania do obrotonierza.
A czy cos kuleje w motorku?

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2006 21:21:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 09:53:51
Posty: 489
Lokalizacja: Krosno/Jasło
troche faluja obroty ale to norma ;]
zmienie swiece kable itp bo od 50 000 km nie zmieniane to tozbacze czy sie polepszy ;]

_________________
100 C4 2.3 AAR + BLOS BRC
Octavia 2 FL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2006 14:20:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 15:42:20
Posty: 484
Lokalizacja: Augustów / Birmingham
Tylko problem w tym że obrotmomierz działa :/

Te auto to jeden wielki problem :/

Mam problem generalnie z jałowym
na luzie jak juz trzyma te 900 to nie spadaja,
czasami trzyma 400 i tez nie spadaja,
spadają jak wrzucam na luz, i to nie zawsze

podejrzewam 3 rzeczy

krokowiec
przepływomierz z potencjometrem
albo czujnik halla??

Sam musze ten problem rozwiązać,

W moim szrocie jest tak ze jak zapali i cos w nim sie ustawi prawidłowo to jedzie bez problemów,

albo jak sie rozgrzeje to zaczyna świrować

albo świruje juz od samego początku

Moze to jednostka sterująca Moze krokowiec sie zawiesza?? Moze przepływka sie zawiesza?? Moze zapłon gubi jak sie nagrzeje??

A najgorsze jest to że nikt nie potrafi mi pomóc

_________________
C4 2.3 Etyline + Liquified Petroleum Gas 2005-2008
A4 B6 AWX 01 2008-2013
A4 B8 S-line CAGA Avant 09 2013 -> ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2006 15:02:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 09:53:51
Posty: 489
Lokalizacja: Krosno/Jasło
Schiedel napisał(a):
Mam problem generalnie z jałowym
na luzie jak juz trzyma te 900 to nie spadaja,
czasami trzyma 400 i tez nie spadaja,
spadają jak wrzucam na luz, i to nie zawsze

albo jak sie rozgrzeje to zaczyna świrować


Generalnie mam podobnie, aczkolwiek od momentu założenia blosa jest o niebo lepiej aczkolwiek po nagrzaniu zdarza się ze obroty sa na 400... wtedy przelaczam na benz i znowu na gaz i jest ok.
jak mowilem wymienie swiece itp bo sa zaniedbane...
dodatkowo pasowaloby podjechac na analizator bo blosa dostrajalem metodą prób i błedów...
aczkolwiek obawiam sie ze moga byc walniete jeda z tych trzech rzeczy o ktorych wspominałes...

_________________
100 C4 2.3 AAR + BLOS BRC
Octavia 2 FL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2006 00:53:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
Mi tez spadaly obroty - jesli masz gaz to zostaw to i nie grzeb w silniku. To jest typowy dla tego modelu wtrysk mechaniczny. Na benzynie problemow nie ma??

Idz do gazownika niech Ci zamontuje takiego oszusta. To taka skrzyneczka elektroniczna wielkosci pudelka papierosow. Podlaczyl mi to i wszystko chodzi bez problemow.

Wymien tez swiecie i kable, to bedziesz mial lepszego buta!


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2006 15:12:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 15:42:20
Posty: 484
Lokalizacja: Augustów / Birmingham
Kopulka+palec bosch
kable beru
swiece ngk

wszystko ma ok 1000km przebiegu,

W tym problem że on nie jest w 100% sprawny na benzynie :/

Ale jestem już na 99% pewien że to coś z zapłonem, wczoraj jak stałem na
LPG na luzie to trzymał obroty normalnie, aż tu nagle bach zgasł, co wskazuje
właśnie na padający hall, po świetach jade do mechanika :|

Co więcej, wczoraj coś mu się dobrze ustawiło i po raz pierwszy przejechałem
trasę 200km bez gaśnięcia na LPG, dopiero w miejscu docelowym, przy
wysadzaniu pasażerów zgasł jak powyżej,

Jednak że jak trzyma dobrze obroty to miedzy 3400-4000 przyspiesza szarpaniem
i jest wyjebiscie wymulony, 110-120 zajmuje chyba 5 sek :(:

Z kolei jak ma szopki z wolnymi i ich nie trzyma to przyspiesza elegancko :/

Dzieje się to na LPG i Benzynie

I weź tu człowieku pojmij ten samochód i jego problemy!!

_________________
C4 2.3 Etyline + Liquified Petroleum Gas 2005-2008
A4 B6 AWX 01 2008-2013
A4 B8 S-line CAGA Avant 09 2013 -> ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2006 16:12:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 09:53:51
Posty: 489
Lokalizacja: Krosno/Jasło
hmm mi to zawsze idzie tak samo... (przyspieszenie)

_________________
100 C4 2.3 AAR + BLOS BRC
Octavia 2 FL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2006 16:58:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
Poczytaj sobie moje posty dot. falowania obrotów, już dośc sporo w tym temacie przerobiłem. MAsz 2.3 AAR - jaki tam dokładnie jest układ zasilania paliwem?

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?p=999275
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?p=994654
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?p=980006

Tak ogólnie to te silniki wymagają duuuużo cierpliwości przy diagnozowaniu...
Ale lepiej samemu sprawdzac cos po 10 razy w różne sposoby, niż wywalac bez sensu kasę na wymianę urządzeń które jednak działają...

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2006 19:15:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
No to i ja nie wiem dalej.

U mnie byly te same problemy. Po zamontowaniu tego elektronicznego regulatora obrotow problemy zginely. Koszt max. 100zl - ja dalem 80zl

Mialem doslownie te same problemy i podobnie bylo jak u Ciebie- slabe przyspieszenie, albo gasl non stop, albo przez tydzien zadnych problemow. Moj gazownik powiedzial, ze jest to wina mechanicznego wtrysku i czesto sie to zdarza i nie tylko w Audi, ale i w Mercedesie.

Piszesz, ze na benzynie tez masz problemy. Ale Jakie? Tez Ci gasnie?? Napisz wiecej.

A jesli chodzi o przyspiszenie, to zauwazylem, ze zalezy ono od ilosci gazu w butli - Najlepiej ciagnie przy 1/4 poj., ale moze to tylko moje zludzenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2006 19:28:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 09:53:51
Posty: 489
Lokalizacja: Krosno/Jasło
Krzysio ja mam BLOSa mozna taki regulator do niego zalozyc ??
Jaka jest pełna nazwa (model) tego regulatora ?
moze posiadasz fotke ?

_________________
100 C4 2.3 AAR + BLOS BRC
Octavia 2 FL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2006 19:38:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
Poczekaj zejde do auta i zaraz dam Ci znac!

Daj mi 5 min!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2006 20:03:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
Ok, wiec jedyne co na tym pisze, to PROTEC Digital.
Jest to czarna plastikowa pudelko wielkosci pudelka papierosow. Zamontowana jest obok skrzynki sterowniczej LPG (BRC Gas lambda jest tam napisane), ale to nie wazne.

Z pudelka tego wychodza najprawdopodobniej 3 kable (sa zaizolowane, wiec dobrze nie widac, a i latarke mam slaba):

Jeden idzie gdzies pod mikser, a dwa posostale ida pod silniczek krokowy.

Sorry, ze tak dlugo trwalo, ale zona pogonila mnie jeszcze do sklepu - swieta ida i strasznie szaleje Hahaha!


PS: Oto strona od tej firmy:

http://katalog.pf.pl/Bielawa/%22Protec- ... 5-m19.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2006 20:12:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 09:53:51
Posty: 489
Lokalizacja: Krosno/Jasło
rany straszne dzięki !!
a jaka ty masz instlke ? 2 gen rozumiem ?
na stronce znalazłem - całe 51 zł + przesyłka...

PD-30
Stabilizator wolnych obrotów do samochodów wyposażonych w układ regulacji wolnych obrotów typu V.A.E.
http://www.protecdigital.pl/produkty.html#6,

Obrazek
OK postaram to sobie kupic i założyć jeszcze kasa nie taka straszna...
jeszcze raz dzieki za poświecenie...
problem jest dość popularny wiec więcej osób pewnie skorzysta...

poszukałem na googlach widze ze faktycznie ktos to jeszcze używa - zwlaszcza w KE-Jetronic....

http://groups.google.com/group/pl.misc.samochody/browse_thread/thread/d6a4b3f47f9a16b8/05e40c40b834a498?lnk=st&q=Stabilizator+wolnych+obrot%C3%B3w&rnum=1#05e40c40b834a498

_________________
100 C4 2.3 AAR + BLOS BRC
Octavia 2 FL


Ostatnio edytowano 22.gru.2006 20:19:09 przez adamusek, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2006 20:16:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
To jest dokladnie TO!!

Od spodu jest mala srubka, ktora mozna regulowac wolne obroty.

Mam BRC chyba II- gen. Nie wiem, bo nie znam sie na tym.
Wiem, ze wtrysku nie idzie w AAR zamontowac

Pozdrawiam

PS: cena ktora podalem jest z robocizna, wiec samo urzadzenie bedzie tansze!!!


WSZYSTKIM MILEGO WEEKENDU i duzo ZABAWEK POD CHOINKE!!

- mozecie sobie zazycic regulator w prezencie HAhahaha!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2006 20:30:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 09:53:51
Posty: 489
Lokalizacja: Krosno/Jasło
napisalem do tej firmy zeby przysłali jakas dokumentacje techniczna czy cos ;)
poki co znalazlem schemacik jak sie to podlacza... tylko co to jest zielony zawór LPG ??
Obrazek

_________________
100 C4 2.3 AAR + BLOS BRC
Octavia 2 FL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2006 22:43:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
Mysle, ze to chodzi o ten zawor przy mikserze, bo nastawnik wolnych obrotow, to chyba jest ten silniczek sprzodu glowicy silnika.

U mnie ten kabelek jest podlaczony do tej przystawki przy mikserze (i nad nia jest wtyczka).

Tu jest zdjecie:
http://www.slowo.com.pl/?dod=7&id=1836

Nie wiem jak sie wklada zdjecia wiec podaje strone


Ostatnio edytowano 22.gru.2006 22:50:14 przez Krzysio, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2006 22:43:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 15:42:20
Posty: 484
Lokalizacja: Augustów / Birmingham
Adamusek a to cos to na blosie bedzie dzialać?? gdzie to się podpina pod główny krokowiec?? Czy od LPG??

Pytam bo ja nie mam krokowca gazowego który działa na podstawie odczytów sondy lambda

wcześniej był i dlatego obroty falowały na jałowym, jak jeszcze był mixer

Gdzieś kiedyś czytałem że jest montowany tylko i wyłacznie ze względów prawnych i homologacyjnych czy cos takiego

Co do tego gaśniecia, to tak jak napisałem można jeździć bez gaśnięcia tak jak udało mi się to wczoraj po raz pierwszy od założenia LPG, a więc przyczyna musi leżeć w osprzęcie silnika, a nie w instalacji LPG,

zresztą mam kolegę pod rzeszowem też ma blosa i mu nie gaśnie od kiedy go założył, fakt że autko ma coś koło 140 tyś oryginalnego przebiegu także mało co ma nie sprawne :D

Dostałem podpowiedz żeby krokowca wrzucić do kąpieli nitro, zobaczymy może to pomoże

Przychodzi mi też taka myśl że może wczoraj podczas tego przejazdu krokowieć "zawieśił" się na odpowiednim położeniu i cały czas obroty spadały do określonego pułapu czyli ok 1000??

A innym razem pracuje czyli otwiera i zamyka i może zawiesza się w nieodpowiednim miejscu??

_________________
C4 2.3 Etyline + Liquified Petroleum Gas 2005-2008
A4 B6 AWX 01 2008-2013
A4 B8 S-line CAGA Avant 09 2013 -> ???


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: