.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.maja.2024 17:04:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2007 14:06:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 13:18:20
Posty: 78
Lokalizacja: Warszawa
Wracajac do tematu.

Zauwazylem, ze to szarpanie jest duzo mocniejsze podczas gdy ruszam z miejsca na skreconych kolach. Jaki to ma zwiazek ze skrzynia biegow?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2007 16:14:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2004 19:53:57
Posty: 35
Lokalizacja: Mikołów
na skręconych kołach jest dużo większy opór i dlatego szarpie mocniej, zobaczysz na lodzie (jak będzie normalna zima !) szarpanie osłabnie, możesz jeszcze sprawdzić jeszcze przeguby metalowo gumowe gdy są uszkodzone zewnętrzne słychać stukanie przy skręcie kół, gdy wewnętrzne to stuk jest przy jeździe na wprost ale to mało prawdopodobne żeby przeguby były powodem szarpania (wg. moich doświadczeń to luźny łańcuch Galla, skrzynia nie trzyma ciśnienia etc czyli skrzynia do remontu generalnego bo części do tej skrzyni nigdzie nie kupisz nawet w Niemczech, zrób to teraz zanim staniesz w szczerym polu - a jak tak się stanie i skrzynia wejdzie w tryb awaryjny - wszystkie kontrolki biegów PRND123456 będą się świecić ciemno na jasnym tle - to spokojnie wyłącz zapłon poczekaj i zapal silnik ponownie - dojedziesz do domu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2007 18:07:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
dj_ralph... skąd Ty jesteś, przyjacielu :?: :?: :?: Uzupełnij profil.
Mogę Ci podać namiary na super magika od ASB, robi tylko mechanikę skrzyń, ale jest tak dobry, że wożą do niego przypadki z połowy Polski i z Niemiec. Niestety jest z Koszalina, więc nie wiem, czy nie masz za daleko :): Ale gwarantuję, że zrobi Ci skrzynię, mimo że to multitronic.
Ja mam tiptronica, ostatnio przerabiałem tryb awaryjny i wtedy też szarpało, zwłaszcza, przy załączaniu D lub R. Szarpanie ustawało, po zresetowaniu (wyłączeniu na kilkanaście sekund) stacyjki i wyjściu tipa z trybu awaryjnego. Ku Twojej przestrodze: u mnie kilkadziesiąt takich szarpnięć (męczyłem się z tym dwa miechy) doprowadziło do uszkodzenia lewego przegubu zewnętrznego. Śmigaj jak najszybciej do jakiegoś machera od ASB.
Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2007 21:50:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 13:18:20
Posty: 78
Lokalizacja: Warszawa
Uzupelnilem profil wiec juz wszystko powinno byc jasne.

Dzisiaj juz bylem w SAMKO, ale jak ktos mi mowi, ze koszta 4000-8000 + vat to... Pewnie jakbym zostawil autko to po naprawie uslyszalbym 8000+vat no bo niby jak to sprawdze co przy tym zrobil... Poza tym tylko pol roku gwarancji... Sorry, ale jak juz mam wydac tyle kasy to musze miec pewnosc, ze zrobiono to co faktycznie bylo trzeba no i gwarancje na rok chce!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2007 22:46:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 00:28:44
Posty: 20
Lokalizacja: Warszwawa
dj_ralph napisał(a):
Uzupelnilem profil wiec juz wszystko powinno byc jasne.

Dzisiaj juz bylem w SAMKO, ale jak ktos mi mowi, ze koszta 4000-8000 + vat to... Pewnie jakbym zostawil autko to po naprawie uslyszalbym 8000+vat no bo niby jak to sprawdze co przy tym zrobil... Poza tym tylko pol roku gwarancji... Sorry, ale jak juz mam wydac tyle kasy to musze miec pewnosc, ze zrobiono to co faktycznie bylo trzeba no i gwarancje na rok chce!


Na pocieszenie powiem Ci że chć tylko pół roku gwarancji to firma solidna.Trzy lata temu padła mi skrzynia w Maximie 3.0 QX.Zrobili,powiedzieli uczciwie , że automat to dobry jak nowya jak ma 200tkm to prędzej czy póżniej się rozsypie zwłaszcza jak ktoś lubi troszkę ostrzej pośmigać.Zapłaciłem ze 4 tysiaki ale powiedzieli ,że za takie "małe" pieniądze to wymienią w skrzynce tylko to co najbardziej niezbędne (kompleksowy remont byłby ze 2-3 razy droższy) W czasie gwarancji robili mi skrzynię jeszcze 2 razy(bezproblemowo za darmo oczywiście).Po drugiej naprawie gwarancyjnej autko w pełni sprawne sprzedałemi powiedziałem sobie ,że nigdy wiecej auto matu
Acha przypomniało mi się ,że w Samko mechanik powiedział mi , że najżadziej skrzynie rozpadają się w mercach i toyotach.
Nie wiem czy w AUDI jest taka możliwość ale jako przykład podam, że jak u mojego brata w Omedze MV6 padł automat to wywalił go i wsadził manuala- za tysiaka czy półtora i śmiga nim już kilka lat.
Jak Ci padnie całkowicie to zbadaj tę opcję.
pozdro

_________________
A6 AVANT 1.9 (AJM) 115 KM 285 NM 2001 r
powered by Rogal 140 KM 325NM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2007 23:22:41 
Klubowicz

Dołączył(a): 29.lip.2003 10:50:14
Posty: 607
Lokalizacja: Poznań
albo moze wymiana multi na tiptronica, wiecej pewnie z rozbitkow tego jest tylko czy taka operacja jest mozliwa!?
Pozdro MJ

_________________
AUDI A6q 3,2FSI SEDAN '04
BMW X5 40D '11
ZLOTY: Bydgoszcz x6, Poznan x2, Torun x2, Lodz x1, Wolsztyn x1
!!! SMYCZE KLUBOWE -> LINK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2007 19:09:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 13:18:20
Posty: 78
Lokalizacja: Warszawa
Dostalem dzisiaj interfejsik KKL i po podlaczeniu i diagnozie skrzyni pokazalo mi cos takiego:

Address 02: Auto Trans
Controller: 01J 927 156 CL
Component: V30 01J 3.0l 5V RdW 2043
Coding: 00001
Shop #: WSC 47111
1 Fault Found:
18185 - Hydraulic Pressure Sensor 2 (G194): Implausible Signal
P1777 - 35-10 - - - Intermittent

Blad skasowem, przejechalem kawalek po garazu, po ponownym podlaczeniu vag'a blad sie juz nie pojawil.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2007 20:57:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
dj_ralph napisał(a):
Dostalem dzisiaj interfejsik KKL i po podlaczeniu i diagnozie skrzyni pokazalo mi cos takiego:

Address 02: Auto Trans
Controller: 01J 927 156 CL
Component: V30 01J 3.0l 5V RdW 2043
Coding: 00001
Shop #: WSC 47111
1 Fault Found:
18185 - Hydraulic Pressure Sensor 2 (G194): Implausible Signal
P1777 - 35-10 - - - Intermittent

Blad skasowem, przejechalem kawalek po garazu, po ponownym podlaczeniu vag'a blad sie juz nie pojawil.


musisz sie wiecej przejechac-zeby wszystkie stopnie weszly itd. Jak masz bledy to moga zaprowadzic do przyczyny i bedzie ok :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 02:09:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Do kolegi Carlnova. Wysłałem na PW, ale nie jestem pewien czy poszło a więc wkleję tutaj. Kolego drogi dopiero dzisiaj przejrzałem twoją wypowiedź w temacie automatów. Proszę podaj mi namiary na magika od automatów z Koszalina. Ja mieszkam w Kołobrzegu i już od ponad pół roku szukam serwisu po całej Polsce i już niemalże gotowy jestem nawet jechać na Śląsk. Mój multitronic leci - jeszcze działa - i prędzej czy później odmówi posłuchu. Znalezienie kogoś, kto zna się naprawdę bardzo dobrze na multitroniku jest bardzo trudne, a już kogoś niedaleko Kołobrzegu - wręcz cudem jest. Z poważaniem. Paw

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 09:30:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Paw1972 napisał(a):
Do kolegi Carlnova. Wysłałem na PW, ale nie jestem pewien czy poszło a więc wkleję tutaj. Kolego drogi dopiero dzisiaj przejrzałem twoją wypowiedź w temacie automatów. Proszę podaj mi namiary na magika od automatów z Koszalina. Ja mieszkam w Kołobrzegu i już od ponad pół roku szukam serwisu po całej Polsce i już niemalże gotowy jestem nawet jechać na Śląsk. Mój multitronic leci - jeszcze działa - i prędzej czy później odmówi posłuchu. Znalezienie kogoś, kto zna się naprawdę bardzo dobrze na multitroniku jest bardzo trudne, a już kogoś niedaleko Kołobrzegu - wręcz cudem jest. Z poważaniem. Paw


Kiedyś już podawałem namiary na niego. Ale wrzucam jeszcze raz namiary na prawdziwego "copperfielda" od ASB... Masz niedaleko. Jestem pewien, ze rozwiąże Twój problem. Problemem jest tylko fakt,że gośc choruje na serce i często przebywa w klinice, ale może będziesz miał szczęście. :):

Powodzenia

Zakład Mechaniki Precyzyjnej
Adam Kuźmicz
ul. Ruszczyca 14 B
KOSZALIN
tel. 880 259715

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 17:01:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Dziękuję kolego bardzo serdecznie. Będę niebawem kontaktował się z nim w sprawie skrzynki. Dam Tobie znać jak uda się to wszystko szczęśliwie zakończyć. Dziękuję i pozdrawiam. Paw

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 17:46:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
Ale przecież to wina prawdopodobnie tarczek spiekowych to się normalnie naprawia poprzez dobranie na odpowiedni wymiar albo wymianę na nowy komplet tarczek, oringów itd, w ETKA nazywa się to lamellen kupplung - płytka spiekowa. Ja bym powiedział że to nie tyle całe multironiki są wadliwe ile po prostu zużywają się te płytki a dokładniej ścierają spieki. W manualach ściera się sprzęgło a w multi, itp tarczki spiekowe...w ASO koszt naprawy minimum 3000 zazwyczaj coś koło 5tyś ;/

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: :)
PostNapisane: 10.lut.2008 23:22:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Cala prwada o Multitronic :

Prawda pierwsza

Dzisiejsze auta produkowane sa z mysla o tym by wytarczyly max na 200 000 km wiec i skrzynia Multitronic na tyle wystraczyc musi. Ktos powie 200 tys co to za przebieg. No niestety nic nie jest dozywotnie i nie ma juz dzis takich auta jak kiedys i zapewniam ze jest to celowe dzialanie kazdej fabryki. Ale to tylko wstep :)

Wiekszsc aut w Polsce zwlaszcza ze skrzynia CVT pochodzi z importu wiec na 100 przywiezionych 99 ma wysoki przebieg albo cofniety stan bo to polska domena w ostatnich czasach. Jestesmy poszukiwaczami okazji wiec jezdzimy do niemiec i kupujemy okazje ktore najczesciej sa okazja do wydania pieniedzy na remont i naprawy:)

Pierwsze skrzynie multitronic szczegolnie A6 od roku 2002 liczac miala malenka wade konstrukcyjna. Posiadala zbyt mala ilosc tarcz co nalezalo poddac modyfikacji bo szarpalo :) Koszt czesci 500 moze 600 zl tak wiec usluga kosztuje wiecej bo trzeba wyjac skrzynie dodac tarcze obliczyc luz i odpowiednio ustawic.

Bywa ze jest problem z hydraulika ale to groszowe sprawy wiec nie warto pisac..

Skrzynia Multitronic wymaga regularnej obslugi czyli co 60 000 km wymiany oleju i fitra. Olej musi byc odpowiedni . Obecnie na rynku jest tylko jeden olej tylko I wylacznie do skrzyn CVT.

Skrzynia nie toleruje tuningu bo tuning = szybka smierc lancucha napedowego.

Prawda druga:

Serwis nie naprawia skrzyn Multitronic ani Tiptronic poniewaz fabryka nie udostepnia dokumentaci do tych srzkyn ani tez nie wyraza zgody na naprawy takich przekladni. Serwisy nie naprawia wielu rzeczy z jedne i prostej przyczny : ma byc szybko solidnie i pewnie. Tak wiec koszt skrzyni 45 000 zl + montaz i dowidzenia szanowny klijencie. Jest to jednak taka sama czesc jak kazda inna i mozna ja naprawic pod warunkiem ze sie potrafi i ma czesci. :)


Prawda trzecia:

Nasze warstzaty aso i nie aso maja rozny poziom i nie koniecznie wysoki poniewaz sa nastawione glownie na robiebie kasy :) ale bywaja tacy ktorzy w pierwszej kolejnosci robia to z pasja a w drugiej dopiero z chceci zysku. Trafiaac wiec do tych ktorzy robia to wylacznie dla pieniedzy mozemy miec w naszej skrzyni zwykly olej ze stacji benzynowej naprzyklad :)


A teraz opowiem wam cos jeszcze. W 2004 roku jak skrzynie Multitronic sie pojawialy w Polsce mialem klijenta z A6 2.5 TDI 163 KM. Wracal z nad morza do Lodzi i skrzyni stanela przy 10 000 km przebiegu. Okazalo sie ze mial zamontowana chlodnice wody ( bo to auto powywadkowe) kupiona uzywana w Poznaniu i woda zmieszala sie z olejem skrzyni. Urwal sie lancuch zmielil wszytsko i szlag trafil skrzynie.

Nigdzie nie moglismy dostac skrzyni do Multitronic do silnika 2.5 tdi. Nowa wiadomo kosztuje 10 000 Euro. Taka opcja nie wchodziala w gre.

Kupilismy skrzynie od benzyny zeby z dwoch zrobic jedna. Udalo sie :)
Auto na dzien dzisiejszy jest po trzeciej wymianie oleju , ma przejechane 180 000 km i nic nie szarpie wszystko jest super. Prosze zwrocic uwage ze mowa jest o silniku 2.5 gdzie jest wysoki moment obrotowy :) a mimo to skrzynia zachowuje sie wzorowo.


I jeszcze jeden przyklad. Trafil do mnie Pan ktory kupil w lodzkim salonie A6 2.0 benzyne. Mial mala kolizje wiec oddal auto do naprawy gdzie zoestal skierowany przez ASO. Po naprawie blacharskiej auto dojechalo resztaka sil do serwisu gdzie wlasiciel uslyszal skrzynia do wymiany., Koszt blablabla bla tysiecy euro

Z serwisu auto przyjechalo na lawece do mojego warsztatu gdzie stwierdzilismy 6 litrow oleju za malo !!! :) Po uzupelnieniu auto jechalo prawie normalnie. Prawie bo po Multitronic bez oleju nie moze byc odpalany a co dopiero jezdzic nim 5 km ... ;) I przy okazji , kazde zdjecie chlodnicy wody wymaga uzupelnienia oleju CVT ... W kazdm razie skrzynia po takich przebojach przejechala jeszcze 30 000 moze i zostala zmeinona w ramach gwarancji o ile wiem po ciezkich trudach i dyskusjach z ASO...


Do czego wiec zmierzam

Faktycznie jest duzo postow na temat multi. jednak ile z nich sa wywolane bledami warsztatow , duzym przebiegiem. Tego nie wiemy. A moze ktos jezdzil autaem ze skrzynia Multitronic ciagjac wielkie przyczepy :)


I na koniec :

Do kolegi z A6 2.0 Muti ... Gdybym mial naprawiac auto za 25 000 zl to wolalbym sprzedac takie auto o 10 000 zl taniej i miec swiety spokoj...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2008 09:50:11 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
To ja mam małe pytanko..... jako że miałem lądowanie w rowie i chłodnice wody dostały wzmocnieniem przednim (są dobre w/g mechanika - tj. szczelne - a jak okażą się uszkodzone to się wymieni), mam pytanko: czy po wymontowaniu chłodnic (klimy i wody) muszę coś robić ze skrzynią?? (w sensie uzupełniać olej itp)
Skrzynia to tiptronik 4 biegowy CML, silnik 4,2 benzyna ABZ

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2008 10:13:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
W chlodnicy wody znajduje sie chlodnia oleju przekladni planetarnej czyli chlodnica autoamtucznej skrzyni biegow. Odlaczenie wezy skrzyni biegow od chlodnicy zwykle wiaze sie ze strata olej , mniejsza lub wieksza. Tak czy tak z zalozenia nalezy kontrolwac poziom oleju w skrzyni biegow po demontazu chlodnicy wody.

Jesli zas chodzi o ocene stanu chlodnic to jesli firma - mechanik mowi ze bedzie dobrze i nei trzeba wymieniac chlodnic to pewnie jest swiadom tego co mowi i bierze za to odpowiedzialnosc.

Na pytanie czy po uszkodzeniu mechanicznym po kolizji wymienia sie chlodnice czy nie nie da sie odpowiedziec bo nie wiadomo jaki jest rozmiar uszkodzen. Mozna natomiast odpowiedziec ze nalezy wnikliwie ocenic rozmiar strat i dopiero na ich podstawie podejmuje sie decyzje o wymianach szczeglnie w sytuacji gdzie chlodnia do Audi A8 kosztue 2000 zl a uzywane sa trudno dostepne lub sa w bardzo zlym stanie technicznym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2008 10:17:20 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
OKi, czyli generalnie podjadę po naprawie do nadarzyna na kontrolę stanu oleju w Tipie.... w razie czego się doleje, wymieniany był (dynamicznie) 5500 km temu.

Thx za info, dobrze wiedzieć....

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2008 13:37:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Do carlnova. Skontaktowałem się z panem Adamem Kuźmiczem z Koszalina. Sympatyczny gość i pełen chęci do pomocy, ale niestety nie mógł mi pomóc ponieważ nie posiada części do multitronica. Jeszcze raz dzięki za próbę pomocy. Pozostaje mi chyba najbliżej Sserwis, a więc dzwonię do nich. Pozdrawiam.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2008 21:52:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.kwi.2007 13:33:27
Posty: 39
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Do kolegi Paw1972.
Sserwis to najlepszy serwis Audi VW na śląsku, myślę, że nawet w Polsce a ASO są do DEEE na niczym poważnym się nie znają. Powinni pracować w niemczech bo tam gości stać na wszelkie wymiany... Chciałem ci go polecić ale widzę że już wiesz. Ja miałem podobny problem ze swoim multitronikiem, skończyło się wymianą sterownika skrzyni i przekładką tarczek. Musisz się przygotować, że po 5 000 tys km jest wymiana oleju ( warunek gwarancji ).

Do Lotus.
W Polsce naprawiają skrzynie automatyczne (sam to chyba robisz), tyle że jest to kosmos i prawdziwa walka z wiatrakami o ASO nie wspominam bo tam mnie już nie zobaczą.
Co do Sserwis. Sopa (szef) non stop się szkoli w niemczech i naprawdę wie o co biega. Po pewnej rozmowie na temat audi napraw itp. dowiedziałem się, że są kłopoty z załatwieniem części np. do skrzyni, okazało się, że w USA w/g prawa muszą być dostępne wszystkie elementy osobno a nie jak w Europie cała skrzynia to część. NP kupcie łańcuch do multitronika... nie ma szans.

Na koniec.
Sam mam taką skrzynkę i jedyną jej zaletą jest to, że jest bezstopniowa nie czujesz zmiany biegów, reszta to kupa...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2008 00:22:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Dzięki kolego. Już niedługo będę wizytował u Pana Sopy. Mam zarezerwowane auto zastępcze a więc podczas dwudniowej naprawy pojeżdżę i pozwiedzam nasze przepiękne południe Polski. Jak to się wszystko zakończy dam znać na forum. Przy okazji serwis full wypas. Dokonają naprawy lakierniczej zderzaka (znowu żona :d), zrobią diagnostyke silnika (nic mu nie dolega, wręcz przeciwnie, ale jak jest okazja to warto oddać specjaliście sprawy w ręce. pewnie coś znajdzie :diabel: ). Mam nadzieję, że koledzy, którzy mają problemy ze skrzynkami nie będą patrzeć na odległość, tylko tak jak ja - na fachowość. Co do multi. Wielka szkoda, że schrzanili sprawę i te do 2004 były jeszcze wadliwe. Nowe - z tego co na razie wiem - cacy i nie ma już ograniczeń mocy i momentu obrotowego. I powiem szczerze, że wg. mnie działanie skrzyni multi to kosmos i rzadna inna nie równa się z nią. Poprzednio posiadałem kilka aut z różnymi skrzyniami automatycznymi, ale nie ma nawet co porównywać. Zresztą multi jet jedyną skrzynką, gdzie spalanie jest niższe niż w manualu i przyspieszenie również lepsze. Gdyby nie ta ich wadliwość to nikt nie powiedział by, że to syf. Chyba, że Grześ, ale to już sprawa napędu quattro.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2010 23:13:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2010 21:42:30
Posty: 20
Lokalizacja: Wrocław
Witam, dj_ralph proszę napisz jak rozwiązałeś problem multitronica, co było przyczyną "niedomagań". Mam identyczne objawy przy A6 2.5 TDI 2004 multitronic skrzynia GTJ controller 4BO 910 155D. Może ktoś wie czy skrzynia ma 6 czy 7 lamelek?

_________________
A6 C5 2.5 TDI BDG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: