.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 21:17:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 quattro] Terkocze przy hamowaniu silnikiem
PostNapisane: 04.sty.2007 10:22:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
Od jakiedoś czasu czułem wyraźne wibracje przy przyspieszaniu i szum przy hamowaniu silnikiem, ale zwaliłem na opony. Ponadto, kiedy jechałem dłuższym łukiem (np. ślimak przy autostradzie), to gdzieś w napędzie powstawał luz i czuć było jak się kasuje po wyjściu na prostą.
Dziś jednak wsiadłem i po kilku km przu hamowaniu silnikiem coś zaczęło terkotać "tach,tach" z przodu i czuć jak trzęsie autem.
Co to jest?
Pewno dowiem się jak całkiem padnie, ale czy mogę tak jeździć? Czy konsekwencje jazdy tak uszkodzonym autem nie będą poważniejsze?

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 10:45:22 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
sprawdz koncowki drazkow i wahaczy. moze klocki sie koncza? ja mialem kiedys wywalona koncowke wahacza to objawialo sie to w ten sposob ze powyzej 140 jak odciazalem to kolo to nie szlo kierownicy utrzymac takie byly wibracje

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 19:24:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
Rzeczywiście wibruje całe auto, ale wibracje i stuki zależne są od obrotów silnika a nie prędkości jazdy. :( Występują tylko przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem. Po wysprzęgleniu i na luzie ustają.
Hamulce sprawne, klocki z przodu wymienione 1 m-c temu, zaciski zregenerowane. Opony sprawne, wyważone.
Mam spory wyciek oleju spod uszczelniacza wału od strony sprzęgła, pewno całe jest zachlapane olejem. (będę to naprawiał w pon.)
Mam też wywalone koło dwumasowe. Sprężynki prawie nie istnieją, szarpie przy zmianie biegów. Będę wymieniał przy okazji ale... http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 25#1004625

Czy to może mieć związek?

Proszę o sugestie.

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2007 10:17:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
Sprawa wyjaśniona, to był "łabędzi śpiew" rolki napinacza paska wielorowkowego. Z czasem stuki przeszły w głośny świst, po ok. 800km stanąłem na czerwonym, świst nagle ustał, wolne obroty zafalowały, zastukało jak poprzednio, zatrzęsło i zapaliło się ładowanie. Wtedy sprawa stała się dla mnie jasna. :(
Brakło mi 60km by dojechać do mechanika, gdzie byłem umówiony od 3-ch dni na naprawę tej rolki.

Wyciek usunięty, 2-masowe wymienione, nowa tarcza sprzęgła. Teraz auto wyraźnie mniej szarpie. Luz jednak w napędzie nadal jest. Może tylny most? Już tylko on został.

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2007 04:24:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
No to współczuje Ci kolego ja też mam takie jakby szapranie albo stuki przy zmianie biegu i myślę że to może koło zamachowe. Więc jeśli możesz to napisz ile płaciłeś za jego wymianę u siebie. Pozdrawiam.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2007 21:15:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
Nowe na zamówienie kosztuje ok. 1300zł chyba.
Jest w Poznaniu firma regenerująca takie koła i daje gwarancjeRegenerację robią w 1 dobę. Tu info o nich:

"KOŁA ZAMACHOWE DWUMASOWE DO WSZYSTKICH MODELI

Nasza firma działa na rynku już od 11 lat.
Specjalizujemy się w profesjonalnej naprawie KÓŁ DWUMASOWYCH .
Posiadamy jedyną maszynę w kraju do regeneracji kół.
Regenaracja polega na wymianie wszystkich współpracujących ze sobą elementów wewnątrz koła szlifie powierzchni ciernych i wyważeniu.
REGENEROWANE KOŁO DWUMASOWE TO KOSZT 600zł - 800zł
UDZIELAMY 12 MIESIĘCZNEJ GWARANCJI !!!!!!!!
WYSYŁKA CAŁY KRAJ !!!
Regenerujemy również dociski i tarcze sprzęgłowe !!!
POZNAŃ
Tel. (061) 868-46-14
Tel. 609-888-838
Tel. 609-888-868"

Ja kupiłem używkę mało jeżdżoną z ośki za 100zł

Do tego oczywiście koszt wymiany koła w warsztacie.

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2007 11:49:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
a może poduchy od silnka i skrzyni mają już dosyć...

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2007 00:20:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
U mnie poduchy OK na skrzyni wymieniane a na silniku jak najbardziej OK obawiam się właśnie tego koło dwumasowego z racji tej że zajeździłem sprzęgło tak że pękł docisk w trzech miejscach :( i właśnie koło też pewnie zajechane mocno ale niestety jak było zakładane sprzęgło to nie dokonałem oględzin koła i teraz żeby to naocznie zobaczyć musiałbym znów zwalać skrzynie :( dlatego też piszę o jakieś porady jakby można to inaczej wybadać bo zrzucanie skrzyni nie bardzo mi się uśmiecha. Dzięki koledze zapparena za info o regeneracji a nowe na zamówienie gdzie można dostać? i czy różni się bardzo od regenerowanego? aaa i jeszcze jedno czy w AAH od ośki do q też będzie pasować? Pozdrawiam

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2007 14:31:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
zapparena napisał(a):
Sprawa wyjaśniona, to był "łabędzi śpiew" rolki napinacza paska wielorowkowego. Z czasem stuki przeszły w głośny świst, po ok. 800km stanąłem na czerwonym, świst nagle ustał, wolne obroty zafalowały, zastukało jak poprzednio, zatrzęsło i zapaliło się ładowanie. Wtedy sprawa stała się dla mnie jasna. :(
Brakło mi 60km by dojechać do mechanika, gdzie byłem umówiony od 3-ch dni na naprawę tej rolki.


To było 12.02.07 Wtedy roznitowałem starą rolkę i wymieniłem łożysko skręcając naprawdę solidnie rolkę twardymi śrubami.
Wczoraj rolka rozpadła się na 2 kawałki. :( Przez wzgląd na wcześniejsze doświadczenia w temacie roli napinacza pomyślałem, że jestem ugotowany. Cały napinacz ( wg. SKF VKM 31061 ) to koszt 550zł, rolka nie występuje jako osobna część zapasowa, tak mi wszędzie mówili.
Otóż NIE!
Rolka ma wymiary 76x25mm, można ją kupić, produkuje firma ARDOR, ma oznaczenie ADR 0208 i kosztuje 85zł. Mnie udało się nabyć w FOTA S.A. w Żywcu.

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: