.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 19:04:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 2.0 ABK] Wymiana płynu chłodniczego- jak odpowietrzyć
PostNapisane: 05.sty.2007 22:26:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2006 20:22:53
Posty: 18
Lokalizacja: Nowa Góra/Olkusz
Witam kolegów! Mam mały problemik wymieniłem płyn chłodniczy w mojej Adzi i nurtuje mnie jedna myśl - na jakiej podstawie moge być pewny że układ jest napełniony w 100%. Czy można to jakoś sprawdzić? Czy sa gdzieś jeszcze jakieś inne odpowietrzniki oprócz tego przy węzu powrotnym z nagrzewnicy?
Podejrzewam że układ może nie być pełny. Może ktoś z was wymieniał płyn i mógłby opisac jak odpowietrzał układ chłodzenia!
Bedę wdzięczny za pomoc!!
Pozdrawiam ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 22:52:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sty.2007 22:20:20
Posty: 37
Lokalizacja: Wałbrzych
dobre pytanie hehe ja tez ostatnio wymieniałem płyn i odpowietrzałem własnie tylko tak jak Ty....w sumie weszło mi okolo 4 moze 4.5litra płynu a mam silnik 2.0...podobno ma wejść6litrów :/ pozdrawiam

_________________
A U D I 80 B3 SPORT EDITION 2.0 91R:)
obecnie A4 1.8 ADR 95r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 23:03:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2006 18:08:47
Posty: 366
Lokalizacja: BRZOZÓW
witam ja zmieniałem termostat w mojej B4 AVANT 1.9TDI bo nie łapał temperaury.Spusciłem cały płyn do banki i zmieniłem termostat.Potem nalałem płynu do zbiorniczka wyrównawczego tak po MAX potem posciskałem reka jescze waz idacy od głowicy do chlodnicy i dolałem jescze troche znów po MAX, nastepnie zapliłem motorek i ustawiłem ogrz na maxa(mimo ze ono i tak zawsze jest otwarte bo nie ma przeciez zaworu odcinajacego obieg nagrzewnicy).Potem chciałem chciałem odkrecic odpowietrznik ale sie urwał (był chyba zapieczony)i musiałem odpowietrzac przez poluzowanie opaski na wezu łaczacym sie z rurka nagrzewnicy,zaczeło isc powietrze,gdy juz wyszlo i zaczał leciec plyn dokreciłem opaske.Dolałem znów płynu do MAX i podniosłem cały zbiorniczek do góry i znów wypusciłem powietrze na wezu przy nagrz.(Oczywiscie na pracujacym silniku).W bance zostało mi jeszcze ok 1l plynu.Pojechałem sobie na Sylwka i po nagrzaniu motorka do 90' otworzył sie termostati puscił pełny obieg, wtedy ubyło płynu.Dolałem ta reszte co mi została.Przed wymiana termostatu miałem stan MIN a po pełnym odpowietrzeniu po wymianie w zbiorniczku mam stan ok 1cm ponizej MIN.(troszke porozlewałem płyn w czasie wymiany term)Musze dokupic i dolac do stanu MAX.:P

_________________
AUDI 80 B3 1.8S 91r- sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI AVANT 10.93r. KLIMA - sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI sedan 12.94r. 2xPP,el.sz.,el.szd.,ABS- sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI AVANT 11.94. KLIMA-sprzedana
VW BORA 1.9TDI AHF 110PS '99
VW GOLF IV 1.9TDI 110PS '99/00 KOMBI-sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 23:12:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sty.2007 22:20:20
Posty: 37
Lokalizacja: Wałbrzych
no tez musze dolać płynu na zapalonym silniku!!! bo jak chodzi to zassa jeszcze dużo...na zgaszonym mam z 1cm poniżej maxa wiec juz sam niewiem co zrobić dolewać czy nie??? :(

_________________
A U D I 80 B3 SPORT EDITION 2.0 91R:)
obecnie A4 1.8 ADR 95r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 23:57:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2006 18:08:47
Posty: 366
Lokalizacja: BRZOZÓW
według ksiazki do silnika 2.0 wchodzi 6.5l wraz z nagrzewnica.
a do usera danielos82 jesli masz całkiem odpowietrzony układ ina zgaszonym slinku masz stan 1cm ponizej MAX to nie dolewaj bo jest ok

_________________
AUDI 80 B3 1.8S 91r- sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI AVANT 10.93r. KLIMA - sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI sedan 12.94r. 2xPP,el.sz.,el.szd.,ABS- sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI AVANT 11.94. KLIMA-sprzedana
VW BORA 1.9TDI AHF 110PS '99
VW GOLF IV 1.9TDI 110PS '99/00 KOMBI-sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 00:05:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sty.2007 22:20:20
Posty: 37
Lokalizacja: Wałbrzych
spoko dzieki:))) nawet nie wiecie jak mi pomaga ta strona!!!!!!!!!!!!! spoko ze sa maniacy tacy jak Wy hehehehehe A U D I RULEZ :509:

_________________
A U D I 80 B3 SPORT EDITION 2.0 91R:)
obecnie A4 1.8 ADR 95r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 09:40:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2006 20:22:53
Posty: 18
Lokalizacja: Nowa Góra/Olkusz
Czyli mam rozumieć że odpowietrzam uklad na zapalonym silniku, przez odpowietrznik ten przy nagrzewnicy, oczywiście przy otwartym do konca termostacie, a jeszcze mam jedno pytanko, czy jeśli wąż dolotowy do chłodnicy jest zimny a pozostałe są gorące to podstawowy objaw zapowietrzenia układu? A i w jakim celu odkręca się zbiornik wyrownawczy przy odpowietrzaniu bo podobno niektórzy tak robią,i podnoszą go do góry, jakie to ma spełnić zadanie?
Pozdrowionka ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 11:59:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2006 18:08:47
Posty: 366
Lokalizacja: BRZOZÓW
podnoszac zbiorniczek i otwierajac w tym czasie odpowietrznik płyn wypycha powietzre przez odpowietrznik.Normalnie zbiorniczek jest nieco nizej niz wejscie do nagrzewnicy i wtedy płyn jest zamykany przez poduszke powietrza.Jak poziom płynu jest wyzej niz wlot do nagrzewnicy wtedy masz pewnosc ze po odkreceniu odpowietrznika i pojawieniu sie płynu masz 100% pewnosc ze masz dobrze odpowietrzony układ.:P

_________________
AUDI 80 B3 1.8S 91r- sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI AVANT 10.93r. KLIMA - sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI sedan 12.94r. 2xPP,el.sz.,el.szd.,ABS- sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI AVANT 11.94. KLIMA-sprzedana
VW BORA 1.9TDI AHF 110PS '99
VW GOLF IV 1.9TDI 110PS '99/00 KOMBI-sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 17:48:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2006 20:22:53
Posty: 18
Lokalizacja: Nowa Góra/Olkusz
Dzięki pawela122 za wyjaśnienie bo mnie to bardzo ciekawiło, ale tak czy inaczej normalnie przecież nie trzeba odkrecać zbiorniczka i go unosić do gory przecież skoro jest odpowietrznik to musi on spełnić swoje zadanie bez odkręcania zbiorniczka wyrównawczego, tak chyba jest według zasad użytkowania!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: