.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2024 21:07:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 1.9 1Z] Brak mocy
PostNapisane: 01.sie.2007 14:31:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2006 14:15:41
Posty: 9
Lokalizacja: Garwolin
Witam,

koledzy poradźcie co może być przyczyną braku mocy na wszystkich biegach. Auto wkręca się co prawda do 4500obr/min, ale powoli.
Dopiero jak wduszę gaz do podłogi idzie troche lepiej, ale to tez nie jest to co być powinno.

Sprawdziłem wizualnie stan turbiny (sztanga (zawór upustowy zamknięty i chodzi poprawnie), działanie mieszków, stan łopat wirników i luz osiowy i promieniowy) i nie ma podstaw do sadzenia że jest zużyta. EGR czysty w środku i zamyka się i otwiera poprawnie wymuszając ciśnienie i podciśnienie na gruszce sterującej.
N75 działa poprawnie (na zasilaczu), zamyka i otwiera znajdujące się tam 3 kanały powietrzne.
Zmierzyłem ciśnienie doładowania czujnikiem zegarowym i na postoju daje tylko 0.3bar i to dopiero koło 4000obr/min.
Pod Vaga podpiąć się nie mogę bo to stary model (1993).

Spaliny czyste, nie kopci na niebiesko ani na czarno. Spalanie w normie.
W kabinie lekko pośmarduje spalinami. Ale to może być wina wycieku paliwa na pompie wtryskowej. Lekko mi się sączy z tyłu pompy spod czujnika bodajże temp paliwa. Prawdopodobnie to na gorącym silniku paruje.

Co może być przyczyną braku doładowania turbiny? Wg mnie i znajomych których pytałem to ona za mało pomopuje. Ale czy na pompowanie turbiny może mieć wpływ np. przepływomierz?
Fizycznie turbina się lekko kręci ale nie daje ciśnienia.

Proszę o opinię
zasilaczu), zamyka i otwiera dolot


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2007 14:47:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 09:58:42
Posty: 10
Turbo sprawdz podczas próby drogowej - but w podłoge na 3-cim biegu.
Sugeruje tez zebyś sprawdził filtry (powietrza i paliwa) i ew. wymienił. :!:

Ja mam podobny problem w A4 1Z i w dalszym ciągu nie wiem co mu dolega :zly:

_________________
oooo A4 tdi '96


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2007 14:53:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2006 14:15:41
Posty: 9
Lokalizacja: Garwolin
Sugerujesz aby zmierzyć to czujnikiem zegarowym podczas jazdy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2007 21:22:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 09:58:42
Posty: 10
tak :D bo podczas postoju gdy silnik nie jest obciazony turbo nie pompuje z pełną wydajnością :!:

_________________
oooo A4 tdi '96


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2007 17:59:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Tylko w czasie jazdy.
Czy próbowałeś odpinac przepływomierz ? Była jakaś różnica ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2007 08:07:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2006 14:15:41
Posty: 9
Lokalizacja: Garwolin
No właśnie odpinałem i jest jeszcze gorzej.
Z przepływką jak wciskałem pedał w podłogę, to trochę silnik się ruszał, natomiast przy odpiętej jeszcze bardziej sie mulił.

Dzisiaj mam zamiar sprawdzić ciśnienie doładowania podczas jazdy.
Zdam relację jak to wyszło.

Kolega 111lisu jeszcz mi polecił, aby,m sprawdził na pracującym silniku, czy klapa przepływki się wychyla i zmierzyć napięcie na wtyczce od przepływki. Więc to też posprawdzam.

Aha, no i przyszedł mi w końcu interface max232 od Viakena. W takim razie podepnę się pod niego DeltaScanem. Mam nadzieję że się połaczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2007 15:40:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2006 14:15:41
Posty: 9
Lokalizacja: Garwolin
Witam wszystkich,

Koledzy, dzisiaj pomierzyłem ciśnienie doładowania w czasie jazdy.
Jednak wydaje mi się że problem nie dotyczy turbiny, gdyż pod obciążeniem na 3 biegu (pedał w podłodze) turbinka następująco pompuje:
- 1800obr/min - 0.3bar,
- 2500obr/min - 0.5bar,
- 3000obr/min - 0.6bar,
- 4000orb/min - 0.75bar.
Wniosek wydaje się nasuwać tylko jeden. Skoro turbina wizualnie nie wygląda na zużytą i pompuje dobrze, nie ma podstaw do tego by sądzić o jej zużyciu.
Tylko gdzie może leżeć problem braku mocy?

Sprawdziłem również przepływomierz. Klapka znajdująca się wewnątrz otwiera się niemal natychmiast po dodaniu gazu. Napięcie na jednym z pinów 5V, na drugim około 1,8 na biegu jałowym i rosło wraz z obrotami. Czy takie sprawdzanie przepływki ma jakiś sens i jest poprawne?

Sprawdzałem zabrudzenie układu dolotowego i EGR. Jest tam niewiele sadzy, także nie ma mowy o zagarowaniu, które mogłoby utrudniać przepływ.

Auto podczas przyspieszania zachowuje się w ten sposób, że trzeba dobrze wcisnąć pedał gazu żeby cokolwiek chciało przyspieszać, niemalże do podłogi. Wcześniej w ogóle auto nie reaguje, lub bardzo wolno. U kolegi w Turbodieselku (Citroen XM) lekkie dotknięcie gazu powoduje że czuje się moment pod nogą i auto wyraźnie budzi się do przyspieszania. Tu natomiast tak jakby potencjometr gazu (jeśli istnieje) był rozkalibrowany.

Koledzy a może to coś z pompą wtryskową, wtryskami, kątem wtrysku? Dodam, że spaliny trochę agresywnie śmierdzą i czuć je w kabinie podczas jazdy.

Koledzy nie mogłem się połączyć z DeltaScanem. Tak bym odczytał błędy. Będę jeszcze próbował w poniedziałek. Problem chyba z przejściówką z PCMCIA na RS232. Z podpiętym interfejsem, czy nie, program DeltaScan wykrywa poprawnie połaczenie i interface. Więc coś tu nie halo z tą przejściówką.

Poradźcie jeśli wiecie czego można się jeszcze przyczepić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2007 17:17:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Bulbin napisał(a):
- 1800obr/min - 0.3bar,
- 2500obr/min - 0.5bar,
- 3000obr/min - 0.6bar,
- 4000orb/min - 0.75bar.
Wniosek wydaje się nasuwać tylko jeden. Skoro turbina wizualnie nie wygląda na zużytą i pompuje dobrze, nie ma podstaw do tego by sądzić o jej zużyciu.
Tylko gdzie może leżeć problem braku mocy?


Turbo źle pompuje. 840 mBARów powinna pompowac już od ok 2500 rpm trzymać tak do ok 3500 rpm a później opadać.
Przyczyn może być kilka:
- dziura w dolocie
- uszkodzony N75
- zapchany katalizator
- uszkodzone turbo

Sprawdzaj w w/w kolejności. Obstawiam pkt 1.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2007 16:10:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2006 14:15:41
Posty: 9
Lokalizacja: Garwolin
Witam,

do kolegi Baskeciora:
po Twoich uwagach bardziej szczegółowo sprawdziłem ciśnienia doładowania pod obciążeniem. Jest tak, że rzeczywiście turbina daje ciśnienie 0.85bar przy 3500obr/min i dalej ono zaczyna spadać. W tej kwestii jak najbardziej poprawnie się zachowuje.
Lecz przy niższych obrotach jest dużo gorzej. Przy 2500obr/min nadal ma 0.5bar, przy 3000obr/min 0.6bar.
Maksymalne ciśnienie osiąga jak wyżej napisałem dopiero przy 3500obr/min, a nie jak powinno być od 2500obr/min.
Wg zaleceń:
1. Szczelność ukł. dolotu.
Wstępnie sprawdziłem szczelność układu dolotowego. Nie widzę nigdzie nieszczelności. W sobotę zweryfikuję bardzo dokładnie.
2. N75 nie miałem na podmianę, ale sprawdzałem na zasilaczu i przesterowuje poprawnie.
Czy może być tak że na zasilaczu działa ok., natomiast w aucie jest źle i powoduje błedy?
Udało mi się podpiąć Delta Scanem i po wykonaniu testu elementów wykonawczych N75 pstryka wg zaleceń z instrukcji.

3. Katalizatora nie sprawdziłem bo dopiero w sobotę będę na kanale.
4. Turbina jak już wyżej wspomniałem daje źle, a wizualnie wygląda ok.

Wrzucam błędy jaki odczytałem z DeltaScana:
1. Odczyt błędów.
Pierwszy odczyt.
Celowo odpinałem przepływkę i czujnik temp cieczy na wężu przy bloku w celu połączenia się z Deltascanem
[faults]
4
00552 ----- - przepływomierz (G19) lub czujnik pozycji przepustnicy;
zbyt niska wartość sygnału, usterka sporadyczna;
00550 ----- - sterowanie poczatkiem wtrysku; sterowanie, usterka
sporadyczna;
00523 ----- - czujnik temperatury powietrza wlotowego (G42); zbyt
wysoka wartość sygnału, usterka sporadyczna
00522 ----- - czujnik temperatury płynu chłodzącego (G62); zbyt wysoka
wartość sygnału, usterka sporadyczna;
Drugi odczyt:
Celowo odpięta przepływka w celu połączenia się systemem:
[faults]
3
00552 ----- - przepływomierz (G19) lub czujnik pozycji przepustnicy;
zbyt niska wartość sygnału, usterka sporadyczna;
00523 ----- - czujnik temperatury powietrza wlotowego (G42); zbyt
wysoka wartość sygnału, usterka sporadyczna;
00522 ----- - czujnik temperatury płynu chłodzącego (G62); zbyt wysoka
wartość sygnału, usterka sporadyczna;
2. Blok 0
41 76 0 17 116 118 64 99 198 150
41 78 0 17 117 118 64 99 198 150
40 77 0 18 116 118 64 99 198 150
41 75 0 17 116 118 64 99 198 150
60 48 0 0 123 118 63 99 198 153
68 56 0 41 18 118 63 100 198 143

Coś w przedostatnim i ostatnim wierszu się pokrzaczyło. Nie zauważyłem tego na pracy silnika. Dziś zrobię jeszcze jeden odczyt.

Czy coś z tych odczytów widać niepokojącego?

Testu drogowego nie udało mi się zrobić bo wyrzucał mi błąd.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2007 21:10:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
1. Czy blok 000 robiłeś z wlaczonym basic settings ?
2. Czy 550 po skasowaniu powraca ?
3. Sprawdź bardzo dokładnie czy spod opasek na łaczeniu gumowych polaczen z turbiny do intercoolera nie poci sie olejem, sprawdź czy te weże gumowe nie są popękane i wreszcie sprawdź czy sam intercooler nie jest dziurawy.
jesli pkt 3 jest ok, wywal obligatoryjnie katalizator. Jesli to nie pomoze a N75 jest sprawny (ale tez tego do końca nie wiemy) , masz kłopot z turbiną.
Generalnie pompuje źle.
Wygląda to na katalizator, ale posprawdzaj jeszcze raz to co ci zasugerowałem.

PS: filtr paliwa i powietrza wymieniony ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2007 11:02:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2006 14:15:41
Posty: 9
Lokalizacja: Garwolin
Oj widzę że rodzi się dużo pytań a ja nie mam na nie konkretnej odpowiedzi.
Pozwólcie że temat podwieszę do niedzieli.
W sobotę wykonam konkretną robotę (weryfikacja na podstawie Waszych uwag.)

Wiem, że mi zależy na rozwiązaniu problemu najbardziej i nie chcę wykonywać rzeczy tzw. po łebkach.
W związku z tym po sobotniej „dłubaninie”, w niedzielę będę miał gotowe materiały w postaci:
- co jest z katalizatorem,
- konkretne dane z DeltaScan w postaci 1.Odczyt parametrów blok 0 na jałowym. 2. Blok 0 test drogowy. 3. Blok 0 nastawy podstawowe bieg jałowy.
Właśnie wczoraj udało mi się opanować temat i myślę że dostarczę konkretnych informacji, oczywiście na tyle ile można wyciągnąć z ubogiego DeltaScan’a.
- historię odczytów kodów błędów.
- odpowiedź w sprawie szczelności układu dolotowego.

Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych tematem


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: