.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2024 13:38:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 184 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 16:02:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Myśl pozytywnie, przyjacielu. Nie stało się nic wielkiego. Wymień filtr paliwa i próbuj... <-
Co do żony - nie rób jej krzywdy. Łączę się z Tobą w bólu - żeby Cię pocieszyć - moja żona wyjechała kiedyś Audi B4 z garażu z otwartymi drzwiami i była bardzo zdziwiona. He, he...
Cóż, taki jest urok blondynek... :peace:
Co do pompy VP44, obchodź się z nią bardzo ostożnie, bo raczej nie chcesz wiedzieć ile kosztuje regeneracja i stół probierczy. Omal nie przerabiałem niedawno tematu... :D

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 16:09:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
Wiec słuchajcie wlałem tej ropy do filtra i znów nic, zostaje coraz mniej do zrobienia, będzie pewno coraz więcej do wymiany. Jutro niedziela, ale mechanik zgodził sie odpowietrzyć mi układ, tak więc bedę na bieżąco opisywał sytuację, gdybyście mieli jeszcze jakieś nowe pomysły co tu robić - proszę dajcie znać. Ostatnia nadzieja bo potem to już nie wiem, modle się żeby sie udało. Porzdro dla wszystkich


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 16:33:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wowo napisał(a):
meszrum napisał:
Cytuj:
skoro kreciles rozrusznikiem, to jest juz zapowietrzony.
VP44 nie odpali bez odpowietrzenia.


Piszesz bzdury i tyle. Wczoraj zmieniłem filtr - nie zalewałem go ropką. Po prostu pokręciłem dłużej rozrusznikiem i tyle.

Czy tając Twoje posty, dochodzę do wniosku, że wiedzę to ty masz ale tylko "wirtualną" - bez urazy.


to nie czytaj.
roznimy sie tym, ze ja uzytkuje ten silnik od 1998, a ty od kilku dni.
jezeli dalej bedziesz uzytkowac silnik, tak jak to czynisz, to niedlugo zaczniesz biadolic, ze to awaryjne silniki.

na razie nie widzisz roznicy pomiedzy koniem i koniakiem jezeli chodzi o 2.5TDI V6.


[+]
nawet gdybys chcial, to mnie nie urazisz.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 16:38:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
:):
Tak czy siak ma sie odpowietrzyć sam i tyle.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 16:47:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jezeli jest zapowietrzony, to sam sie nie odpowietrzy.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 18:12:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
wowo napisał(a):
:):
Tak czy siak ma sie odpowietrzyć sam i tyle.


Widać że dieslem jeździsz od niedawna ;) Tym bardziej TDI dCI TDCi iDTD.

To nie Tipo 1.9 TD że odpowietrzy się po 15 sekundach


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 21:05:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Mariojr napisał(a):
Wiec słuchajcie wlałem tej ropy do filtra i znów nic,


A nie dasz rady tak pokombinować z dodatkowym wężykiem i naczyniem, żeby ON ponad wszelką wątpliwość "przedostał się" do pompy ?
Jeśli coś wykombinujesz to tak zrób i poproś drugą osobę żeby zakręciła rozrusznikiem, a Ty w tym samym czasie obróć króćcem przepustnicy na kolektorze ssącym żeby wytworzyć "próżnię". Wtedy silnik "bez kompresji" będzie szybciej kręcił rozrusznikiem i pompa łatwiej się odpowietrzy. Kiedy poczujesz, że silnik chce "odpalić" - puść przepustnicę. Nie wiem, czy pomogłem ale bardzo się starałem ... :P .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 21:07:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
W takim razie mam coś popsute. Wsadziłem pusty filtr pochchłałem kilka razy po kilkanaście sekund i załapał. Chwile pokulał, po czym zaczął dobrze pracować.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 21:37:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
wowo napisał(a):
W takim razie mam coś popsute. Wsadziłem pusty filtr pochchłałem kilka razy po kilkanaście sekund i załapał. Chwile pokulał, po czym zaczął dobrze pracować.


Sorry Wowo ale ja w to nie wierzę. Jeszcze - gdybyś napisał, że filtr był zalany ropą, a przed wyjęciem starego "zacisnąłeś" przewody paliwowe - byłoby realne co napisałeś. Przy pustym filtrze - jest to niemożliwe. Zapowietrzona VP44 nie odpowietrza się samoczynnie jak np. 1.9TDi.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 21:52:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Nowy filtr musi byc zalany aż sie zacznie z niego wylewać wtedy motor musi załapać i pracować. Prawdą jest że VP 44 można uszkodzić kręcąc bez paliwa. Autem z tą pompą NIE POWINNO SIĘ JEŹDZIĆ NA RESZTKACH PALIWA. W układzie tego typu nie ma chłodnicy paliwa, i przy pałowaniu ON sie mocno grzeje co powoduje częste zgony elektroniki pompki. Drugą rzeczą jest właśnie wentualne zapowietrzenie, ale to jest fabrycznie przewidziane że gdy poziom paliwa jest ok. 3l to sterownik gasi silnik, i drukuję błąd w pamięci sterownika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 22:08:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
panowie Piotruś i maxtdi,
warto dodac, ze VP44 jest chlodzona paliwem, zatem jazda na 3 litrach mogla juz swoje zrobic...
w temacie zostalo juz wszystko powiedziane - kolegi wowo nie przekonacie, gdyz posiadajac kilka dni 2.5TDI zostal juz ekspertem i zmierza ku kompletnemu rozpieprzeniu silnika...

@Mariojr,
zaniechaj prob, odwiez samochod do warsztatu/pompiarza na odpowietrzenie, gdyz z kazda chwila rosnie prawdopodobienstwo, ze uszkodzisz pompe.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 22:17:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
Dobra, bardzo dziękuje za pomocne i cenne uwagi. Jutro z rana jade do pompiarza , odpowietrzy mi układ, i mam nadzieje ze wszystko pojdzie w koncu !!! Bede Was na biezaco informowalem jak postepy. pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 22:49:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
maxtdi napisał(a):
W układzie tego typu nie ma chłodnicy paliwa, i przy pałowaniu ON sie mocno grzeje co powoduje częste zgony elektroniki pompki.


Powyższe zdanie powinien sobie wydrukować każdy użytkownik 2.5TDi V6 i powielić na ksero w kilkudziesięciu egzemplarzach. A potem rozwieszać wszędzie - nad komuterem, nad biurkiem, nad łóżkiem i nad lustrem w łazience. Oczywiście na drzwiach garażowych też, a w aucie zalepić połowę szyby czołowej :!!: :!!: :!!:

Od siebie bym dodał:
- zawsze dolewać Mixola (0.25l/zbiornik)
- założyć chłodnicę paliwa taką jak maja modele produkowane od rocznika 2004

Zachowując powyższe warunki - VP44 raczej nigdy nie zaliczy tzw. padu :): :diabel:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 23:16:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Cytuj:
Od siebie bym dodał:
- zawsze dolewać Mixola (0.25l/zbiornik)
- założyć chłodnicę paliwa taką jak maja modele produkowane od rocznika 2004

i nie jeździć na oparach, a jeżeli to już ma sie we krwi to zminić cara na takiego z 1.9d :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 00:36:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Piotruś napisał(a):
- zawsze dolewać Mixola (0.25l/zbiornik)

:panna:
Bez komentarza ...

PS: panowie Wowo i Meszrum: proszę prywatne wycieczki realizować poza forum , np na GG. :!!:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 11:50:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Piotruś napisał:
Cytuj:
Sorry Wowo ale ja w to nie wierzę. Jeszcze - gdybyś napisał, że filtr był zalany ropą, a przed wyjęciem starego "zacisnąłeś" przewody paliwowe - byłoby realne co napisałeś. Przy pustym filtrze - jest to niemożliwe. Zapowietrzona VP44 nie odpowietrza się samoczynnie jak np. 1.9TDi.


Nie musisz mi wierzyć, ale tak było. Wymieniłem filtry odpaliłem bez problemu. Silnik popracował dosłownie kilka sekund i zdechł. Następnie było kilka, kilkunastosekundowych prób, po czym zaskoczył, pokulał i chodzi.
Może faktycznie źle zrobiłem, ale cóż człowiek uczy sie na błędach. Tylko nie piszcie że to niemożliwe, skoro mi się udało bez większych problemów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 12:32:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Z tym filtrem i zapowietrzaniem to prawda. W serwisie Bosch w moim miescie mechanik wymieniajacy filtr nie zalal go paliwem :zly: . Oczywiscie auto nie odpalilo. Przyszedl drugi i napelnil filtr... tez nie odpalilo. Poluzowali przewody od wtryskiwaczy..... zap.... pol silnika ropa i w sumie w sekundzie odpalil. Mam pytanie w zwiazku z tym. Jak powinna wygladac prawidlowa procedura wymiany tego filtra bo znow mi ktos pompe przetestuje.

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 13:06:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Bilo napisał(a):
Z tym filtrem i zapowietrzaniem to prawda. W serwisie Bosch w moim miescie mechanik wymieniajacy filtr nie zalal go paliwem :zly: . Oczywiscie auto nie odpalilo. Przyszedl drugi i napelnil filtr... tez nie odpalilo. Poluzowali przewody od wtryskiwaczy..... zap.... pol silnika ropa i w sumie w sekundzie odpalil. Mam pytanie w zwiazku z tym. Jak powinna wygladac prawidlowa procedura wymiany tego filtra bo znow mi ktos pompe przetestuje.


Bilo - napisalem na samym poczatku, a potem Piotruś rozwinal. to jedyna prawidlowa procedura, ktora nie zarznie VP44.
[zacisk przewodow, zalanie filtra duza iloscia ON]
tak wymieniali mi filtr w Diagtroniku w AYM.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 14:05:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
baskecik napisał(a):
:panna:
Bez komentarza ...


A konkretniej :?:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 14:20:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Piotruś napisał(a):
baskecik napisał(a):
:panna:
Bez komentarza ...


A konkretniej :?:


Mixol jest mieszanką do silników dwusówowych. :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 184 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: RaymondCam i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: