.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 08:04:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 148 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI AKE] problem z turbiną 3 turbiny w 2 miesiące
PostNapisane: 23.gru.2006 23:51:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
To bedzie długa historia i proponuję do niej usiąść z dużym kuflem piwa.Od maja jestem "szczęśliwym" posiadaczem Audika A6 z napedem na cztery kółka 2,5TDI 180KM siilnik AKE z 2001r . W dwa miesiące "zajechałem" 3 turbiny i śmigam od warsztatu do warsztatu i nie ma mądrych na mój przypadek - moze Wy mi pomożecie. Przejechałem od chwili kupna nie oszczędzając autka ok. 8 tys km i nic się nie działo do czasu kiedy mocno dociskałem spiesząc się na spotkanie. Musiałem w tej gonitwie szybko zjechać na parking / dziecku zrobiło się beee.../ i zgasiłem nagle silnik BŁĄD!!! [/b][b]WRÓĆ !!! WIELKI BŁĄD !!! Ruszyłem po dłuższej chwili , ale daleko nie ujechałem,trzeszczało w niej ale próbowałem dojechać. Niestety - turbinę zmieniłem w grzechotkę.Pojawił się w lusterku jasny dym i wtedy dopiero wjechałem na lawetę . Kupiłem używaną turbinkę w idealnym stanie /jedyne - 1400zł/ zamontowałem w zaprzyjaźnionym warsztacie. Przez 1 tydzień spokojna jazda niech się rozbudzi drzeniąca moc. Pojeżdziłem dwa tygodnie wokół słupa - jest cacy no to w trasę. Jazda bez wariacji , ale czasem gaz do podłogi. W pewnym momencie kuc i autko jedzie sobie jak chce nie przyspiesza. Tak jak przy starej turbinie zastanowiła się na moment. Eee noga z gazu i szpula przyspiesza !! jest OK !!myslę sobie coś sie porąbało na chwilę.Dojechałem do celu , ale DOŁADOWSTRZYWYWACZ pojawił sie jeszcze kilka razy.Na miejscu okazało się ,że znów coś się piep...turbina. Po przegazowaniu i odpuszczeniu w dolocie słuchać było takie niepokojace "gulgotanie". Niestety kolega najprawdopodobniej nie oczyścił zbyt dokładnie dolotów i intercoolera.Sporo opiłków aluminowych znalazł inny mechanik w dolocie jak i w wydechu. W wyniku czego ładna z małym przebiegiem turbinka przestała działać jak powinna.Doładowywała na maxa. Jak się okazało po sekcji wirnik oberwał czymś od strony zimnej jak i gorącej. Kierownice spalin zatarły się , a jedna z łopatek nawet się odgieła.Pomyslałem , nie mogę być pewien w jakiej kondycji była używka , którą zamontowałem. Powiozę tym razem tą do regeneracji,tym bardzej że nadaje sie jeszcze do tego zabiegu w przciwieństwie do tej oryginalnej /przypomnę GRZECHOTKA/ . A i jeszcze gwarancja !!! Zmiana mechanika na bardziej doświadczonego w TDI. Wymiana,odczyt logów sprawdzenie ciśnień itd. ustawienie poprawnych parametrów. Logi do ekspertów. Wszystko jak w FABRYCE brzmi odpowiedż. Nie ma cudów musi chodzić !!! Zainstalował mi mechanik BOOST /manomert/ cobym miał baczenie na ciśnienie, i coby uchronić te turbinkę przed rozpedzeniem. Fajnie się jeżdziło i miło patrzeć czasami jak ładuje w barach to cudo pod maską. Iiiiiii tam ... trzy tygodnie wszystko CACY i już h... bąbki strzelił . Jade sobie luźniutko jakieś 150 i capnąłem sie z mesiem CDI chyba 220 :diabel: . Dociskałiśmy całkiem i tak sobie zerknąłem przy max bucie jak wskazówka poleciała do końca skali - 2 bary. Uuuups :galy: k... nie dobrze pomyślałem więc dałem odpust CDI niech jedzie a ja wolniej :(: .
Pod domem usłyszałem głośniejszą pracę silnika,bardziej "dudniącą" i co o dziwo nie słyszę po podniesieniu obrotów "MOJEJ DWUCHAWKI" !!! O losie, o zgrozo :< .
Zgasiłem , mysle sobie już cie nie kocham ty sku.... Odpalam jeszcze raz i słyszę ze gwiżdże. A to śmigam spać. Rano nie ma spokoju,maska do góry i pierwsza mysl kierownice spalin - NIE RUSZAJĄ SIE !!! dźwignie ruszyłem może pół centymetra. Mechanik mówi kierownicę rozruszamy i bedzie dobrze. Ruszyłem je pukajac młotkiem w dźwignię. Teraz chodzą płynnie,ale pojawił się ten charakterystyczny "gulgot" przy zejsciu silnika z obrotów. Nie mam już nerwów na ten przypadek, a co najważniejsze kończy się limit kasowy.
Sprzedaj trują koledzy niech inny się pogrąża, ale ja tak nie potrafię. Nie mógłbym spac spokojnie wiedząc ze ktoś może ma problemy przeze mnie i moją nieuczciwość. Opisałem ten przypadek myslę nie tuzinkowy i tak naprawdę , kto wie może jedyny w swoim rodzaju. Wolałbym jednak , aby ktoś miał do czynienia z podobnym problemem , bo wówczas może ... podpowie co robić dalej.
Każda rada jest cenna tylko musi być mądra i przemyślana.

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Ostatnio edytowano 28.gru.2006 22:09:42 przez bociek, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2006 00:05:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
czy stosujesz ogolne zasady uzytkowania turbo diesel'a? [czy moze to Twe pierwsze TDI?]
jaki olej? [dokladne dane, co ile wymieniany]
czy N75 byl sprawdzany?
jaki przebieg?

nalezy podlaczyc VAG-Com'a i zrobic pelna diagnostyke.

ponadto, nalezy zdemontowac turbo i wszystkie przewody olejowe - byc moze ktorys z nich jest zagiety i nie odprowadza goracego oleju. czasem mozna w ten sposob zajezdzic 6 turbin w ciagu miesiaca.


[+]
czy to jest seria, czy tuningowane ECU?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2006 00:12:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Witam szanowne Grono.
Odkręć korek wlewu oleju na pracujacym silniku. Jeżeli bedzie go zasysać to już wiesz czemu masz 3ecia turbinke :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2006 00:18:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
Nie jest to mój pierwszy TD. Jeździłem trzy lata ZAFIRĄ i nic się nie działo oprócz eksploatacji.
Zalewam olejem Castrol DIESEL Magnatec 5W/40.

Zawór N75 chyba nie był sprawdzany .
Auto z książką serwisową ma najechane 172 tyś. km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2006 00:20:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
Aha auto seryjne bez tuningu ECU.
Choć nie wiadomo co ktoś nagrzebał wczesniej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2006 00:22:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
bociek napisał(a):
Nie jest to mój pierwszy TD. Jeździłem trzy lata ZAFIRĄ i nic się nie działo oprócz eksploatacji.
Zalewam olejem Castrol DIESEL Magnatec 5W/40.

Zawór N75 chyba nie był sprawdzany .
Auto z książką serwisową ma najechane 172 tyś. km


1. zmien olej na Motul XCESS 8100 5W-40 (505.00) ew. na odpowiednik Valvoline, olej kup u oficjalnego dilera po 60pln za litr - te silniki sa uczulone na nieoryginalne plyny;
2. uzupelnij profil - nie wiemy skad jestes i do kogo Cie wyslac;
3. napisalem, co trzeba zrobic.

poki co, nie wolno przekraczac Ci 2200 rpm. inaczej mozesz wysadzic pol silnika razem z turbina.
to blahy problem, potrzebny jest tylko srednio bystry diagnosta.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2006 00:27:28 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
maxtdi napisał(a):
Witam szanowne Grono.
Odkręć korek wlewu oleju na pracujacym silniku. Jeżeli bedzie go zasysać to już wiesz czemu masz 3ecia turbinke :P

slynny problem z odma w tdi v6 ? ;)

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2006 00:30:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Bilu napisał(a):
maxtdi napisał(a):
Witam szanowne Grono.
Odkręć korek wlewu oleju na pracujacym silniku. Jeżeli bedzie go zasysać to już wiesz czemu masz 3ecia turbinke :P

slynny problem z odma w tdi v6 ? ;)


bardziej z tekturowym filtrem, ktory rozklada sie z czasem zapychajac magistrale...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2006 00:32:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
Meszrum dzięki za słowa otuchy - błahy problem / mam nadzieję /
Za wskazówki także.
Uważasz że olej to tak istotna różnica. Sprawdzałe ma stronie CASTROL POLSKA i taki własnie jest zalecany w serwisie. Dzwoniłem i taki mi też podali.
Profil uzupełniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2006 00:33:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
Co znaczy słynny problem z odmą ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2006 01:21:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
bociek napisał(a):
Meszrum dzięki za słowa otuchy - błahy problem / mam nadzieję /
Za wskazówki także.
Uważasz że olej to tak istotna różnica. Sprawdzałe ma stronie CASTROL POLSKA i taki własnie jest zalecany w serwisie. Dzwoniłem i taki mi też podali.
Profil uzupełniłem.


nie, to nie jest zalecany olej w zadnym wypadku.
zalecany olej podalem powyzej.

odnosnie odmy - napisalem na czym polega problem z odma. ona nie zabija turbin, tylko "brudzi" silnik [i rodzi blekitnego stefana].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2006 09:52:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Cytuj:
odnosnie odmy - napisalem na czym polega problem z odma. ona nie zabija turbin, tylko "brudzi" silnik [i rodzi blekitnego stefana].

:galy: :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2006 10:37:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
Bilu napisał(a):
maxtdi napisał(a):
Witam szanowne Grono.
Odkręć korek wlewu oleju na pracujacym silniku. Jeżeli bedzie go zasysać to już wiesz czemu masz 3ecia turbinke :P

slynny problem z odma w tdi v6 ? ;)


bardziej z tekturowym filtrem, ktory rozklada sie z czasem zapychajac magistrale...


1. W AKE "tekturowe" :): odmy już nie występują. Tylko "nowy typ". Zresztą cały "system olejowy" uległ zmianom. Ciśnienia również.

2. Do Kolegi "bociek": Wszystko co napisał Meszrum, to moim zdaniem bardzo cenna porada (jedynie dyskutowałbym na temat oleju :diabel: :peace: , jeśli masz 100% pewności że w silniku jest 100% oryginalny produkt).
Gdyby jednak na świecie nie było VAGów/VASów/podobnych, to w pierwszej kolejności wybudowałbym wszystkie przewody dolotowe ze szczególnym uwzględnieniem "zawartości" intercoolera. W tej samej pierwszej kolejności :diabel: sprawdziłbym smarowanie i odpływ oleju z turbiny.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2006 10:56:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
maxtdi napisał(a):
Cytuj:
odnosnie odmy - napisalem na czym polega problem z odma. ona nie zabija turbin, tylko "brudzi" silnik [i rodzi blekitnego stefana].

:galy: :D


nie zauwazazyles sarkazmu w drugim zdaniu? ;) .


generalnie rzecz biorac, Piotrus ma racje z olejem. wazne, zeby byl oryginalny [choc Norbi bardzo narzekal na Magnatec'a].
czy nowy typ odmy byl w kazdym AKE? nawet w tych pierwszych z konca 1999?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2006 11:11:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
czy nowy typ odmy byl w kazdym AKE? nawet w tych pierwszych z konca 1999?


Upsss ... . Tego nie wiem :/ . W mojej odpowiedzi odniosłem się przede wszystkim do problemu Kolegi "bociek" [AKE 2001]. Najstarsze AKE z jakim się spotkalem "w realu" - pochodziło z 06/2000 i miało nowy typ filtra odpowietrzającego. Z "nowym typem" generalnie jest tak, że dopóki ktoś nie zaleje silnika "chrzczonym" olejem i stosuje filtry powietrza własciwej jakości - "odma" pozostaje czysta/drożna [co oczywiście nie zwalnia z okresowej kontroli dynamiki gazów].

W sprawie oleju - nie jestem "zblokowany w Castrolu". Zaświadczam jednak z całą stanowczością, że silniki pracujące na tym oleju pozostają "laboratoryjnie" czyste "na górze" i w skrzyni korbowej i nic nie wskazuje na to, żeby jakość nie była stabilna [mówię o 0W40, 5W40 i 10W60]. Podejrzewam, że ewentualne problemy mają związek z niepewnym pochodzeniem i/lub dystrybucją. Wszak na "podróby" skarżą się wszyscy producenci - nie tylko Castrol i np. z tej przyczyny "relatywnie często" zmieniają się kształty opakowań ... .
Reasumując - Castrol (według mnie) - na pewno jest baaardzo dobrym olejem, ale to nie wyklucza hipotezy, że np. Motul jest jeszcze lepszy. Nie sądzę jednak, żeby zwykły użytkownik mógł to jednoznacznie ocenić poprzez "doraźne" obserwacje.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2006 11:46:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotruś napisał(a):
meszrum napisał(a):
czy nowy typ odmy byl w kazdym AKE? nawet w tych pierwszych z konca 1999?


Upsss ... . Tego nie wiem :/ . W mojej odpowiedzi odniosłem się przede wszystkim do problemu Kolegi "bociek" [AKE 2001]. Najstarsze AKE z jakim się spotkalem "w realu" - pochodziło z 06/2000 i miało nowy typ filtra odpowietrzającego. Z "nowym typem" generalnie jest tak, że dopóki ktoś nie zaleje silnika "chrzczonym" olejem i stosuje filtry powietrza własciwej jakości - "odma" pozostaje czysta/drożna [co oczywiście nie zwalnia z okresowej kontroli dynamiki gazów].

W sprawie oleju - nie jestem "zblokowany w Castrolu". Zaświadczam jednak z całą stanowczością, że silniki pracujące na tym oleju pozostają "laboratoryjnie" czyste "na górze" i w skrzyni korbowej i nic nie wskazuje na to, żeby jakość nie była stabilna [mówię o 0W40, 5W40 i 10W60]. Podejrzewam, że ewentualne problemy mają związek z niepewnym pochodzeniem i/lub dystrybucją. Wszak na "podróby" skarżą się wszyscy producenci - nie tylko Castrol i np. z tej przyczyny "relatywnie często" zmieniają się kształty opakowań ... .
Reasumując - Castrol (według mnie) - na pewno jest baaardzo dobrym olejem, ale to nie wyklucza hipotezy, że np. Motul jest jeszcze lepszy. Nie sądzę jednak, żeby zwykły użytkownik mógł to jednoznacznie ocenić poprzez "doraźne" obserwacje.


:peace: w AYM mam jeszcze TXT 505.01 Castrol'a...
w AFB jest Motul od zawsze - chyba pracuje ciszej [choc moze to hydraulika juz zaczyna wybierac sie na emeryture... :): ].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2006 12:17:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
:peace: w AYM mam jeszcze TXT 505.01 Castrol'a...
w AFB jest Motul od zawsze - chyba pracuje ciszej [choc moze to hydraulika juz zaczyna wybierac sie na emeryture... :): ].


O widzisz !!! Twoje AFB to jest według mnie doskonały test jakości Motula. Sumując dobrą jakość hydrauliki zaworowej tych silników (serio - późniejsze były już tylko gorsze - oprócz krótkiego okresu w roku 2000), świadomego technicznie użytkownika (to o Tobie :!: :diabel: :!: ) i tak długi okres eksploatacji na jednym oleju - można dużo wysondować !!
Znam (a w zasadzie znałem, bo już "poszły" do ludu) 2 egzemplarze AFB (obydwa z rocznika 97/98), które na fabrycznych częściach głowicy - szczęśliwie dojeździły 350 i 370 tyś.km. Mam też silne wrażenie, że gdyby w porę ktoś wymienił conajmniej hydropopychacze (albo w późniejszym czasie hydropopychacze + podkładki + dźwigienki), to obydwa samochody dalej jeździłyby na oryginalnych wałkach rozrządu. Dlatego jestem NIEZMIERNIE CIEKAWY co zobaczysz we własnym AFB po zdjęciu dekli na głowicach. Mam nadzieję, że podzielisz się uwagami :!: :!:
Opisywane przeze mnie samochody nie jeździły na Motulu, tzn. jeden na pewno nie, drugi raczej nie. Jeden z nich najpierw był zalewany ARALEM, potem Castrolem. Drugie AFB ostatnie 3 lata jeżdziło na TWSie, a wcześniej nie wiem "na czym". Jedno jest pewne - dzięki Tobie "dysponujemy" :P porządnym "materiałem porównawczym" i już "umieram z ciekawości" :D :P :!!: :!!:

PS: Podobno (ale muszę szerzej rozpoznać sprawę) - oleje LL 3-ciej generacji, pomimo wodnistej wartości 0W30 - nie "chrupią" już wałków rozrządu - o ile spełniają normę 506.04 (jesli czegoś nie pokręciłem :P ). Ciekaweeee ... :galy: :diabel: .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2006 12:39:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
Widzę Panowie że skupiliście sie na oleju jako przyczynie poawstawania problemów z moją turbiną.
A w ekspertyzie dot. uszkodzenia turbiny wskazano mi iż występije zbyt wysoka temperatura spalin i uszkodzenia tego typu są jej efektem.
Podano mi ew. powody tego zjawiska :
1. Wyłamana końcówka wtryskiwacza
2. Wypalony zawór lub gniazdo zaworowe.

Ogólnie coś może sypać się z silnika !!!
Dodam że silnik pracyje równo jest suchy ,czysty brzmi zajeb... nie brakuje mu mocy, jedzie rewelacyjnie tylko coś rozpiernicza turbiny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2006 12:52:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
Domyślam sie że gość od regeneracji uchylił sobie /być może/ furtkę przed ew. roszczeniami z mojej strony dot.reklamacji jego usługi.
Sugerował w rozmowie telefonicznej awarię silnika i zalecił demontaz głowic w celu wyeliminowania przyczyny. Jaka mam pewność że zdejmę glowice i coś tam znajdę w sensie oczywiście uszkodzeń. Nie ma pewności tym bardziej że sam silnik jak wczesniej pisałem nie wykazyje zuzycia , nawet dymku z rurek nie pusci !!!

Nie popadajmy w skrajności , rozbierać silnik !!!
A moze to faktycznie drobny ZŁOSLIWY CHOCHLIK na którego trzeba znależć sposób.
Nie ma siły ten samochód musi dać się naprawić.
Chyba że kasy nie starczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2006 12:58:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Filtr odmy poprawiono w 2001r, a w motorach akn(150Ps) od pewnego nr silnika (pomiar ciśnienia w skrzyni korbowej nie jest wymagany). Miałem 2 turbiny z AKE które przepompowywały, po rozebraniu okazało się żę łopatki na wydechu były powypalane :( Niewierze w to że by motor miał problem z wtryskami lub gniazdami i przy tym pracował jak sprawny. Według mnie przyczyną wysokiego EGT (jeżeli wtryski ewidentnie nie leją ) jest zły soft w sterowniku.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 148 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: