.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 23:01:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 3.0] Multitronic - problem
PostNapisane: 26.gru.2006 22:59:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 13:18:20
Posty: 78
Lokalizacja: Warszawa
Witam serdecznie wszystkich forumowiczow.

Od niedawna jestem posiadaczem autka jak w temacie z 2002 roku.

Autko osobiscie sprowadzilem ze Szwajcarii z udokumentowanym przebiegiem 130 000 km.

Jezdzi sie bardzo milo i przyjemnie, natomiast zastanawia mnie jedna dziwna rzecz:

Gdy autko zlapie juz temperatury (na zimnym silniku wszystko jest ok) podczas ruszania z miejsca zamiast jednostajnie ruszac do przodu robi to takimi skokami... Trwa to ok 1 sekundy i pozniej juz wszystko jest ok.
Nie wiem jak to dokladnie opisac, ale efekt jest taki jakbym ruszal z pofaldowanego asfaltu.

Czy ktos moglby mi udzielic informacji co moze byc przyczyna takiego zachowania?

I jeszcze jedno. Jestem z Warszawy. Czy moglibyscie mi polecic jakiegos dobrego mechanika, ktory bardzo dobrze zna sie na Audi?

Pozdrawiam
Rafal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2006 00:30:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2006 14:50:51
Posty: 256
Lokalizacja: KrK CITY
Na początek żeby rozwiać ewentualne wątpliwość ,których "nie potrafisz dokładnie opisać" ;) proponuje odwiedzić www.samko.pl .Ze sprawdzonych źródeł wiem, że serwis rewelka jeżeli chodzi o rozpracowanie skrzyń biegów.

_________________
MÓJ IDEALNY SAMOCHÓD - BMW NA LATO (e39 528i), AUDI NA ZIME (A6 C5 2.8 quattro) / Sponsorem mojej nieobecności są browary Żywieckie S.A. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2006 00:47:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.cze.2006 14:45:56
Posty: 238
Lokalizacja: zewsząd
sprawdź vagiem i podaj kody błędów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2006 11:59:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
proponuje koledze jesli jeszcze tego nie robil wymienic olej w skrzyni (przeplukanie (razem 2 krotnie)) szarpania troche ustapia.... kolejnym etapem jest zapewne przerobka na model 2005....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2006 12:06:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 13:18:20
Posty: 78
Lokalizacja: Warszawa
Musze sie doczytac w ksiazce serwisowej czy i kiedy byl wymieniany olej w skrzyni. Podejrzewam, ze byl bo to w koncu Szwajcaria i z tego co widzialem, to na czas wszystkie przeglady byly robione.

Miales podobne problemy? Martwie sie troche bo sie naczytalem na forum zlych opinii na temat tej skrzyni...

Jakie sa koszta przerobki na model 2005? I czy to pomoze w moim przypadku?

Pozdrawiam
Rafal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2006 13:50:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
dj_ralph napisał(a):
Musze sie doczytac w ksiazce serwisowej czy i kiedy byl wymieniany olej w skrzyni. Podejrzewam, ze byl bo to w koncu Szwajcaria i z tego co widzialem, to na czas wszystkie przeglady byly robione.

Miales podobne problemy? Martwie sie troche bo sie naczytalem na forum zlych opinii na temat tej skrzyni...

Jakie sa koszta przerobki na model 2005? I czy to pomoze w moim przypadku?

Pozdrawiam
Rafal


byly dokladnie takie same szarpania i po wymianie oleju zminimalizowaly sie do minimum :) olej maks. co 60 tys.km sie wymienia....
niewiem jakie sa koszta takiej przerobki, ale podobno pomaga. JEst to przebudowa sprzegla z 6 na 7 plytek ciernych.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: multitronic
PostNapisane: 27.gru.2006 18:11:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2004 19:53:57
Posty: 35
Lokalizacja: Mikołów
miałem te same objawy (szarpanie na gorącym silniku - uważaj bo ci wyrąbie wszystkie przeguby zewnętrzne i wewnętrzne - tak właśnie mi się stało, na zimnym OK, etc) nie pomogła wymiana z 6 na 7 lameli w skrzyni ani wymiana 2x oleju ani nic innego - straciłem tylko kasę i to nie mało (kilka tysięcy w sumie !) ale teraz jest OK bo cała skrzynia poszła do renowacji (były porysowane i nieszczelne siłowniki i skrzynia nie trzymała ciśnienia) - koszt 5,900 zł (z wszystkimi częściami) w serwisie p. J.Sopy _Audi i VW (adres www.sserwis.pl), gość w porządku można umówić się przez internet (jeżdżą do niego ludzie z prawie całej Polski i trochęz Czech i Niemiec nawet), polecam bo jest tani, uczciwy i zrobił to czego nie zrobili w autoryzowanym serwisie Audi a chcieli około 16 000 zł. Nie rób nic więcej bo cię to więcej wyjdzie niż raz a porządnie a ze skrzynią będzie coraz gorzej szczególnie w lecie - taki jest urok multitronica,
pozdrawiam,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2006 19:29:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 13:18:20
Posty: 78
Lokalizacja: Warszawa
Sluchajcie, nie jest to nie wiadomo jakie szarpanie. Po prostu jak juz sie nagrzeje to czuc takie pulsowanie przy ruszaniu (pozniej juz jest ok, daje to sie we znaki tylko podczas ruszania z miejsca).

Juz sam nie wiem co robic. Chyba musze podjechac do kogos kto sie na tym zna, zeby sam sie przejechal i ocenil


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2006 19:58:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
dj_ralph napisał(a):
Sluchajcie, nie jest to nie wiadomo jakie szarpanie. Po prostu jak juz sie nagrzeje to czuc takie pulsowanie przy ruszaniu (pozniej juz jest ok, daje to sie we znaki tylko podczas ruszania z miejsca).

Juz sam nie wiem co robic. Chyba musze podjechac do kogos kto sie na tym zna, zeby sam sie przejechal i ocenil


1. Dokladnie tak-u mnie to sa takie delikatne 2-3szarpniecia (po dokladnych probach) w momencie zmiany przelozen (naciagniecia lancucha) takjakby multitronic stal sie tiptronickiem-bezstopniowa stala sie stopniowa na pierwszych biegach
2. To jest chyba najlepsze wyjscie-tylko jedz do jakijs firmy ktora sie na tym naprawde zna, zeby nie rozgrzebali go na dobre :/
3. Oczywiscie podziel sie z nami informacjami co i jak

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2006 20:45:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 13:18:20
Posty: 78
Lokalizacja: Warszawa
Atal-star napisał(a):
1. Dokladnie tak-u mnie to sa takie delikatne 2-3szarpniecia (po dokladnych probach) w momencie zmiany przelozen (naciagniecia lancucha) takjakby multitronic stal sie tiptronickiem-bezstopniowa stala sie stopniowa na pierwszych biegach
2. To jest chyba najlepsze wyjscie-tylko jedz do jakijs firmy ktora sie na tym naprawde zna, zeby nie rozgrzebali go na dobre :/
3. Oczywiscie podziel sie z nami informacjami co i jak


A tak z ciekawosci zapytam: Ile czasu juz jezdzisz z tym szarpaniem? Czy to sie nasila czy caly czas jest jak bylo? Czy to co napisal kolega powyzej sprawdza sie takze w Twoim przypadku?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2006 21:16:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2006 15:41:42
Posty: 8
Lokalizacja: Warszawa
u mnie było trochę inaczej. szarpanie występowało bez względu na temperaturę silnika. czuło się je przy nagłym przyspieszaniu. ja wymieniłem uszkodzony czujnik abs z przodu i jak ręką odjąć.
pozdrawiam i mam nadzieję, że zndajdziesz powód tych nieprawidłowości i będzie to jakaś błąchostka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2006 22:05:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
dj_ralph napisał(a):
Atal-star napisał(a):
1. Dokladnie tak-u mnie to sa takie delikatne 2-3szarpniecia (po dokladnych probach) w momencie zmiany przelozen (naciagniecia lancucha) takjakby multitronic stal sie tiptronickiem-bezstopniowa stala sie stopniowa na pierwszych biegach
2. To jest chyba najlepsze wyjscie-tylko jedz do jakijs firmy ktora sie na tym naprawde zna, zeby nie rozgrzebali go na dobre :/
3. Oczywiscie podziel sie z nami informacjami co i jak


A tak z ciekawosci zapytam: Ile czasu juz jezdzisz z tym szarpaniem? Czy to sie nasila czy caly czas jest jak bylo? Czy to co napisal kolega powyzej sprawdza sie takze w Twoim przypadku?


mialem wrazenie ze sie nasilalo przed wymiana oleju, teraz jest na tym samym poziomie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2006 22:13:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
Nie chce Cie straszyc, ale to juz koniec MULTITRONICA!!!!!

Dopiero co przerabialem ten temat. Multitronic zostal przerobiony w 2004r. i wogole nie jest to wytrzymala skrzynia biegow! Leci juz nawet po 30 tkm!!!!!

Poprostu skrzynia taka znana jako CVT (chyba), nie jest dostosowana do silnikow z duzym momentem obrotowym i aut o duzej wadze.

Poczytaj sobie troche tu:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 103#997103

Sprzedaj jak najszybciej , albo wymien na inna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2006 22:47:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Nie wiem czy są gorsze skrzynie niż multitronic.

Jeżeli wymiana oleju nie pomoże, to naprawa będzie sporo kosztować.... chyba, że trafisz gdzieś skrzynie w dobrej cenie.

Lub jak pisze kolega wyżej... sprzedaj samochód i zapomnij o nim.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2006 23:12:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
bezduszny napisał(a):
Lub jak pisze kolega wyżej... sprzedaj samochód i zapomnij o nim.


Ale jak radzisz w takiej sytuacji ? Sprzedać "cichaczem" - zanim skrzynia wysypie się jeszcze bardziej i nic nie mówić klientowi, czy sprzedawać z adnotacją "skrzynia biegów uszkodzona" ?

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2006 23:14:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Piotruś napisał(a):
bezduszny napisał(a):
Lub jak pisze kolega wyżej... sprzedaj samochód i zapomnij o nim.


Ale jak radzisz w takiej sytuacji ? Sprzedać "cichaczem" - zanim skrzynia wysypie się jeszcze bardziej i nic nie mówić klientowi, czy sprzedawać z adnotacją "skrzynia biegów uszkodzona" ?


Sposób sprzedaży to juz sprawa sprzedającego.. "not maj biznes" :peace:

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2006 09:38:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 13:18:20
Posty: 78
Lokalizacja: Warszawa
bezduszny napisał(a):
...sprzedaj samochód i zapomnij o nim.


Nie po to pare tygodni temu kupowalem, zeby juz sprzedawac. Poza tym nie naleze do osob, ktore sprzedaja autka zachwalajac jego stan, przy okazji ukrywajac jakas powazna usterke.

Chcialem auto wygodne i koniecznie w automacie. Mam drugi samochod do zabawy, a ten chce traktowac jako wygodny dupowoz.

Autko kupilem i tak w bardzo dobrych pieniadzach, wiec nawet jak mialbym wydac te 5900 za regenaracje skrzyni to i tak wyjde na swoje, ale caly czas mam nadzieje, ze to jednak nic az tak bardzo powaznego.

Zastanawia mnie Panowie tylko jedna rzecz:
Skoro wszem i wobec jest opinia ze to "totalny kibel", "padaka", "syf", "porazka" to czemu Audi nie wycofalo produkcji tej skrzyni tylko nadal przez tyle lat wypuszcza samochodu z ta skrzynia??
Nie wydaje sie Wam to troche dziwne? Po co narazac dobra opinie marki i wrzucac syfiasty multitronik?
Wydaje mi sie, ze jest to opinia ludzi, ktorzy slyszeli o paru przypadkach, ze skrzynia padla i na tej podstawie wysuwaja takie wnioski. Wydaje mi sie, ze gdyby faktycznie byly to bardzo wadliwe skrzynie to Audi zrobilaby akcje ich wymiany tak jak teraz akcje robi VW w wadliwych Passatach. Nie uwazacie?

Oczywiscie moze tak byc, ze akurat i na mnie trafilo, ze bede musial wymienic lub regenerowac skrzynie. Coz... pech to pech...

Pozdrawiam
Rafal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2006 11:00:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
dj_ralph napisał(a):
Zastanawia mnie Panowie tylko jedna rzecz:
Skoro wszem i wobec jest opinia ze to "totalny kibel", "padaka", "syf", "porazka" to czemu Audi nie wycofalo produkcji tej skrzyni tylko nadal przez tyle lat wypuszcza samochodu z ta skrzynia??
Nie wydaje sie Wam to troche dziwne? Po co narazac dobra opinie marki i wrzucac syfiasty multitronik?
Wydaje mi sie, ze jest to opinia ludzi, ktorzy slyszeli o paru przypadkach, ze skrzynia padla i na tej podstawie wysuwaja takie wnioski. Wydaje mi sie, ze gdyby faktycznie byly to bardzo wadliwe skrzynie to Audi zrobilaby akcje ich wymiany tak jak teraz akcje robi VW w wadliwych Passatach. Nie uwazacie?

Oczywiscie moze tak byc, ze akurat i na mnie trafilo, ze bede musial wymienic lub regenerowac skrzynie. Coz... pech to pech...

Pozdrawiam
Rafal



spojrz na to z punktu widzenia mieszkanca prawdziwej EU...
...tam przewaznie ktos, kto kupuje [nowe, bo uzywane kupuja przewaznie nie rdzenni obywatele starej EU] Audi moze na nie zarobic w ciagu ok. 6 miesiecy. modeli jest mnostwo, silnikow tez - wszystko dopasowane do srednich zarobkow miesiecznych danego obywatela.
ok.
to, czy marka jest postrzegana jak OK, czy jako nieOK zalezy w EU od "prasy". ta jest tworzona przez dziennikarzy. dziennikarze maja dostep do testow do aut nowych, a nie z przebiegami 200 000.
multi jest niezlym rozwiazaniem, lecz niewytrzymalym. w panstwach EU przebieg rzedu 100 000 jest postrzegany jako duzy.
wnioski nasuwaja sie same.

skoro nowa skrzynia w DE kosztuje 4000€, to jest to 60% pensji czlowieka, ktory kupil nowe A6. skrzynia to czesc, tak jak lmm. po prostu sie ja wymienia.

stad brak zlych opinii o marce...
...lecz o multi nie slyszalem dobrych... pamietam boje taty darm'a z multi...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2006 12:09:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 13:18:20
Posty: 78
Lokalizacja: Warszawa
Dzwonilem pare godzin temu do serwisu, ktory polecil mi Hoody.

Porozmawialem sobie z gosciem parenascie ladnych minut i powiedzial mi tak:

Nie ma zadnej plagi jesli chodzi o te multitronic'i. Porownywalnie tyle samo w roku naprawiaja multi co tip'ow jak i manualne.

Takze Panowie nie ma co. Moze akurat mam pecha i trafilem na egzemplarz ktoremu zaczyna psuc sie multi, ale rownie dobrze moglbym miec TipTronic i tez moglby sie zaczac sypac. Pech to pech. Tak jak napisalem wczesniej, nawet jakbym mial zregenerowac ta skrzynie i zaplacic 5900PLNow to i tak autko wyjdzie mnie sporo mniej niz podobne w tym roczniku na polskim rynku.

Jednak zanim zdecyduje sie na tak drastyczny zabieg posprawdzam wszystkie inne rzeczy, ktore ewentualnie moga wyc przyczyna tego chwilowego pulsowania (trudno na dana chwile nazwac to szarpaniem, bo jest to bardzo delikatne)

Pozdrawiam
Rafal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 20:45:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
dj_ralph napisał(a):
Dzwonilem pare godzin temu do serwisu, ktory polecil mi Hoody.

Porozmawialem sobie z gosciem parenascie ladnych minut i powiedzial mi tak:

Nie ma zadnej plagi jesli chodzi o te multitronic'i. Porownywalnie tyle samo w roku naprawiaja multi co tip'ow jak i manualne.

Takze Panowie nie ma co. Moze akurat mam pecha i trafilem na egzemplarz ktoremu zaczyna psuc sie multi, ale rownie dobrze moglbym miec TipTronic i tez moglby sie zaczac sypac. Pech to pech. Tak jak napisalem wczesniej, nawet jakbym mial zregenerowac ta skrzynie i zaplacic 5900PLNow to i tak autko wyjdzie mnie sporo mniej niz podobne w tym roczniku na polskim rynku.

Jednak zanim zdecyduje sie na tak drastyczny zabieg posprawdzam wszystkie inne rzeczy, ktore ewentualnie moga wyc przyczyna tego chwilowego pulsowania (trudno na dana chwile nazwac to szarpaniem, bo jest to bardzo delikatne)

Pozdrawiam
Rafal


Nie jestes wyjatkiem. Internet jest pelen forum o zepsutych Multitronikach. Nie wszystko oczywiscie jest w jezyku polskim. Strasznie dlugi i smutny temat.

Nie wiem co Ci pracownik serwisu naopowiadal. Ja gadalem z Ingolstadt. U nich jakos ten problem jest znany. - A w polskim sewisie NIE??? Dziwne..

Pozatym ile osob w polsce kupilo sobie Multitronik??? 1%-2%??? Polacy nie lubia Automatykow, wiec kupuja Manuale. A jak cos sie zepsuje to i tak nie naprawiaja tego w serwisie tylko garazu za rogiem gdyz wiekszosc mechanikow do skrzyn automatycznych sie nie dotyka, a co dopiero do takiej nowosci jak Multitronik (chyba ze maja jeszcze gwarancje to Serwis)
AUTOBILD niemiecki odpowiednik Auto swiata, napisal wiele artykulow na temat klopotow Multitronika. Jak juz pisalem szkody pojawiaja sie juz przy 30 tkm.

Problemem Multitronika jest jego sprzeglo. Na poczatku zaczyna szarpac, zaczynaja sie problemy przy cofaniu (bo nie jedzie, az nagle wyrywa), itp.
Multitronik jest krzynia CVT (lub cos takiego), ktora byla juz stosowana w latach 50-ych. Podobno dobrze sie nadaje, do pojazdow lekkich z nieduza sila napedu. Audi pomysl ten troche przerobilo, aby moc zamontowac go do swoich pojazdow i wymyslil jakies inne sprzeglo, ktore niestety sie i tak sypalo.


Ja mam za soba swierza sprawe- ok. 4 tygodniowa!!

Pojazd Audi A6 2.0:

Sprawa zakonczyla sie nastepujaco:
-Koszt naprawy 25.000 zl!!!!
-Polowe pokryje AUDI pozostaje 13.000 zl

Tak wiec nie wiem, gdzie ty mozesz zregenerowac skrzynie, bo Audi tego nie robi- Wymienia odrazu cala skrzynie.
Od roku 2004 Audi zmienil konstrukcje Multitronika, co mialo zapewnic jego niezawodnosc. Jak to sie skonczylo - nie wiem. Faktem jest, ze problem ucichl.
Ale czy istnieje wogole jeszcze Multitronik??? Jest produkowany??

Swoja droga bardzo mi smutno, ze pomysl Multitronika sie nie udal, gdyz byl to najbardziej komfortowy sposob jazdy- poprostu marzenie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: