.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2024 03:05:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 2.5TDI AKE] Szarpanie podczas przyspieszeń
PostNapisane: 12.lis.2006 20:16:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2006 20:09:10
Posty: 3
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Witam,

Na wstępie witam wszystkick, bo jestem tu nowy. Więc liczę na wyrozumiaość, jeżeli popełnie jakies fundamentalne błędy. Licze też na Waszą fachową pomoc.

od pewnego czasu podczas przyspieszania czasami zdaza się, że samochód szarpie, a dokładnie czuć tak jak bym przejeżdżąl przez "tarkę" przed skrzyżowaniem ze światłami. Odpuszczę gaz i czasami pomoże, czasami kilka razy musze puścić gaz. I potem mija. Najczęsciej pojawia sie to na 4 biegu, skrzynia tiptronik i quattro.

Czy macie pomysł jaka może być przyczyna?

za wszystkie wskazówki dziękuję.

Bartek

_________________
Audi A4 Avant 2,5 TDI - 180KM - tiptronik - Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2006 20:58:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Sprawdzałeś czy skrzynia nie ma jakichs bledow?

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2006 21:07:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2006 20:09:10
Posty: 3
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Mechanik powiedział,że wtryskiwacz sterujący jest uszkodzony, ale jakoś nie widze powiązania między tymi sprawami. Silnik chodzi jak zegawek, wkręca się, pracuje równo i bez zakłuceń. Uszkodzenie wtryskiwacza sterującego - czy on może powodowac szarpania skrzyni???

_________________
Audi A4 Avant 2,5 TDI - 180KM - tiptronik - Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2006 21:17:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Z tego co pamietam to moze.Jest jakas zaleznosc. Kiedys było chyba na forum o tym.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2006 23:09:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
szarpanie, o ktorym piszesz to ksiazkowy objaw bledu wzniosu iglicy [wstryskiwacz sterujacy].
silnik jest wowczas slepy i kulawy - stad szarpanie.

wtryskiwacz nalezy wymienic i szarpanie ustapi.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2006 12:03:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2006 20:09:10
Posty: 3
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
dzieki za odpowiedz, juz zamowilem wtryskiwacz i zobaczymy co bedzie. dam znac.
dzieki

_________________
Audi A4 Avant 2,5 TDI - 180KM - tiptronik - Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 21:46:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
Hej

Odnośnie szarpania 2.5 TDI mam duże doświadczenie :)

1. Więc moje pierwsze zaobserwowane objawy "szarpania silnikiem" pojawiły się kilka miesięcy temu i powiększały się z tygodnia na tydzień.
Objawy były następujące:
- na postoju, na wolnym biegu samochód drgał
- do 2 tyś obrotów zbierał się bardzo powoli
- pod lekką górkę musiałem aż redukować do 3 biegu , był słaby
- ogólnie słychać był że silnik się męczy
- dragania praktycznie wyczuwało się non stop

Co się okazało:
Wtryski są walniętę. Lał paliwem wtrysk sterujący i drugi po tej samej stronie silnika. Mechanik mówił że mogłybyć momenty że samochód jechał tylko na 4 cylindrach. Wyjechane były też inne wtrsyki ale już znacznie mniej. Na szczęście udało się to dość szybko zdiagnozować i po wybuleniu nie małej sumki samochód jeździ jak dawniej :)

2. Móje drugie spotkanie z szarpaniem i drganiami były parę dni temu. Jadę sobie spokojnie podczas ulewnego deszczu a tu nagle czuje że silnik zaczął coś dziwnie chodzić, drgania powróciły ale znacznie mniejsze. Szczególnie wyczuwalne przy ruszaniu, 1 , 2 bieg.

Co się okazało:
Przeskoczyła wolka pompy kilka oczek na pasku rozrządu. Miesiąc wcześniej zmieniałem pasek rozrządu z wszystkim elementami. Okazało się że przeskoczyło ponieważ pasek się rozciagnął delikatnie ale i też nie był dostatecznie naciągnięty.

Mam nadzieje, że to moje ostatnie styczność z tym zjawiskiem :)



Moje pytanka:
1. Czy to normalne aby przy przebiegu 175000 wymieniać wtryski ? Co mogłobyć powodem że się posypały ?
2. Jakie są konsekwencje jazdy na silniku kiedy przeskoczą rolki na pasku ? Mogą byc takie same objawy jak przy zerwaniu paska ?


Pozdrawiam

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 00:01:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
maxrafal napisał(a):
Moje pytanka:
1. Czy to normalne aby przy przebiegu 175000 wymieniać wtryski ? Co mogłobyć powodem że się posypały ?
2. Jakie są konsekwencje jazdy na silniku kiedy przeskoczą rolki na pasku ? Mogą byc takie same objawy jak przy zerwaniu paska ?


ad. 1
przykro mi, ale 1999 z przebiegiem 175 000...
275 000 - ok.
wtryskiwacze w 2.5TDI przy stosowaniu dobrego paliwa powinny wytrzymac 350 000, a na pewno 300 000.
podlacz VAG-Com i podaj korekcje na 013 i 014 - wowczas powiemy Ci z duzym prawdopodobienstwem ile samochod ma przejechane...

ad. 2
brak mocy, dymienie etc.
zerwanie paska wyglada tak*, ze najpierw slyszalne jest dziwne "cos", potem odczuwalne jest szarpniecie i spadek mocy...
potem placz i lament w rodzinie...


*oparte na relacjach osob dotknietych tym nieszczesciem

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 11:14:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
A jednak to mozliwe rok 1999 i przebieg 175000.
Jestem tego pewny na 100 % , kupowalem od Niemca.
Mam wydruki z bazy serwisowej VW/AUDI.

Myślę że to od paliwa albo jakaś wada.

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2007 15:51:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
Nie będę zaczynał nowego wątku bo temat dotyczy podobnych objawów.

Nadeszła "pierwsza zima dla auta" i zauważyłem następujące objawy.

Jak samochód (A6 AKN 2.5 TDI) długo postoi na dworze po odpaleniu szarpie silnikiem. Mam wrażenie jakby nie wszystkie cylindry chodziły. Trwa to krótko okólo 3-10 s. Z upływem czasu silnik sie uspokaja , pracuje ciszej ...
Zauważyłem że objawy te są proporcjonalne do temperatury tzn. im zimniej tym bardziej odczuwalne.
Można jakoś ulzyć silnikowi ? Są to groźne objawy ?

Pozdrawiam
/Rafal

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2007 16:15:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
sprawdz swiece.
lej dobry ON.
podlacz VAG[-Com] i sprawdz korekcje dawek w blokach 013 i 014 na goracym silniku podczas postoju na biegu jalowym.

podaj tutaj te korekcje, a powiemy Ci, czy to wtryski.

czy jest blekitna chmura [-rka] podczas rozruchu po nocy w niskich temperaturach?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2007 17:34:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2006 17:32:33
Posty: 103
Lokalizacja: Z Warszawki
Witam, kiedyś już pisałem o tym ale mam podobne szarpanie w swoim Audi 80 B3 1.6TD. Jak wiadomo jest to silnik na mechanicznym wtrysku (czy coś takiego) więc jest małe utrudnienie z racji tego że nie ma kompa. Na dniach oddaje samochód znajomemu mechanikowi do regulacji i eswentualnej wymiany końcówek wtryskowych. Czy na zać zwrócić mu uwage by usuną mi to szarpanie?? Co to jest ten wtryskiwacz sterujący?? Czu u mnie on tez jest??

maxrafal napisał(a):
1. Więc moje pierwsze zaobserwowane objawy "szarpania silnikiem" pojawiły się kilka miesięcy temu i powiększały się z tygodnia na tydzień.
Objawy były następujące:
- na postoju, na wolnym biegu samochód drgał
- do 2 tyś obrotów zbierał się bardzo powoli
- pod lekką górkę musiałem aż redukować do 3 biegu , był słaby
- ogólnie słychać był że silnik się męczy
- dragania praktycznie wyczuwało się non stop


Dokładnie mam takie same objawy. Jak byście mnie uświadomili był bym wdzięczny :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2007 18:13:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
meszrum napisał(a):
sprawdz swiece.
lej dobry ON.
podlacz VAG[-Com] i sprawdz korekcje dawek w blokach 013 i 014 na goracym silniku podczas postoju na biegu jalowym.

podaj tutaj te korekcje, a powiemy Ci, czy to wtryski.

czy jest blekitna chmura [-rka] podczas rozruchu po nocy w niskich temperaturach?


- świece mam co dopiero wymienione
- wtryski miałem wymienione jakies 2 miesiace temu
- chmurka jest biała, standardowa chyba dla zimnego silnika i układu wydechowego

Co do VAG'a to nie mam prywatnie wiec nie sprawdze tak szybko :(
Hmm, ...możliwe że to kiepski ON.

Czy używanie polepszaczy do paliwa jest konieczne w zimie ? (używam czasami taki żółty szwedzki płyn)

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: