.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 05:44:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 23:40:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Więc powtarzam jeszcze raz ASO Skoda ma takie ceny. Byłem pod wrażeniem bo do mojej kupety 2.8 V6 mają cześci (oczywiście oryginał) w podobnej cenie jak w normalnym sklepie. Wiem że na tych samych gratacch jest ogromna różnica w cenie pomiedzy ASO Skody, Seata, VW i Audi. Przy czym te pierwsze jest najtańsze, a ostatnie najdroższe. To są te same częsci, tylko w kartonikach z innym nadrukiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 01:28:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
i mają tak fajnie zaszlifowane znaki i numery seryjne ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 1.9 AFN] co trzeba przy +/- 300 tys km ?
PostNapisane: 06.sty.2007 11:11:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
christo_ napisał(a):
Kupilem dzis niunke z 1999r. - ale bez ksiazki serwisowej i nie wiem co trzeba zrobic przy motorze przy 300 tys km ? rozrzad, olej , filtr ale co jeszcze ?
Na VAGu wyszlo zacinanie sie kierownic w turbinie (trzeba wyczyscic) a poza tym nic wiecej. Bylem tez na sciezce u diagnosty (zawiecha, hamulce , amortyzatory ok.).
...ew dajcie jakiegos linka :zly:

1. Oleum w silniku, skrzyni biegów, płyn hamulcowy, płyn we wspomaganiu.
2. Filtry: paliwa, powietrza, przeciwpyłkowy (na podszybiu)
3. Rozrząd (pamiętaj o kole zębatym na wale + nowa śruba !)
4. Wyczyścić kierownice w turbinie (albo zlecić fachowcowi), wejść pod auto i sprawdzić stan węży plastikowych/gumowych na drodze od turbiny do IC (głupie szkopy poprowadziły to z jednej strony auta na drugą - po drodze 2 metry rur, etc etc). Sprawdź stan opasek na tej drodze i podokręcaj jeśli zajdzie taka potrzeba.
5. Co do zawieszenia: podjechać do mechanika z dobrym wzrokiem i słuchem i niech od strony kanału obada cały spód - najpewniej na dzień dobry do wymiany pójdzie duży wahacz przedni (tzw banan).
6. Jesli jest katalizator (jeszcze go nie wyrzucono) - od razu do piachu z nim :!!:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 12:50:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
Dzieki Basket za konkrety :piwo:

Wywalenie kata jest konieczne ? nie bedzie jakichcs skutkow ubocznych ?

Olej w skrzyni wymienic czy tylko uzupelnic ( tak mi doradzili w serwisie - mowia ze nawet instrukcje fabryczne dla serwisu nie zalecaja wymiany oleju w skrzyniach tylko przy ew. wiekszych przebiegach dolanie oleju ) ?

Wymiana wachacza nie wyjdzie na sciezce u diagnosty ? bo bylem i wszytskie parametry byly ok .

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 12:59:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
1. Wywalenie kata jest konieczne - za chwilę się zapcha i auto przestanie jeździć ... sam jadę w przyszłym tygodniu na taką operację (60 zł) i napiszę Ci efekty, ale już kilkanaście osób potwierdziło moje obawy - przy takim przebiegu wywalac obligatoryjnie ! Skutków ubocznych nie będzie - wytłumaczył mi to ostatnio mądry tłumikarz (20 lat w zawodzie). W TD (TDI) są tak małę puchy, w których siedzi kat , że o zawirowaniu gazów wylotowych nie ma mowy. Co innego w benzyniakach , w ktrórych puszka jest duża - tam trzeba wstawiać strumienice. w 1Z`ku też wyciepałem kata i efekt był (jest) odczuwalny - auto jedzie tak jak powinno :)
2. Słyszałem że się uzupełnia, ale ... za 100 zł mam święty spokój i wymieniłem ... moje autko też zbliża się do 300 tys km ... ;)
3. Wyjdzie ... jeśli diagnosta w porządku , niemniej - jeśli nie stuka - jest ok, ale tak czy inaczej za chwilę możesz go usłyszeć - taki stan dróg przyspiesza zgon zawieszenia ... :/

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 13:13:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
miło jest posłuchać o konkretach :D

a nie wyjdzie na VAGu ze nie ma kata ?

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 13:17:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
christo_ napisał(a):
miło jest posłuchać o konkretach :D

a nie wyjdzie na VAGu ze nie ma kata ?

nie .... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 13:21:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
christo_ napisał(a):
Dzieki Basket za konkrety :piwo:

Wywalenie kata jest konieczne ? nie bedzie jakichcs skutkow ubocznych ?

Olej w skrzyni wymienic czy tylko uzupelnic ( tak mi doradzili w serwisie - mowia ze nawet instrukcje fabryczne dla serwisu nie zalecaja wymiany oleju w skrzyniach tylko przy ew. wiekszych przebiegach dolanie oleju ) ?

Wymiana wachacza nie wyjdzie na sciezce u diagnosty ? bo bylem i wszytskie parametry byly ok .


Instrukcja nie przewiduje wielu spraw.Między innymi wymiany płynu do chłodnic który defakto kończy swój żywot po 5-6 latach.

Stan oleju w skrzyni trzeba sprawdzić i w przypadku niskiego stanu uzupełnić .Jeśli nie chcesz zmieniać całego oleju możesz pokusić się o zlanie połowy stanu i uzupełnieniu świeżym.
Ja jestem zwolennikiem zmiany oleju w SB tylko i wyłącznie dlatego że wiem, że żaden olej nie utrzyma swoich właściwości dłużej niż 200 tyś km.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 14:31:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
basket co ty z tym wachaczem? :): - gumy w nim siadają jako ostatnie i właśnie nie wiedza ludzi zmusza ich do zakupu całego elementu nie wiedzać że simmerbloki można wymienić (wejdź pod auto weź breche i sprawdź gumy na nich będą "jakby wybite" a w rzeczywistości są ok ;)
Pierwsze co siada w zawiasie w a4 to dwa górne ramienia wachaczy (konkretnie przeguby na nich).
Po wywaleniu kata turbo lepiej pompuje ot co.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 14:52:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
Czyli tak w pierwszej kolejnosci bedzie zrobiony :
- rozrzad ( pasek, roka prowadzaca , rolka napinajaca, koło zebate + sruba, uszczelka wału 3x)
- pasek od klimy
- pasek od alternatora
- wymiana : płyn w chłodnicy, hamulcowy, od wspomagania
olej + filtr - silnik
olej w skrzyni biegow
filtr powietrza
filtr kabinowy (klima)
filtr paliwa
- czyszczenie turbiny (kierownice)
- wywalenie kata

- sprawdzić stan węży plastikowych/gumowych na drodze od turbiny do IC (sprawdzic stan opasek na tej drodze i podokręcac)

Pytanko - czy we wszytskich audi sprzeglo bierze tak wysoko ?

Patrzec przy tym przebiegu na :
- łozysko dociskowe sprzegla
- popychacze
??

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 15:24:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Mauzer napisał(a):
basket co ty z tym wachaczem? :): - gumy w nim siadają jako ostatnie i właśnie nie wiedza ludzi zmusza ich do zakupu całego elementu nie wiedzać że simmerbloki można wymienić (wejdź pod auto weź breche i sprawdź gumy na nich będą "jakby wybite" a w rzeczywistości są ok ;)
Pierwsze co siada w zawiasie w a4 to dwa górne ramienia wachaczy (konkretnie przeguby na nich).
Po wywaleniu kata turbo lepiej pompuje ot co.

Miałem na myśli stronę na której jest sworzeń. Stukanie jest słyszalne i odczuwalne.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2007 22:43:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2007 12:25:27
Posty: 23
Lokalizacja: Banbury UK
Panowie a jaki olej do afn z takim przebiegiem ?? jeśli przedtem był lany castrol 10w40 zostawic jak jest czy zmienic na inny ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2007 06:26:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zalać również półsyntetyka, byle nie Castrola.
Kup Shella lub Mobila w oryginalnym opakowaniu.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2007 06:52:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
empire20 napisał(a):
Panowie a jaki olej do afn z takim przebiegiem ?? jeśli przedtem był lany castrol 10w40 zostawic jak jest czy zmienic na inny ?


zalewaj ten sam 10W-40 ...... Castrola bym omijal z daleka ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2007 12:23:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2007 12:25:27
Posty: 23
Lokalizacja: Banbury UK
właśnie chodzi o to że jestem w uk i w moim miasteczku niestety ludzie leją tylko castrola albo firmowy olej tesco i w sklepach w sumie tylko castrola widze
znalazłem na internetowej stronce halfords ten oto olej który tylko przez neta jest dostepny:
http://www.halfords.com/webapp/wcs/stor ... ryId=77310

a z mobila w sklepie mają to tyle ze pełny syntetyk


http://www.halfords.com/webapp/wcs/stor ... yId=77311#
kurde czasami naprawde tęsknie za polskimi pełnymi pułkami giełdami i ruskimi na targu ;]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: