.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 16:38:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 1.9 AFN] co trzeba przy +/- 300 tys km ?
PostNapisane: 04.sty.2007 17:26:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
Kupilem dzis niunke z 1999r. - ale bez ksiazki serwisowej i nie wiem co trzeba zrobic przy motorze przy 300 tys km ? rozrzad, olej , filtr ale co jeszcze ?
Na VAGu wyszlo zacinanie sie kierownic w turbinie (trzeba wyczyscic) a poza tym nic wiecej. Bylem tez na sciezce u diagnosty (zawiecha, hamulce , amortyzatory ok.).
...ew dajcie jakiegos linka :zly:

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 1.9 AFN] co trzeba przy +/- 300 tys km ?
PostNapisane: 04.sty.2007 19:34:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
christo_ napisał(a):
Kupilem dzis niunke z 1999r. - ale bez ksiazki serwisowej i nie wiem co trzeba zrobic przy motorze przy 300 tys km ? rozrzad, olej , filtr ale co jeszcze ?
Na VAGu wyszlo zacinanie sie kierownic w turbinie (trzeba wyczyscic) a poza tym nic wiecej. Bylem tez na sciezce u diagnosty (zawiecha, hamulce , amortyzatory ok.).
...ew dajcie jakiegos linka :zly:


rozrzad, olej silnika, ew. olej skrzyni biegow, filtr oleju, filtr powietrza, filtr paliwa, plyn hamulcowy, a dalej to udac sie do dobrego doktora od TDI i niech popatrzy i oslucha z kazdej strony silnik ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 19:57:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
Olej skrzynki przekladniowej tylko sprawdz poziom - jest wieczysty (nie potrzebna jest wymiana). Plyn hamulcowy zobacz w jakim jest stanie (czy wyglada na zabrudzony), jezeli jest ok to zostaw. Przy wymianie rozrzadu automatycznie wymieniasz plyn chlodniczy (tu nie ma sensu oszczedzac). Reszta tak jak pisal Atal-star, czyli filtry, koniecznie wszystkie (nie kupuj badziewia).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 20:44:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Garrett napisał(a):
Olej skrzynki przekladniowej tylko sprawdz poziom - jest wieczysty (nie potrzebna jest wymiana). Plyn hamulcowy zobacz w jakim jest stanie (czy wyglada na zabrudzony), jezeli jest ok to zostaw. Przy wymianie rozrzadu automatycznie wymieniasz plyn chlodniczy (tu nie ma sensu oszczedzac). Reszta tak jak pisal Atal-star, czyli filtry, koniecznie wszystkie (nie kupuj badziewia).


po widoku rozebranej manualnej skrzyni w A3 1.6 po 160kkm radzilbym tez wymienic-zreszta chyba w ksiazce serwisowej tez pisze ze po 200tys. sie wymienia-jesli sie myle niech ktos mnie poprawi ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 21:14:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Co ile są wymiany filtrów powietrza i paliwa w 2.5 V6 TDI ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 22:06:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
Powietrza co 30 tysiecy km, paliwa - po 15 tysiacach odwadnianie, po 30 tysiacach wymiana.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 22:12:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Garrett napisał(a):
Powietrza co 30 tysiecy km, paliwa - po 15 tysiacach odwadnianie, po 30 tysiacach wymiana.


wg ksiazki przegladow jest inaczej:
filtr paliwa co 30 000 wymiana;
filtr powietrza co 60 000 wymiana.

odwadnianie grozi zapowietrzeniem ukladu i niezla jazda z VP44.

ja wymieniam f. paliwa co 30k, a powietrza co 10k.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 22:25:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
meszrum napisał(a):
filtr powietrza co 60 000 wymiana.


ja nie wiem kto to wymyśla .... to chyba tylko w warunkach laboratoryjnych :diabel: ....
co prawda mam R4 TDI i wymieniam co 5000-8000 km i mam niezły syf ... a co dopiero po 60 000 km :!!:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 23:22:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
Dokladnie, filtr powietrza drogi nie jest, wymiana zajmuje 5 minut, a wplyw na ochrone turbiny - bezcenny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 02:25:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
zainteresuj się porannym rozruchem...jeśli jest kilkusekundowe trrrr cykcykcykcykcykcyk :): to czas zainteresować się olejem bądź pomyśleć nad zmianą popychaczy (8x18PLN) bo przekręcone popychacze i ztrzaskane tłoki wyglądają brzydko po ściągnięciu głowicy :): , zwróć uwagę gdy naciskasz na pedał sprzęgła jeśli w fazie wstępnej czujesz pulsowanie na załączonym silniku to czas zainteresować się wymianą łożyska dociskowego, mimo że ono samo pochodzi jeszcze z 60-80tyś .... po tym przebiegu możesz już zacząć zwracać uwagę na turbulum - vag itp :peace:

Garrett napisał(a):
Olej skrzynki przekladniowej tylko sprawdz poziom - jest wieczysty (nie potrzebna jest wymiana). Plyn hamulcowy zobacz w jakim jest stanie (czy wyglada na zabrudzony), jezeli jest ok to zostaw


jakieś nowe organoleptyczne metody kolega podsuwa, przykro mi niezgodzę się ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 09:47:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
Mauzer napisał(a):
jakieś nowe organoleptyczne metody kolega podsuwa, przykro mi niezgodzę się ;)


Nie wiem czy nowe, w kazdym razie swiezo zalany plyn hamulcowy znacznie rozni sie od tego na ktorym jezdzisz 2 latka - czyz nie. Ale oczywiscie najlepiej jest zmienic ;) na pewno nie zaszkodzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 15:06:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
bylem dzis w ASO i dostalem taki wykaz ori czesci (AFN) z cenami :
028109119P - pas zebaty - 178zl
028109243F - rolka napinajaca - 197zl
028109244 - rolka - 121zl
068103085E - uszczelka walu - 48 za sztuke x3 - 118zl
028903137AR - pasek wielorowkowy - 74zl
06B260849A - pasek klinowy - 47zl
calosc 764zl - rabat 650zl do zaplacenia

potem u BISKUPSKICH

pas zebaty - GATES 70zł
rolka napinajaca - LUK/INA , Ruville 115zł
rolka prowadzaca - luk/ina, ruville 82zl
uszczelka (jakas lepsza) 20zl za sztuke x3 - 60zl
pasek alternator GATES - 40zl
pasek klima GATES - 20zł
calosc - 387zl

szukac gdzie indziej ?

Mechanik z ASO ma mi to zrobic prywatnie + ( wymiana oleju+filtra, plynu chlodzacego, plynu hamulcowego, uzupelnienie ew oleju w skrzyni biegow) + ustawienie kata wtrysku za 450zl
duzo malo ?

inny mechanik ma mi to zrobic za 250zl

co radzicie ?

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 15:19:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
rozrzad tylko na oryginalnych czesciach.
sama robocizna w miejscu, ktore wystawi fakture.

nie mozna oszczedzac na C5, gdyz zemsci sie to okrutnie.
ma byc zrobione poprawnie, a nie tanio [gdyz bedziesz robic 2 razy].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 15:28:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
meszrum napisał(a):
rozrzad tylko na oryginalnych czesciach.
sama robocizna w miejscu, ktore wystawi fakture.
nie mozna oszczedzac na C5, gdyz zemsci sie to okrutnie.
ma byc zrobione poprawnie, a nie tanio [gdyz bedziesz robic 2 razy].


Gdybym chcial robic na ori czesciachi, oficjalnie w ASO na fakture to zaplace min 1300zł - troche duzo :zly:

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 15:34:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
christo_ napisał(a):
meszrum napisał(a):
rozrzad tylko na oryginalnych czesciach.
sama robocizna w miejscu, ktore wystawi fakture.
nie mozna oszczedzac na C5, gdyz zemsci sie to okrutnie.
ma byc zrobione poprawnie, a nie tanio [gdyz bedziesz robic 2 razy].


Gdybym chcial robic na ori czesciachi, oficjalnie w ASO na fakture to zaplace min 1300zł - troche duzo :zly:


rozrzad w 2.5TDI kosztuje 3500. 1300 to nie tak zle ;) .
kup czesci oryginalne, a wymien niekoniecznie w ASO [ale tam, gdzie wiedza jak to zrobic]. ale same czesci musza byc oryginalne. jezeli zerwie Ci sie pasek, to wierz mi - wydatek bedzie wiekszy, a wszyscy wokolo beda tylko wspolczuc.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 16:01:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
Grzybku naprawde uwazasz ze nie warto pchac sie w zamienniki ? choera z jednej strony faktycznie tez jestem za ori ale jezeli "niema roznicy to po co przeplacac ? " :(
.... a jezeli w tym przypadku bedzie - "prawie" - robi duza roznice to faktycznie nie ma co oszczedzac :zly:
... chyba zrobie tak czesci kupie ori i zrobie to u tego mechanika z aso prywatnie a reszte (przy okazji ma mi rozebrac i wyczyscic turbinke) - choc powiem szczerze ze faktura za robocizne tez by sie przydala :diabel: - dla potomnosci

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 16:19:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
christo_ napisał(a):
potem u BISKUPSKICH

pas zebaty - GATES 70zł
rolka napinajaca - LUK/INA , Ruville 115zł
rolka prowadzaca - luk/ina, ruville 82zl
uszczelka (jakas lepsza) 20zl za sztuke x3 - 60zl
pasek alternator GATES - 40zl
pasek klima GATES - 20zł
calosc - 387zl

szukac gdzie indziej ?


nie... ja robię na podobnej konfiguracji afn'y z tym że rolki wkładam SKF'a...nigdy nie było problemów
:peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 20:48:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
meszrum napisał:
Cytuj:
rozrzad w 2.5TDI kosztuje 3500


Nie wiem w jakim serwisie to robisz. Mi w ASO Skody wycenili z robotą na około 1400zł.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 21:12:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wowo napisał(a):
meszrum napisał:
Cytuj:
rozrzad w 2.5TDI kosztuje 3500


Nie wiem w jakim serwisie to robisz. Mi w ASO Skody wycenili z robotą na około 1400zł.


nowe, oryginalne czesci kosztuja ok. 2800.
robocizna to reszta - ceny moga sie roznic w zaleznosci od zakladu - co ciekawe, warsztaty specjalizujace sie w 2.5TDI sa nierzadko drozsze niz ASO.
przeszukaj to forum, a znajdziesz kilka informacji na ten temat nie mojego autorstwa [chocby posty Norbiego].

rozrzad robilem w D w 2004 roku - ceny sa tam zblizone - moge zeskanowac fakture.

1400 za V6?
nawet stosujac najtansze zamienniki wyjdzie drozej.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 22:12:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
co do czesci-mozesz kupic taniej czesci Firm ktore robia dla ASO-dowiedziec sie co i jakiej firmy i takie kupic ;) teoretycznie takie same czesci tylko bez znaczka VW OOOO a duzo tansze ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: