.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 11:21:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 184 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI AFB] Zalana benzyna zamiast ropy
PostNapisane: 06.sty.2007 10:24:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 112
Lokalizacja: Suwałki
Witam wszystkich! Jestem nowym użytkownikiem, ale od dawna przegladam te bardzo bardzo pomocne dla wszystkich forum.
2 m-ce temu kupilem A6 2,5 tdi 1999r 150KM. Wszystko bylo ok, auto super do wczoraj niestety.
Zona wracajac z pracy zamiast ropy zatankowala benzyny 7l. W baku bylo okolo 3l ropy. Kiedy sie zjarzyla ze benzyne leje, zatankowala nastepnie 7 l ropy, podjechala tak 1 km i zaparkowala pod domem. Nastepnie nie ruszajac auta z miejsca kupilem 50l ropy i wlalem z karnistrów pod domem do pelna liczac ze zmiesza sie wszystko i moze bedzie OK (tak mi doradzono). Czyli reasumujac mialem pelny bak ropy w tym 7l beznyny(63ropy, 7l benzyny). Odpalilem - wszystko bylo ok, pojezdzilem z 15 km bylo ok, odpalalem i cieszylem juz sie ze nic sie nie stalo. Jednak dzis kiedy z rana probowalem odpalic, niestety nie ma szans - kreci silnik, ale ani rusz odpalic, Nie wiem co zrobic z zona, ale najpierw musze zrobic moje ukochane auto.
Bardzo prosze powiedzcie od czego tu zacząc wogole, co robic.
Z góry bardzo dziekuje wszystkim za jakąkolwiek pomoc. Pozdrawiam Mariojr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 10:40:54 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
zmien filtr paliwa. poza tym jezdzac na resztkach paliwa moglo zaciagnac z dna jakis syf i to ze tam sie znalazla benzyna to tylko zbieg okolicznosci. Kiedy wogole zmieniales filtr paliwa ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 10:43:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Tak jak pisze hans, filtr paliwa bo pewnie syf zassało...
Taka ilość Pb w ON nie powinna wpłynąć na zmiany w pracy silnika, na zime podczas mrozów niektórzy celowo leją do baków kilka litrów Pb i dolewają reszte ON

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 10:49:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 112
Lokalizacja: Suwałki
Auto mam od 2 m-cy, jeszcze filtrow ani oleju nie zmienialem, ale gosc od ktorego kupywalem mowil mi ze przy ostatniej wymianie oleju zmienial filtry wszystkie, czyli pół roku temu byla wymiana. Boje sie tutaj o najgorsze, ze wtryskiwacze do wymiany lub cos podobnego. Tylko ze nie wiem od czego tu zaczac nawet, a jak pojade do serwisu autoryzowanego to az boje sie ile to bedzie kosztowac...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 11:02:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Zasada jest taka ze jak kupujesz auto to NIEZASTANAWIAJĄC SIE i pomimo tego co slyszysz od sprzedającego zaczynasz od wymiany wszystkich fitrów, płynów i zazwyczaj rozrządu, chyba ze jego niedawna wymiana jest udokumentowana ponad wszelka wątpliwość :!!:

Wracając do tematu: nie panikuj tylko zrób co masz powyżej- zmień filtr paliwa

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 11:08:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 112
Lokalizacja: Suwałki
OK, dziekuje bardzo. jade po filtr paliwa i zmienie, go jeszcze dzis.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 12:07:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Jak wymienisz ten filtr, to bądź przygotowany, że auto zanim załapie, to troche pokręci. Wczoraj zmieniłem wsie filtry i sie troche pomęczyłem z uruchomieniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 12:14:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Nawet gdybyś wlał 50% benzyny i 50% ON`u - nie wpłynie to negatywnie na pracę silnika.
Koledzy słusznie zauważyli, że przyczyną jest zapchany filtr paliwa.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 12:24:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zmieniajac filtr paliwa w V6 nalezy odpowietrzyc uklad [a filtr zalac ON]. w przeciwnym razie mozesz nie uruchomic w ogole i dodatkowo popsuc VP44.

moim zdaniem bedzie klopot z VP44 [pompa paliwowa] - jest wrazliwa na kiepska rope, a co dopiero na PB...


Mariojr napisał(a):
W baku bylo okolo 3l ropy.

wybacz, ale to zupelna bezmyslnosc. w 2.5TDI V6 jest, jak powyzej zauwazylem dwukrotnie, Bosch'owska pompa paliwowa VP44. nie jest to zla pompa, lecz bardzo wrazliwa. nie powinno sie doprowadzac w V6 do sytuacji, gdy paliwa jest mniej niz 1/4 zbiornika - wowczas istnieje mozliwosc zassania nieczystosci, co moze powaznie uszkodzic pompe i jej elektronike.
1/4 zbiornika to ok. 17l.
3l? przeciez nie oszczedzisz ani jednej zlotowki jezdzac na oparach, co najwyzej popsujesz samochod.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 13:10:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 112
Lokalizacja: Suwałki
Zgadzam sie w 100% ze to bezmyslnosc, tak chcialem sobie te spalanie w glupi sposob obliczyc. Wlasnie wymienilem ten filtr. Nie wlewalem do niego ON, probowalem odpalac kilka razy pokrecic, niestety bez skutku. Dalej nie odpala. Nie wiem czy teraz wobec powyższego probowac dalej kręcić, ?? Glupota kosztuje wiem o tym, teraz sie pewnie o tym przekonam jak przyjdzie kupic nowa pompe paliwowa. Czy mozecie mi pomoc w którą tu stronę dalej zmierzać żeby naprawić auto ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 13:15:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Odkręć filtr i zalej go ropą.Jeśli nie pomoże zaprowadź autko do kogoś kto w skuteczny sposób odpowietrzy układ paliwa.Jeśli dalej będą kłopoty podepnij Vag-a i sprawdź czy nie pojawiły się jakieś błędy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 13:30:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 112
Lokalizacja: Suwałki
OK, zaleje filtr ON i poprobuje jeszcze. A pytanie jesli mam skrzynie TIPTRONIC to jak sie domyslam auta nie da rady holowac ?? Trzeba lawete brac chcac do mechanika tak ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 13:31:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Mariojr napisał(a):
OK, zaleje filtr ON i poprobuje jeszcze. A pytanie jesli mam skrzynie TIPTRONIC to jak sie domyslam auta nie da rady holowac ?? Trzeba lawete brac chcac do mechanika tak ??


Tak.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 13:44:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
skoro kreciles rozrusznikiem, to jest juz zapowietrzony.
VP44 nie odpali bez odpowietrzenia.

zalanie filtru ON jest konieczne - ale przy pierwszym zalozeniu - teraz to na wiele sie nie zda...

pamietaj, ze V6 nie wolno krecic, gdyz pompa jest istota wrazliwa. to nie FSO.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 06.sty.2007 19:14:02 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 13:50:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 112
Lokalizacja: Suwałki
Jeszcze wlasnie mam jest cos takiego, ze jak dluzej pokrece rozrusznikiem, to zapala sie i miga ta kontrolka czerwona wyglada jak taka malutka konewka z kropelka. Co ta kontrolka moze mowic ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 13:57:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
ja po wymianie filtra biorę pompę od wlewania oleju do skrzyni biegów i zasysam paliwo ze zbiornika poprzez kawałek wężyka za filtrem oczywiście,odpala po kilku sekundach kręcenia,można też delikatnie napompować zbiornik i paliwo popłynie za filtrem. instrukcja podaje że holować można,ale nie przekraczać 50 km\godz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 14:04:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
wojtekkkkk napisał(a):
ja po wymianie filtra biorę pompę od wlewania oleju do skrzyni biegów i zasysam paliwo ze zbiornika poprzez kawałek wężyka za filtrem oczywiście,odpala po kilku sekundach kręcenia,można też delikatnie napompować zbiornik i paliwo popłynie za filtrem. instrukcja podaje że holować można,ale nie przekraczać 50 km\godz


Nie jest to dobre dla ASB.Mimo że można jest to ostateczność.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 14:59:54 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
A gdyby pociągnąć paliwo z bańki ustawionej nad pompą? Nie odpali w taki sposób?

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 15:10:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
meszrum napisał:
Cytuj:
skoro kreciles rozrusznikiem, to jest juz zapowietrzony.
VP44 nie odpali bez odpowietrzenia.


Piszesz bzdury i tyle. Wczoraj zmieniłem filtr - nie zalewałem go ropką. Po prostu pokręciłem dłużej rozrusznikiem i tyle.

Czy tając Twoje posty, dochodzę do wniosku, że wiedzę to ty masz ale tylko "wirtualną" - bez urazy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 15:31:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
wowo napisał(a):
Wczoraj zmieniłem filtr - nie zalewałem go ropką. Po prostu pokręciłem dłużej rozrusznikiem i tyle.

Tak powinien zareagować zdrowy motor. Nic nie trzeba odpowietrzać - poradzi sobie sam , trzeba tylko uważać aby nie zarżnąć rozrusznika, kręcić 20 sekund, przerwa minutowa, znów 20 sekund etc ... aż odpali , potrzęsie nim 5 sekund i zacznie działać jak należy.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 184 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: