.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 19:53:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2.5AAT CRE] Kąt wtrysku i dane skrzyni biegów
PostNapisane: 24.gru.2006 14:19:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2005 19:43:06
Posty: 54
Lokalizacja: North Yorkshire
Witam
Panowie mam dwa dręczące pytania mimo kopania ustwicznego na nie jednym forum ....

a) kąt wtrysku przy 85st. powinien wynosić ok 60 ?

b) skrzynia biegów CRE. Nigdzie nie mogę znaleźć danych do tej skrzyni , pojemność oleju , rodzaju oleju , nr. filtra , no i oczywiście nie znalazłem otworu kontrolnego oleju ( nie ma miarki ) chyba że trzeba by demontować osłonę spod skrzyni? W wystającej części miski olejowej skrzyni biegów jest jedynie mały korek spustowy na imbus 8. Może cos mi ktoś podpowie? Posiadam sporo instrukcji do VW grup z netu ale akurat nie zauważyłem sporego otworu w teori zaślepionego z korkiem kontrolnym poziomu oleju w ASB ? Nie posiadam ku rozpaczu instr. do AAT i A6 info pobrałem z B5 serii.

c) to pytanie bardziej zaawansowane. o ile z silnikiem sobie radze ( VAG ) to ze skrzynią ... Może pare podpowiedzi na temat grup w automatycznej skrzyni biegów? Oprócz odczytu błędów oraz pierwszej grupy gdzie widać pole wyboru selektora oraz jakieś napięcie cewek załączenia biegów nie mogę więcej rozgryść? Może jakiś namiar gdzie mogę poszukać namiarów na Vagowanie skrzyni automatycznej???

d) szybkość pełzania... posiadałem auto z ASB i powiem że ta A6 bardzo leniwie pełza a nie mam za bardzo z czym porównać. Jak szybko powinna reagować na odpuszczenie hamulca i jak szybko pełznie? Ten egzeplaż nie wyrywa się do przodu zbyt energicznie po zwolnieniu hamulca , jest bardzo leniwa. Czasami potrafi nawet stać w miejscu kiedy jest w lekkim dołku - szczególnie na zimnym silniku. Dotychczas posiadałem Opla z ASB i powiem że nieco żwawiej reagował na zwolnienie hamulca , wręcz wyrywał do przodu. Obecna A6 dość leniwie rusza po zwolnieniu pedału ham. na wstecznym jest jednak lepsza reakcja ( jak gdyby miała lepsze ciśnienie i reaguje natychmiast ) niż na D - bardzo leniwie rusza z miejsca . Opużnień w załączaniu biegów brak. Błędów brak i w silniku i ASB. Skrzynia pozatym wolnym ruszaniem nie ma jakichkolwiek negatywnych zachowań. Testowałem jak mogłem i nic zażucić nie mogę poza jedym malutkim faktem że na 2 zblokowanym biegu nie hamuje silnikiem a jeszcze nie wpadłem na wytestowania hamowania silnikiem na 1 biegu.


Auto to A6 c4 z 96r. 2.5 rdi AAT 85kw czyli jakieś 116KM.
Powiem że znalazłem z dużym trudem takie auto w automacie ich już chyba nie ma za dużo w zachodniej części europy ponieważ dopiero w belgi znalazłem po 2.5 msc.!
Pochwalę się że auto ma 296tyś orginalnego tym razem przebiegu. Jeden właściciel i jeden serwis przez 10 lat. Regularne wpisy w książce obsługowej z autoryzowanego i jednego serwisu w przeciąu tego okresu używania. Nawet f-re z zakupu w salonie auta dostałem do ręki.

_________________
W życiu można liczyć tylko na siebie. A i tego nie radzę :o)
A6 C5 AJM 145KM
Sharan AFN cirka 160KM
A6 C4 2.5 TDI AUT.
A4 1.9TDI 1Z
B4 1.9TDI 1Z Było...
A4 2.6 ABC quatrro 95r. było...
A4 TDI 1Z było...
B4 TD AAZ było..
C4 2,8 +G AVANT było...
B4 ABK 2.0 było....
BMW,OPEL,FORD,VW...itp w sumie ponad 200szt. :o)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2006 15:37:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Ja odpowiem tylko apropos kata wtrysku.
Powinien być sprawdzany pow 80*C i z wciśniętym Basic Settings, a jego wartość powinna byćw przedziale 45-60, osobiście wydaje mi się że im bliżej 60 tym lepiej.Wcześniej miałem u siebie na 45* i auto musiało długo kręciś żeby odpalić, teraz mam od 54-57 i samochód odpala niemal od strzału.

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2006 21:10:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.wrz.2004 20:55:05
Posty: 268
Lokalizacja: Lublin
Z tego co pamiętam, to rurka do sprawdzania poziomu ATF w tej skrzyni jest zaślepiona (bez miarki) poniżej pompy hamulcowej i może na kołnierzu mieć oznaczenie "2" albo "3". Miarki mają w serwisach (różnej długości) i tam dopiero wkładają i sprawdzają poziom. Podaj dokładne oznaczenie modułu skrzyni (łącznie z literą na końcu jeśli taka jest) a spróbuję coś pomóc nt. interpretacji odczytów bloków z VAG.

_________________
CCCO 100 '91 C4 AAH 2.8 V6 Automat LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2006 01:06:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2005 19:43:06
Posty: 54
Lokalizacja: North Yorkshire
Wg. ETK-i audi skrzynia ma oznaczenie CRE , rownież na f-rze zakupu z salonu wymienione jest wyposażenie CRE slrzynia 4 biegowa.

_________________
W życiu można liczyć tylko na siebie. A i tego nie radzę :o)
A6 C5 AJM 145KM
Sharan AFN cirka 160KM
A6 C4 2.5 TDI AUT.
A4 1.9TDI 1Z
B4 1.9TDI 1Z Było...
A4 2.6 ABC quatrro 95r. było...
A4 TDI 1Z było...
B4 TD AAZ było..
C4 2,8 +G AVANT było...
B4 ABK 2.0 było....
BMW,OPEL,FORD,VW...itp w sumie ponad 200szt. :o)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2006 09:53:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.wrz.2004 20:55:05
Posty: 268
Lokalizacja: Lublin
Pisząc o module skrzyni miałem na myśli sterownik, komputer itp. Ma znaczenie 9-cio cyfrowe plus ew. litera. Typ skrzyni który masz mógł być sterowany przez 4 rodzaje modułów różniących się między sobą nawet liczbą pinów. Odczytaj ten numer z VAGa albo bezpośrednio z naklejki na sterowniku.

_________________
CCCO 100 '91 C4 AAH 2.8 V6 Automat LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2006 17:33:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.paź.2003 20:29:46
Posty: 64
Lokalizacja: Chełm
a statycznie w ogole kat sprawdzasz??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2006 10:52:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2005 19:43:06
Posty: 54
Lokalizacja: North Yorkshire
Statycznie?
Basig settings -> ooo
mam kat 70 wiec nie wiem czy ruszac.

_________________
W życiu można liczyć tylko na siebie. A i tego nie radzę :o)
A6 C5 AJM 145KM
Sharan AFN cirka 160KM
A6 C4 2.5 TDI AUT.
A4 1.9TDI 1Z
B4 1.9TDI 1Z Było...
A4 2.6 ABC quatrro 95r. było...
A4 TDI 1Z było...
B4 TD AAZ było..
C4 2,8 +G AVANT było...
B4 ABK 2.0 było....
BMW,OPEL,FORD,VW...itp w sumie ponad 200szt. :o)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5AAT CRE] Kąt wtrysku i dane skrzyni biegów
PostNapisane: 27.gru.2006 11:34:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
arekbp napisał(a):
Witam
Panowie mam dwa dręczące pytania mimo kopania ustwicznego na nie jednym forum ....

a) kąt wtrysku przy 85st. powinien wynosić ok 60 ?


Tak.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2006 19:53:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2005 19:43:06
Posty: 54
Lokalizacja: North Yorkshire
Dziękuje za podpowiedzi.
Co do skrzyni to jakoś czasu zabrakło nad podvagowanie jakie ma oznaczenie audi. Jest to skrzynia o oznaczeniu CRE.
No i.... po przestudiowaniu setki postów na temat kontroli oleju ....
wlazłem pod samochód oto fakty :
skrzynia oczywiście nie ma bagnetu to 1
skrzynia nie ma otworu na limbus 17 z kominkiem przelewowym w dnie miski olejowej... tu się zdziwiłem ma technologiczne wytłoczenie na taki kominek ale nie wykorzystane. Posiada korek do spuszczenia oleju małego dość rozmiaru. Po bliższym studiowaniu miski znalazłem coś jakby korek znajduje się na boku miski olejowej skrzyni biegów tak mniej więcej w połowie wysokości miski. Troche to dziwne nie sądzicie? innego pomysłu nie mam jak sprawdzić poziom.
Miałem cichą nadzieję że ktoś kto vag-uje już troche dłużej podpowie mi jakie bloki można odczytać itd. Pojawiają się na niektórych forach głosy że można odczytać poziom oleju vagiem lecz nikt nie napisał w jaki sposób.
Rozumiem że niechęc do ujawniania wiedzy jest powszechna w polsce i dodam że zawodowo prowadzę serwis Iveco więc konkurencji nie zrobię na lokalnym rynku :)

_________________
W życiu można liczyć tylko na siebie. A i tego nie radzę :o)
A6 C5 AJM 145KM
Sharan AFN cirka 160KM
A6 C4 2.5 TDI AUT.
A4 1.9TDI 1Z
B4 1.9TDI 1Z Było...
A4 2.6 ABC quatrro 95r. było...
A4 TDI 1Z było...
B4 TD AAZ było..
C4 2,8 +G AVANT było...
B4 ABK 2.0 było....
BMW,OPEL,FORD,VW...itp w sumie ponad 200szt. :o)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2006 19:55:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2005 19:43:06
Posty: 54
Lokalizacja: North Yorkshire
Arti70 napisał(a):
Pisząc o module skrzyni miałem na myśli sterownik, komputer itp. Ma znaczenie 9-cio cyfrowe plus ew. litera. Typ skrzyni który masz mógł być sterowany przez 4 rodzaje modułów różniących się między sobą nawet liczbą pinów. Odczytaj ten numer z VAGa albo bezpośrednio z naklejki na sterowniku.


Czy sterownik do skrzyni biegów umieszczony jest pod tylnym siedzeniem?

_________________
W życiu można liczyć tylko na siebie. A i tego nie radzę :o)
A6 C5 AJM 145KM
Sharan AFN cirka 160KM
A6 C4 2.5 TDI AUT.
A4 1.9TDI 1Z
B4 1.9TDI 1Z Było...
A4 2.6 ABC quatrro 95r. było...
A4 TDI 1Z było...
B4 TD AAZ było..
C4 2,8 +G AVANT było...
B4 ABK 2.0 było....
BMW,OPEL,FORD,VW...itp w sumie ponad 200szt. :o)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2006 20:48:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.wrz.2004 20:55:05
Posty: 268
Lokalizacja: Lublin
powinien być pod nogami pasażera zaraz nad sterownikiem silnika, ale prościej numer zczytać z VAGa niż tam się dobrać ;)

_________________
CCCO 100 '91 C4 AAH 2.8 V6 Automat LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2007 17:18:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2005 19:43:06
Posty: 54
Lokalizacja: North Yorkshire
ok panowie :
sterownik skrzyni 4AO927156F
Skrzynia
0067734
012012
1050
4HP-18 CRE
Wiecej danych brak na żadnej tabliczce nie znalazłem innch danch.
Nia mam wartosci bloków do AAT czy przy temp. paliwa 112 ( poz 9) kąt wtrysku może być 042 ( poz 2 ) ? czy przeregulować?

Robiłem w kilku 1Z -tach nastawniki ( sam osobiście ) i wydaje mi się że tu równiez będę dłubał :
obroty pływają na VAgu w granicach 713-736 obr./ min oraz dawka skacze 4,7-5 mg tak samo napięcie na nastawniku 1,400-1,500V. Mimo tego nic nie szarpie może dlatego że to automat? Czytałem gdzieś że może być te delikatne falowanie od źle napiętego paska pompy wtryskowej. Czy to prawda?

Jutro będę robił rozrząd sprawdze klin na dole bo coś mi tu podejrzanie nieco kąt skacze wtrysku o kilka punktów nawet w nastawach podstawowych w granicach 40-42 czy dopuszczalne to jest?
I jeszcze jedno jaka powinna być dawka? 5mg czy 4 mg w AAT ?

_________________
W życiu można liczyć tylko na siebie. A i tego nie radzę :o)
A6 C5 AJM 145KM
Sharan AFN cirka 160KM
A6 C4 2.5 TDI AUT.
A4 1.9TDI 1Z
B4 1.9TDI 1Z Było...
A4 2.6 ABC quatrro 95r. było...
A4 TDI 1Z było...
B4 TD AAZ było..
C4 2,8 +G AVANT było...
B4 ABK 2.0 było....
BMW,OPEL,FORD,VW...itp w sumie ponad 200szt. :o)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2007 21:08:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
To że ci skacze kąt statyczny to normalne, może się zmieniać o ok 4*

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: