.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2024 12:46:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 184 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2007 17:20:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sty.2007 11:24:39
Posty: 21
Lokalizacja: białystok
Piotruś napisał(a):
Do Baskecika:
1. Na forum do którego podałem Ci linka nie ma "ochów i achów" nt. korzyści osiąganych z zastosowania "niemieckiego mixola". Są za to wypowiedzi osób, które powtarzają zalecenia serwisów Boscha - jakie otrzymali odbierając z regeneracji swoje pompy wtryskowe ... .


jeszcze mala uwaga - nie nalezy tak bardzo i czesto w 100% ufac 'panom profesjonlistom z serwisów", nie uogolniam tu oczywiscie, czesto jest tak ze w serwisasch wiedza jest duza na dany temat, ale wiedza ta nie siega do tzw. patentow

a co do mixola w ropie czy innego oleju do mieszanki to watpie aby szkodzil i napewno nie widac go w postaci dymu z rury,

z powazaniem, wasz przyjaciel audi maniak :P

_________________
Coupe GT 2.2KV '87


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2007 18:42:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
Witam, wiec na razie nie pisalem nic bo dzis auto zostalo przewiezione do mechaniorow, ktorzy podjeli sie auto doprowadzic do stanu uzywalnosci. Tak wiec szczerze mowiac siedze jak na szpilkach i czekam na ich telefon, bo wiem ze o 12 dzis mieli wyciagac pompe, jesli po odpowietrzeniu nie daloby sie odpalic. To co mi na poczatku powiedzieli, to ze oni stawiaja na to ze przy 3l ON w baku , zaciagnelo suchej PB98 i ponoc w odbycie pompy paliwowej jest cos tam co moze sie polamac kiedy nie ma smarowania, cos co sie obraca i jak nie ma smarowania to sie lamie, Jak do tej pory nie dzwonia ale mysle ze dzis powinienem cos wiedziec. Na pewno wszystko na biezaco bede kolegów informowal, Tymaczasem 3mka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2007 23:54:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
loony86 napisał(a):
Piotruś napisał(a):
Do Baskecika:
1. Na forum do którego podałem Ci linka nie ma "ochów i achów" nt. korzyści osiąganych z zastosowania "niemieckiego mixola". Są za to wypowiedzi osób, które powtarzają zalecenia serwisów Boscha - jakie otrzymali odbierając z regeneracji swoje pompy wtryskowe ... .


jeszcze mala uwaga - nie nalezy tak bardzo i czesto w 100% ufac 'panom profesjonlistom z serwisów", nie uogolniam tu oczywiscie, czesto jest tak ze w serwisasch wiedza jest duza na dany temat, ale wiedza ta nie siega do tzw. patentow

Niestety prawda ...
Piotruś: wytłumacz mi , czego ma dotyczyć opinia, jeśli nie konkretnego (konkretnych) przypadków ? Pojęcie ogólne to bańka mydlana, a mydła mamy w nadmiarze ... jeśli zrozumiałeś przenośnię.
Poza tym - opinia sprawdzonych fachowców jest dla mnie najcenniejsza, dlaczego ?
Tacy ludzie jak Marek, potrafią udzielić precyzyjnej odpowiedzi i rozwiązać problem nawet telefonicznie - panowie z serwisów: opowiadać bajki i naprawiać auto w nieskończoność ... wielokrotnie z miernym skutkiem.
Konkluzję pozostawiam czytelnikom.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2007 09:49:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
baskecik napisał(a):
Piotruś: wytłumacz mi , czego ma dotyczyć opinia, jeśli nie konkretnego (konkretnych) przypadków ? Pojęcie ogólne to bańka mydlana, a mydła mamy w nadmiarze ... jeśli zrozumiałeś przenośnię.


Przenośni niestety nie zrozumiałem :/ . Jeżeli (hipotetycznie) jest to aluzja do moich spostrzeżeń/porad - to jako wszechwiedzący admin - poprostu pozamiataj te śmieci i po kłopocie. Nie jestem konfliktowy i nie będę próbował sie na Tobie odegrać w jakiejkolwiek formie ... . Jeżeli "przenośnia" dotyczy czegokolwiek innego - potraktuj powyższe słowa jako niebyłe. Nie znajduję bardziej kompromisowego rozwiązania ... .

A w zakresie posiłkowania się opinią "wielkich autorytetów" moim zdaniem należy zachować nadzwyczajną ostrożność - tym większą - im lepszy fachman :!: :!:
A to dlatego, że taka osoba wypowiada się niebywale precyzyjnie i TYLKO w nawiązaniu do ściśle określonej sytuacji/przypadku. Powielanie tak określonego stanowiska w odniesieniu ogólnym, a już szczególnie przy braku własnych doświadczeń - poprostu bywa bezwartościowe (a wręcz mylące).
Przenosząc to na zagadnienie ON+Mixol - wypowiedziałem się jako wieloletni praktyk, któremu Mixol wielokrotnie uratował już skórę (czytaj: portfel). Trudno mi określić jego zalety np. w silnikach V6 ale jest faktem, że nigdy nie wymieniałem ani VP44, ani wtryskiwaczy. W obecnym A6 stosuję 0,25l/70l paliwa i po ponad 30 tyś.km - vagowanie wykazuje parametry jak silnika fabrycznie nowego i żaden wtrysk "nie leje" (przebieg całkowity auta < 160 tyś.km).
Myślę, że wszyscy, którym wtryski "już leją" - zanim podejmą się kosztownej wymiany - mogą bez obaw o skutki uboczne - sprawdzić, czy "przez przypadek" Mixol nie ułatwi "rozruszania" lekko już "przytartych" koncówek ... .
Wcześniej opisałem wszystkie sytuacje, w których Mixol okazał się dla mnie zbawienny, a "w zamian" przeczytałem: "bzdura, bo Masters sądzi inaczej", "mixol to syf", "wymieszaj w proporcji 1:0,75 a dopiero zobaczysz", "mixol i CCCO to porażka", etc. ... .
OK - przyjąłem do wiadomości, co sobie pomyślałem o takich komentarzach to już moja sprawa. Zapewniam, że jestem osobnikiem w 100% reformowalnym i gdybym znalazł choć jeden merytoryczny argument przeczący moim - wielokrotnie zweryfikowanym przez życie - doświadczeniom, natychmiast skorzystałbym z opcji "edytuj" i wykasowałbym wszystko co napisałem. Jak dotąd - nie pojawił się ani jeden taki argument - i z tego powodu zostawiam wszystko w niezmienionej formie. Oby się komuś skutecznie przydało zanim wyda kasę na części, które być może "zregeneruje" niemal za darmo - Mixolem (albo innym, koniecznie tylko mineralnym olejem do 2T).
To wszystko.

baskecik napisał(a):
Poza tym - opinia sprawdzonych fachowców jest dla mnie najcenniejsza, dlaczego ?
Tacy ludzie jak Marek, potrafią udzielić precyzyjnej odpowiedzi i rozwiązać problem nawet telefonicznie - panowie z serwisów: opowiadać bajki i naprawiać auto w nieskończoność ... wielokrotnie z miernym skutkiem.
Konkluzję pozostawiam czytelnikom.


Tu akurat zgadzam się calkowicie. Z zastrzeżeniem, że podobnie jak w medycynie, każdy przypadek jest inny i należy traktować go odrębnie. I dlatego ja konsultuję się z "autorytetami" za każdym razem, nawet w sytuacjach pozornie analogicznych. Mam nadzieję, że w końcu (s)kumasz o czym ta mowa ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2007 09:54:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
Witam wszystkich, wiec diagnoza zostala postawiona do wymiany jest tylna czesc pompy paliwowej(nie podali mi nazwy tego elementu), tam gdzie jest taki tloczek- precik, ktory w momencie kiedy zalapal suchej benzyny wylamal sie. Tak wiec ta czesc + naprawa 1800zl. Tyle mnie kosztowac bedzie glupota. Myslalem ze lepiej to wyjdzie,ale niestety zalamka lekka jest. Nauczka do konca zycia. Pozdro i dziekuje wszystkim za pomoc!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2007 10:09:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Mariojr napisał(a):
Witam wszystkich, wiec diagnoza zostala postawiona do wymiany jest tylna czesc pompy paliwowej(nie podali mi nazwy tego elementu), tam gdzie jest taki tloczek- precik, ktory w momencie kiedy zalapal suchej benzyny wylamal sie. Tak wiec ta czesc + naprawa 1800zl. Tyle mnie kosztowac bedzie glupota. Myslalem ze lepiej to wyjdzie,ale niestety zalamka lekka jest. Nauczka do konca zycia. Pozdro i dziekuje wszystkim za pomoc!!!


Do Mariojr
:< Wyrazy współczucia :<

A do niektórych uczestników tej dyskusji:
"Piękna" pointa do zagadnienia - czy warto zabezpieczyć odpowiednie smarowanie dla pompy wtryskowej, prawda :?:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2007 10:42:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Piotruś napisał(a):
baskecik napisał(a):
Piotruś: wytłumacz mi , czego ma dotyczyć opinia, jeśli nie konkretnego (konkretnych) przypadków ? Pojęcie ogólne to bańka mydlana, a mydła mamy w nadmiarze ... jeśli zrozumiałeś przenośnię.


Przenośni niestety nie zrozumiałem :/ . Jeżeli (hipotetycznie) jest to aluzja do moich spostrzeżeń/porad - to jako wszechwiedzący admin - poprostu pozamiataj te śmieci i po kłopocie. Nie jestem konfliktowy i nie będę próbował sie na Tobie odegrać w jakiejkolwiek formie ... . Jeżeli "przenośnia" dotyczy czegokolwiek innego - potraktuj powyższe słowa jako niebyłe. Nie znajduję bardziej kompromisowego rozwiązania ... .


Szkoda, że nie zrozumiałeś. Poza tym znów pijesz do funkcji , chociaż nie ma to zwiazku z tematem, to brzydki zwyczaj na tym forum i niepotrzebnie go powielasz.

Piotruś napisał(a):
A w zakresie posiłkowania się opinią "wielkich autorytetów" moim zdaniem należy zachować nadzwyczajną ostrożność - tym większą - im lepszy fachman :!: :!:
A to dlatego, że taka osoba wypowiada się niebywale precyzyjnie i TYLKO w nawiązaniu do ściśle określonej sytuacji/przypadku. Powielanie tak określonego stanowiska w odniesieniu ogólnym, a już szczególnie przy braku własnych doświadczeń - poprostu bywa bezwartościowe (a wręcz mylące).

Precyzja to jedno z moich ulubionych słów, a "odniesienie ogólne" - cóż , wypowiedziałem się juz w poprzednim poście.

Piotruś napisał(a):
Przenosząc to na zagadnienie ON+Mixol - wypowiedziałem się jako wieloletni praktyk, któremu Mixol wielokrotnie uratował już skórę (czytaj: portfel). Trudno mi określić jego zalety np. w silnikach V6 ale jest faktem, że nigdy nie wymieniałem ani VP44, ani wtryskiwaczy. W obecnym A6 stosuję 0,25l/70l paliwa i po ponad 30 tyś.km - vagowanie wykazuje parametry jak silnika fabrycznie nowego i żaden wtrysk "nie leje" (przebieg całkowity auta < 160 tyś.km).
Myślę, że wszyscy, którym wtryski "już leją" - zanim podejmą się kosztownej wymiany - mogą bez obaw o skutki uboczne - sprawdzić, czy "przez przypadek" Mixol nie ułatwi "rozruszania" lekko już "przytartych" koncówek ... .
Wcześniej opisałem wszystkie sytuacje, w których Mixol okazał się dla mnie zbawienny, a "w zamian" przeczytałem: "bzdura, bo Masters sądzi inaczej", "mixol to syf", "wymieszaj w proporcji 1:0,75 a dopiero zobaczysz", "mixol i CCCO to porażka", etc. ... .

Szkoda , że nie uznajesz opinii autorytetów, w zamian autorytatywnie przedstawiasz siebie jako długoletniego paktyka , daje mi to sporo do myślenia.

Piotruś napisał(a):
OK - przyjąłem do wiadomości, co sobie pomyślałem o takich komentarzach to już moja sprawa. Zapewniam, że jestem osobnikiem w 100% reformowalnym i gdybym znalazł choć jeden merytoryczny argument przeczący moim - wielokrotnie zweryfikowanym przez życie - doświadczeniom, natychmiast skorzystałbym z opcji "edytuj" i wykasowałbym wszystko co napisałem. Jak dotąd - nie pojawił się ani jeden taki argument - i z tego powodu zostawiam wszystko w niezmienionej formie. Oby się komuś skutecznie przydało zanim wyda kasę na części, które być może "zregeneruje" niemal za darmo - Mixolem (albo innym, koniecznie tylko mineralnym olejem do 2T).
To wszystko.

baskecik napisał(a):
Poza tym - opinia sprawdzonych fachowców jest dla mnie najcenniejsza, dlaczego ?
Tacy ludzie jak Marek, potrafią udzielić precyzyjnej odpowiedzi i rozwiązać problem nawet telefonicznie - panowie z serwisów: opowiadać bajki i naprawiać auto w nieskończoność ... wielokrotnie z miernym skutkiem.
Konkluzję pozostawiam czytelnikom.


Tu akurat zgadzam się calkowicie. Z zastrzeżeniem, że podobnie jak w medycynie, każdy przypadek jest inny i należy traktować go odrębnie. I dlatego ja konsultuję się z "autorytetami" za każdym razem, nawet w sytuacjach pozornie analogicznych. Mam nadzieję, że w końcu (s)kumasz o czym ta mowa ... .

Podalismy ci kontrargumenty , m in najistotniejszy - Mixol pozostawia nagary w silniku i może spowodować zapieczenie pierścieni, poza tym to olej zaprojektowany do silnika dwusuwowego.
Mało tego - widzę ,że stał się cudownym preparatem uzdrawiającym na poziomie conajmniej Xeramica. Przepraszam Cie kolego ale mój stosunek do niepotwierdzonych w praktyce "wynalazków" jest co najmniej obojętny.
To , że twoje autka śmigaja tyle tys km, nie jest niczym nadzwyczajnym, ponieważ w rzeczywistości zdarzają się przypadki dużych przebiegów dokonywanych praktycznie bez ingerencji w motor, a zdarzają sie przypadki uszkodzenia silnika przy 100-200 tys km.
Kazdy egzemplarz jest inny, na trwałość mają wpływ czynniki związane z jakościa wykonania elementów silnika, jakość paliw, sposób użytkowania etc etc.
W tym kontekście Mixol (czy jakikolwiek inny środek polepszający właściwości smarne) jest praktycznie niezauważalny, z punktu widzenia trwałości jednostki napędowej. Bardziej istotną kwestią (opisywaną wielokrotnie na forum) jest dbałość o regularne wymiany oleju , filtrów, a także (co jest istotne z punkty widzenia układu wtryskowego) stosowanie paliw zblizonych do norm.
Niemniej - wspominałem już o przebiegu 2 znajomków na taxi - jeżdzą na polskim paliwku , ostatnie 3 latka na red-bull`u i dojeździli wysokich przebiegów.
Oczywiście to tylko przypadki z mojego podwórka - nie zamierzam generalizować.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Ostatnio edytowano 09.sty.2007 11:02:27 przez Baskecior, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2007 10:54:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Piotruś: Jedno zasadnicze pytanie.

Czemu producenci silników nie zalecają dolewania mixolu do paliwa???

Czemu tak wielkie firmy jak Audi,Toyota,Ford i wielu innych nie wpadło na to przed nami. Eureka!!! Mamy własny patent który bije na głowę wszystkich inżynierów którzy w pocie czoła wymyślają w jaki sposób udoskonalić silnik.

Jeśli moje pytanie nie stanowi dla Ciebie argumentu, to innych nie mam.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2007 11:01:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Adam12: osobiście mam podobne podejście do tematu , a sądzę że do fachowców z Audi AG napewno docierają takowe sygnały o stosowaniu środków polepszających to i owo i jestem przekonany że podlegają testom. Napewno testowali też Mixol i pewnie i inne oleje , konstruktor bierze pod uwagę tysiące czynników "za" i "przeciw" i sądzę , że gdyby odkryto zbawienny wpływ np Mixolu , dowiedzielibyśmy się o tym.
Niemniej instrukcje obsłgi wyraźnie zakazują stosowania tego typu środków.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2007 11:09:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Mariojr napisał(a):
Witam wszystkich, wiec diagnoza zostala postawiona do wymiany jest tylna czesc pompy paliwowej(nie podali mi nazwy tego elementu), tam gdzie jest taki tloczek- precik, ktory w momencie kiedy zalapal suchej benzyny wylamal sie. Tak wiec ta czesc + naprawa 1800zl. Tyle mnie kosztowac bedzie glupota. Myslalem ze lepiej to wyjdzie,ale niestety zalamka lekka jest. Nauczka do konca zycia. Pozdro i dziekuje wszystkim za pomoc!!!


zapytaj sie, ktory to element i wskaz go:

Obrazek
podziekowania za ilustracje dla Marka Staszewskiego

1800? sporo. trzeba to zweryfikowac.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2007 12:42:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
Dzieki bardzo za rysunek Meszrum, bardzo dobry pomysl - jutro pewnie odbieram auto tak wiec zaniose i pokaze niech okresla co wymienili , bo ja myslalem ze pompa wtryskowa jest dostepna jako calosc, ze nie ma tam elementow wymiennych dostepnych na rynku czesci, dlatego jestem sam zdziwiony taka diagnoza. Szczerze mowiac nie bardzo im wierze. ale zobaczymy co mi wymysla jutro, nie moge sie doczekac.
Po zalaniu tej benzyny przejechano zostalo gora 700m i potem zalano bak do pelna ON. Nie chce mi sie wierzyc ze poszla pompa od tego, ale nie znam sie na tyle by móc dyskutowac. A za niewiedze w zyciu sie placi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2007 12:46:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Mariojr napisał(a):
Dzieki bardzo za rysunek Meszrum, bardzo dobry pomysl - jutro pewnie odbieram auto tak wiec zaniose i pokaze niech okresla co wymienili , bo ja myslalem ze pompa wtryskowa jest dostepna jako calosc, ze nie ma tam elementow wymiennych dostepnych na rynku czesci, dlatego jestem sam zdziwiony taka diagnoza. Szczerze mowiac nie bardzo im wierze. ale zobaczymy co mi wymysla jutro, nie moge sie doczekac.
Po zalaniu tej benzyny przejechano zostalo gora 700m i potem zalano bak do pelna ON. Nie chce mi sie wierzyc ze poszla pompa od tego, ale nie znam sie na tyle by móc dyskutowac. A za niewiedze w zyciu sie placi.


to, co napisze to tylko gdybanie - uwazam, ze pompa ulegla uszkodzeniu na skutek "krecenia", a nie na skutek kontaktu z PB...

swoja droga zapytaj o te czesc i zasugeruj "nastawnik".
ciekawe co powiedza...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2007 12:52:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
ADAM 12 napisał(a):
Piotruś: Jedno zasadnicze pytanie.

Czemu producenci silników nie zalecają dolewania mixolu do paliwa???


Dlatego, że instrukcja samochodu szczegółowo podaje normę jaką winno spełniać paliwo i jak sądzę (domyślnie) - założeniem jest paliwo w najczystszej postaci - takie jakie wypływa z kurka szanującej się rafinerii. Oprócz tego - zakaz stosowania ulepszaczy jest dla mnie absolutnie oczywisty, logiczny i uzasadniony.
Niestety - nawet w dzisiejszych czasach oraz w samochodach, które nigdy nie jeździły na PL-ON - z upływem czasu odkładają się różne "syfy" w całym układzie paliwowym, poczynając od wytrąconej parafiny, na piasku kończąc.
Dlatego warto zadbać w jakiś sposób o czystość całego układu - tym bardziej, że mechaniczne czyszczenie w tym przypadku - nie wchodzi w grę.
Przy okazji ja też mam do Ciebie pytanie: Jaka według Ciebie jest przyczyna tego, że np. w 6-cio cylindrowej jednostce 4 wtryskiwacze pracują idealnie, a 2 "leją" zamiast rozpylać ?
Według mnie jest to spowodowane tym, że do słabszych końcówek dostał się jakiś "drobny syfek" i nie znajdując ujścia - przytarł (lekko) iglicę. Jeśli dobrze kombinuję - lepiej (niż tylko paliwem) smarowana iglica - ma większe szanse na "ponowne dotarcie się" (chciałbym być dobrze zrozumiany - bez łapania za słówka). A co Ty o tym sądzisz ?

ADAM 12 napisał(a):
Czemu tak wielkie firmy jak Audi,Toyota,Ford i wielu innych nie wpadło na to przed nami. Eureka!!! Mamy własny patent który bije na głowę wszystkich inżynierów którzy w pocie czoła wymyślają w jaki sposób udoskonalić silnik.


Po części wielkie firmy jednak wpadły na pomysł używania "mixola" - nie zmyśliłem tego, że obecnie każdy (albo przytłaczająca większość) niemieckich serwisów Boscha - zaleca dolewanie oleju 2T (wskazując ściśle określoną "odmianę" - Liqui-Moly "xxx").
Na "www.motor-talk.de" znajdzisz dziesiątki pytań od osób, które odbierając pompy z Boscha po naprawie - nie zanotowały dokładnie jaki olej im zalecano, a nie chcą ponownie wykładać > 1000 EUR.
Dla kompletu informacji - "papierowymi" właściwościami ten olej jest najbliższy PL-Mixolowi. Dealerzy poszczególnych marek - być może milczą nawet i z premedytacją nt. "mixolowej profilaktyki" - wszak naprawy układów wtryskowych są jednymi z najdroższych, a kiepskie paliwo wyklucza uprawnienia gwarancyjne ... .

ADAM 12 napisał(a):
Jeśli moje pytanie nie stanowi dla Ciebie argumentu, to innych nie mam.


Twoje pytanie jest jak najbardziej zasadne - w sytuacji, gdyby do naszych zbiorników zawsze trafiało paliwo zgodne z normami, a co chyba jeszcze ważniejsze - bez zanieczyszczeń. Niestety - życie dowodzi, że jest inaczej i w moim przekonaniu warto spróbować profilaktyki, zamiast kupować drogie wtryskiwacze albo naprawiać pompy.
Nie jest absolutnie tak jak złośliwie zasugerował mi Baskecik, że przypisuję olejowi 2T nadprzyrodzone cechy (w stylu Xeramica). Natomiast wiem, że okazał się skutecznym antidotum na wiele problemów w silnikach starszej generacji. Czy jest równie skuteczny w silnikach "nowych" - nie potrafię odpowiedzieć ze 100% pewnością ale powtórzę do znudzenia - w aktualnie używanym jak i wszystkich wcześniejszych TDi-kach (z przeróżnymi przebiegami i różną liczbą cylindrów) - nigdy nie naprawiałem pompy i nigdy nie miałem "lejących wtrysków".
W jakiekolwiek nagary przy proporcjach 1:250 - 1:300 (ON : Mixol) - nie obawiam się absolutnie (ta sugestia jest wręcz śmieszna).
Ponieważ olej 2T jest jedynym preparatem "przeznaczonym" do spalania w cylindrach i przy wwym. proporcjach - traktuję go jak najbardziej neutralny dla silnika środek wspomagający "dosmarowanie" instalacji paliwowej (i pomagający być może w utrzymaniu jej czystości).
Na marginesie - może wiesz jaki olej dodaje się do DWUSUWOWYCH DIESLI (np. w lokomotywach) :): ?
Nigdy w przeszłości i nigdy w przyszłości nie odważę się dodać do paliwa żadnego innego "wspomagacza" ... .

Baskecik: Nie stawiałem i nie stawiam siebie przed żadnymi fachowcami - mniejszego czy większego formatu.
Pierwszy raz zastosowałem - SKUTECZNIE - Mixola do W-124 250D, za namową najbardziej "wziętego" dieslowca w mojej okolicy (ok.1993r).
Zauważ, że wypowiadam się w bardzo wąskiej kwestii - którą przetestowałem za własne pieniądze, z własnym ryzykiem i na własnych samochodach. Ty podpierasz się wyłącznie cudzą opinią, która być może od 2004 roku uległa wielokrotnej transformacji ... . Ponieważ - po wyrywkowej lekturze archiwum AKP - robisz to nie po raz pierwszy, łatwiej mi zrozumiec źródło niektórych konfliktów. Ze mną Ci się nie uda - w tym wątku odpowiadam Ci po raz ostatni, bo nie mam zamiaru wojować z nikim - ani teraz, ani w przyszłości. Nie czepiam się Twojej szlachetnej funkcji - poprostu nadal uważam, że tekst typu "bez komentarza" (bez rzeczowego, ba - nawet bez jakiegokolwiek uzasadnienia) nie bardzo przystoi ... . A zresztą ... :< .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2007 13:26:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Piotruś napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
Piotruś: Jedno zasadnicze pytanie.

Czemu producenci silników nie zalecają dolewania mixolu do paliwa???


Dlatego, że instrukcja samochodu szczegółowo podaje normę jaką winno spełniać paliwo i jak sądzę (domyślnie) - założeniem jest paliwo w najczystszej postaci - takie jakie wypływa z kurka szanującej się rafinerii. Oprócz tego - zakaz stosowania ulepszaczy jest dla mnie absolutnie oczywisty, logiczny i uzasadniony.
Niestety - nawet w dzisiejszych czasach oraz w samochodach, które nigdy nie jeździły na PL-ON - z upływem czasu odkładają się różne "syfy" w całym układzie paliwowym, poczynając od wytrąconej parafiny, na piasku kończąc.
Dlatego warto zadbać w jakiś sposób o czystość całego układu - tym bardziej, że mechaniczne czyszczenie w tym przypadku - nie wchodzi w grę.
Przy okazji ja też mam do Ciebie pytanie: Jaka według Ciebie jest przyczyna tego, że np. w 6-cio cylindrowej jednostce 4 wtryskiwacze pracują idealnie, a 2 "leją" zamiast rozpylać ?
Według mnie jest to spowodowane tym, że do słabszych końcówek dostał się jakiś "drobny syfek" i nie znajdując ujścia - przytarł (lekko) iglicę. Jeśli dobrze kombinuję - lepiej (niż tylko paliwem) smarowana iglica - ma większe szanse na "ponowne dotarcie się" (chciałbym być dobrze zrozumiany - bez łapania za słówka). A co Ty o tym sądzisz ?

ADAM 12 napisał(a):
Czemu tak wielkie firmy jak Audi,Toyota,Ford i wielu innych nie wpadło na to przed nami. Eureka!!! Mamy własny patent który bije na głowę wszystkich inżynierów którzy w pocie czoła wymyślają w jaki sposób udoskonalić silnik.


Po części wielkie firmy jednak wpadły na pomysł używania "mixola" - nie zmyśliłem tego, że obecnie każdy (albo przytłaczająca większość) niemieckich serwisów Boscha - zaleca dolewanie oleju 2T (wskazując ściśle określoną "odmianę" - Liqui-Moly "xxx").
Na "www.motor-talk.de" znajdzisz dziesiątki pytań od osób, które odbierając pompy z Boscha po naprawie - nie zanotowały dokładnie jaki olej im zalecano, a nie chcą ponownie wykładać > 1000 EUR.
Dla kompletu informacji - "papierowymi" właściwościami ten olej jest najbliższy PL-Mixolowi. Dealerzy poszczególnych marek - być może milczą nawet i z premedytacją nt. "mixolowej profilaktyki" - wszak naprawy układów wtryskowych są jednymi z najdroższych, a kiepskie paliwo wyklucza uprawnienia gwarancyjne ... .

ADAM 12 napisał(a):
Jeśli moje pytanie nie stanowi dla Ciebie argumentu, to innych nie mam.


Twoje pytanie jest jak najbardziej zasadne - w sytuacji, gdyby do naszych zbiorników zawsze trafiało paliwo zgodne z normami, a co chyba jeszcze ważniejsze - bez zanieczyszczeń. Niestety - życie dowodzi, że jest inaczej i w moim przekonaniu warto spróbować profilaktyki, zamiast kupować drogie wtryskiwacze albo naprawiać pompy.
Nie jest absolutnie tak jak złośliwie zasugerował mi Baskecik, że przypisuję olejowi 2T nadprzyrodzone cechy (w stylu Xeramica). Natomiast wiem, że okazał się skutecznym antidotum na wiele problemów w silnikach starszej generacji. Czy jest równie skuteczny w silnikach "nowych" - nie potrafię odpowiedzieć ze 100% pewnością ale powtórzę do znudzenia - w aktualnie używanym jak i wszystkich wcześniejszych TDi-kach (z przeróżnymi przebiegami i różną liczbą cylindrów) - nigdy nie naprawiałem pompy i nigdy nie miałem "lejących wtrysków".
W jakiekolwiek nagary przy proporcjach 1:250 - 1:300 (ON : Mixol) - nie obawiam się absolutnie (ta sugestia jest wręcz śmieszna).
Ponieważ olej 2T jest jedynym preparatem "przeznaczonym" do spalania w cylindrach i przy wwym. proporcjach - traktuję go jak najbardziej neutralny dla silnika środek wspomagający "dosmarowanie" instalacji paliwowej (i pomagający być może w utrzymaniu jej czystości).
Na marginesie - może wiesz jaki olej dodaje się do DWUSUWOWYCH DIESLI (np. w lokomotywach) :): ?
Nigdy w przeszłości i nigdy w przyszłości nie odważę się dodać do paliwa żadnego innego "wspomagacza" ... .

Baskecik: Nie stawiałem i nie stawiam siebie przed żadnymi fachowcami - mniejszego czy większego formatu.
Pierwszy raz zastosowałem - SKUTECZNIE - Mixola do W-124 250D, za namową najbardziej "wziętego" dieslowca w mojej okolicy (ok.1993r).
Zauważ, że wypowiadam się w bardzo wąskiej kwestii - którą przetestowałem za własne pieniądze, z własnym ryzykiem i na własnych samochodach. Ty podpierasz się wyłącznie cudzą opinią, która być może od 2004 roku uległa wielokrotnej transformacji ... . Ponieważ - po wyrywkowej lekturze archiwum AKP - robisz to nie po raz pierwszy, łatwiej mi zrozumiec źródło niektórych konfliktów. Ze mną Ci się nie uda - w tym wątku odpowiadam Ci po raz ostatni, bo nie mam zamiaru wojować z nikim - ani teraz, ani w przyszłości. Nie czepiam się Twojej szlachetnej funkcji - poprostu nadal uważam, że tekst typu "bez komentarza" (bez rzeczowego, ba - nawet bez jakiegokolwiek uzasadnienia) nie bardzo przystoi ... . A zresztą ... :< .

Powzolę się po raz ostatni odnieść do twojej wypowiedzi:
Piszesz o tym , że Bosch zaleca stosowanie dodatków typu Liqui Molly (Mixol, etc). Co serwis Boscha ma wspólnego z Audi AG? Audi AG jako producent samochodu zdaje się wie lepiej ... a może nie ...

Poza tym - odniosę się do ostatniej części wypowiedzi. Niepotrzebnie podgrzałeś temp dyskusji , doszukując się ataku wymierzonego na Ciebie, czy złośliwych wypowiedzi a zdanie o mnie wyrobiłeś sobie na podstawie opinii niekoniecznie przychylnych mi osób (zdarza się) - albowiem w tej konkretnej dyskusji podparłem się autorytetami , w innych przypadkach w 70% korzystam z moich prywatnych doświadczeń popartych testami, wymianą opinii , podejrzanymi u kogoś doświadczeniami, uczestnictwem (aktywnym lub biernym) , samokształcąc się lub w inny sposób.
Tak jest z większością osób na tym forum, ale w ferworze walki na słowa, wiele osób wysnuwa niepotrzebne argumenty niejednokrotnie pisząc nieprawdę.
Ze swojej strony uważam temat za wyczerpany a wnioski (merytoryczne) pozostawiam czytającym.

pozdrawiam

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2007 13:34:12 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
meszrum napisał(a):
Mariojr napisał(a):
Witam wszystkich, wiec diagnoza zostala postawiona do wymiany jest tylna czesc pompy paliwowej(nie podali mi nazwy tego elementu), tam gdzie jest taki tloczek- precik, ktory w momencie kiedy zalapal suchej benzyny wylamal sie. Tak wiec ta czesc + naprawa 1800zl. Tyle mnie kosztowac bedzie glupota. Myslalem ze lepiej to wyjdzie,ale niestety zalamka lekka jest. Nauczka do konca zycia. Pozdro i dziekuje wszystkim za pomoc!!!


zapytaj sie, ktory to element i wskaz go:

Obrazek
podziekowania za ilustracje dla Marka Staszewskiego

1800? sporo. trzeba to zweryfikowac.


W tej pompie jest jakiś taki tłokorozdzielacz, który wytwarza wysokie ciśnienie. Z opisu wnioskuje że może chodzić właśnie o niego.

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2007 13:53:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Jozef napisał(a):
W tej pompie jest jakiś taki tłokorozdzielacz, który wytwarza wysokie ciśnienie. Z opisu wnioskuje że może chodzić właśnie o niego.


...albo o glowice tlokorozdzielacza.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2007 14:20:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Cytuj:
Na marginesie - może wiesz jaki olej dodaje się do DWUSUWOWYCH DIESLI (np. w lokomotywach) ?


Wg mojej wiedzy żadne dodatki nie sa dodawane do diesla 2T.Zarówno w lokomotywach jak i w silnikach typu Detroit Diesel.Tam ropa sama w sobie jest elementem smarującym.

Wewntualnie :

Smarowanie elementów obydwu części silnika odbywa się przez osobny
ciśnieniowy układ olejenia. Do tego celu służy zewnętrzna pompa olejowa,
która napędzana jest od wału korbowego części dwusuwowej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2007 14:43:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
baskecik napisał(a):
Powzolę się po raz ostatni odnieść do twojej wypowiedzi:
Piszesz o tym , że Bosch zaleca stosowanie dodatków typu Liqui Molly (Mixol, etc). Co serwis Boscha ma wspólnego z Audi AG? Audi AG jako producent samochodu zdaje się wie lepiej ... a może nie ...


W kwestiach merytorycznych chętnie podyskutuję ... .
Otóż moim zdaniem Bosch ma bardzo wiele wspólnego z całym koncernem VW, dostarczając m.in. kompletne układy wtryskowe TDi. Myślę, że w przypadku VP44 Bosch ma nawet "więcej do powiedzenia" od Audi, skoro (konstrukcyjnie) takie same pompy dostarcza też np. do Opla (i kogoś jeszcze ale słabo mnie to interesuje). Reasumując - wydaje mi się, że zalecenia eksploatacyjne Boscha - w tym kokretnym przypadku - można, a nawet powinno się traktować "bezkrytycznie". Być może omawiana kwestia jest bardziej skomplikowana ale z logiką chyba jakoś nadzwyczajnie się nie rozminąłem ... .


Do Adama12: Dzięki za odpowiedź - temat dwusuwowych diesli intryguje mnie "od zawsze". Rozumiem, że zewnętrzna pompa tłoczy olej spalany razem z paliwem ??

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2007 15:10:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Piotruś napisał(a):
Do Adama12: Dzięki za odpowiedź - temat dwusuwowych diesli intryguje mnie "od zawsze". Rozumiem, że zewnętrzna pompa tłoczy olej spalany razem z paliwem ??


Nie.Konstrukcja silników 2T diesel nie wymaga mieszania oleju z paliwem :): .Właśnie z tego powodu że ON sam w sobie jest "smarem" (zobacz jak tłusta jest ropa)

Ten cytat który wrzuciłem mówi o tym że silniki diesla 2T wymagają dodatkowego smarowania komory korbowej (gdzie w PB 2T nie jest ona stosowana).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2007 15:25:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
loony86 napisał(a):
co do mixolu + ropka, to wydaje mi sie ze jesli lejesz dobra rope to zadnego oleju wiecej nei trzeba, ropa sama w sobie jest bardzo tlusta - nie wierzysz?, dotknij palecem a zobaczysz


A w moim odczuciu pompa wtryskowa (każda - stara czy nowa, nie wspominając o "kosmicznej" promieniowej konstrukcji VP44) - jest mechanizmem bardziej skomplkowanym, a przede wszystkim bardziej precyzyjnym i "czułym" od typowego silnika spalinowego. Żeby tego było mało - jest elementem pracującym "pod wyższymi ciśnieniami". Tak samo ma tło(cz)ki, zawor(-ki)-y, a nawet swego rodzaju "wał korbowy" (oczywiście w przenośni). I takiej pompie musi wystarczyć do smarowaniu tylko ON, a silnik otrzymuje wysoce zaawansowany technologicznie olej ... . Widzisz jakies analogie - bo ja widzę aż nadto wyraźnie. Z tego powodu nie zalewam silnika ropą i z tego samego powodu staram się ułatwić smarowanie "na pompie" i "na wtryskach".

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 184 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: